Sari la conținut

Yamaha XT600Z Tenere 3AJ


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Cateva ilustrate din comic book-ul intitulat "Shoppingul, cea mai buna investitie in persoana mea":

 

post-3763-0-98501400-1322591764_thumb.jpg post-3763-0-07741500-1322591766_thumb.jpg post-3763-0-92478600-1322591766_thumb.jpgpost-3763-0-44291200-1322594932_thumb.jpg

 

La nota de subsol astazi avem o suflanta cu aer cald pe care mi-am cumparat-o pentru a mai dischisi una alta cu ea pe la cabluri (tuburile termocontractante) si pe la piesele de vopsit (scurta incalzire inainte si intermediara = uscare mai rapida = vopsire mai usoara).

post-3763-0-42673600-1322593970_thumb.jpg

 

 

Concluzii ale ultimelor activitati:

* Daca am mai spus asta si ma repet, fie, dar a fost o revelatie faina pentru mine. Este vorba de pasla pentru slefuit. Comparativ cu smirghelul, mie, mi s-a parut mai precisa si mai mulabila pe diverse suprafete. Nu are asa multe clase de porozitate (am zis bine :hug:? ), dar a fost mult mai fun de lucrat cu ea.

 

* Alcoolul tehnic este inutil daca aveti nevoie de un lichid care sa curete apa si sa impiedice formarea ruginei.

Pentru cei la fel de tehnici ca si mine - lichid mov, sticle mov, raionul de chimicale.

Aveam niste piese de fier sablate cu bicarbonat de sodiu. Numai spalarea cu apa il inlatura (+ niste detergent lichid si un burete, pentru facut clabuci kinky)

Am terminat de duÂşuit piesele, am turnat licoarea bahica intr-un vas si m-am apucat de treaba.

Am crezut ca alcoolul tehnic va inlatura la randul lui apa, fara ca ulterior sa am parte de rugina. Una, doua. Cum sa nu...?!

Nu au trecut 10 min. pana am uscat piesa si a si aparut un strat fin de rugina. Asa ca...

Am reusit doar sa ma ametesc bine de tot in incaperea inchisa in care lucram. Scria pe sticla faptul ca vaporii provoaca ameteli sau chiar betii accidentale :laugh:.

So, cine vrea sa curete eficient apa, sa cumpere decarbusolv. 12 lei / litru in loc de 5, dar diferentele nu se discuta.

post-3763-0-54307100-1322594177_thumb.jpg post-3763-0-66207700-1322593969_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 236
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Raul

Cand estimezi ca o sa termini restaurarea?

Tare sunt curios sa vad cum arata motocicleta dupa si mai ales cat costa in final,o distractie de genul asta.

 

Succes :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas logat pe id-ul unui amic (nu imi place ideea conectarii posturilor).

 

@ duracell:

Foarte scumpa distractia. Sincer. Foarte. Gandeste-te numai la km cu masina. Minim 2000. Urban. Noroc ca am diesel mic si sta super ok la consum (6 - 6.5 %)

Adica, daca ti se pune asa voodoo si vrei musai sa o faci, pentru ea (ca un semn de respect si afectiune - o dau in sentimentalisme) si pentru tine (orgoliul ca ai ceva altfel, pe stilul tau si ca ai putut sa duci la capat proiectul) treci peste costuri.

Altfel...

Lucrul cu adevarat important?

Voi avea motor aproape nou, de la un capat la altul. Adica, na, cadrul, carterele, etc au o varsta. Asta nu pot trece peste. Nu inseamna ca sunt uzate si nu mai duc. Au fost reconditionate din temelii si nu vad de ce nu ar mai tine.

Partea proasta?

Nu tine pasul cu performantele celor de astazi din aceeasi categorie. Este simpla, fiabila, imi place la nebunie designul, etc (pentru asta am luat-o), dar nu are performantele motocicletelor de 600/660 de astazi. Suspensiile si franele sa zicem ca le-am modificat eu cat de cat, dar puterea si cuplul motorului... nu ai de unde.

Daca e sa fii super rational, poti gandi si altfel:

Cu banii ce ii luam pe ea (probabil doar dezmembrata - undeva la 500 euro), cu banii ce i-am bagat (o sa iti spun pe privat daca vrei), mai puneam 1000 si luam ultimul Tenere SH.

Totul e discutabil...

Cu experienta dobandita, ma tot gandesc daca sa ma apuc de un al doilea sau nu, la care sa modific masiv.

Am discutat in timpul resturarii acesteia cu fel de fel de oameni si mi-au venit multe idei:

- este un tip in TM ce poate face rezervoare de fibra cat de mari vrei. Ma gandesc la un rezervor principal de peste 30 de L si la unul auxiliar lateral de minim 8.

- am tot felul de idei cand vine vorba de rack-urile de bagaje + trusa de scule

- ma tot gandesc la o carena mai rally, cu un singur proiector...

Astea daca ma apuc de a doua. A mea va fi, in mare, doar restaurata.

 

Mi-am mai luat si xenoanele zilele acestea si cam atat pana la anul.

Urmeaza toba si parbrizul. Prima o iau sigur din Serbia (am vorbit deja cu cei de la Evacuari Moto Romania) si parbrizul sa vad daca ma risc sa mi-l fac eu sau merg la un batran la Beograd.

Probabil prin februarie o sa termin (muncesc 2-3 ore pe zi, atunci cand pot ajunge dupa-amiaza la garaj; iar vremea de afara nu ma imbie, chiar daca am garaj sub bloc, incalzit).

Editat de t3r3nt3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

M-am incurcat in stiinta. De data asta chiar incercam sa postez din nou, sa lipesc posturile si sa pot edita :haha::sick:.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

hai ca acuma poti! Noutati?

 

Am dus astazi chiulasa la prietenul meu (mecanicul) pentru facut scaune, curatat ghiduri si montat supapele.

Maine ma duc prin Brancoveanu sa imi iau nista haine ieftine si groase, numai bune de jegarit prin garaj.

M-am intalnit finalmente cu @Roby B si am luat de la el banda textila termorezistenta. Trebuie sa o pun undeva in dreptul tobei, protectie pentru ceva electrica (original era azbest acolo).

Pana la sfarsitul anului ar trebui sa imi fac timp sa termin motorul si sa pun sus suspensiile si bascula. Nu mai imi planific nimic maret, ca iar ma ia tristetea cand vad ca nu iasa conform graficului :laugh:.

O sa il rog pe flacaul de la care am luat xenoanele de 6000 sa mi le schimbe cu unele de 4300.

Plec vreo 3 zile pe la Bucale sa mai schimb aerul, sa dau niste examene si sa ma intorc cu chef de munca.

Din astea.. nothing shitty extraordinary :D :cheers: .

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cel mai interesant topic de pe aici. te felicit, iese foarte bine, pe vremuri si eu faceam/desfaceam motoare, era insa destul de complicat, umblam pe la fabrici, nu erau ateliere pt sablat..cromat..etc. totul se facea din om in om.

 

vezi ca scaunele la supape se rectifica doar daca motorul e praf, altfel doar se pasuie, iti recomand sa pui supape noi, oricum masoara cozile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

e cel mai interesant topic de pe aici. te felicit, iese foarte bine, pe vremuri si eu faceam/desfaceam motoare, era insa destul de complicat, umblam pe la fabrici, nu erau ateliere pt sablat..cromat..etc. totul se facea din om in om.

 

Multumesc frumos de aprecieri!

Dar, am asa un feeling ca mai sunt multi ca mine, care prefera sa munceasca si sa isi impartaseasca bucuria doar cu prietenii din viata reala.

Si nu ma gandesc neaparat la cei cu clasice si choppere. Ei sunt clar numerosi si ei au fost cei care ne-au deschis multora caile ce le batem acum.

Pun pariu ca sunt multi baieti talentati in tara asta, ce surubaresc la japoneze mai recente, la sportive, fac tuning prin ele, pe unele le prepara de raliuri, etc.

Sunt siguri ca multi, ca si mine, nu prea mai au de mult nervii pentru forumul asta. Eu incerc sa vad partea buna din el si sa ma bucur ca inca mai gasesc cativa din oamenii vechi, pasionati pe aici.

Din cauza muncii si casei nu prea mai am timp pentru prieteni iar viata moto din Tm a ajuns o mare hazna, asa ca prefer sa imi vad singur de munca si motociclit.

Nu mai este asa concurs de nervi reconditionatul unei motociclete cum era prin 98-99 cand am muncit un an la un Simson cu tatal meu.

Dar si acum mai dau de tot felul de nesimtiti, care nu stiu cum sa ma faca de bani. Nu vreau sa stiu ce victima este un incepator.

In 4 ani de cand am Tenerele am adunat o lista imensa de persoane pe care le evit in TM, dar am si un biletel mic cu cateva nume la care ma voi duce mereu cu placere si respect.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt siguri ca multi, ca si mine, nu prea mai au de mult nervii pentru forumul asta. Eu incerc sa vad partea buna din el si sa ma bucur ca inca mai gasesc cativa din oamenii vechi, pasionati pe aici.

 

sunt numai cativa idioti congenital care sunt tolerati si incurajati din motive de trafic. cred ca singura solutie e sa fie ignorati. sunt multi oameni de treaba care stiu carte in diverse domenii nu numai moto si care au experienta de impartasit. forumul ar arata mult mai bine neparazitat de belbozi si am convingerea ca traficul nu ar avea de suferit, calitatea informatiei ar fi insa superioara. cum este acum e trei sferturi gunoi (pe putin).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Astia suntem, astia defilam.

Si eu am derapajele mele, mai mult sau mai putin grave.

Conteaza si educatia, dar si banii pe care ii castigam, respectiv investim in noi.

Atata timp cat in Romania multa lume nu isi permite de multe ori consumabilele sau benzina pentru km fara limite in fiecare luna, este foarte greu sa te apuci de proiecte de anvergura, care toaca mii de euro.

Asa ca, de multe ori, motociclim virtual. Cat de mult derapam...treaba fiecaruia.

Pe de o parte, intr-o proportie de 10-15% e buna si jungla asta in care lumea poate slobozi orice. Macar iti dai seama in totalitate cu cine ai de-a face, decat sa traiesti intr-o bula de sapun.

 

Oamenii de pe forum care stiau ceva se impart si ei in cateva categorii:

Unii care cautau afirmare, periere si pupat pe crestet. Not good. Erau f.f. utili, dar lipsa calitatilor umane i-a exclus treptat.

Oameni cu super background tehnic si care stiau bine de tot ce vorbesc. Imi e dor de vremurile de acum 6 ani, cu Nflt, DcSan, Tng, Axa, etc (si mai erau cativa baieti pe la comuniste, dar nu am mai intrat de mult pe topicurile de acolo...). Ei sunt cu adevarat marea pierdere a forumului. Oamenii si-au facut business-urile lor in domeniu (unii), traiesc bine mersi si fara forum, etc

Si mai sunt o mica mana de oameni care mai stau, pe principiul "apa trece...". Eu sunt doar un schimbator de piese intre ei.

De-abia astept ziua cand voi face mutarea spre casa cu curte (nu este departe) si imi voi construi un garaj suficient de mare sa adun oameni si prieteni acolo, cu care sa muncesc cot la cot. Daca o sa imi iasa manevra asta probabil nu o mai am nici eu timpul si motivatia sa mai scriu aici.

Pana atunci insa, urati-mi spor la treaba si inspiratie.

Sa fim sanatosi!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa-ti doresti a nu mai scrie pe un forum, doar pentru ca are ca nota dominanta comercialul, prostul gust, utilizatori cu o exprimare precara si agresiva, palavrageala multa si fara sens? Eu imi doresc sa citesc pe cei care eu ceva de spus. Eu zic sa nu capitulam in fata manelismului asta care a razbit peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_

Rezumatul ultimelor episoade:

- Mi-am dorit montarea unor lupe cu xenon pe ambele faruri. Multumita lui @Stefan.S am aflat dimensiunile acestor optionale.

post-3763-0-92824700-1324239233_thumb.jpg

 

Era insa clar ca sunt prea mari pentru a incapea in far ("adancimea" oalei nu permitea montarea lor).

post-3763-0-37318000-1324239235_thumb.jpg

 

- In aceeasi perioada ma gandeam la inlocuirea, homemade, a sticlei striate a farului cu plexiglas clar.

Multumita mai multor forumisti cu care am discutat aici - http://www.motocicli...ost__p__3011500 a prins contur ideea inlocuirii ambelor oale cu unele de plastic (striatii la interior + plexiglas clar) de la Louis. Pretul de aprox. 30 euro / buc si faptul ca mai trebuia facute modificari la ele (lipirea urechilor de prindere care se vad in poza de mai sus) a facut ca aceasta varianta sa merite prea putin deranjul.

post-3763-0-33286600-1324239236_thumb.jpgpost-3763-0-53087800-1324240955_thumb.jpg

- Am ramas doar cu optiunea xenon. Nu stiam ce sa iau. 4300 sau 6000. Sorin Preotescu mi-a recomandat din start 4300. Inca cativa amici la fel. Am luat prima data de 6000, in ideea de a fi strident de vizibil mai ales cand vin din spate. Crosetez destul de des in trafic si nu imi place sa am vehicule in fata mea in timp ce ma deplasez, asa ca vroiam sa fiu sigur ca ma vad cand apar pentru scurtele intervale in spatele lor.

Dupa cateva alte discutii cu mai multi amici si forumisti (@Dan Cata) am hotarat sa schimb becurile de 6000 cu unele de 4300.

Vizibilitatea nocturna mai buna a ultimelor pe sosele nemarcate le-a facut castigatoare fara drept de replica.

De nimic nu imi este asa frica cum imi este de sosele nemarcate noaptea, cand trebuie sa merg tare.

Ii multumesc inca o data, si aici, lui Sorin pentru rabdarea avuta cu mine.

 

post-3763-0-61195300-1324239234_thumb.jpg

- Am achizitionat si banda termica de la @ Robyb. Trebuie cusuta intr-o forma triunghiulara si montata undeva pe cadru in dreptul tobei, pentru a proteja de caldura ei o parte din instalatia electrica.

post-3763-0-71491600-1324241716_thumb.jpg

 

Pentru montarea xenoanelor am sa apelez la cunostiintele dobandite si impartasite de prietenul si Super Teneristul Bogdan Domusciuc (@lebadake aici) in tutorialul de mai jos:

TENERECLUB.RO - Montarea becurilor bi-xenon la Super Tenere

 

Cam atat deocamdata.

Aa, sau nu... Mi-am cumparat haine groase pentru garaj - pantaloni, geaca, vesta, toate cu puf.

O pereche de bocanci a fost scoasa din activitatea urbana si mutata la garaj.

Voi fi un wrench turner fancy defiland cu ghetele mele bej prin "za gherigi".

Cu alte cuvinte - in curand, ar cam trebui sa incep sa postez din nou lucruri serioase in acest topic.

See you later, aligators!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Am o curiozitate in legatura cu ce piston,segmenti ai sa ii cumperi ca am vazut de la Athena,JE sau Wiseco , forjate sau nu.Am vazut la JE ca schimba raportul de compresie oferind ceva 11:5:1 pe langa 8:5:1 cat e original , dar oare nu se duce mai repede ambielajul care e facut sa reziste la 8:5:1 ?Care e mai ok cel forjat sau turnat normal ? Repet intreb asa de curiozate...plictiseala e mare iarna :friends: . Ma gandesc ca tu te-ai documentat in prealabil cum faci de obicei inainte sa cumperi ceva si poti da un raspuns obiectiv si pertinent.

Editat de Atti the Hun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am o curiozitate in legatura cu ce piston,segmenti ai sa ii cumperi ca am vazut de la Athena,JE sau Wiseco , forjate sau nu.Am vazut la JE ca schimba raportul de compresie oferind ceva 11:5:1 pe langa 8:5:1 cat e original , dar oare nu se duce mai repede ambielajul care e facut sa reziste la 8:5:1 ?Care e mai ok cel forjat sau turnat normal ? Repet intreb asa de curiozate...plictiseala e mare iarna :friends: . Ma gandesc ca tu te-ai documentat in prealabil cum faci de obicei inainte sa cumperi ceva si poti da un raspuns obiectiv si pertinent.

 

Kit piston am luat TKRJ (japonez) de la un tip din Grecia de pe Ebay (ninotecnoshop).

Firma de mai sus are reprezentanta si prin Ungaria, etc, dar am preferat sa iau direct de pe Ebay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kit piston am luat TKRJ (japonez) de la un tip din Grecia de pe Ebay (ninotecnoshop).

Firma de mai sus are reprezentanta si prin Ungaria, etc, dar am preferat sa iau direct de pe Ebay.

Iar in legatura daca este forjat sau nu,care e mai bun,de ce....sau daca rezista ambielajul la o compresie mai puternica nu sti nimic ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Iar in legatura daca este forjat sau nu,care e mai bun,de ce....sau daca rezista ambielajul la o compresie mai puternica nu sti nimic ?

 

Nope, nu stiu sa iti zic. Cel luat de mine cred ca este forjat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primu rand - Raul - felicitarile mele pentru munca depusa - la final o sa merite cu varf si indesat! Tu faci acest thread sa merite citit prin munca ce ai depus-o!

Si daca pot sa completez cu cunostintele mele - internele unui motor daca sunt forjate sunt mult mai rezistente decat cele turnate! Rezista la temperaturi mai mari (fiind recomandate in conversiile turbo) rezista si la rapoarte de compresie mai mari! Daca bielele sunt originale (si nu sunt forjate) poti avea probleme cu ele daca apelezi la un piston ce comprima mai mult camera de ardere! Odata cu cresterea raportului de compresie ai nevoie de benzina mai de calitate (+un amestec mai bogat) ca s-ar putea sa ai detonatii in camera de ardere = uzura prematura a motorului! Atentie - odata cu cresterea raportului de compresie trebuie sa alegi si niste bujii mai reci! Din ce vad in specificatiile motocicletei tale ai 2 tipuri de bujii NGK DPR7EA-9 care sunt mai calde si NGK DPR8EA-9 acum nu stiu cu care ai mers dintre ele dar poti sa alegi cu incredere DPR9EA-9 isi vor face treaba cu siguranta!

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

topicul asta e preferatul meu...din sectiunea asta..

si asta

/index.php?/topic/399407-harley-davidson-sportster-1200-low-brontozaurul/

...sunt scrise de oameni pasionati, inspirati, obiectivi...si cu mult bun simt.

chiar ai ce sa citesti si poti sa afli lucruri noi si interesante....fata de altii care lauda nejustificat mobre de jdemii de euro pe zeci de pagini :rolleyes: !!!

 

asteptam noi postari!!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca pui sa zicem un piston forjat trebuie schimbate bielele si ele,bujii mai reci + jigloare marite si banuiesc ca un filtru de aer sport ar face o treaba mai ok.Dar cilindrul ramane OEM , doar evident alezat+hoinuit,chiuloasa,supapele raman la fel :-?

 

PS:sorry de offtopic

 

 

 

 

 

 

In primu rand - Raul - felicitarile mele pentru munca depusa - la final o sa merite cu varf si indesat! Tu faci acest thread sa merite citit prin munca ce ai depus-o!

Si daca pot sa completez cu cunostintele mele - internele unui motor daca sunt forjate sunt mult mai rezistente decat cele turnate! Rezista la temperaturi mai mari (fiind recomandate in conversiile turbo) rezista si la rapoarte de compresie mai mari! Daca bielele sunt originale (si nu sunt forjate) poti avea probleme cu ele daca apelezi la un piston ce comprima mai mult camera de ardere! Odata cu cresterea raportului de compresie ai nevoie de benzina mai de calitate (+un amestec mai bogat) ca s-ar putea sa ai detonatii in camera de ardere = uzura prematura a motorului! Atentie - odata cu cresterea raportului de compresie trebuie sa alegi si niste bujii mai reci! Din ce vad in specificatiile motocicletei tale ai 2 tipuri de bujii NGK DPR7EA-9 care sunt mai calde si NGK DPR8EA-9 acum nu stiu cu care ai mers dintre ele dar poti sa alegi cu incredere DPR9EA-9 isi vor face treaba cu siguranta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...