Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am pus BelRay si nu mai pun in viata mea asa ceva. Nu am avut ce face si in loc de Motul am pus mizeria asta si una doua mai mi se aprinde becul de ulei de tre sa opresc motorul cand e inca pe la 70 de grade dupa ce am pornit.... in rest nu mai am probleme, insa ma dispera cand face asta. Cu Motul nu am avut asemenea probleme, mare bou am fost eu ca am schimbat ceva ce imi mergea bine doar la recomandarea cuiva de la service!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune in continuare motul, dar daca vrei sa mergi la competitii uita de el :))))

 

folosesc motorex si bel-ray acesta din urma este SINGURUL ulei(vorbin de gama full sintetic) la care nu imi "caraie" ambreajul(posesorii de ktm stiu...) cand il patinez pe urcari d-alea groaznice. De cateva luni am trecut pe 2t(125EXC) si am nevoie de turatii foarte mari ca sa pot face treaba(12-14mii). uleiul de amestec se comporta foarte bine si am primit chiar azi feedback pozitiv de la un amic caruia i-am pus bel-ray in motoreta lui de 50cmc si s-a schimbat in bine total.

 

yacco e ok dar n-am mai folosit demult datorita promovarii foarte slabe pe piata moto romaneasca. Sunt cativa baieti inimosi care de ceva vreme se chinuie sa relanseze acest brend, le urez succes!

 

raportul calitate pret e ok, performantele bel-ray nu m-au dezamagit inca :D asa ca inca il mai forjez. vreau sa vad cand ii da sangele pe nas la ascutitoare, am pistonul si cilindrul de rezerva pregatite dar a dreaqului nu mai crapa :crack:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce fericit sunt ca bag ulei de masina in tramvaiul meu, avand ambreiaj uscat.. :hug:

ambreiaj uscat am si eu. deci vreau un ulei de motor.

inainte sa revin din concediu am pus Mobil 1 pt 1000km. marca era altfel motoru. mi sa parut ca era ok. dar nu vreau sa bag orice.

 

ms stwleva de feedback. cred ca an sa incerc un schimb de curiozitate. daca nu ii pun Unisol sau de la bunica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fesierule...cred ca o iei deja o iei pe lambada...azi mane o sa iti negi si propria existentza...:))uite azi mi-am schimbat uleiul dupa 8000 si ceva de km...la yzf...am avut in motor MOTUL 7100 10W40 ala roshior ca acuma se face mai galbui am observat....am atasat si o poza...sa vedetzi cum arata uleiutzul...deci in concluzie...tot 7100 am bagat...smells goooodddd!

post-39574-0-60781000-1347620349_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fesierule...cred ca o iei deja o iei pe lambada...azi mane o sa iti negi si propria existentza...:))uite azi mi-am schimbat uleiul dupa 8000 si ceva de km...la yzf...am avut in motor MOTUL 7100 10W40 ala roshior ca acuma se face mai galbui am observat....am atasat si o poza...sa vedetzi cum arata uleiutzul...deci in concluzie...tot 7100 am bagat...smells goooodddd!

 

7100 10W40 4T este de culoare rosie.

7100 MA2 10W40 4T este de culoare gri-galbuie si are un pret ceva mai mic.

 

JASO MA si MA2 sunt normele pentru ambreiajul umed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7100 10W40 4T este de culoare rosie.

7100 MA2 10W40 4T este de culoare gri-galbuie si are un pret ceva mai mic.

 

JASO MA si MA2 sunt normele pentru ambreiajul umed.

 

 

 

 

ne scuzati lipton ice tea...si care e diferentza la MA SI MA2..da acum am vazt ca pe bidoane e jaso MA2...ma gandeam eu cand s-a schimbat culoarea la ulei..:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MA2 e standardul pentru motociclete. MA sunt bune pentru ambreiaje umede, MB nu sunt bune.

Uite aici povestea: http://katriders.com/vb/showthread.php?t=83732

 

New JASO oil standards (MA1, MA2):

 

JASO effectively added the JASO-MA2 & JASO-MA1 specifications by splitting the existing JASO-MA spec into two groups by friction-performance (MA1 is the lower friction oils; MA2 the higher friction oils suitable for bikes).

The change came out as final/approved in 2006 in response to catalytic converters becoming widespread in bikes (EPA/EU requirements); it was also prompted in part by the car-lobby of the JASO organization wanting to specify a subset of the JASO-MA oils for use in their cars (the low friction oils, which become JASO-MA1). JASO-MA2 is just starting to show up in the US Market as a rating because this is the first year that catalytic converter-equipped bikes are widespread.

 

Aside from splitting the MA spec into two sub-groups, the new specs add a phosphorous content ceiling (better protect catalytic converters by using less, but phosphorous is also anti-wear additive, so it could be less start-up protection). JASO-MA2 being the heavier friction oils most suitable for motorcycle use will become the common standard for Japanese-built (and many Euro-built) motorcycles for the '08 and later model years.

 

Note that JASO-MA2 can now be API SJ formulated, but API SL & API SM formulations still directly contradict JASO-MA/MA1/MA2 standards because of the use of friction modifiers that are not wet-clutch compatible.

 

The JASO-MA (no suffix number) still remains in effect as well. For the Kats, API SF/SG + JASO-MA rated oils will remain the oils of choice until they are no longer available.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MA2 e standardul pentru motociclete. MA sunt bune pentru ambreiaje umede, MB nu sunt bune.

Uite aici povestea: http://katriders.com/vb/showthread.php?t=83732

 

New JASO oil standards (MA1, MA2):

 

JASO effectively added the JASO-MA2 & JASO-MA1 specifications by splitting the existing JASO-MA spec into two groups by friction-performance (MA1 is the lower friction oils; MA2 the higher friction oils suitable for bikes).

The change came out as final/approved in 2006 in response to catalytic converters becoming widespread in bikes (EPA/EU requirements); it was also prompted in part by the car-lobby of the JASO organization wanting to specify a subset of the JASO-MA oils for use in their cars (the low friction oils, which become JASO-MA1). JASO-MA2 is just starting to show up in the US Market as a rating because this is the first year that catalytic converter-equipped bikes are widespread.

 

Aside from splitting the MA spec into two sub-groups, the new specs add a phosphorous content ceiling (better protect catalytic converters by using less, but phosphorous is also anti-wear additive, so it could be less start-up protection). JASO-MA2 being the heavier friction oils most suitable for motorcycle use will become the common standard for Japanese-built (and many Euro-built) motorcycles for the '08 and later model years.

 

Note that JASO-MA2 can now be API SJ formulated, but API SL & API SM formulations still directly contradict JASO-MA/MA1/MA2 standards because of the use of friction modifiers that are not wet-clutch compatible.

 

The JASO-MA (no suffix number) still remains in effect as well. For the Kats, API SF/SG + JASO-MA rated oils will remain the oils of choice until they are no longer available.

 

Mai pe scurt 7100 MA2 e mai bun pt ambreiajul umed, insa continutul mai redus de fosfor il face sa protejeze mai putin motorul.

Si mai pe scurt: normele antipoluare au inceput sa fie mai importante decat protectia motorului. In curand o sa schimbam vehiculele la 4-5 ani obligat-fortat :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pe scurt 7100 MA2 e mai bun pt ambreiajul umed, insa continutul mai redus de fosfor il face sa protejeze mai putin motorul.

Si mai pe scurt: normele antipoluare au inceput sa fie mai importante decat protectia motorului. In curand o sa schimbam vehiculele la 4-5 ani obligat-fortat :-L

:angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu va bateti capul, exista mos2. si mai lasati miturile cu ambreiajele care patineaza de la ulei ca nu-i asa. am avut pe rsv (motor care chiar are cuplu) si motul 300v de se plange lumea de el combinat cu mos2. nimic, nada. am primit cadou un metabond c. am zis sa-l incerc. n-a facut nimic bun dar nici rau. am avut in lipsa se ulei de completat pe drum ceva miere cu ptfe. la fel, n-a avut nici o greata ambreiajul. la ultimul, cel cu ptfe motorul era un rf de 600...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pe scurt 7100 MA2 e mai bun pt ambreiajul umed, insa continutul mai redus de fosfor il face sa protejeze mai putin motorul.

Si mai pe scurt: normele antipoluare au inceput sa fie mai importante decat protectia motorului. In curand o sa schimbam vehiculele la 4-5 ani obligat-fortat :-L

 

Aviz celor care propovaduiesc superioritatea Motorex si BellRay care au continutul de molibden de 20 de ori mai mic decat Motul. Molibdenul este des prezentat ca "modificator de frictiune", dar in fapt este vorba de metal solid dispersat in unele uleiuri. Deoarece are o atat de ridicata temperatura de topire (2000 grade F mai mare fata de fierului), lucreaza bine ca agent antiuzura la temperaturi si presiuni ridicate. Se reclama ca datorita proprietatii sale de "alunecare", molibdenul cauzeaza alunecarea abreajului.

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe substante antiuzura au fost scoase din uleiuri, plumbul a fost scos din benzina, si totusi motoarele moderne merg mult si bine fara probleme. Tehnologia evolueaza. Atat timp cat li se schimba uleiul si filtrele la timp merg suficient de mult motoarele.

Eu nu cred ca e asa importanta marca uleiului. Multa reclama si aceeasi zeama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai mergi ceva cu el pana se uzeaza si mai povestim dupa aceea ....Prea putin conteaza marca uleiului atata timp cat ii dai la intervalele specificate si tipul indicat de producator.Restul e marketing.

So, uleiul Petrom cu acelesi specificatii, este la fel de bun ca si Motul? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut schimb cu Motorex 10W40 sintetic (Top Speed)la 49.500km, acuma bordul imi arata 53.000 si a inceput sa agata ambreiajul. Adica, cupleaza sacadat, nu stiu cum sa ma exprim mai bine. Am patit la fel si cu un alt ulei, nu mai tin minte ce era. La an o sa incerc alceva, Motul sau Bel-Ray, ce o fi atunci la moda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...