Sari la conținut

Yamaha XT600Z Tenere 3AJ


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Sincer sa fiu, mie cel mai mult mi-au placut astea. Din pacate, din ce am inteles eu din descriere, sunt pentru ghidoane BMW cu mansoane incalzite si, implicit, au diametru interior mai mare. Asa ca nu mi-a venit sa ma risc. Orice explicatie de la posesori Bmw este binevenita.

post-3763-0-20938100-1349097543_thumb.jpg

 

Diametrul este cam 26mm pentru astfel de grips. Insa iti sugerez sa sari linistit peste elepentru ca sunt foarte subtiri si tari. Ca urmare orice vibratie (si motorul tau vibreaza mai mult ca un 4L) va fi simtita mai acut. E ca si cum ai tine mana pe doua bare goale. Eu am pus peste ele grips mai moi, diferenta este notabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 242
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

Diametrul este cam 26mm pentru astfel de grips. Insa iti sugerez sa sari linistit peste elepentru ca sunt foarte subtiri si tari. Ca urmare orice vibratie (si motorul tau vibreaza mai mult ca un 4L) va fi simtita mai acut. E ca si cum ai tine mana pe doua bare goale. Eu am pus peste ele grips mai moi, diferenta este notabila.

Multumesc pentru raspunsul mai mult decat concret, Budd!

 

 

Va multumesc frumos si celorlalti pentru urarile de pe aceasta pagina!

 

 

Mai jos, un post rezumat.

Incerc sa sintetizez experienta anterioara lui + ce am invatat nou din acest proiect. Poate cuiva ii vor folosi randurile ce urmeaza, chiar daca sunt o parere strict personala:

 

- Incepeti sa va cumparati ce va trebuie pentru proiect chiar si cu un an sau doi inainte. Vanati piese sh bune pe Ebay si nu le ratati - carene, roti, ghidoane. La fel si piesele noi. Chiar daca sunt evident mai scumpe. Intr-o luna cumparati un kit de ambreiaj, in alta arcurile progresive, lantul de distributie, kitul piston, kituri reparatie pistoane frane, cabluri camasa de otel, disc/uri noi, placute, etc. Doar cand aveti grosul acestor materiale si niste bani pusi deoparte (as miza pe un minim de cel putin 500-1000 de lei), incepeti proiectul propriu-zis

- Faceti-va rost de un garaj care sa aiba strict rol de depozitare. Argumentez asta in legatura cu alineatul urmator:

- Ar fi de poveste sa lucrati voi cap coada la o restaurare, dar nu veti fi niciodata cei mai buni mecanici, vopsitori, electricieni, restauratori de roti, fabricanti de stickere, tapiteri de sei, etc. In concluzie, mergeti la specialisti. Nu mergeti la ei de pe o zi pe alta, fara a le sti bine istoricul si, ideal, fara a mai fi colaborat anterior cu ei. Este un proiect greu psihic, anevoios ca timp si foarte scump ca bani. Un mester prost dubleaza tot - nervi, timp si bani - fiindca va trebui sa luati toate etapele de la capat - documentat despre om/cautat, cumparat materiale, asteptat pana la finalizarea lucrarii.

- Nu va apucati de o restaurare daca nu aveti o masina. Ideal una care sa consume f. putin in oras. Veti lucra cu mai multi oameni odata si veti face sute de km alergand intre ei. Pe mine umblatul acesta m-a epuizat cel mai mult. In materie de bani am stiut la ce ma asteptam si eu eram cel care ii controlam/cheltuiam, deci nu aveam ce comenta.

- Prima si prima data:

* Lucrati cu acelasi mecanic cap coada. Unul ok din start, cu care aveti un istoric. Nu recomand deloc schimbarea pe parcurs a celui care lucreaza la motocicleta. 1000% al doilea va avea ceva de comentat la ce a facut primul si dublam iarasi ecuatie de 3 (steess, bani, timp).

* Daca exista probleme in motor, duceti motocicleta defecta la mecanic si reparati prima data motorul. Cat inca este pe cadru. Dupa reparatie, verificati-l, faceti-i rodajul daca trebuie si abia apoi demontati motocicleta pentru restaurare optica, electrica, etc.

- Mecanicul este cel care demonteaza motocicleta. Doar astfel exista sansa de a observa probleme nestiute de dvs. Tot el este si cel care va va recomanda ce mai trebuie sa cumparati. Sigur va vor mai scapa detalii (papuci mos/baba japonezi) sau poate nu cunoasteti mereu chimicalele mai bune de pe piata (uleiuri motor sau telescoape, lichide de frana, tipuri si marci de vaseline).

Impreuna cu mecanicul impartiti motocicleta in cutii si cutiute, pe categorii - ansamblu frana fata, ansamblu ghidon + toate suruburile si accesoriile, cilindru + suruburi si accesorii, capace motor stg/dreapta, etc.

- Le depozitati in garaj si incepeti umblatura cu piesele ce trebuiesc sablate, vopsite, stickerite si lacuite.

- FOARTE important - intrebati mereu un pret estimativ pentru lucrarea de care urmeaza sa beneficiati. Veti evita atacuri de panica la care nu mai puteti comenta nimic atunci cand stati cu o lucrare de top in brate. Been there, done that! Doua zile nu mi-am revenit..

- Ar fi ideal sa aveti specialisti de calitate pe plan local cu care sa lucrati. Fiind aproape unii de altii, altfel rezolvati problemele inerente, fara a mai sta zeci de minute pe telefoane si fara a trebui sa platiti curierat pentru retur piese si asteptat piese "bune".

- Dupa asamblarea finala vor exista mereu mici hibe - rugina in exces in rezervorul care a stat prea mult pe margine, o garnitura ce nu etanseaza perfect, placute de frana ce necesita macar un 50 de km pana la "asezare", etc. Concluzia - nu planificati nici o plecare mai mare de 200 de km imediat dupa finalizarea reparatiei. Mai este nevoie de cel putin o saptamana pentru verificari, reglaje. Sa nu mai spun de eventualitatea unei greseli serioase, ce implica comandarea de piese noi samd.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte fain rezumat. De salvat pentru cand o fi. Si acum, da-o jar pe drumuri, ca i-o fi si ei dor de duca. Numai clipe faine sa ai pe ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Noi, din partea cealalta a gardului, nu putem decat sa ne clatit ochii si sa aplaudam, sperand ca la randul nostru, sa putem sa ne inhamam la o aventura de gen, candva... Mi-ar placea sa o vad si live, daca ai drum prin Bucuresti, da de stire.

Daca ajung prin Bucuresti cu ea, imi fac clar timp de o bere.

Pana una alta poate te ajuta ca inspiratie motocicleta de mai jos si individul acesta :D - http://www.rallye-tenere.net/Umbauten.html#thoennie

post-3763-0-65754600-1349220904_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ajung prin Bucuresti cu ea, imi fac clar timp de o bere.

Pana una alta poate te ajuta ca inspiratie motocicleta de mai jos si individul acesta :D - http://www.rallye-tenere.net/Umbauten.html#thoennie

post-3763-0-65754600-1349220904_thumb.jpg

 

Ehee, o stim o stim :) Momentan, finantele inca nu permit, probabil ca restaurarea dragei mele va mai avea de asteptat ceva timp, in functie de prioritati si de fonduri. Sunt cateva forumuri/topicuri care detaliaza foarte fain procesul de restaurare/transformare in bolid de rally raid. Pana atunci, facem ce putem...azi un far, maine opinci, ne apropiem cate putin. Dar, intr-adevar, asa mi-ar placea sa arate.

 

Aa, ca sa nu mai spun ca Yamaha France a scos la vanzare modelele YZE 750 si FZE 850 (sper ca nu gresesc) care au castigat Dakarul, complet restaurate....dar la un pret cat o garsoniera faina in Bucuresti :) Mai asteptam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ehee, o stim o stim. Momentan, finantele inca nu permit, probabil ca restaurarea dragei mele va mai avea de asteptat ceva timp, in functie de prioritati si de fonduri. Sunt cateva forumuri/topicuri care detaliaza foarte fain procesul de restaurare/transformare in bolid de rally raid. Pana atunci, facem ce putem...azi un far, maine opinci, ne apropiem cate putin. Dar, intr-adevar, asa mi-ar placea sa arate.

 

Aa, ca sa nu mai spun ca Yamaha France a scos la vanzare modelele YZE 750 si FZE 850 (sper ca nu gresesc) care au castigat Dakarul, complet restaurate....dar la un pret cat o garsoniera faina in Bucuresti :) Mai asteptam...

A mea nu a miscat mai bine de 1 an inainte sa ma apuc de ea. Ce vroiam sa fac din ea stiam cu 2-3 ani inainte de a ma apuca. Din cauza asta m-am bucurat ca am adunat dinainte piese.

Este pacat ca se vand modelele Yamaha France, dar asta este doar o parere personala Au mai fost acum 3-4 ani de vanzare pe moto.it doua modele Yamaha bicilindre ce au participat la Dakar in anii `90. Se cereau pe ele sume "decente" (undeva in jur de 10.000 de euro). Cred ca erau foste motociclete ale Yamaha Belgarda Italia, dar nu mai stiu sigur.Am scris la vremea respectiva pe topicul de Super Tenere, dar mi-ar lua imens de mult timp sa gasesc acea postare.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea nu a miscat mai bine de 1 an inainte sa ma apuc de ea. Ce vroiam sa fac din ea stiam cu 2-3 ani inainte de a ma apuca. Din cauza asta m-am bucurat ca am adunat dinainte piese.

Este pacat ca se vand modelele Yamaha France, dar asta este doar o parere personala Au mai fost acum 3-4 ani de vanzare pe moto.it doua modele Yamaha bicilindre ce au participat la Dakar in anii `90. Se cereau pe ele sume "decente" (undeva in jur de 10.000 de euro). Cred ca erau foste motociclete ale Yamaha Belgarda Italia, dar nu mai stiu sigur.Am scris la vremea respectiva pe topicul de Super Tenere, dar mi-ar lua imens de mult timp sa gasesc acea postare.

 

Ai dreptate, ar trebui sa ramana piese de muzeu, martori ai gloriei pe care au castigat-o. Sunt efectiv prototipuri, bune de studiat, de admirat si de fotografiat. Se pare ca valoarea lor a scazut in ochii unora, sau pur si simplu le-a ajuns si lor cutitul la os (le vindeau pe la 45000 EUR bucata). Eu daca mi-as lua una din ele mi-ar fi mila sa o scot din casa, d-apoi s-o mai si innamolesc pe dealurile noastre.

 

Eu sper ca mobra mea sa se mentina in miscare pana in ziua in care o sa ii vina vremea, dar nu e numa cum vrem noi, mai e si cum vrea Cel de Sus. Sanatosi sa fim, le-om face pe toate. Pana atunci, rupem gumele pe asfalt si nu numai :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu e cu suparare, in cazul in care Raul nu le vrea, le vinzi? BTW, nu poti primi PM, de aceea scriu aici. :cheers:

ok. gasesti nr meu de telefon la topicul de vanzari unde am vandut vfr-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Respectele mele, este un topic documentar cap-coada, iar rezumatul e cireasa din varf. Am salvat linkul de cand ai pornit treaba si am mai intrat din cand in cand, mai rar vezi asa ceva, un RK cap-coada la o japoneza, o inviere.

 

Multi km frumosi pe noua ta motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zicea un amic de-al meu "Oh, no! It was so clean!"

 

 

Am revenit cu poze ziua laugh.gif. Da, stiu! Am uitat toate camerele decente acasa. Voi reveni.

post-3763-0-66570000-1349096730_thumb.jpgpost-3763-0-20388300-1349096732_thumb.jpg

 

 

Felicitari pt realizare!

Ce fain ar fi sa vedem poze ca de catalog de pe motorul acesta! si chiar un filmulet :-) cum fac unii cand pun motorul la vanzare..sa auzim cum porneste..si filmat jur imprejur..:-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Vizitator _Raul_

Am iesit deja la aer anul acesta (sa nu aveti niciodata incredere in camera foto a unui Samnsung banal):

post-3763-0-33371300-1362094306_thumb.jpg

Urmeaza sa:

- montez aripa inalta. Faina ea si cea joasa, dar parca omoara spiritul

- am sa renunt la burdufurile de guma articulate de la manetele franei/ambreiajului si am sa pun inapoi protectiile de maini originale. Le-am smirgluit deja pentru a scoate imperfectiunile, le-am matuit cu pasla abraziva si maine sau poimaine ar trebui sa le iau de la lacuit :wink: .

- obligatoriu schimbat uleiul din telescoape si pus standardul 10W in loc de 15W-ul actual. Pe sosea este impecabila, sta ca trenul, dar cand ajung in zone valurite de dinainte de intersectii sau bariere :laugh: ui ui iui... mi cohones

- dat jos toate becurile cu leduri din semnalizari si stop ce mi-au dat peste cap instalatia electrica si pus inapoi becurile cu bulb. Momentan nu am lumina in bord iar verdele de la neutral este atat de slab incat se vede palid de tot numai noaptea. Cel mai fain la un mers scurt pe timp de noapte a fost ca de-abia asteptam sa reintru in cate un sat pentru a sti si eu cu ce viteza, respectiv turatie, rulam. Ultima este si mai importanta fiindca este inca in rodaj.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

 

 

 

Oai! Tu si cu @cristi-mic sunteti innebuniti dupa mansoanele astea. Eu am avut asa ceva acum foarte multi ani pe o bicicleta si de atunci fug de ele. Daca sa imbiba cu ulei sau benzina se murdaresc definitiv si devin lipicioase ca naiba.Cand incerci sa le speli serios (detergent, jet de apa, etc) se uzeaza prematur. Cel putin asta am experimentat eu. Mie, in primul rand, nu mi-au placut ca deveneau slinoase si se micsorau. Daca nu e asa, nu ma supar daca ma contrazici este binevenita.

 

ale mele sunt dintr-un material spongios mai apropiat de cauciuc decat de burete :10:... nu au inconvenientele de care pomenesti

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...