Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

S-a vorbit si paravorbit despre compatibilitatea uleiului de masina la moto.Am citit fel de fel de pareri pro si contra care de care mai mult sau mai putin sustinute tehnic.Eu sunt interesat de aspectul invers al problemei deoarece eu sunt tentat sa scot uleiul din moto si sa il bag in masina.Mentionez ca in iarna am scos uleiul ars din motor si am bagat un schimb nou de Motul 10w40 pentru stocare pe timp de iarna.La sfatul unui cunoscator am bagat acelasi tip de ulei ca si cel cu care eu merg in mod normal pentru ca spunea el ca mai ramane ulei in motor si ca nu se scurge tot si daca as pune un ulei de calitate inferioara o parte din acesta s-ar combina cu cel superior dupa efectuarea schimbului de sezon.Cu uleiul de stocare practic voi face doar un 20-30 de km pentru a pune un pic componentele interne ale motorului in miscare,eventual curatarea depunerilor de peste iarna.Spun depuneri deoarece cand am scos uleiul anterior am observat o mica depunere maloasa pe busonul de scurgere.Se pare ca ar fii si de la faptul ca sezonul anterior am mers cu un ulei cu indici mai mari decat cei recomandati de producator-10w60 in loc de 10w40.Acest ulei care a stat practic in motor nu ma indur sa il arunc si as fii tentat sa il bag in masina.Masina este un cielo cu motor ECOTEC din 2007 si are recomandat 10w40 vara,iar uleiul este culmea 10w40 Motul 7100 sintetic full.Specificatiile acestui ulei sunt net superioare oricarui ulei auto de pe la noi(ca sa nu spun ca majoritatea sunt facute prin Turcia,Slovenia,Bulgaria sau la Brasov,ori contafacute in China sau pe vapor),dar are incorporat aditivi pentru cutia de viteze si ambreiaj uscat conform standardelor japoneze JASO MA si JASO MA2.Ma interseseaza daca acesti aditivi influenteaza negativ functionarea unui motor de masina care are destule in comun cu unul de moto,dar si multe diferite.Am un prieten care ia uleiul scos de mine de 3-4 ani incoace si il baga intr-un gpz de 500 cmc de prin 1993 si merge cu el inca 4-5 mii de km dupa care il scoate si il pune in dacie ca ulei de completare si merge bine mersi,dar este vorba de alta generatie de motoare.Si da este o solutie de criza si nu prea imi vine sa arunc uleiul de 200 ron dupa 4 luni de stocare si 20 km rulati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tinand cont de faptul ca este o solutie de criza, iar motoarele in discutie nu sunt unele de "varf" incat sa mearga " la rosu" , nu cred ca este vreo problema.

se poate tine o intreaga teorie desre uleiuri, etc dar in final, in cazul tau , cielo , dacie, etc, nu e nici o problema.

sanatate sa ai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alegeri facute pt schimbul de uleiuri si filtre Yamaha BT1100 Bulldog an 2003 : Astept critici fiind primul meu schimb de consumabile m-am informat din diferite surse si am scos pachetul asta :

post-65332-0-70076500-1331474310_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba ar cam fi. -40C la +30 climat rece

0C la +50 climat cald

 

Zic "fraierii" de la Honda.

Parerea mea este 10W40.

Pai in plin sezon zic, nu mergi la -40 de grade cu motorul. Cred ca se refereau la temperatura ambientala din momentul in care folosesti motorul. Vara, la un 25-38 de grade ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten care ia uleiul scos de mine de 3-4 ani incoace si il baga intr-un gpz de 500 cmc de prin 1993 si merge cu el inca 4-5 mii de km dupa care il scoate si il pune in dacie ca ulei de completare si merge bine mersi,dar este vorba de alta generatie de motoare.Si da este o solutie de criza si nu prea imi vine sa arunc uleiul de 200 ron dupa 4 luni de stocare si 20 km rulati.

 

Tare asta... Imi aminteste de inceputul anilor 2000 cand tocmai prinsese "moda" repartitoarelor si ceasurilor de apa. Babaciunile obisnuite in sistemul pausal se spalau toti intr-o singura apa, in cada. Iar cand se pisau in wc nu mai trageau apa - tot din motive economice. Recomanda-i prietenului tau sa nu arunce uleiul folosit de tine, plimbat prin GPZ si completat prin Dacie, caci inca mai poate fi folosit. Daca se incalzeste la soba, poate sa amestece uleiul - donat de tine, forjat prin GPZ si completat prin Dacie - cu rumegus. Cica arde foarte bine. Abia atunci el poate sa spuna ca uleiul ala a facut toti banii tai.

 

on-topic> Singura chestie care nu-i de bine in refolosirea uleiului ala la Cielo e ca-ti infunzi filtrul de ulei cu mizeriile din motocicleta. Imagineaza-ti cum se simtea ultimul la coada pentru apa din cada. Cu cata scarba trebuia sa se spele in jegul altora. Cam asa se va simti si filtrul de la Cielo. Nu e nicio problema. In Romania merge "si asa".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

Pentru inceput de sezon m-am cam grabit sa iau ulei pentru mobra ( nu mai rabdare sa merg cu ea :)) ) si am luat ce ulei mai bun am gasit la atv rom. Am dat peste un Motul 5100 ester 10w40. Anul trecut am mers cu un motorex 10w60 pana in decembrie fara probleme. Anul asta am zis sa pun ce scrie in carte, adica 10w40. Intrebarea e....este bun Mutul 5100 ester?. As vrea sa il schimb la 5000 km. In carte scrie ca din 6k in 6k revizia. Mentionez ca mobra are doar 3000 km.

A mai folosit cineva tipul asta de ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motul 5100 a fost primul ulei folosit la Suzukiul meu. Fo ok, da nu m-a impresionat cu nimic. De doi ani folosesc Motorex 10w40 sau 15w50, care mi se pare mult mai fain> schimba mai usor treptele, motoru parca mere mai rotund.

 

Sper sa se comporte ok cu Motul 5100. Nu am gasit motorex decat 10w60 si am zis ca...de....cartea zice 10w40 si am luat Motul. Sper sa nu ii fac rau la mobra. Fiecare cred ca vrem ce e mai bun pt. ea. Daca chiar nu e ok si e altul mult mai bun...decat sa ii fac rau mai bine mai dau un ban si iau altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine este vorba de un ulei practic nerulat.Un filtru de calitate filtreaza mai bine.Am vorbit cu amicul meu azi si am aflat ca el nu completeaza,ci face schimbul total cu filtru nou si ca dacia desi este din 2000 si are km fara numar cu motor original 100% masina nu consuma ulei,ba ai place sa zburde pe la 5000ture.In schimb le-a combinat pe uleiuri de moto de toate tipurile in ea si nu a avut probleme,spumare sau alte cele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine este vorba de un ulei practic nerulat.Un filtru de calitate filtreaza mai bine.Am vorbit cu amicul meu azi si am aflat ca el nu completeaza,ci face schimbul total cu filtru nou si ca dacia desi este din 2000 si are km fara numar cu motor original 100% masina nu consuma ulei,ba ai place sa zburde pe la 5000ture.In schimb le-a combinat pe uleiuri de moto de toate tipurile in ea si nu a avut probleme,spumare sau alte cele.

 

mosu', lasa chatu' :) ca esti om serios

 

 

orice masina merge si cu "floriol" sau cu " banane stoarse" , doar ca nu trebuie sa le oprest.

vrei "buget", baga linistit, o sa imbatranesti paan se strica dacia de la "uleiul" ala.

 

restul e can can

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa se comporte ok cu Motul 5100. Nu am gasit motorex decat 10w60 si am zis ca...de....cartea zice 10w40 si am luat Motul. Sper sa nu ii fac rau la mobra. Fiecare cred ca vrem ce e mai bun pt. ea. Daca chiar nu e ok si e altul mult mai bun...decat sa ii fac rau mai bine mai dau un ban si iau altul.

Se gaseste si motorex..uite aici uleiuri

Bafta si ai grija de ea, ca o sa aiba si ea de tine!

Editat de mihai.i
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 5100 e cel mai prost ulei de la motul...asa doar ca sa iti faci o idee, daca tu atat consideri ca merita motocicleta ta..e problema ta. 10-60 era mult mai recomandat ptr motocicleta ptr ca in timpul verii se incinge excesiv. Si dupa aia va mirati ca vi s-au stricat motoretele... Dar acum fiecare face cum vrea.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 5100 e cel mai prost ulei de la motul...asa doar ca sa iti faci o idee, daca tu atat consideri ca merita motocicleta ta..e problema ta. 10-60 era mult mai recomandat ptr motocicleta ptr ca in timpul verii se incinge excesiv. Dar acum fiecare face cum vrea.

Este exagerat sa pui 10w60 la o motocicleta care are racire pe apa. Chiar si 10W 50 este mult pt un motor nou , racit pe apa si cu care mergi exclusiv pe asfalt si nu-l duci la limita in conditii de clima foarte calda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motul 5100 e cel mai prost ulei de la motul...asa doar ca sa iti faci o idee, daca tu atat consideri ca merita motocicleta ta..e problema ta. 10-60 era mult mai recomandat ptr motocicleta ptr ca in timpul verii se incinge excesiv. Si dupa aia va mirati ca vi s-au stricat motoretele... Dar acum fiecare face cum vrea.

si ceva argumente tehnice va rugam, asa pot sa spun si eu ca shell rotella e pun de dat pe papuci in loc de crema de ghete... dar daca nu argumentez tehnic....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este exagerat sa pui 10w60 la o motocicleta care are racire pe apa. Chiar si 10W 50 este mult pt un motor nou , racit pe apa si cu care mergi exclusiv pe asfalt si nu-l duci la limita in conditii de clima foarte calda.

 

 

Cred ca mai bine te-ai documenta cu privire la proprietatile uleiurilor si ce inseamna mai exact cifrele, poate atunci te-ai convinge. Intotdeauna V-urile au nevoie de un ulei superior calitativ, ptr ca au tendinta de a distruge pelicula, iar un ulei cu cat e mai aditivat cu atat va rezista mai bine. Cel mai simplu daca vreti sa va mearga motocicleta, bagati cel mai scump ulei si nu va mai zgarciti si atunci nu veti mai avea probleme.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ar fi mai bine sa bagam ce zice in cartea aia a motorului?

 

 

Daca e cel mai scump inseamna ca e si cel mai bun?

 

 

cum adica sa bagi ce scrie in carte?? :moron: iote la el... mai cauta tu API SL-CF 10w40 :P

 

 

 

 

cel mai scump e cel mai bun. yamalube e mai bun decat motul si ambele mai bune decat shell :)

 

uf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cartea motoretei ce zice???

 

In carte zice 10w40 si sa fie JASO MA. 5100 este dar..cum zicea cineva...si eu vreau ce e mai bun pt. motor asa ca daca 300v este mai bun mai bine pierd banii pe care i-am dat pe 5100 si iau 300v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In carte zice 10w40 si sa fie JASO MA. 5100 este dar..cum zicea cineva...si eu vreau ce e mai bun pt. motor asa ca daca 300v este mai bun mai bine pierd banii pe care i-am dat pe 5100 si iau 300v

pai daca tot cumperi 300v, mizeria aia de 5100 nu mi-o donezi... sa o dau pe gard la tara ...platesc eu transportul :P :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Respecta indicatia 10 w 40 si pune ce vrei...nu o sa se intample nimic...crede-ma. Eu am Bandit din 1997 si de cand e in ro nu a vazut altceva in afara de mobil 10w40 si are 56000. Tine cont ca este racit exclusiv pe aer si nu consuma ulei peste masura...adica de la un schimb la altul nu ii fac completare (din 6 in 6 mii fac schimbul) Am si un prieten care are hyabusa si tot cu mobil 10w40 merge si o are dinaintea mea.

La uleiurile astea este muuuult marketing. Eu sunt de parere ca trebuie sa folosesti un ulei corespunzator pt mobra pe care o ai... Adica daca ai una de viteza, pui.ceva cu rezistenta mai mare la temperaturi inalte. Daca stai intr-o zona rece pui unul mai subtire ca sa ai o pornire usoara. Dar in cazul tau, frate, eu cred ca exagerezi putin...relaxeaza-te si nu da banii aiurea pe te miri ce uleiuri. Motorul tau e unul calm...nu ai nevoie de te miri ce performante din partea uleiului. Totul ramane la aprecierea ta pana la urma, dar nu te grabi sa arunci cu banii pe geam...doar e criza, nu? ;)

Toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ce ce ciudat> ca te zgarcesti la un ulei bun de masina, dar cand e vorba de iernare, bagi in motor un ulei de calitate. Practic schimbul de iarna (in afara faptului ca multi nu practica acest obicei si nici nu li s-a stricat mobra, deci il considera un mit) are drept scop protectia motorului impotriva oxidarii. La fel de bine poti sa ti pui si ulei economic de la Petrom, sau o marca moto ieftina, daca tot il dai jos la primavara. Asa ti ar ramane bani si sa-ti pui un ulei bunicel in Cielo.

 

PS> sa nu ma spui prietenului tau cu GPZ-ul ca se supara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...