Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

cred ca o dati in diverse

 

in discutie nu se punea problema daca poate sau nus a le amestece. Se punea problema daca este RECOMANDAT sa le amestece. Si nu este recomandat sa le amestece deoarece uleiul nou isi poate pierde din calitati in urma amestecarii cu uleiul vechi(si aici nu ma refer la faptul ca nu mai poate fi folosit). Si daca pe om nu il interesau calitatile uleiului de ce ar cumpara un ulei mai scump sa il puna peste unul mai ieftin ?

:baldy: :baldy:

 

 

:cheers: <-mi-a dat o idee: uleiul e ca si berea, una e mai amara, alta mai dulce, alta mai spumoasa; daca le amesteci va iesi o medie intre toate produsele, poate nici roz nu va fi, nici a trandafir nu va mirosi, dar cu siguranta ba fi bere si te va racori. :drink:

 

 

Deci toarna berea uleiul si da-i drumu.

Evident asa e, dar unii complica lucrurile mai mult decat trebuie. Altii habar nu au cum se obtine un ulei dar bat toaca intr-una cu "recomandari" de te doare capul. Zau. Oricum, cine are minte intelege, cine nu, nu. Si cu asta basta. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nelu..ma nelule ma..tu te contrazici singur ma...nu te supara de unde vine aceasta "recomandare" ca atunci cand schimbi uleiul il scurgi pe cel vechi?..oare nu cumva din cauza ca ceapa nu-i varza?...si daca nu stii sau nu ai auzit de "reteta" atunci de ce vb aiurea?iti spun eu...orice adeziv,liant,ulei,etc are o reteta UNICA pe care laboratorul brandului respectiv o dezvolta impreuna cu niste specialisti si rezultatul final, produsul va fii mai mult sau mai putin de calitate(si sa stii spre uimirea ta aceste retete se tin destul de ascuns fatza de brandurile competitive..si o spun pentru ca am vb cu un "retzetar" dinasta deci nu vorbesc din cartzi).Asta face diferenta intre produse hovere....dar imi place de tine ca negi o chestie cu juma de gura...de ce nu ii zici direct baga ulei peste ulei....!???:))))"totusi e bine sa-l scurgi pe cel vechi..."..tzie personal ti-as baga ulei de Dacie 1300 in KTM ca sa vezi atunci reteta unica...:));)

Daca 3 oameni iti spun ca aberezi ar trebui sa-i crezi.Am spus ca nu are nimic dar ca ar fi recomandat sa-l schimbe.Vad ca ai lipsit la lectiile de citire ca nu prea intelegi limba romana. Cand o sa ai KTM poti sa vorbesti cu mine despre uleiurile pt KTM pana atunci stai flexat si nu te mai agita sa nu faci dreaqu vreo apoplexie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are sau nu are?:))

 

Si inca ceva,ma gandeam sa ii bag bec halogen numai ca eu nu am farul pe baterie,si cand nu este turat motorul isi pierde si farul din putere.

 

Pot sa ii bag?

 

Daca ar fi inteles cineva ce vrei ar fi fost minunat. :friends:

Toate becurile care depasesc o anumita putere la auto/moto sunt "halogen". Cele care au H in inceputul denumirii. H1, 2 3 4 5 67 8 98

Vezi intai de care bec ai, ce soclu foloseste, scrie pe el ce fel e. Apoi pune acelasi tip de bec, adica tot.. halogen, ca ma indoiesc ca ai de alt tip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca 3 oameni iti spun ca aberezi ar trebui sa-i crezi.Am spus ca nu are nimic dar ca ar fi recomandat sa-l schimbe.Vad ca ai lipsit la lectiile de citire ca nu prea intelegi limba romana. Cand o sa ai KTM poti sa vorbesti cu mine despre uleiurile pt KTM pana atunci stai flexat si nu te mai agita sa nu faci dreaqu vreo apoplexie.

 

 

:))))))..lasa citirea si alte formule de 2 lei.. aici e o problema de comprehensiune la tine..pentru ca eu inteleg perfect ce ai scris...reiterez hover..te-am intrebat frumos de ce e recomandat sa-l schimbe?dar vad ca ai eludat a doua oara subiectul...nu-s curios de KTM-ul tau..dar ca sa fiu ca tine :cand o sa ai tu yamaha atunci sa vii sa vb cu mine despre uleiuri...:))nah...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altii habar nu au cum se obtine un ulei dar bat toaca intr-una cu "recomandari" de te doare capul.

normal, ca stiu ei de la un mecanic batrin, care a reparat 8751 de Dacii 1300 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))))))..lasa citirea si alte formule de 2 lei.. aici e o problema de comprehensiune la tine..pentru ca eu inteleg perfect ce ai scris...reiterez hover..te-am intrebat frumos de ce e recomandat sa-l schimbe?dar vad ca ai eludat a doua oara subiectul...nu-s curios de KTM-ul tau..dar ca sa fiu ca tine :cand o sa ai tu yamaha atunci sa vii sa vb cu mine despre uleiuri...:))nah...

Arata-ne o poza cu yamaha ta.. :drink:

in alta ordine de idei, pt cei care se descurca cu engleza, recomand acest articol. http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

si acesta http://motoroilbible.com/motor-oil-bible-first-chapter.php .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata-ne o poza cu yamaha ta.. :drink:

in alta ordine de idei, pt cei care se descurca cu engleza, recomand acest articol. http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

si acesta http://motoroilbible.com/motor-oil-bible-first-chapter.php .

ma, esti cu capu'? crezi ca lamuresti niste discutii de colt de bloc cu doua linkuri? jesus :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers.

Un mecanic auto pe care il cunosc mi-a povestit o faza cu un nene care l-a dat pe spate.

Vine la service cu o Skoda Octavia cu motor diesel de 1.9. Km in bord 150.000.

Asta venise ca i se parea lui ca scoate mai mult fum decat stia el ca tre sa scoata.

Masina cumparata de el cu 4 ani in urma, noua. Taran, redneck, cara cu masina diverse la tara.

Mecanicu il intreaba, ati schimbat vreodata uleiul? Ala da din umeri. Apoi ii zice ca in afara sa-i puna benzina nu i-a facut masinii aleia absolut nimic 4 ani. :rusinica: :crack:

Mecanicu face ochii cat cepele.

-Pai, ulei, filtre.. ??

-Nu, nimic, ce-s alea?

-Pai trebuie sa le schimbati!

-Bine, le schimb, schimba-le si revin si platesc. :D

Si imi povesteste asta nene, cica din ulei mai avea putin peste jumate, era SMOALA.

Filtrul de aer fusese absorbit in cutia aia a lui spre admisie, se tuguiase si in varful tuguiului avea o spartura de 1cm prin care tragea aer.

 

In fine, i-a pus ulei nou, filtre noi, masina a pornit, fumul s-a redus, a plecat taranu fericit.

Taran ceh. :grinbandit:

 

-------------

Si noi stam si ne strofocam sa nu cumva sa nu amestec 2 uleiuri. LOL. (bine, nici ca ala nu e bine sa ajungi :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat uleiul unuia la un ford-focus tot diesel, abia cumparat second hand, masina din 2002 - deci de 10ani.

Filtrul de ulei era asa de corodat de abia se mai citea scrisu pe el: "motorcraft" - filtrul care se pune de fabrica de ford. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat uleiul unuia la un ford-focus tot diesel, abia cumparat second hand, masina din 2002 - deci de 10ani.

Filtrul de ulei era asa de corodat de abia se mai citea scrisu pe el: "motorcraft" - filtrul care se pune de fabrica de ford. :D

Confirm. Tot dinala de fabrica am si eu cand am schimbat uleiu, numa masina era din 97 :) :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se face service-ul la reprezentanta tot filtru Motorcraft se monteaza..deci nu e musai sa aive 10 ani filtrele alea.

E de ajuns o iarna puternica si multa sare pe sosele si filtru e corodat de zici ca are 10 ani.

Dar mai sunt si exceptii..

Editat de dizzy225
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu am găsit Liqui Moly pe acest site: http://www.autofront...t-orig_68.html. Pentru motocicleta mea (R1150RT 2003 145000 km) recomandă aceste uleiuri: http://www.liqui-mol...oil_guide.html.

Ce mă sfătuiți? Sunt potrivite?

Mulțumesc!

· Capacity : Capacity 3,75 liter : Filter 0,25 liter · Use : Normal · Intervals : Change 10000 km / 6 months · Products : Racing Synth 4T 10W-50 : Racing Synth 4T 10W-60 : Racing 4T 10W-40

Editat de proffroad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi recunoscator daca mi-ar putea spune cineva unde gasesc cele mai bune preturi la ulei Motul (5100 10w40) si la filtre de ulei. :cheers:

Rog raspunsuri pe Pm deoarece mi-am dat seama abia acum ca am cam plasat gresit topicul.

eu am luat din targ de la vitan de la un magazin moto cu 129 lei 4 litri + filtu ulei.

dc nu mai este oferta poti incerca la importatorul direct motul.e prin berceni pe undeva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Problema e cam asa: sezonul pt mine e gata, asa ca in iarna trebuie sa ma orientez dupa consumabile. iar uleiul chiar vad ca am o dilema in alegerea lui. asa ca am auzit de Bel-Ray si ma tenteaza sa il folosesc pe viitor.

 

pana acum am mers pe Motul 15/50

 

am observat ca isi facea treaba bine, dar numai in primii 3000Km 3500 maxim, dupa aia..... cutia troncane, schimb greu simt motoru ca si cum ar merge cu apa. iar temperatura la apa cam repede urca.

din cauza serviciului, timpului si altor factori, pe motor merg in general vara, in concediu. fac cam cate 3-4000Km in 2-3saptamni, in functie de concediu/planuri/trasee

 

nu fac performanta, dar nici motocicleta pt poze nu mi-am luat,si nici genul care iese cu motoru pt o tura de oras si gata. :rolleyes:

acum sunt tentat sa pun Bel-Ray pt ca multi il lauda ca fiind foarte bun (se auzea de un test in care a fost mult peste restu)

 

ce parere aveti? cei ce l-au folosit si il folosesc indiferent de conditiile de exploatare.

 

preturile am vazut ca e ceva mai ridicat la Bel-Ray (68lei/litru) dar nu asta ar fi problema.

 

astept pareri de la oricine. chiar si de la aia care au auzit la varu lu unchiul la prietenul vecinei mamei lu nevastasa. :crack:

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pus exact intrebarea aia.......aia de incepator habarnist!!!

si nu vreau sa fiu rautacios..dar ce inseamna motul 15/50..ce gama???

nimeni n-o sa-ti raspunda pertinent la intrebari de genul asta!!

eu am mers cu tot felul de uleiuri ..atat pe stada cat si in off road!!...la ktm 525..schimbat la 10 ore am pus agip...a mers perfect!!...

la ktm 450 am mers cu bardahl...prietenul care il are acum l-a deschis sa-i schimbe segmentii...si inauntru e totul oglinda!!

acum am 350 exc ..si am hotarat sa pun ce zice fabricantul...desi de multe ori e vrajeala de marketing ...si din motorex 10/60...e primul ktm..care nu-mi papa un gram de ulei!!

am avut si in 1100xx si acum la busa pun tot motul 300v...n-am absolut nici o obiectie!!

probeaza ...si hotaraste singur!!!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc mai multe persoane care au folosit Bel-Ray si nu au fost multumite. Daca vrei sa te convingi, iti pot da numerele lor de telefon.

 

Daca vrei sa treci pe un ulei bun, baga YACCO.

 

Echivalentul MOTUL 300v de la YACCO este MVX COMPETITION (MVX RACE) 15w50. S-a mers cu uleiul asta la RoSBK.

Semisinteticul YACCO, dupa 4500 km se comporta ca la 0 km. Este vorba de MVX 500 15w50. Cu care s-a mers la DAKAR.

 

Pentru orice detalii ma poti contacta si te voi lamuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul este un ulei foarte bun, insa este impartit pe categorii... exact cum a zis si colegul m ai sus!

 

Daca mergi cu 300v e si asa mult sa faci 3000km... alege uleiul in functie de stilul de mers!

 

300V este ulei cu interval de schimb normal. Indicatorul care ne arata asta este TBN (The Base Number) si il gasim in fisa tehnica a produsului.

 

The sulphur residues, which are a byproduct of the combustion process, enter the oil by way of blow-by. They then combine with oxygen from the air and moisture, to produce acids which if left unchecked will etch metal components in the engine.Consequently, when we buy new engine oil, it has a 'base reserve' built in to the additive package, which is designed to neutralise the acids as they are produced. As with all acid base reactions, the 'base reserve' is used up in the process of neutralising these acids.

 

This Base reserve is called the Total Base Number which is a measure of the level of BASE in the oil and is determined by measuring the amount of Potassium Hydroxide in mg taken to neutralise the base reserve in 1 gram of oil (mgKOH/gm).In the average engine oil, the starting TBN is usually around 6 to 9, however if we are looking to extended drain interval oils, we need to increase the initial TBN so we don't allow the reserve to be depleted before the oil is drained. In some oils, a starting TBN 15 is not un-common and a depletion level should never get below TBN 3, which is a signal to change the oil.

 

Sursa: http://www.industrysearch.com.au/Oil-analysis-Total-Base-Number-TBN/f/5179

 

TBN Motul 300V: 8,3mg KOH/g.

TBN Motul 7100: 8,2mg KOH/g.

TBN Motul 5100: 8,2mg KOH/g.

Prin urmare nu exista nici o diferenta intre intervalele de schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...