Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

- Date furnizate de producatorul MOTUL :

 

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=41

 

- Date furnizate de producatorul REPSOL :

 

http://repsol.com/se/ProductosyServicios/buscadorLubricantes/busqueda_lubricantes.aspx?ididioma=1&idCategoria=2

 

- SPECIFICATIILE TEHNICE ALE FIECARUI ULEI :

 

Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30.

 

Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.

Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului , desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100�C.

 

S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.

Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat.

 

Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.

Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.

Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:

 

Grad SAE

 

 

Timpul de scurgere (s)

 

 

Vascozitatea in CentiStokes

la 100 grd. C

 

10

 

 

< 14

 

 

4.00 ( 2 - 5)

 

20

 

 

15 la 24

 

 

7.45 ( 6 - 8)

 

30

 

 

25 la 34

 

 

10.90 ( 9 - 12)

 

40

 

 

35 la 44

 

 

14.40 (13 - 16)

 

50

 

 

peste 45

 

 

19.10 (17 - 21)

 

 

Bun , veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?!

 

In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30.

 

Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0 grd. C.

 

SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

 

Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:

 

 

- Uleiul ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30.

 

Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal.

 

Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).

- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.

Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit.

 

Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:

 

 

 

1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)

 

SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

 

SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci cand este ceruta in mod special de fabricant.

SC - Pentru motoare fabricate pana in anul 1967.

SD - Pentru motoare fabricate pana in anul 1971.

SE - Pentru motoare fabricate pana in anul 1979.

SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pana in anul 1989. In comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.

SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pana in anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata in comparatie cu SF.

SH - Pentru motoare fabricate pana in anul 1996 inclusiv. Valabil incepand cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care in comparatie cu SG asigura in mod mai sever proprietatile uleiului.

SJ - Pentru toate motoarele folosite in prezent. A fost introdusa in clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decat SH in ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi inalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.

SL - A fost introdusa incepand cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.

SM - Cea mai inalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa incepand cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse in prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului la temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving".

 

 

 

2 Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)

 

CA - CC - Pentru motoare diesel pana in 1965.

CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.

CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.

CF - A fost introdus in 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzand si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Inlocuieste specificatia API CD.

CF-2 - Introdusa in 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, in doi timpi.

CF-4 - Introdusa in 1990 . Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita in loc de API CD sau CE.

CG-4 - Introdusa in 1995 . Pentru motoare diesel in patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care indeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit in loc de API CD, CE si CF-4.

CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care indeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita in loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.

CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel in patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.

CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

 

 

Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:

 

A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.

A2 - Ulei multigrad de vascozitate normala pentru motoare pe benzina.

A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.

B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.

B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.

B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.

B4 - Avantajos, in primul rand, in motoarele diesel cu injectie directa.

E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.

E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.

E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.

E4 - Norma mai severa decat E3, asigura cel mai lung interval de schimb.

E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

probabil e alb, are desenat un mar muscat, si costa enorm.

 

aaaaaa, si prostimea o sa il cumpere doar pt ca e cool sa ai.

 

 

scuze de aberatii. dar nu am auzit de uleiul asta. (sunt si alte branduri mai garantate)

ipone nu are treaba cu apple, nu spune nimeni ca "e cool", stai linistit! e un ulei destul de cunoscut in afara. n-am folosit deci nu ma pronunt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil e alb, are desenat un mar muscat, si costa enorm.

 

aaaaaa, si prostimea o sa il cumpere doar pt ca e cool sa ai.

 

 

scuze de aberatii. dar nu am auzit de uleiul asta. (sunt si alte branduri mai garantate)

 

Cand o sa incetezi sa-ti dai cu parerea despre motorete, o sa fii chiar un baiat OK :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ca sa nu mai deschid un thread postez problema aici.

Am un Aprilia Pegaso din 95. Manual de utilizare am gasit doar in Italiana si nu stiu limba asta.

Stie cineva cat ulei intra? Daca datele de mai sus sunt valabile si pentru motorul meu?

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bai ... preturile pe moto gear sunt cred ca cele mai bune ... dar ma bufeste rasul.

 

In mod normal ... un 300V la 4 litri costa 200-210 lei.

 

Pe site e la 190 lei ... reducere 10 lei ...

 

De unde baga minciuna ca inainte era 350 lei si acum 190 ... nu stiu ...

 

Dar preturile bune ...daca produsele sunt cele originale.

 

 

Da-mi voie sa te corectez putin ;)... in mod normal, pretul de lista recomandat spre vanzare pentru un 300V 4L este intre 310-330 lei in functie de fluctuatia Euro, acest pret intarind pozitia de ulei premium si de lider pe piata uleiurilor moto !

Motul se fabrica intr-un singur loc, Franta-Paris, nu exista o alta fabrica iar despre falsificare acestuia, personal nu am auzit cazuri concrete decat vorbe in vant, si chiar daca ar exista nu stiu cum ar arata unul fals !

Pana acum, din mai multe motive, ati gasit tot felul de preturi la Motul (vanzatori prosti care nu stiu sa vand decat cu un castig de 1 leu, denigrand imaginea produsului, insa inspre avantajul clientului final)...de acum inainte, uleiul Motul 300V 4l pentru ca despre asta vb. in ex. nu il veti gasi la un pret mai mic de 235 lei, preturi afisate public...(totusi e posibil sa mai raman si preturi neschimbate, insa aceste vor fi luate in vizor de catre noua politica de pret Motul) veti observa aceasta crestere de pret care oricum, va reprezinta o reducere considerabila din pretul normal de vanzare !

 

...asta asa ca un scurt buletin informativ :))

 

Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi voie sa te corectez putin ;)... in mod normal, pretul de lista recomandat spre vanzare pentru un 300V 4L este intre 310-330 lei in functie de fluctuatia Euro, acest pret intarind pozitia de ulei premium si de lider pe piata uleiurilor moto !

Motul se fabrica intr-un singur loc, Franta-Paris, nu exista o alta fabrica iar despre falsificare acestuia, personal nu am auzit cazuri concrete decat vorbe in vant, si chiar daca ar exista nu stiu cum ar arata unul fals !

Pana acum, din mai multe motive, ati gasit tot felul de preturi la Motul (vanzatori prosti care nu stiu sa vand decat cu un castig de 1 leu, denigrand imaginea produsului, insa inspre avantajul clientului final)

:)) vanzatorul nu este prost...prefera doar sa castige din rulaj,cu un adaos mic,in conditiile in care nu are nici un cost(productie,transport) spre deosebire de alti "arzoi"

 

...de acum inainte, uleiul Motul 300V 4l pentru ca despre asta vb. in ex. nu il veti gasi la un pret mai mic de 235 lei, preturi afisate public...(totusi e posibil sa mai raman si preturi neschimbate, insa aceste vor fi luate in vizor de catre noua politica de pret Motul) veti observa aceasta crestere de pret care oricum, va reprezinta o reducere considerabila din pretul normal de vanzare !

:) buna politica lor:mentinerea unui pret ridicat pt un produs mediocru(ex: 5100 care este un mineral cu ceva % in compozitie,dar nu multe, de sintetic) pt ca acel produs sa fie asociat de cumparatori cu un produs premium...

si cum piata este concurentiala,eu ca si cumparator ma voi orienta spre un alt produs(asemanator dpdv calitativ) dar la un pret mai mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit 300V de la Motul, 15W50. 2500-3000Km se comporta super ok, dupa aia isi da duhul. cutia se somporta ciudat, se aude, nu gaseam Neutralul. multi mi-au zis ca e un ulei doar daca te dai pe pista. adica un ulei de unica folosinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerile sunt imparite, polemica nu-si are rostul aici...personal, prin intermediul magazinului am vandut la zeci de clienti si nu s-a intors nimeni sa se planga...eu folosesc, de asemenea, intr-un 954 cu regim de mers mixt (pista si strada) si nu am avut probleme pana acum...da cum piata e libera, fiecare cumpara ce doreste si face ce vrea atata timp cat actiunile personale nu ataca integritatea altora...in rest...pace buna si asfalt uscat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot ce e posibil. poate la mine nu se impaca cu motorul meu. dar nu pot sa spun ceva rau de 15W50 in primii 2500Km. asta mi s-a mai confirmat si din alte parti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.Pana acum, din mai multe motive, ati gasit tot felul de preturi la Motul (vanzatori prosti care nu stiu sa vand decat cu un castig de 1 leu, denigrand imaginea produsului, insa inspre avantajul clientului final)....

 

 

Prin asta realizez ca nu cunosti ceea ce se numeste marketing. Cand ajungi pe o piata si impui cel mai mic pret nu vei face altceva decat sa-ti promovezi produsele pe care le vinzi si in niciun caz calitatea realizata de catre producator. La o ecuatie de bun simt daca vei pune produsului un adaos de 2 lei vei gasi mai multi clienti si iti vei face o reclama mult mai buna decat daca ai castiga din prima 10 lei la o vanzare. O faci odata, de 2 ori.. dar pana la urma esuezi lamentabil catre un faliment sigur dand vina pe politica de dumping folosita de catre ceilalti importatori.

Mai e un alt tip de afacare care ti-ar putea aduce sadisfactii financtiare, vinzi produsul cu 2 lei castig si alegi sa pui un pret real pe calitatea pe care o oferi ca vanzator(preturi mai ridicate la manopera moto) dar asta in cazul in care ai demonstrat ca poti fi respectat si atunci calitatea TA este remonerata corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Prin asta realizez ca nu cunosti ceea ce se numeste marketing. Cand ajungi pe o piata si impui cel mai mic pret nu vei face altceva decat sa-ti promovezi produsele pe care le vinzi si in niciun caz calitatea realizata de catre producator. La o ecuatie de bun simt daca vei pune produsului un adaos de 2 lei vei gasi mai multi clienti si iti vei face o reclama mult mai buna decat daca ai castiga din prima 10 lei la o vanzare. O faci odata, de 2 ori.. dar pana la urma esuezi lamentabil catre un faliment sigur dand vina pe politica de dumping folosita de catre ceilalti importatori.

Mai e un alt tip de afacare care ti-ar putea aduce sadisfactii financtiare, vinzi produsul cu 2 lei castig si alegi sa pui un pret real pe calitatea pe care o oferi ca vanzator(preturi mai ridicate la manopera moto) dar asta in cazul in care ai demonstrat ca poti fi respectat si atunci calitatea TA este remonerata corect.

 

Cum spui tu ...,...e bine ca stiu altii marketing :))...subiectul este vast si ofera o plaja de discutie mult mai mare decat e posibil sa polemizezi pe un forum...si nu pot sa spun ca nu sunt de acord cu tine, e o buna strategie de marketing in unele cazuri, daca sti sa profiti de pe urma ei,... daca esti comerciant intelegi la ce ma refer...numai bine !

Editat de emypavel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.. e simplu, castigi din ce prepararea ciorbei nu doar din legume si fructe.. pentru ca altfel vom ajunge toti sa creeam ceea ce credem ca e mai bun. Daca esti bun lumea se va intoarce la tine sa manance si a 2 a oara si asta din cauza gustului :)

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha FJ 1200.

4 cilindri, racire pe aer.

Valvoline 20W - 50 ???

http://www.valvoline.com/products/consumer-products/motor-oil/motorcycle-atv-oil/13

poti sa incerci si de la bunica, cam tot acolo o sa duca :) no ofence. totusi la motociclete sa folosim uleiuri de motociclete. La capitolul uleiuri auto Valvoline este unul dintre lideri dar la moto, sa fim seriosi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa incerci si de la bunica, cam tot acolo o sa duca :) no ofence. totusi la motociclete sa folosim uleiuri de motociclete. La capitolul uleiuri auto Valvoline este unul dintre lideri dar la moto, sa fim seriosi :)

 

Am sa iau Procycle atunci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ala cu F-ul

ATV-Rom

 

Nu stiu daca preturile sunt cele mai mici, dar produsele sunt sigur originale. Garantez acest lucru! Bafta si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...