Jump to content

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Replies 950
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vino cu argumente, nivelul dat de constructor este un nivel mediu ce asigura jicloarele sa-si traga benzina fara sa fie carburatorul inundat alt rezon nu exista. Cei care zic ca si-au crescut nivelul si trage,face,rupe sunt subuiectivi. Dar daca dadeai inainte sa bocanesti pe la scoala poate stiai si tu ca o coloana de +,- 5mm de lichid nu are cum sa influenteze debitul din difuzor.

Rolul CNC este acela de a asigura un nivel constant , asa cum i se spune , acel nivel din CNC influenteaza amestecul , fie il imbogateste ,fie il saraceste . Nivelul din CNC dozeaza cantitatea de benzina ce patrunde in jiclorul principal . Daca nivelul creste in CNC chiar si cu 1 mm ( sau scade) , fata de nivelul prescris in cartea tehnica, la nivel de coloana emulsoare , ai un debit mai mare sau mai mic in jiclerul de mestec , deci un amestec mai bogat , sau mai sarac . Atunci cind nivelul in CNC creste si ineaca calea benzinei , iar benzina ajunge in exces in putul emulsor ....benzina multa , motor inecat . si invers , benzina putina , amestec sarac . Reglejele ajutajelor de relanti si aer, fac doar reglajul fin al amestecului stoichiometric . Astfel se urmareste calitatea amestecului , ca la regimul de mers in relanti al motorului , amestecul sa fie usor imbogatit , pentru ca la deschiderea brusca a clapetei de admisie sa nu apara insuficienta de amestec carburant in aspiratie, datorat debitului marit de aer atmosferic absorbit in urma vacuumului din rezonator. Rateurile in carburator la deschiderea brusca a clapetei ,se intimpla din aceasta cauza , recte amestec saracit . Atunci cind amestecul este prea bogat , motorul se ineaca si nu mai trage , ba chiar se opreste si nu mai porneste. Bujia ,,spune ,, totul ....

Deci nivelul din CNC este foarte important ! ( variatia de +- 5 mm este aberanta)

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce am spus se refera la circuitul hidraulic al benzinei in carburator un nivel mai mare sau mai mic cu +/- 5mm este frectie la picior de lemn argumentele se dau facad un calcul cu cat variaza presiunea hidraulica statica in comaratie cu vacuumul ce se formeaza in dreptul aspiratiei benzinei, pentru asta dau 2 exemple:

1. nu ti s-a intamplat sa pleci cu robinetul de la bezina inchis si sa te prinzi abia cand mai raman cativa stropi ce se balambanesc prin CNC?

2. cei ce folosesc suflaiul pentru vopsit crezi ca depun efort mai mare cand se ajunge pe fundul vasului sau cei ce au vopsit cu aspiratorul observau vreo reducere a debitului

 

O repet eu nu zic ca nu influenteza cum zici tu pentru ca e logic si normal dar asa de putin ca nu ajuta la nimic.

Link to comment
Share on other sites

....totusi, de spui ca trebuie sincronizate inainte?...........mi se pare mai logic sa faci prima data proportiile de amestec pentru fiecare carburator in parte si apoi sa faci sincronizarea.......nu?..........caci, din cate stiu eu, sincronizarea o faci practic intre debitele de fluide (aer+benzina) din carburatoare, adica, in urma sincronizarii trebuie sa obtii acelasi debit ( masura indirecta : depresiune) prin ambele camere de amestec ale carburatoarelor........pe de alta parte, o data reglata proportia amestecului, ea ar trebui sa se mentina proportionala cu turatia, adica proportionala cu sectiunea camerei de amestec, sectiune care este data de deschiderea clapetei/sertarului......sau, altfel spus, raportul parti aer/ parti benzina trebuie sa fie constant si indiferent de turatie, iar asta tine de particularitatile constructive ale carburatorului.........atat timp cat esti la mers normal sau sarcina maxima, caci practic atunci are efect tubul emulsor/acul de dozaj sau in sarcina maxima dimensiunea jiglerelor aer/benzina.....in ralanti e alta treaba, caci, practic, la mersul in gol se poate considera ca fiind un alt carburator ale carui caracteristici fiind date de pozitia statica a sertarului/clapetei fixate de surubul de reglaj si de surubul de aer......cam asa este la majoritatea carburatoarelor......

Logic le sincronizezi inainte , pentru a avea certitudinea ca toate carburatoarele deschid / inchid sincron . Sincronizarea carburatoarelor are drept scop ca toate carburatoarele sa lucreze in acelas timp si in aceiasi parametri la diferite trageri a acceleratiei.

Corect operatiile cronologice pentru atingerea performantelor sint ( in viziunea mea)

1. Reglaj supape

2. Reglaj aprindere \

3. Reglej nivel CNC

* Pornire , incalzirea motorului la temperatura de regim

4. SINCRONIZARE CARBURATOARE ( metoda vacuumetrica)

5, REGLAJ Amestec ( analizor gaze lambdametru)

* In cazul motoarelor asistate electronic , tot sincronizarea deschiderii clapetelor se urmareste inaintea altor reglaje , aceasta sincronizare fiind necesara combaterii fenomenului de maldistributie.

» Post actualizat in 24 Mar 2018 07:50

Ceea ce am spus se refera la circuitul hidraulic al benzinei in carburator un nivel mai mare sau mai mic cu +/- 5mm este frectie la picior de lemn argumentele se dau facad un calcul cu cat variaza presiunea hidraulica statica in comaratie cu vacuumul ce se formeaza in dreptul aspiratiei benzinei, pentru asta dau 2 exemple:

1. nu ti s-a intamplat sa pleci cu robinetul de la bezina inchis si sa te prinzi abia cand mai raman cativa stropi ce se balambanesc prin CNC?

2. cei ce folosesc suflaiul pentru vopsit crezi ca depun efort mai mare cand se ajunge pe fundul vasului sau cei ce au vopsit cu aspiratorul observau vreo reducere a debitului

 

O repet eu nu zic ca nu influenteza cum zici tu pentru ca e logic si normal dar asa de putin ca nu ajuta la nimic.

 

Vlad ....vorbim despre performante ! Asa poti fugi cu uimitoarea viteza de 40/ H cu un consum de numai 14/100 , sau mai rau , sa tragi de gaz si sa-ti ia foc in carburator .....

Daca vrei 200/h cu 5/100 si sa iei 100 cu plecare de pe loc in 3 secunde , trebuie sa faci totul ca la carte.

Link to comment
Share on other sites

Calcule nu vorbe.


» Post actualizat in 24 Mar 2018 08:24

Sa nu-mi spui ca faci parte din cei carora li se aprindea becul de ulei la dacie dar complectand crestea presiunea din cauza nivelului crescut in baie si stingea becul.

Link to comment
Share on other sites

Calcule nu vorbe.

» Post actualizat in 24 Mar 2018 08:24

Sa nu-mi spui ca faci parte din cei carora li se aprindea becul de ulei la dacie dar complectand crestea presiunea din cauza nivelului crescut in baie si stingea becul.

 

Aaaa nu ! Pot spune insa ca fac motoare care de regula depasesc 1000000 Km ......si nu ma laud .

Link to comment
Share on other sites

Numa' daca umpli motorul pana sus, sa vezi uleiul prin buson :P

 

Au existat astfel de cazuri.

» Post actualizat in 25 Mar 2018 08:14

Logic le sincronizezi inainte , pentru a avea certitudinea ca toate carburatoarele deschid / inchid sincron . Sincronizarea carburatoarelor are drept scop ca toate carburatoarele sa lucreze in acelas timp si

 

Bre, vezi ca i-ai dat reply unuia care scria prin 2007, intre timp a fost si banat. Se pare ca se reincarnase dar a fost banat iar.

Link to comment
Share on other sites

Au existat astfel de cazuri.

» Post actualizat in 25 Mar 2018 08:14

 

Bre, vezi ca i-ai dat reply unuia care scria prin 2007, intre timp a fost si banat. Se pare ca se reincarnase dar a fost banat iar.

 

 

La ce se refera acel replay ?

Link to comment
Share on other sites

pai e mai sus, postul #906 catre bogdanawo.

 

Da da da ....scuze ! Eram bagat in subiect si voiam sa raspund lui Vlad ....am luat cu quote la gramada

Link to comment
Share on other sites

Ca si un review vis-a-vis de dispozitivele de sincronizare, cel mai ok ca functionare, fiabilitate, simplitate si rezultate este clasicul manometru cu bare de inox. Din pacate la Hayabusa si in general la cele pe injectie este bine sa folositi un manometru electronic care sa indice depresiunea reala din admisie (nu doar ca reper) ptr ca altfel te poti trezi la final cu probleme ale amestecului carburant!

Edited by s@rpe
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut baieti... ma depaseste chestia astia cu sincronizat carburi..faceam curatat si reglata scuter dar asta era la 1 piston....am un hornet si mi s.a zis ca e recomandat sa le sincronizez...

Intrebarea mea este...cum imi dau seama ca trebuie facut acest lucru?

Link to comment
Share on other sites

Va salut baieti... ma depaseste chestia astia cu sincronizat carburi..faceam curatat si reglata scuter dar asta era la 1 piston....am un hornet si mi s.a zis ca e recomandat sa le sincronizez...

Intrebarea mea este...cum imi dau seama ca trebuie facut acest lucru?

 

Daca merge bine motorul (pornire, consum, acceleratie) nu trebuie sa sincronizezi nimic. Ce zici tu ca "e recomandat" sunt povesti de internet sau din folclorul motociclistic. Iar daca trebuie sa o faci si te depaseste mai bine du-te la unul care stie sa faca treaba asta.

Edited by petre81
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc....merge bine trage bine...au zis mecanicii ca se aude un piston la care nu ajunge destula benzina...eu stiu cum merge un motor la care nu ii merge un piston de la masina...zgomotul ala de 3 pistoane il face doar cand raman fara benzina😂😂. Relantiu ok 1000 de ture...consum ok..

Link to comment
Share on other sites

Desincronizarea se simte la ralanti, turatii mici si accelerare de la turatii mici. Pe langa vacuumetre se poate face o diagnoza preliminara masurand temperatura evacuarilor cu un termometru cu infrarosu, la ralanti, dupa pornirea motorului. Bine, la carburatoare pot aparea diferente si daca e dereglat amestecul la unul (sau mai multe) dintre ele. De aceea se recomanda periodic curatat, reglat si sincronizat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Va salut! Am motorul de aproape un an, un suzuki bandit de 600 din 2001! vreau sa-l pregatesc pentru sezon, am reglat tachetii, acum vine partea de carburatoare (pentru ca atunci cand motorul este incins porneste cam urat si oricand undeva pe la 7000 ture pune putin in unghii)! as avea si eu nevoie de niste sfaturi...am facut "dispozitivul" cu sticle (gasit pe youtube, cred ca este mai ok decat cel doar cu furtune...in lipsa vacuumetrelor), am calibrat oarecum lichidul din ele la acelasi nivel si am inceput sincronizarea! am reglat 1-2, 3-4 si apoi 2-3! ceva schimbari sunt, motorul merge mai rotund si am impresia ca reactioneaza mai bine la accelerari, am dat doar o tura scurta pentru ca nu pot iesii cu ea! 

Preoblema pe care o aveam si inainte este cu avansul, ori nu stiu sa-l folosesc, ori nu este reglat sau are vreun defect, uneori in functie de temperatura de afara sau dupa ce motorul sta cateva ore si ramane foarte putin caldut imi uda bujiile! 

Ce sfaturi imi dati? ce presupune reglarea carburatoarelor? Am gasit manualul de reparatie, in afara de acele suruburi care se regleaza la 1 si 7/8 si a "plutitoarelor" mai este si altceva de reglat? as vrea sa le dau jos pentru a le curata si regla, apoi sa refac sincronizarea! Nu as vrea sa merg la mecanic pentru ca nu stiu pe nimeni de incredere , plus ca as vrea sa-l fac eu, e greu sa gasesti pe cineva sa stea sa "bibileasca"!

Link to comment
Share on other sites

Singurul sfat pe care ti-l pot da, e sa iti recomand eu pe cineva, un mecanic care face asa ceva, de incredere. 

 

Asta, bineinteles, daca nu gasesti raspunsuri directe la intrebarile tale. Succes!

 

P.S. treaba cu mecanicul recomandat, merge doar daca esti in Bucuresti, sau prin apropere.

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, Georgefrk a spus:

Am gasit manualul de reparatie, in afara de acele suruburi care se regleaza la 1 si 7/8 si a "plutitoarelor" mai este si altceva de reglat? as vrea sa le dau jos pentru a le curata si regla, apoi sa refac sincronizarea! Nu as vrea sa merg la mecanic pentru ca nu stiu pe nimeni de incredere , plus ca as vrea sa-l fac eu, e greu sa gasesti pe cineva sa stea sa "bibileasca"!

da carburatoarele jos si curata-le bine , NU UMBLA LA PLUTUTIOARE , doar poti sa verifici ochiometric daca inchid toate la fel

suruburile pt amestecul de relanti afecteaza , relantiul - pana la 1/4 din acceleratie si 1 7/8 sau cat ai tu e doar valoarea de referinta pentru pornitul motocicletei  inainte de reglaj, ca sa reglezi amestecul cum trebuie iai nevoie de scule speciale si know-how 

 

sincronizarea carburatoarelor afecteaza doar functionarea la relanti -10% deschidere clapete maxim , dupa aia e irelevanta. cu kkturile alea de tuburi mai degraba risti sa faci un hydro-lock decat sa sincronizezi ceva, o poti face foarte bine pe banc cu o lumina in spatele carburatoarelor sau cu un subler 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...