Sari la conținut

Accident neacordare prioritate, Piata Dorobanti


Adrian C
 Share

Postări Recomandate

Am si eu cateva intrebari la tine.

 

Ai B-ul? Da

Ce DOT are cauciucul de pe fata? Nu stiu

Ai mers pe bicicleta cand erai copil? Da

Ai dat testul psihologic pe bune sau cu spaga? Pe bune

Vezi bine? Da

Ai piciorul drept paralizat? Nu

Confunzi dreapta cu stanga? Nu

Cine te-a pus sa iti iei Monster? Nimeni

Nu crezi ca era mai bine sa dai banii pe un curs la AMKART decat sa dai banii pe o camera? Am primit-o cadou

 

Multumit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 212
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Multumit ?

 

Bine ai venit pe forum :) ...o sa te obisnuiesti .

Bine ca ai scapat teafar ,e cel mai important.De acum incolo o sa-ti intre in reflex teama de masinile ce stau sa intre pe drumul pe care mergi si o sa incetinesti din instinct,si asta e un lucru bun.

Treci peste,urca-te in sa ...si dai drumul mai departe,cu mai multa atentie si intuitie. :cheers:

 

PS. Echipamentul este un "rau" necesar ,chiar si pe canicula asta.

Editat de claman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am patit-o similar la 10-15 la ora...cu ghidonul stramb si cu ochii peste umar sa vad daca tirul care tocmai plecase de pe loc avea demaraj de ferrari, am pus-o jos. nicio paguba, doar crashul zgariat bine. dar, ce observ in video e ca, la viteza de peste 40 km/h ghidonul se "strmaba" foarte usor.

la sv-ul meu, cand trec de viteza asta, furca nu mai raspunde la smucituri si trebuie sa inclin motocicleta cu miscari din bazin...nu stiu daca e corect termenul de "furca giroscopica", dar inclin sa cred ca efectul e cam pe acolo...deasemenea, nu stiu nici daca e o caracteristica particulara la modelului meu, sau "asa face toate"... :unsure: ...ajutor de la experimentati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca anvelopele nu prea aderente erau pe acest motor deoarece cele aderente ofera posibilitatea de a frina si aplecat, chiar mult. Cei ce nu ati incercat personal aceste gume nu aveti de unde sa stiti diferentza. Am mai spus de nenumarate ori, vorbesc din experientza, nu din copy paste de pe google. Totusi, aici guma moale nu-l salva 100%, se vede din filmare ca nu a redus deloc viteza. Un accident asemanator am avut si eu in 2002 cu JAWA, aveam carnetul de 5 zile, eu nu am mai apucat sa frinez, masina ma acrosat si ma proiectat pe contrasens, buff, prietena 2 coaste fisurate, eu nici o zgirietura. Motorul acela oricum nu aluneca la frina brusca deoarece nu are frine performante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

abs-ul bata-l vina... unde-i cand ai nevoie de el... zic asta exceptand cazul de fata unde conditiile de aderenta erau bune, variante destule,etc.

 

Exerseaza intr-un poligon ceva franariile de urgenta! Invata unde-i limita franariilor pana sa te dea pe jos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"si-a pus cineva intrebarea daca soferul s-a dus pana in banda 3? (ca din filmare nu se vede! poate vroia sa faca stanga in intersectie ) cum mai evita ??

 

Simplu, cu gaz."

 

Am un prieten care sta intr-o vila la etajul doi si accesul la el e pe o scara din aia in spirala, ingusta si abrupta ca dracu'. L-am carat in brate de la etajul doi pana la masina, dus la spital, apoi de la spital inapoi la etajul doi, tot in brate, fiindca avea bazinul prins in niste fiare pe care le-a strans cu cheia franceza timp de o luna ca sa-i aduca oasele bazinului la loc. Si are vreo 80 de kile, am crezut ca lesin din cauza efortului (ca avea dureri si trebuia tinut cu grija).

 

Pe prieten il cheama Stelica (si cand se face bine o sa-i spun sa se inregistreze aici pe forum). Si a ajuns in starea aia exact din cauza "evitarii cu gaz". Daca apuci sa te strecori, bravo, felicitari. Dar daca nu, ajungi leguma. Eu unul N-AS risca. S-a infipt intr-o masina care nu i-a dat prioritate la iesirea de pe o straduta laterala, in dreptul rotii stanga fata, a sarit peste motocicleta si peste capota (si rezevorul i-a despicat, literalmente, bazinul, fiindca are forma de pana) si s-a dus taras vreo 30 de metri pana in niste porti metalice care i-au amortizat impactul. Daca avea ghinionul sa nimereasca intr-un stalp de iluminat, organizam alt mars funerar.

 

DECI NU. Fara gaz. Riscurile sunt prea mari ca sa merite a fi asumate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va luati prea mult de baiat, are partea lui de vina, Teoretic vina este in totalitate a conducatorului, asta conform legislatiei rutiere in vigoare:

"acordare a priorității – obligația oricărui participant la trafic de a nu-Âşi continua deplasarea sau de a nu

efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalți participanți la trafic care au prioritate de

trecere să-Âşi modifice brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprească"

 

Practic in romanica nu se considera neacordare de prioritate in caz de accident decat in momentul in care a existat impact si asta in conditiile in care tu, care aveai prioritate , nu l-ai lovit pe celalalt in partea din spate a masinii, atunci cica e nerespectarea distantei.

Pe de alta parte, cazatura putea fi evitata lejer, deci ai si tu o parte din vina. Nu da vina pe lucruri/evenimente cum ar fi cauciuc vechi, capac de canal, frana prea tarzie. Mereu exista o solutie (MEREU !!! ) de a evita, e datoria ta sa o gasesti si sa eviti accidentul, dar la fel, mereu exista o greseala care te poate pune jos, e datoria ta sa o eviti. Ca sa poti alege solutia buna si sa eviti o alegere gresita iti trebuie experienta. Ce a fost accidentul asta pentru tine? Imi place sa cred ca o experienta si nu o trauma, trage singur concluziile, analizeaza filmarea, vezi singur ce ai fi putut face sa eviti si incearca pe viitor sa faci lucrurile respective. Ai invatat ceva, scutura-te si mergi mai departe, e bine ca esti bine si tu si motocicleta, asta e cel mai important.

In afara de asta, fix frectie tot ce ti se spune pe forum, nu o sa inveti nimic niciodata daca ti se spune fara ca tu sa realizezi singur ca aia este alegerea corecta.

 

 

Sa ii raspund lui SSSS : "Eveniment fortuit, imprevizibil, care întrerupe mersul normal al lucrurilor (provocând avarii, răniri, mutilări sau chiar moartea). ♦ Fapt întâmplător, banal, care aduce nenorocire."

 

Daca o luam ca in dex, e accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa intru in polemica sau sa dau dreptate soferului, pentru ca nu are.

Gandeste-te ca sunt doua cazuri total diferite, soso a sarit in sant cu motorul ca sa il evite pe ala. Presupunem ca frana, cadea si motocicleta se oprea pe carene pana sa atinga duba, crezi ca ar mai fi avut castig de cauza ? parerea mea e ca nu, posibil sa ma insel. Din cate stiu motocicleta franeaza mai bine pe cauciucuri fie ele si proaste decat pe carene. Daca baiatul tinea motocicleta pe roti accudentul nu ar fi avut loc, se vede clar ca motocicleta se opreste pana in masina.

Editat de Weeman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasoala situatia, am patit-o si eu de mai multe ori, doar ca am reusit (cu mult noroc) sa raman pe roti de fiecare data. Sfaturi bune pe care le-am primit de la motociclisti care nu-s si forumisti:

1) Du-te intr-o parcare si exerseaza frane. Recomand parcarea de la Romexpo (se intra pe unde e reprezentanta Mitsubishi) - e libera, si are pavajul facut din dale mari pe care le poti folosi ca repere, incat iti poti numara foarte usor distanta in care ai franat. Incearca sa blochezi spatele, pana te obisnuiesti cum face cand blochezi spatele. Spatele blocat e controlabil. Nu incerca sa blochezi fata.

2) Pe banda a 2-a nu esti safe. Soferii nu aplica virajul la dreapta cu incadrare pe prima banda urmata de schimbarea benzii pentru un eventual viraj stanga. De asemenea, de obicei prima banda e ocupata de masini parcate, si din obisnuinta, ca sofer, te bagi pe banda a doua (desigur, unii se mai si asigura inainte de asemenea manevre). Nici pe banda a 4-a nu esti safe, am vazut zeci de ocazii in care soferul se incadreaza dintr-un viraj la dreapta direct pentru virajul la stanga. Pe motocicleta esti atat de safe pe cat poti sa prevezi ce urmeaza sa faca cei din fata, de preferinta 2-3 randuri in fata.

3) Nu da vina pe hardware. Nu e vina pneurilor, sau a franelor. Te-ai speriat, si ai blocat roata. Mi s-a intamplat si mie, si s-a intamplat multora. Piesele scumpe isi merita valoarea doar pentru cei care nu mai pot imbunatati nimic prin aptitudine. Pe scurt: mergi cu motorul stock o vreme (un an, doi, niste mii de kilometrii), pana crezi (convins) ca nu mai poti fi tu mai bun pentru ca te tine motorul in loc. Atunci poti sa incepi sa schimbi.

 

Si, cand primesti sfaturi (inclusiv cele scrise de mine mai sus) trece-le prin filtrul judecatii tale. Poate pentru tine nu au sens, sau nu se aplica. Nu ii asculta pe toti, indiferent cati km au facut, de cati ani merg pe 2 roti, sau cate posturi au pe forum. In fond, tu mergi cu tine, pentru tine, si orice faci, e responsabilitatea ta. La fel ca in clip, nu o sa poti spune ca X de pe forum ti-a zis sa iti iei alte pneuri si ai alunecat, deci e vina lui. Ai discernamant, foloseste-l. Formeaza-ti stilul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasoala situatia, am patit-o si eu de mai multe ori, doar ca am reusit (cu mult noroc) sa raman pe roti de fiecare data. Sfaturi bune pe care le-am primit de la motociclisti care nu-s si forumisti:

1) Du-te intr-o parcare si exerseaza frane. Recomand parcarea de la Romexpo (se intra pe unde e reprezentanta Mitsubishi) - e libera, si are pavajul facut din dale mari pe care le poti folosi ca repere, incat iti poti numara foarte usor distanta in care ai franat. Incearca sa blochezi spatele, pana te obisnuiesti cum face cand blochezi spatele. Spatele blocat e controlabil. Nu incerca sa blochezi fata.

2) Pe banda a 2-a nu esti safe. Soferii nu aplica virajul la dreapta cu incadrare pe prima banda urmata de schimbarea benzii pentru un eventual viraj stanga. De asemenea, de obicei prima banda e ocupata de masini parcate, si din obisnuinta, ca sofer, te bagi pe banda a doua (desigur, unii se mai si asigura inainte de asemenea manevre). Nici pe banda a 4-a nu esti safe, am vazut zeci de ocazii in care soferul se incadreaza dintr-un viraj la dreapta direct pentru virajul la stanga. Pe motocicleta esti atat de safe pe cat poti sa prevezi ce urmeaza sa faca cei din fata, de preferinta 2-3 randuri in fata.

3) Nu da vina pe hardware. Nu e vina pneurilor, sau a franelor. Te-ai speriat, si ai blocat roata. Mi s-a intamplat si mie, si s-a intamplat multora. Piesele scumpe isi merita valoarea doar pentru cei care nu mai pot imbunatati nimic prin aptitudine. Pe scurt: mergi cu motorul stock o vreme (un an, doi, niste mii de kilometrii), pana crezi (convins) ca nu mai poti fi tu mai bun pentru ca te tine motorul in loc. Atunci poti sa incepi sa schimbi.

 

Si, cand primesti sfaturi (inclusiv cele scrise de mine mai sus) trece-le prin filtrul judecatii tale. Poate pentru tine nu au sens, sau nu se aplica. Nu ii asculta pe toti, indiferent cati km au facut, de cati ani merg pe 2 roti, sau cate posturi au pe forum. In fond, tu mergi cu tine, pentru tine, si orice faci, e responsabilitatea ta. La fel ca in clip, nu o sa poti spune ca X de pe forum ti-a zis sa iti iei alte pneuri si ai alunecat, deci e vina lui. Ai discernamant, foloseste-l. Formeaza-ti stilul tau.

 

 

 

:10: :10: :10: :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul, hmm, discutabil in situatia de fata.

 

Merg al 4-lea sezon cu ABS dar incerc totusi sa nu ma bazez pe el. M-a ajutat si in linie dreapta si in curba, doar cit sa ma tina pe roti. In plus acum, cu Michelin Pilot Road 2, imi este aproape imposibil sa blochez fata pe asfalt curat si uscat.

 

In cazul de fata, din cauza "point fixation" si din cauza ca ABS-ul lungeste distanta de franare, probabil ai fi intrat in masina!

 

Bine ca esti sanatos. De acum incolo sa sa incetinesti instinctiv in situatii similare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

ABS-ul, hmm, discutabil in situatia de fata.

 

Merg al 4-lea sezon cu ABS dar incerc totusi sa nu ma bazez pe el. M-a ajutat si in linie dreapta si in curba, doar cit sa ma tina pe roti. In plus acum, cu Michelin Pilot Road 2, imi este aproape imposibil sa blochez fata pe asfalt curat si uscat.

 

In cazul de fata, din cauza "point fixation" si din cauza ca ABS-ul lungeste distanta de franare, probabil ai fi intrat in masina!

 

Bine ca esti sanatos. De acum incolo sa sa incetinesti instinctiv in situatii similare ;)

 

primu post relevant

 

noroc ca a fost doar o tranta usoara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primu post relevant

Nu numai ca este cel mai relevant, dar invatam si lucruri noi din el, de exemplu ca ABS mareste distanta de franare....bine ca ca n-avea pe Ducati... :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai ca este cel mai relevant, dar invatam si lucruri noi din el, de exemplu ca ABS mareste distanta de franare....bine ca ca n-avea pe Ducati... :wacko:

Si noroc ca n-avem ABS...

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt teste in care lumea zica ca distanta de franare e mia mica, si altele in care zic ca distanta de franare e mai mare.

Senzatia mea personala este ca iti lungeste frana si nu se bazeaza pe nici un test efectiv si recunosc ca poate nu am dreptate. Avantajul clar este ca ramai pe roti. Restul este Dumnezeu, reflex si fizica.

 

Vazind clipul, daca eram pe motorul meu si intra ABS-ul in clipa in care i s-a blocat lui roata, daca as fi pastrat traiectoria, deblocarea rotii fata m-ar fi dus pina in masina sau la centimetri. E o estimare personala bazata exclusiv pe experienta mea.

 

Dar in oricare din situatii, personal prefer ABS-ul.

 

Atasez pt referinta:

 

 

Editat de bambiloid1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Invata sa mergi pe motocicleta pentru ca, sincer, habar n-ai. Ce-ai patit tu in situatia de fata, putea fi evitat usor chiar si cu o dacie fara frane. Nu vad de ce ai pus un filmulet in care te faci singur de ras...

 

 

Uite unde era lupulbikerul moralist :crack:

Cel care se face de ras esti tu, prin constatarea puerila ...

 

 

@Adrian C - Tati, capul sus! Se mai intampla ;)

Sunt convins ca ai invatat enorm din experienta asta nu tocmai placuta :)

Bine ca esti in regula, mobra-i functionala ... Km multi fara incidente iti doresc!

Editat de GabiButon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati ca pana la urma vinovatul este automobilistul. A intrat in intersectie fara nici o apasare, n-a incetinit, nu s-a asigurat ... nimic.

Fara instigare la huliganism sau alte acte ilegale, presupun ca ar trebui "construit" un sistem de autoaparare colectiv al motociclistilor.

Mai exact:

 

1. Grup de presiune pentru modificarea legistaliei rutiere in sensul precizarii ferme a vinovatiei morale. (vezi si cazul cand eviti un dobitoc si lovesti un nevinovat !)

2. Generalizarea utilizarii camerelor.

3. Parteneriatul cu o firma/organizatie de detectivi/avocati care sa urmareasca pana in panzele albe nesimtiti ca cel de mai sus.

 

Adrian a avut si putin ghinion in acest caz pentru ca am ajuns cateva secunde dupa ce el a cazut; daca ajungeam in timpul incidentului depaseam eu pe banda a III-a si-l loveam pe vinovat. Eram cu masina si aveam camera pornita. N-ar mai fi fost nici o problema cu dovezile la politie sau tribunal.

 

Abilitatile proprii de supravietuire in trafic sunt deja alta poveste. Trebuie sa le ai, te scapa din 99% din necazuri, dar nici nu poti merge terorizat ca tu esti un intrus fara drepturi al circulatiei rutiere.

post-17745-0-11160400-1310729891_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fac reclama dar primul lucru pe care tre' sa-l faci este sa pui mana pe telefon si sa suni la Amckart si sa te inscrii la cursurile de perfectionare moto de acolo. Dupa ce le faci o sa fii mult mai in siguranta cand te plimbi cu motoreta. Vei invata sa franezi corect, sa iei un viraj corect, si sa eviti situatii neasteptate. Iti spun din proprie experienta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am inteles pe toti ca sunteti buni si evitati si gloantele care nu va dau prioritate, dar cand esti oprit la trecerea de pietoni sau la semafor si auzi scrasnet de frane in spate ce te invata Amckart sa faci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am inteles pe toti ca sunteti buni si evitati si gloantele care nu va dau prioritate, dar cand esti oprit la trecerea de pietoni sau la semafor si auzi scrasnet de frane in spate ce te invata Amckart sa faci ?

sa stringi din b.u.ci !

din spate am fost eu pleznit acu' vreo 2 saptamani.

nu ai ce sa faci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi de'aia au facut evitarea proba obligatorie, cica, la obtinerea permisului. Bine ca a nu a fost mai rau.

 

 

Daca aia se cheama evitare....eu sunt Rossi. Scoala nu te invata decat cum pornesti motorul, cum schimbi treptele de viteza (adica pe ce sa apesi...), sa faci un 8 si sa mergi printre jaloane cu viteza melcului si ATAT!

Instructor moto as putea fi si eu si orice alt motociclist care are 2,3 ani la activ. Ii arat elevului unde e frana, acceleratia, etc, apoi il pun sa mearga 3 sedinte in linie dreapta cu franari si opriri, timp in care io ma scarpin la o0 si vorbesc cu alti instructori, inca 4 sedinte de jaloane si 8-uri, vreo 3 de evitari si pe urma poligoane. Omul ia A-ul, iese in trafic si isi rupe capul pt ca nu tu franari, nu tu luat curbe, nu tu adaptare viteza curba, nu tu evitare la viteza mare and so on.

Le inveti cu ajutorul amicilor mai batrani in breasla sau pe propria piele, in functie de noroc.

 

sa stringi din b.u.ci !

din spate am fost eu pleznit acu' vreo 2 saptamani.

nu ai ce sa faci!

 

 

Cu aruncat de pe motor si tot tacamul,nu?

La mine odata a mers stransul din buci, a doua oara ...n-a mai mers....

Editat de AgresivRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...