Sari la conținut

Yamaha XT600Z Tenere 3AJ


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

topicul asta e preferatul meu...din sectiunea asta..

si asta

/index.php?/topic/399407-harley-davidson-sportster-1200-low-brontozaurul/

...sunt scrise de oameni pasionati, inspirati, obiectivi...si cu mult bun simt.

chiar ai ce sa citesti si poti sa afli lucruri noi si interesante....fata de altii care lauda nejustificat mobre de jdemii de euro pe zeci de pagini :rolleyes: !!!

 

asteptam noi postari!!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 242
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci daca pui sa zicem un piston forjat trebuie schimbate bielele si ele,bujii mai reci + jigloare marite si banuiesc ca un filtru de aer sport ar face o treaba mai ok.Dar cilindrul ramane OEM , doar evident alezat+hoinuit,chiuloasa,supapele raman la fel :-?

 

PS:sorry de offtopic

 

 

 

 

 

 

In primu rand - Raul - felicitarile mele pentru munca depusa - la final o sa merite cu varf si indesat! Tu faci acest thread sa merite citit prin munca ce ai depus-o!

Si daca pot sa completez cu cunostintele mele - internele unui motor daca sunt forjate sunt mult mai rezistente decat cele turnate! Rezista la temperaturi mai mari (fiind recomandate in conversiile turbo) rezista si la rapoarte de compresie mai mari! Daca bielele sunt originale (si nu sunt forjate) poti avea probleme cu ele daca apelezi la un piston ce comprima mai mult camera de ardere! Odata cu cresterea raportului de compresie ai nevoie de benzina mai de calitate (+un amestec mai bogat) ca s-ar putea sa ai detonatii in camera de ardere = uzura prematura a motorului! Atentie - odata cu cresterea raportului de compresie trebuie sa alegi si niste bujii mai reci! Din ce vad in specificatiile motocicletei tale ai 2 tipuri de bujii NGK DPR7EA-9 care sunt mai calde si NGK DPR8EA-9 acum nu stiu cu care ai mers dintre ele dar poti sa alegi cu incredere DPR9EA-9 isi vor face treaba cu siguranta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

felicitari! http://www.tenere.co...pic.php?f=4&t=4 trage un ochi si la 3aj-ul asta.posibil sa-l stii deja

 

Hehehe!

Long time, no seen...

Mezo este un ungur stabilit in tara cangurilor rasare cu care m-am conversat acum vreo 2 ani (??) pe vremea cand avea topicul despre restaurarea Tenere-ului pe advrider.

De unde l-au jetuit niste adminii de cct, sualezi, pe motiv ca a facut niste mistouri cat se poate de pertinente despre nu mai stiu ce natii ciudate (sualezi, muslimani, same shit).

Eu i-am spus de pistonul de la TKRJ ce si l-a pus pe animalul lui.

Mai nou are vreo 4-5 Tenere-uri (majoritatea 34L-uri) si a inceput sa faca din reconditionarea lor scopul vietii lui. Am apreciat f. tare felul cum i-a iesit sablarea si vopsirea in spatele curtii. Nu stiu cat o sa tina, dar a facut arta avand in vedere resursele si cheltuielile.

Multumesc de link :) ! Chiar ar fi cazul sa mai iau o data la periat topicurile lui, sa mai caut ponturi si trickuri uitate.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

foarte fain threadul. :grinbandit:

 

Felicitari pentru rabdare si ambitia de a nu renunta. Cred ca multi stim cat de tare ne putem entuziasma de cea mai mica chestie ca dupa 1 ora sa fim demoralizati pana in pamant cand nu merge treaba conform graficului... mai ales cand vine vorba de lucrat la motoare indragite. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

in primul rand multumesc pentru cuvintele frumoase din postarile de mai sus.

 

Astazi (rusineee, rusine, de-abia astazi!:laugh:) am revenit "in za garage". Ma incaltam cu stangul in dreptul cand a venit vorba de echipat de scandal, am realizat ca nu am tubularele in garaj (a trebuit sa imi fac de cap cu fixele) dar, ta-na-na !:D, astazi am reusit sa montez jugurile si telescoapele. Va dati seama ca zilele urmatoare am toate sansele sa pun sus roata fata??!? Uau, deci uau...

Un pas mic pentru Yamaha mea operatiunea de astazi, un pas mare pentru mine in revenirea-mi mecanica la nivel de hobbist :banana:.

Vivat! Uraa!

 

P.s. - Poze doar pe telefon, comp nou, habar nu am sa dau de bluetooth-ul incorporat. Concluzia - suportul imagistic in curand.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Vointa,consecventa ,hotarare si rabdare...mai rar toate la un loc...

Ne dai exemple pozitive,sa nu mai zic de cheful de munca...sa fii sanatos si sa mai restaurezi inca 100 de motociclete!

Acu ca am citit 16 pagini,asteptam produsul finit...

Salutari di la Chiatra Neamt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Multumesc tuturor de urari si incurajari!

Am mai lucrat pe la ea dar majoritatea chestii mici, prea tehnice, si care, ca material foto, nu sunt foarte "entertaining".

Si eu de-abia astept sa o vad intreaga, dar stagnez cateva zile din cauza ca am vrut neaparat bolt nou la piston.

George de la Dual Tours (reprezentanta Yamaha Bucuresti) a fost cat se poate de ok, Garanti Bank Timisoara (banca prin care am trimis avansul) a fost ceva de scenete cu Toma Caragiu, dar astept cu nerabdare piesa in cauza.

Odata cu ea vor mai veni si sigurantele placutelor de frana. Bucatile astea 4 mici de tabla au costat 70 de euro. Pret serios, nu gluma, dar sunt piese f.f. importante in siguranta exploatarii iar ale mele erau deja defecte si trebuiau obligatoriu schimbate.

Cand sunt uzate, in loc sa tina in tensiune placutele si sa le ajute sa revina dupa franare, le incaleca si le apasa pe disc, nemaidandu-le voie sa revina.

Mi s-a intamplat asta o data foarte tare prin zona barajului de la Siriu. Se incinge discul, transfera caldura in exces pistonasului, se incinge lichidul de frana, se dilata si te trezesti cu o maneta de frana fara pic de flexibilitate. Parca este sudata. Nu stii de ce ti se incetineste singura motocicleta. Si risti sa te trezesti in nas, daca nu franezi si cu spatele si nu te opresti repede.

 

Finalmente am gasit si o poza cu siguranta. La mine erau uzate acele indoituri mici marcate in poza de mai jos si scapau urechile placutei de frana sub ele. Si, la fel de "not ok" , isi si pierduse flexibilitatea segmentul in sine.

post-3763-0-35667900-1334063480_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi stam cu dintii la gard sa vedem Tenere-ul finalizat si Raul arunca banii pe jucarii ! (,,jucarii" = Honda VFR750) :rolleyes:

 

Sa o stapanesti sanatos man ! Poate ne incanti si noua ochii cu noua achizitie !

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mai Raul! si eu care credeam ca vii sa incanti privirile Afrikanilor la Nadrag cu motocicleta gata! anyway....poate tragi o fuga cu vfr-ul wekendu asta. vineri avem gulas de fasole si sambata un gratarel pacolo

altfel spor la treaba si mai arunca o poza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_

Trece anul si motorul tot desfacut?

Da, domnule :).

Lucrez cum si cand am timp. Cam rar din cate observi.

Si am decis sa las o mare parte din munca de reansamblare unui mecanic din TM in care am cat de cat incredere. Stiu ce este de facut la ea, dar nu mai am deloc timp. Prefer sa o duc la el si sa trec o data pe zi sau la doua zile si sa verific ce face sau sa il ajut/indrum, etc.

Chestiile de chitibuseala le voi face eu - mai am de reansamblat bascula si de curatat etrierii.

 

 

Pregatire bascula pentru asamblare.

Concluziile zilei:

- Nu folositi vaselina ieftina. Cu trecerea timpului se va intari/incleia pe piesa, isi va pierde rolul de ungere si indepartare a apei/umezelii + va ceda locul ruginei mai usor.

- O data pe an demontati, curatati si reungeti componentele basculei. Pentru a evita 100% situatia de mai sus si pentru a prelugi viata pieselor.

 

Inainte

post-3763-0-74371000-1341346671_thumb.jpgpost-3763-0-03961400-1341346677_thumb.jpgpost-3763-0-97750000-1341346687_thumb.jpgpost-3763-0-87200400-1341346684_thumb.jpg

 

Dupa 2-3 ore

post-3763-0-75769500-1341347231_thumb.jpgpost-3763-0-41399000-1341347235_thumb.jpgpost-3763-0-42945000-1341347239_thumb.jpg

 

Maine merg dupa vaselina noua. Toate ce le am eu in garaj sunt sarite din termenele de garantie.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

cel putin in ultimii 5 ani bascula mea nu a fost desfacuta(defapt nu cred ca a fost desfacuta din 1991), dar are gresoare la toate articulatiile si eu am folosit gresoarele :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator _Raul_

cel putin in ultimii 5 ani bascula mea nu a fost desfacuta(defapt nu cred ca a fost desfacuta din 1991), dar are gresoare la toate articulatiile si eu am folosit gresoarele

Mie mi-a fost mereu teama de namolul din zona buselor acelea cilindrice stil capac dintre bascula si cadru, ce protejeaza rulmentii cu ace.

Si preferam sa demontez, sa curat acele, sa schimb vaselina si sa montez totul la loc.

O sa iau serios in calcul si eu varianta asta cu gresoarele. Nu am crezut niciodata ca sunt utile. My bad.

 

Intre timp - astazi am schimbat pistoanele pompelor de frana. Ma asteptam sa fie mai grea si mai minutioasa operatia. Nu a fost maxim de usor, dar nici chinul la care ma asteptam. Nu am facut niciodata treaba asta, imi era teama ca trebuie sa nu distrug acele mini-burdufe de cauciuc, etc, etc.

Pe partea de presiune in pompe motocicleta era, sa zicem, decenta. In sensul ca presiunea pe frana fata era ok, dar spatele era aproape zero. O medie improprie, fiindca eu folosesc majoritar spatele.

Nu stiam insa cauza exacta - ora pedala indoita de prea multe ori, ori axul pompei indoit si el (parghie defectuoasa cu alte cuvinte), ori furtunele...

Problemele serioase erau cu sigurantele placutelor de frana (nu vreau sa imi mai amintesc cat m-au costat tablitele alea 4), doream sa schimb furtunele cu unele cu invelis de otel...

Si daca tot eram in plin proces de reconstructie, am zis ca musai sa schimb si kiturile pompelor. Le-am gasit pe wemoto si, de bucurie, le-am pus in cos. Sa fie 2 ani de atunci :rusinica:.

Pompele demontate astazi aratau decent pentru 23 de ani vechime (nu cred ca le-a mai schimbat cineva) dar mizeria din zona (nu din interior) + ceva jeg in pompa fata le-au facut de nelasat pe o motocicleta reconstruita.

 

post-3763-0-63034600-1344549718_thumb.jpgpost-3763-0-23007200-1344549719_thumb.jpgpost-3763-0-69580100-1344549719_thumb.jpgpost-3763-0-15239100-1344549720_thumb.jpg

post-3763-0-64163500-1344549720_thumb.jpgpost-3763-0-06767200-1344549721_thumb.jpgpost-3763-0-58801200-1344549721_thumb.jpg

 

Motorul este montat, furca fata este montata, la fel bascula. Intru pe ultima suta de metri.

Mai am de luat cateva accesorii, dar acestea dupa ce va fi motocicleta pe roti - evacuarea, parbrizul mai inalt si, sper eu la iarna, macar crash-bar_uri, suporti laterali + portbagaj de la prietenii Heavy Duties.

Ca planuri de viitor - cel mai in dubii sunt cu saua. Am gasit doi baieti pe site-urile moto din Romania (Timisoara si Bucuresti), i-am gasit si pe cei de la tommot.hu, dar mai caut. Daca stiti ceva, chiar si mai scump si chiar si de afara dati-mi un pont, va rog.

 

 

20.08.2012

Incepe sa prinda forme animalul :

post-3763-0-07413700-1345463290_thumb.jpg

 

 

 

22 Aug 2012

:)

Mi-a mai montat mecanicul toata evacuarea ghidonul, acareturile aferente lui si xenoanele.

- Trebuie sa scurtez furtunele de frana.

- Am dus saua la tapitat la Ena Dan in Tm

- Trebuie sa cumpar baterie

 

post-3763-0-15832200-1345666974_thumb.jpgpost-3763-0-97538100-1345666974_thumb.jpgpost-3763-0-66246100-1345666975_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wohooo hai ca arata bine :grinbandit:

 

Nu ca bine, arata foarte bine! Imi plac jantele :D Plus ca, la o lucrare din asta se vede atentia la detaliu a restauratorului. As vrea si eu o asa lucrare la Tinerica mea, dar e inca in stare ok iar eu nu ma pot desparti de ea pe termen asa de lung si nici n-as avea unde. Poate peste vreo 2-3 ani. Anyway, super treaba, mai pune poze sa vedem evolutia lucrarii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@banzay, Grip si serge:

Multumesc pentru urari!

 

@Grip:

Daca te gandesti la reconditionare, cumpara-ti piesele treptat. Cu luni sau chiar ani in avans. Te va ajuta f. mult. Eu asa am facut.

Sa scoti deodata cateva zeci de milioane este imens de greu. Sa nu mai spun de comandat urgent piese de pe net/Ebay. Mai bine le pandesti iarna la reduceri - parbrize, tobe, piese motor, discuri, etc.

Cauta un mecanic bun din start si inarmeaza-te cu mult timp de alocat proiectului + combustibil pentru masina.

Probleme vor aparea mereu pe parcurs si vor cere si ele alti bani si alt timp - Eu acum plec la mecanic sa iau furtunele de frana sa le duc la scurtat (sunt prea lungi (se vede si in poza, cel de la frana spate) si sa iau un bec de la xenon sa il trimit la schimbat - lumineaza, dar nu schimba fazele.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi curg balele dupa un motor asa intretinut. Felicitari domnu', sunt impresionat. Credeam ca numa' in afara se poate restaura un motor si pastra cu piese originale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...