LUCIBR Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 cred ca instinctul de conservare opreste orice motociclist sa depaseasca o masina care deja semanlizeaza o manevra de intoarcere sau orice altceva iti poate pune viata in pericol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monik30 Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Imi cer scuze de acum daca voi supara pe cineva si stiu ca voi fi injurata si acuzata ca tin cu "satanistul", "nenorocitul" care a fost la volan. Soferul se intampla sa imi fie foarte bun prieten. NIMENI de aici nu stie ce s-a intamplat cu adevarat, sunt 11 pagin de supozitii, acuzatii atat de o parte cat si de cealalta,fara nici un rezultat. Cel mai important este sa se astepte rezolutia data de politie si care va fi trimisa procurorului. Nu incerc sa scuz pe nimani de nimic, dar sunt sigura ca toti cei de aici sunt constienti ca ablosut nimeni nu isi doreste sa se intample asa ceva. Soferul nu este deloc un idiot, sau unul care are permis de ieri....Acuzatiile conform carora cei din Audi sunt indolenti sunt cel putin deplasate. De asemenea nu incearca sa se sustraga de la a raspunde ptr ce s-a intamplat DACA legea va hotari asta. Nici nepasator la Tragedia familiei motociclistului nu este, dovada fiind faptul ca s-a luat legatura cu familia (eu personal am vb cu prietena si mama baiatului), dar aceasta, pentru moment a refuzat orice legatura cu al si orice ajutor pe care acesta l-a oferit ptr cheltuielile de inmormantare...Nu este deloc usor sa treci prin asa ceva si pe cel care a fost implicat este logic sa-l urasca de moarte. Personal am vorbit cu sora baiatului la Udriste si pentru prima oara in viata mea nu am avut nici un cuvant de spus ptr ca stiu ca suferinta ei este imensa. Va rog din suflet sa nu mai aruncati cu vorbe grele in motociclist si, daca puteti, nici in sofer. Nu mai conteaza de cat timp a avut permisul, ce echipament avea, cata experienta avea sau nu, oricum din toate dezbaterile astea NU SE INVATA NIMIC. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Nu mai conteaza de cat timp a avut permisul, ce echipament avea, cata experienta avea sau nu, oricum din toate dezbaterile astea NU SE INVATA NIMIC. Am vrut sa aduc un amplu comentariu imotriva remarcii "din toate dezbaterile astea NU SE INVATA NIMIC", insa prefer sa ma abtin. O sa ma limitez in a afirma ca, toate cele de mai sus extrase ca citat din post, conteaza; si inca enorm de mult. Desi este evident ca nimeni nu-si doreste o asemenea tragedie pe cap, multi dintre noi nici nu ne luam un minim de precautii pentru ca astfel de tragedii sa nu se intample. Cat despre lege... nu mai zic nimic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator PopaCosmin Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 (editat) ... Va rog din suflet sa nu mai aruncati cu vorbe grele in motociclist si, daca puteti, nici in sofer. Nu mai conteaza de cat timp a avut permisul, ce echipament avea, cata experienta avea sau nu, oricum din toate dezbaterile astea NU SE INVATA NIMIC. Discutiile astea au loc si vor avea loc in continuare, pentru ca atacul e o metoda de aparare. E ca si cum i-ai cere unui caine infometat sa nu-ti muste mana in care ti o paine fara sa-i dai si lui. Trebuie doar intelesi, ca nu o fac din rautate ci doar pentru ca sunt speriati. Daca observi, cei mai virulenti sunt cei incepatori. ONTOPIC: Odihneasca-se in pace. Editat August 16, 2011 de PopaCosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nicole Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Stii gresit, sau ma rog, aproximativ. Posesorii permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoria A nu au dreptul sa conduca motociclete de o putere mai mare de 25 kW sau cu un raport putere/masa proprie de peste 0,16 kw/ kg, daca nu au cel putin 2 ani vechime in conducerea motocicletelor. Aceasta conditie nu se aplica persoanelor care au varsta de cel putin 21 de ani si au sustinut examenul pe motocicleta fara atas, cu o putere a motorului de cel putin 35 kw. Deci ce stiu gresit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinder Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Este incredibil, de cate ori intru pe forum vad cate un topic nou la accidente...nici nu mai conteaza cine e de vina, pacat ca mor oameni, unii incredibil de tineri... Dumnezeu sa-l odihneasca. Condoleante familiei. Din punctul meu de vedere este un "an negru" pentru motociclisti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d-rive Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Iar pentru toti care se vaicaresc ca audiurile si bmwurile nu acorda prioritate - stim cu totii lucrul asta. Ai vreo statistica ce confirma afirmatia facuta de tine? De unde si pana unde e de vina BMW sau Audi ca marca, ca masina, ca toti parvenitii care isi permit si ei un hAudi sau un BMW la mana a doua sunt reprezentanti sau "iconuri" ale acestor doua marci? RIP pentru motociclist. Eu evit sa mai intru pe forum tocmai pentru ca ma ia un sentiment de mila fata de toti oamenii astia care mor de-aiurea. Pacat de ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 (editat) Cunosc unnii care si-au permis Audi la prima mana si sunt la fel de tarani ca aia care si l-au luat SH. Asa cum un BMW miroase a masina de basini, asa si un Audi aduce posesorului aura de parvenit care are nevoie de o masina stralucitoare ca sa compenseze pentru neajunsurile lui. Ei ne numesc donatori de organe, eu ii numesc tarani cu basini si ratati impotenti. Sa-mi fie iertata iesirea, dar cand ma intorceam acum 2 nopti de la mare in masina unui prieten am vazut un Audi cum era sa spulbere un chopperist fara nici o vina doar pentru ca taranul cu bani se grabea si a depasit pe interzis in curba. Si nu, in seara aia nici un alt posesor de automobilism nu a simtit nevoia sa faca manevre asemanatoare cat am fost noi pe drum. Editat August 16, 2011 de bogdan192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ursuletzul Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 E plin de forjatori si pe Ghencea/Prelungirea Ghencea cat si prin Drumul Taberei, desi ambele strazi sunt pline de masini parcate si stradute laterale; dar asta nu-i opreste pe baietii cu talent si burlan din Bricostore in loc de toba sa-i dea blana in a I-a in fiecare noapte pana pe la 2 dimineata chiar; dupa care, povestea clasica: 1. la un moment dat apare neprevazutul (sofer care iese sa se asigure pentru ca nu vede din cauza masinilor parcate, pieton care traverseaza mai mult sau mai putin regulamentar, groapa etc.) 2. Omul-racheta e total depasit de situatie (skill-ul lui se dovedeste a fi de fapt doar inca un prieten imaginar) si se infinge in masina/copac/stalp; apare o lumina deasupra capului, se aude muzica la harpa si alte cele 3. Se deschide topic pe forum cu informatii minime despre accident 4. Prietenii lui intra pe forum si ii iau imediat apararea (era baiat bun/de milioane, avea 100 000 de km, intorcea casca-n cap la multi de pe forum etc.) 5. Concluzia inevitabila e ca e oricum vina conservarului satanist si inca o data motociclistul n-a gresit cu nimic din motivele mentionate la punctul 3 6. Toata lumea merge la culcare injurand automobilistii nenorociti care vaneaza inocenti pe R6/R1 si povestea se repeta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany92moto Postat August 16, 2011 Share Postat August 16, 2011 Nu Este Frumos sa vb. asa despre un Campion. In Grecia Antica persoanele care erau Campioni la Olimpiade aveau parte de un Mare Respect. Pacat ca s-a intamplat si sfarsit asa. Respect antic pentru un Campion si R.I.P.(Requiescat in Pace-lat.) Odihneasca-se in Pace. :rose: nu numai in Grecia Antica oamenii aveau respect fata de campioni si in zilele noastre se intampla acest lucru, dar din partea oamenilor cu un rost in viata nu din partea unor distrusi frustrati care au comentat pe aici de faza cu armura si steroizii. de parca nu eram destul de suparati din cauza accidentului, mai trebuie sa vina si cate un bou fara creier sa comenteze aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alyU Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 aici intervine si un aspect foarte important,vital mai bine zis,pe care observ ca foarte multi motociclisti dar mai ales scuteristi il uita sau il ignora cu desavarsire...aceasta categorie de inconstenti folosesc casca moto doar ca paravan anti-amenda,fara a-i inchide bareta de siguranta de sub barbie,asezand o pur si simplu pe cap precum o palarie...asa cum vedem si in acest caz si in sute de cazuri unde am dat cu rip,casca sare in clipa accidentului la cativa metri distanta...sau alt amanunt,multi prefera casti sh cu o marime sau doua mai mare ce confera protectie in caz de accident aproape zero..am vazut si cunosc totodata motociclisti care folosesc casti sh luate de prin talcioc ,cazute sau grav avariate precum si casti cumparate din magazine de scutere,gen first bike..cred ca ar trebui lansata o campanie in acest sens de constientizare a importantei vitale de a avea o casca dupa marimea capului,calitativa si folosita cu bareta de siguranta inchisa la nivelul barbiei...un exemplu pozitiv in acest sens,care imi vine in minte,este cel al motopolitistului brailean cristian georgian dobrila,prieten bun,care stiu ca punea mult accent pe o casca conforma cu marimea fiecaruia si mergea intotdeauna cu bareta de siguranta inchisa,drept dovada in momentul accidentului sau extrem de dur,casca a ramas in cap si cu siguranta i a salvat viata,neavand nici o leziune la nivelul capului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serge Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 se vaita lumea ca sunt zilnic accidente de motocicleta. Normal ca sunt, pana la urma este vorba de statistica pura. La cate (zeci de?) mii de mobre ies pe strada zilnic este inevitabil, mai ales in conditiile de jungla urbana si rurala de pe ulitele Romaniei, sa se produca si accidente. O parte apar aici si de aceea par multe. Ce este insa suprinzator, mai ales in acest an, numarul suprinzator de mare de accidente grave, cu RIP, R6/R1 si forjori de pana la 22 de ani. Daca si-ar face toata lumea treaba, dupa asa "rezultate" ar trebui sa se schimbe urgent legislatia (ori sa se aplice) si sa se interzica condusul motoarelor puternice celor de sub 25 de ani. O sa ma injure multi tinerei, insa am luxul de a putea face diferenta intre cum gandeam la 21 de ani si cum o fac acum. Daca puteam sa calaresc o vitezana la varsta aia, acum eram un topic de mult uitat, cu RIP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Imi amintesc ca am citit in thread ca avea 21. Oricum nu are importanta, azi ai 21 maine ai 22 dar skillul si ratiunea nu se fac peste noapte. Vorbesc din proprie experienta, am inceput pe vitezana si am avut doua accidente naspa in primele 6 luni de zile. Acum am aproape 10 ani fara accident pe strada (circuitul nu se pune). Cine vrea sa inteleaga ca vitezanele nu sunt de incepatori - bine. Cine nu, e la mila soartei. In tara asta de rahat nu incearca nimeni sa iti apere viata, daca nu ti-o aperi singur. Pe mine nu m-a oprit nici macar o singura data politia sa vada daca am voie sa merg pe motoarele respective. Mersul pe vitezana prin Bucuresti fara experienta anterioara (macar la volan) e ruleta ruseasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dayro_25 Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Posesorii permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoria A nu au dreptul sa conduca motociclete de o putere mai mare de 25 kW sau cu un raport putere/masa proprie de peste 0,16 kw/ kg, daca nu au cel putin 2 ani vechime in conducerea motocicletelor. Aceasta conditie nu se aplica persoanelor care au varsta de cel putin 21 de ani si au sustinut examenul pe motocicleta fara atas, cu o putere a motorului de cel putin 35 kw. Deci ce stiu gresit? "Art. 38. – (1) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul să conducă o motocicletă cu o putere care depăÂşeÂşte 25 kW sau un raport putere/greutate care depăÂşeÂşte 0,16 kW/kg ori o motocicletă cu ataÂş cu un raport putere/greutate care depăÂşeÂşte 0,16 kW/kg, numai dacă are o experiență de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificații tehnice inferioare sau dacă persoana are 21 de ani Âşi promovează un test specific de cunoÂştințe Âşi comportament." Deci e deja posesor de categoria a dar trebuie sa mai promoveze un test. Nu mai cita de pe site-urile scolilor ca nu prea sunt la curent nici ei cu legislatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Deci e deja posesor de categoria a dar trebuie sa mai promoveze un test. Nu mai cita de pe site-urile scolilor ca nu prea sunt la curent nici ei cu legislatia. din nefericire testul a fost picat! si nu l mai poate da inca o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady2inkubus Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 se vaita lumea ca sunt zilnic accidente de motocicleta. Normal ca sunt, pana la urma este vorba de statistica pura. La cate (zeci de?) mii de mobre ies pe strada zilnic este inevitabil, mai ales in conditiile de jungla urbana si rurala de pe ulitele Romaniei, sa se produca si accidente. O parte apar aici si de aceea par multe. Ce este insa suprinzator, mai ales in acest an, numarul suprinzator de mare de accidente grave, cu RIP, R6/R1 si forjori de pana la 22 de ani. Daca si-ar face toata lumea treaba, dupa asa "rezultate" ar trebui sa se schimbe urgent legislatia (ori sa se aplice) si sa se interzica condusul motoarelor puternice celor de sub 25 de ani. O sa ma injure multi tinerei, insa am luxul de a putea face diferenta intre cum gandeam la 21 de ani si cum o fac acum. Daca puteam sa calaresc o vitezana la varsta aia, acum eram un topic de mult uitat, cu RIP. foarte mare dreptate...!dar sunt perfect constient ca in orice moment se poate intmpla si noua celor trecuti de 30 ani.., pacat de el--foarte tanar si cu viitor baiatul,SINCERE CONDOLEANTE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bombardeus Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 se vaita lumea ca sunt zilnic accidente de motocicleta. Normal ca sunt, pana la urma este vorba de statistica pura. La cate (zeci de?) mii de mobre ies pe strada zilnic este inevitabil, mai ales in conditiile de jungla urbana si rurala de pe ulitele Romaniei, sa se produca si accidente. O parte apar aici si de aceea par multe. Ce este insa suprinzator, mai ales in acest an, numarul suprinzator de mare de accidente grave, cu RIP, R6/R1 si forjori de pana la 22 de ani. Daca si-ar face toata lumea treaba, dupa asa "rezultate" ar trebui sa se schimbe urgent legislatia (ori sa se aplice) si sa se interzica condusul motoarelor puternice celor de sub 25 de ani. O sa ma injure multi tinerei, insa am luxul de a putea face diferenta intre cum gandeam la 21 de ani si cum o fac acum. Daca puteam sa calaresc o vitezana la varsta aia, acum eram un topic de mult uitat, cu RIP. De obicei nu scriu in acest topic pentru ca nu imi doresc sa intru in polemici cu altii. Citesc, incerc sa inteleg si sa invat ceva din tot ce patesc colegii nostrii. Simt insa la fel ca si tine si multumesc sortii ca nu am avut motor inainte de 30 de ani (pe la 28 de ani s-au schimbat prioritatile in viata mea). Viteza neadecvata conditiilor de trafic are sanse mari sa ne omoare. Pacat de cei ce se sting inainte de vreme. Odihneasca-se in pace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MrBert Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 RIP. Eu zic sa va ganditi si altfel: la volanul masinii putea sa fie oricare dintre noi(sa avem ghinionul asta) si puteai sa te asiguri pana numai puteai si tot exista sansa ca in momentul in care incepeai manevra pe strada sa vina un moto atat de tare incat sa nu mai ai ce face....eu zic ca este pur si simplu un risc fantastic sa dai gaz asa de tare prin oras. PS: oricat m-as stradui, ma mai trezesc si eu ca dau gaz cam tare cand merg cu moto.....dar incerc pe cat posibil sa ma mai temperez si eu cum pot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 "Art. 38. – (1) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul să conducă o motocicletă cu o putere care depăÂşeÂşte 25 kW sau un raport putere/greutate care depăÂşeÂşte 0,16 kW/kg ori o motocicletă cu ataÂş cu un raport putere/greutate care depăÂşeÂşte 0,16 kW/kg, numai dacă are o experiență de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificații tehnice inferioare sau dacă persoana are 21 de ani Âşi promovează un test specific de cunoÂştințe Âşi comportament." Deci e deja posesor de categoria a dar trebuie sa mai promoveze un test. Nu mai cita de pe site-urile scolilor ca nu prea sunt la curent nici ei cu legislatia. Ai uitat sa mentionezi ca legiuitorul nostru nemaipomenit de destept a uita sa mentioneze o sanctiune daca nu faci ce scrie mai sus, deci e fix pix. E o directiva europeana care trebuie implementata maximum pana in 2012 unde spune printre altele ca la 18 ani nu poti sa obtii decat permis A2 care inseamna pana in 40kW (cam o martoaga de 400cc sau una de 500cc cu limitare) si ca nu poti sa obtii A decat daca fie ai A2 de 3 ani fie daca ai minimum 23 de ani. Exista prevederi dure similare si la masini cu un B2 care inseamna practic Logan martoaga (cel mai prost motor ca restul nu se incadreaza). Dat fiind ca asta ofileste multe talente de raceri de Magheru si alte bulevarde centrale de prin provincie marlanii nostri de parlamentari vor astepta sa primim infringement si cel mai tarziu cam prin primavara lui 2013 iese si legea asta pe care aia de la BPR visau sa o implementeze prima data pe 1 iulie anul trecut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R6 lover Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 Ai uitat sa mentionezi ca legiuitorul nostru nemaipomenit de destept a uita sa mentioneze o sanctiune daca nu faci ce scrie mai sus, deci e fix pix. E o directiva europeana care trebuie implementata maximum pana in 2012 unde spune printre altele ca la 18 ani nu poti sa obtii decat permis A2 care inseamna pana in 40kW (cam o martoaga de 400cc sau una de 500cc cu limitare) si ca nu poti sa obtii A decat daca fie ai A2 de 3 ani fie daca ai minimum 23 de ani. Exista prevederi dure similare si la masini cu un B2 care inseamna practic Logan martoaga (cel mai prost motor ca restul nu se incadreaza). Dat fiind ca asta ofileste multe talente de raceri de Magheru si alte bulevarde centrale de prin provincie marlanii nostri de parlamentari vor astepta sa primim infringement si cel mai tarziu cam prin primavara lui 2013 iese si legea asta pe care aia de la BPR visau sa o implementeze prima data pe 1 iulie anul trecut... si se poate aplica masura asta si ptr cei care au obtinut permisul in acest an ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat August 17, 2011 Share Postat August 17, 2011 si se poate aplica masura asta si ptr cei care au obtinut permisul in acest an ? Offtopic: Nu, legea de obicei nu se aplica retroactiv decat daca e explicit prevazut acolo relativ la confiscari de averi obtinute ilicit sau asa ceva, dar din cate stiu eu una din legile sfinte ale dreptului roman e sa nu aplici retroactiv o lege, si fix de aia o lalaie aia prin parlament ca puii de stabi si mafioti care au obtinut A/B dupa legea actuala raman cu permisul in brate chiar daca conduc asa cum conduc. Ontopic: Am citit un articol de ziar online (nu mai stiu exact daca in Evz sau Adevarul) unde scria ca fat-frumos de aici de la accidentul asta avea permis A de o saptamana si jumatate. Si permisul ala se ia in tarc, nu la mers pe strada. Si respectivul mergea pe vitezana de 1000cc, ceea ce inseamna macar 120CP daca vitezana era mai veche. Oare nu o dam iar pe un vechi scenariu cu incepatori care merg pe ceva mult mai mare decat le permite si legea si capacitatea lor de a stapani acel vehicul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 18, 2011 Share Postat August 18, 2011 <offtopic> @Petru moldovan, ai incurcat un pic datele, uite aici, ceea ce urmeaza a fi implementat. <\offtopic> Eu cred ca omul a platit peste masura pentru ce a facut, si nu are rost sa il mai judecam si noi pedeasupra. Cine are de invatat din asta, sa invete, cine nu, sa se abtina de la comentarii rautacioase, macar in spatiul public. Nu de alta, dar nu rezolvati nimic. Daca vreti sa ajutati pe cineva, atrageti atentia la zmei in trafic care inca sunt in viata. Eu de cate ori vad pe cineva ca nu are casca prinsa ii arat, si unii isi leaga casca (poate au uitat, ca si mie s-a intamplat cand am trecut la cagula lunga, sa mai uit sa inchid prinderea), altii se uita la mine ca la un prost si merg mai departe. Cat timp unul din zece din cei carora le-ati sups sa si-o prinda, o vor face, eu zic ca deja este mai bine. Daca vreti sa faceti ceva, faceti-o pe strada si contribuiti cumva la reducerea accidenteleor sau a consecinteleor acestora, daca chiar va pasa, pentru ca vaietatul si "RIP"-urile de pe forum se pare ca nu ajuta pe nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat August 18, 2011 Share Postat August 18, 2011 E o directiva europeana care trebuie implementata maximum pana in 2012 unde ... Nu te intreb daca stii sigur treaba asta pentru ca mi-ai lasat impresia de om serios. As vrea si eu mai multe informatii, sursa etc. Aici, nu pe privat. Multumesc frumos! <offtopic> @Petru moldovan, ai incurcat un pic datele, uite aici, ceea ce urmeaza a fi implementat. <\offtopic> .... Vezi ma ca ai incurcat nitel tarile RO cu MD. Plus ca acel articol e mai vechi decat istoria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat August 18, 2011 Share Postat August 18, 2011 Nu te intreb daca stii sigur treaba asta pentru ca mi-ai lasat impresia de om serios. As vrea si eu mai multe informatii, sursa etc. Aici, nu pe privat. Multumesc frumos! Vezi ma ca ai incurcat nitel tarile RO cu MD. Plus ca acel articol e mai vechi decat istoria. Scuze, uite aici este proiectul de lege. Este "inspirat" din legislatia europeana, si in Republica Moldova deja a intrat in vigoare, sunt in mare parte aceleasi prevederi pe toata Europa (sau cel putin asa se vrea), mai sunt mici diferente , de exemplu pentru A2 sunt limite de 25kw (acel 34 de cai) si 25kW, in functie de tara. Stiu ca a fost publicat si in monitorul oficial ori in decembrie 2010 ori in ianuarie 2011, dar nu gasesc acum pe net, si nici nu prea am timp sa caut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat August 18, 2011 Share Postat August 18, 2011 (editat) Posesorii permisului de conducere valabil pentru autovehicule din categoria A nu au dreptul sa conduca motociclete de o putere mai mare de 25 kW sau cu un raport putere/masa proprie de peste 0,16 kw/ kg, daca nu au cel putin 2 ani vechime in conducerea motocicletelor. Aceasta conditie nu se aplica persoanelor care au varsta de cel putin 21 de ani si au sustinut examenul pe motocicleta fara atas, cu o putere a motorului de cel putin 35 kw. Deci ce stiu gresit? Pai uite ce nu stii: 1) nu exista sanctiune pentru nerespectarea acestei legi. Adica daca ai 18 ani, permis de o zi, si Yamaha R1, in cazul in care esti oprit de politie, nu poti sa fii sanctionat. 2) Apoi, reciteste articolul din lege... zice asa: "numai dacă are o experiență de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificații tehnice inferioare" adica nu trebuie sa ai minim 2 ani de permis categoria A, ci minim 2 ani de experienta. Nu poate nimeni sa dovedeasca ca tu nu ai acea experienta. Poate eu ma dau de la 14 ani pe proprietate privata cu motocicleta de 125. Indeplinesc cerintele din lege in aceste conditii? DA, pt ca nu scrie nicaieri de experienta 2 ani pe drumuri publice. 3) Nu exista niciun test specific de cunostinte si comportament pe care sa il dai daca ai 21 de ani impliniti. Oricat ai vrea tu sa faci acel test, nu ai cum Acum intelegi de ce daca azi obtii permisul si mergi pe ORICE motocicleta, esti in deplina legalitate? On-topic: Dumnezeu sa-l ierte! Editat August 18, 2011 de bogdan_gba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.