Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Probabil așa a zis și mecanicul despre tine, deh...România, toți se pricep !

Apoi, tu poți fii 'igornant' dar pt el e crimă cu premeditare să pună altceva decât în user-manual.

 

daca e bazat pe argumente solide, accept. daca e in garantie si ei sunt responsabili, accept si asta, altceva mai greu, drept urmare, merg cu uleiul pus de mine de 5,000km

mai mult i-am aratat motorul si lui care zicea ca "o sa bata!" si a ramas surprins.

 

Da, se pare ca pe perioada rodajului (si aici nu ma refer doar la prima mie de km cum generic este considerat ca rodajul s-a incheiat) componentele active ale motoarelor sufera modificari ce depasesc zona deformarilor plastice, este vorba de un fenomen care are legatura cu structura moleculara a metalului... Am citit mult in legatura cu acest subiect insa nu am ajuns, cel putin nu inca, sa sintetizez ideile intr-un material. Oricum, tocmai din acest motiv au aparut pistoanele "forjate", tehnologie ce presupune alezarea pistoanelor dintr-un material ce a fost framantat anterior precum coca din care se face painea, procedeul conferind o structura moleculara mai ordonata si mai stabila decat in cazul pistoanelor turnate. In plus, inainte de executia propriu-zisa, functie de configuratia structurala materialului, pistonul este executat un pic "gresit", el ajungand la forma si dimensiunile optime doar dupa ce a atins temperatura la care motorul functioneaza si... dupa terminarea rodajului. Coatarea ceramica a cilindrilor este o alta mare discutie... ar fi multe de comentat si recunosc ca multe detalii imi depasesc cunostintele in domeniu.

n-are legatura deformarea plastica a componentelor cu tipul de ulei.

si de fapt nu vad in ce parte a motorului sa existe deformare plastica.

asta era pe vremea cand am facut eu scoala, la prima treapta a rotorului turbinei unui motor cu turbina (jet)

 

de asemenea, acoperirea cilindrului cu ceramica are alte avantaje, izolator termic, reduce frecarea, rezistenta la abraziune

 

ca poston forjat nu-i vad nici un avantaj. de acord, prin forjare i se confera o rezistenta mai mare la soc, solicitari mari. la piston asa ceva mai rar. poate in cazul detonatiei dar asta se preia usor acum cu atata electronica. principalul dezavantaj la pistonul forjat il vad la dilatarea asimetrica cand se incalzeste, alaturi de aspectul comercial fiind mult mai scump.

nu stiu, cauta si tu la formula 1. aia merg cu pistoane turnate sau forjate? banuiesc ca turnate.

cred ca cele mai grozave sunt obtinute prin turnare sub presiune.

 

dar, nici pistoanele nici cilindrii n-am auzit sa interfereze chimic cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ca poston forjat nu-i vad nici un avantaj. de acord, prin forjare i se confera o rezistenta mai mare la soc, solicitari mari. la piston asa ceva mai rar. poate in cazul detonatiei dar asta se preia usor acum cu atata electronica.

 

Forjare fata de turnare: se schimba un aspect esential, "cel mai esential" :). Poti sa-mi spui care crezi ca ar fi ala?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar,

Cand esti corect si inteligent-malitios...

meriti cu sinceritate:

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forjare fata de turnare: se schimba un aspect esential, "cel mai esential" :). Poti sa-mi spui care crezi ca ar fi ala?

 

n-ai nevoie la un piston de caracteristica aia "esentiala", dupa parerea mea.

turnarea sub presiune e destul de buna.

am scris care mi se pare inconvenientul numarul 1 la forjare, nepunand in balanta aspectul comercial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ti-au murit laudatorii si vrei sa-mi testezi cunostintele trimite-mi un privat si apoi scrie pe forum.

la motocicleta ta sunt forjate?

good, move over then

Editat de Tsunami
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baross, era vorba despre fibraj. O fi bun, o fi rau, o fi bine o fi prost? Cum comentezi?

Te rog eu, ia discutia de aici ca atare, relaxat, nu este nici test nici masurare de forte sau orgolii.



Citisem ce ai scris tu aici si ma gandeam ca putem sa discutam si fineturi.

 

asta era pe vremea cand am facut eu scoala, la prima treapta a rotorului turbinei unui motor cu turbina (jet)

 

Ce zici, mai relax, e ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai tu deschisesi discutia cu "ia sa vedem, stii ce e forjarea?", nu eu, scrii de la inceput ce vrei sa zici. nici eu nu le stiu pe toate din lume si chiar recunosc cand sunt surprins.

fibrajul te ajuta la rezistenta la soc si oboseala.

pe de alta parte, datorita comprimarii mecanice a fibrelor, nu mai poti controla 100% dilatarea datorata temperaturii.

atunci, nu stiu cum as face eu...

probabil as incalzii pistonul la temperatura mare, aprope "la lucru" si l-as prelucra acolo, mai corect l-as finisa acolo, as porni motorul la cald etc.

pistonul forjat ar fi ma greu, parerea mea e ca doar datorita tehnologiei, n-are nici un sens sa ai rezistenta mai mare si sa fie mai greu, ii scazi rezistenta prin dimensiuni si ar trebui teoretic cel putin sa fie mai usor decat cel turnat

 

acum, d-aia am zis sa dati un ochi pe formula 1 caci aia e avangarda. acolo se plateste serios cercetarea.

 

eu raman la parerea mea, la ora actuala cel mai performant piston folosind tehnologiile existente ar fi cel turnat sub presiune, MIM parca-i zice.

 

sanatate

Editat de Tsunami
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"ia sa vedem, stii ce e forjarea?"

Te rog, nu-mi pune cuvinte in gura, n-am scris asa ceva :)

 

fibrajul te ajuta la rezistenta la soc si oboseala.

 

Corect dar nu numai atat. Vezi... incepem sa ne mai apropiem de esenta problemei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e branza, eu iti scriu cum am luat-o. ca n-am inteles bine, asta o fi.

as fi asteptat sa vii cu pareri direct nu cu intrebari de verificare. asta ca sa stii de ce am gandit asa.

 

biela o vad bine la o forjare. uite ajuta si la incovoiere, vezi, incep sa gandesc...

nu lucrez pe asa ceva, iti zic doar din creier. acum lucrez cu cauciucul.

 

scuza-mi greselile de scris, inca nu vad 100%, lucru care ma tine inca in casa... si care ma scoate din sarite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa sarcina exercitata de presiunea din camera de ardere, mai sunt si sarcini inertiale foarte mari la care e solicitat pistonul. La 15.000 de ture pe minut, suporta niste acceleratii imense piesa. la 20.000 si mai si.

 

Biela, daca nu ma insel, lucreaza aproape doar in intindere compresiune (si asta suporta sarcini inertiale mari) si putin in incovoiere fiind articulata la ambele capete. De flambaj nu cred ca poate fi vorba, la motociclete bielele sunt scurte. Nu cunosc foarte bine cam care e starea de tensiuni in biela in conditii dinamice. Am gasit insa articolul asta care pare interesant: http://www.mime.eng.utoledo.edu/faculty_staff/faculty/afatemi/papers/2006JMESShenoyFatemiVol220PartCpp615-624.pdf



P.S.

Cred ca un moderator ne poate ajuta sa mute discutiile din ultimele posturi pe un topic separat.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e corect dar primcipalele solicitari eu le "vad" in urechle de prindere acolo unde salasuieste boltul

anyway, am fost surprins sa existe asa ceva si la formula 1.

 

mersi de link

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! A venit vremea sa schimb uleiul la un R1 din 2000 ce are in jur de 55 mii de km , intrebarea mea este ce ulei sa pun ? , am rupt pe tata google in 2 dar nimic fiecare cate o parere nimic cert , nimeni nu a spus: am incercat eu toate marcile si tipurile si asta este cel mai bun pentru ca.... ! Toata lumea spune de 10 W ( pentru km pe care ii are mobra am dat peste cineva care a spus ca 15 W ar fi mai bun ) , multi au spus in functie de buget ( inainte pun calitatea ) , semi sau fullsintetic ( aici am inteles ca fullsintetic este cel bun ) , eu m-am orientat catre CASTROL MOTORENOEL 10W-50 RACING 4T , cine a incercat la yamaha r1 asa ceva a fost/nu a fost multumit si imi poate recomanda altceva primesc orice sfat cu mare drag . MS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit eu castrol si sunt total nemultumit.iti recomand motul 5100 sau 7100, 10 w 40



Salut ,

 

Detin si eu o yamaha r1 din 2001 si am optat pentru uleiul original de la YAMALUBE 10W40 si sunt foarte multumit,

yamalibe e tot motul ambalat sub brandul yamaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yep. silkolene e un ulei fain. testat si la "simtul cutiei" si pe o mizerie de aparat de-si fac reclama cei de la metarahat! :) pe aparatul vietii ordinea asta a iesit. dar un ulei nu se testeaza numai dupa metoda asta, sunt o groaza de alti factori. bottom line, am folosit si am fot multumit de toate, in special de liqui-moly...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu Liqui Moly e ca se gaseste greu. Am avut in masina, a fost foarte ok, dar am renuntat la el pentru ca nu gaseam intotdeauna.

 

am spus "nu se testeaza" cand de fapt am vrut sa spun "nu se alege numai dupa". deh, ora tarzie.

 

liqui-moly? se gaseste usor. http://www.pieseauto.ro/ulei-motor/ulei-motor-liqui-moly-1502-racing-synth-4t-1154714716.html si asta e doar primul link dupa o cautare pe google! :)

 

mai ia: http://www.autofrontal.ro/product/liqui-moly-racing-synth-4t-10w-60-ulei-moto-1-litru.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...