Sari la conținut

bateria


Postări Recomandate

salutare! asa cum zice si la descriere cum se intretine bateria pe timpul ierni ? am lasat motoru la tara pentru iernat dar am uitat sa dau jos bateria. sunt sanse sa mai porneasca dupa o luna ? astazi am auzit ca nu trebuie sa dau bateria jos ca se reseteaza compiuterul de bord. ce dracu fac o dau nu o dau ? am tot citit pe aici dar parerile sunt inpartite. asa ca astept doar cei care cunosc cum sa treaba sa raspunda ca sa nu ametesc mai rau :rolleyes: primul motor deci "nob":scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Care sunt in mare pasii care trebuie urmati:

1.) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2.) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3.) Schimbati uleiul

4.) Puneti motocicleta pe stativ

5.) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6.) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7.) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8.) Demontati si incarcati bateria

9.) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care sunt in mare pasii care trebuie urmati:

1.) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2.) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3.) Schimbati uleiul

4.) Puneti motocicleta pe stativ

5.) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6.) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7.) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8.) Demontati si incarcati bateria

9.) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

 

 

egzista benzina "instabila" ?

egzista ulei "coroziv" ?

daca da, unde?

 

peste tot unde se vorbeste de ce si cum faci cu moto iarna, acelesi basme: pui "stabilizator" in benzina. NIMENI, insa nu-ti spune CE FEL de stabilizator, marca, unde se gaseste, etc. important este insa sa "stabilizezi benzina.

 

sa o spun pe bune: moto pe care am luat-o si pe care o am si acum statea intr-un garaj, nepornita de vreo doi ani si jumate. acumulator nou, bagat benzina, pornit dupa cinci sase incercari. repet: dupa doi ani si jumate de stat !

 

vrei si sfatul meu: dai o cheie din cind in cind, iar daca nu e zapada, gheata, fa si vreo 5-10 km cu ea. eu asa fac, si nu mi s-au colmatat carburatoarele, nu s-au bulit pistoanele, nu s-a intimplat nimic.

daca o murit bateria, redresor si pusa la loc. cu computatorul, probabil ca se reseteaza, dar nu face nimic, daca cere cod baga-l si las-o la iernat in contnuare.

sa iti impachetezi moto asa cum se descrie mai sus, eventual daca nu o mai pornesti urmatorii doi ani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putin cam exagerat intradevar . Iarna trecuta a stat in garaj la temperatura aerului exterior cu bateria pe ea si fulul de benzina facut . La inceputul lui aprilie anul asta doar l-am sters de praf , i-am gresat cablurile , am dat vreo 6 - 7 chei si a pornit fara probleme . Anul asta o sa stea afara invelita cu o husa , ii scot bornele la baterie , dau cu wd 40 pe unde cred eu de cuviinta , fac fulul la benzen si cam atat . Ma mai gandesc daca o sa imi car bateria in casa .. poate da ... poate nu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai 3 posibilitati:

1.O lasi pe motor si sigur se va descarca.

2.Profiti de timpul frumos (cand exista) adica fara zapada si gheata si te dai cu mobra (asa am facut eu toata iarna-o data pe sapt cate 50-100km, bateria super ok, fara probleme)

3.Cumperi un incarcator si il pui pe mobra, unul inteligent care sa incarce/descarce bateria si uiti de el ( mi-am comndat si eu unul, imi vine sapt asta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Vad ca se dau sfaturi de tot felul, dar omul a intrebat simplu:cum se intretine bateria?

Cititi ce a scris colegul de mai sus.

Referitor la computer de bord, fii fara grije, se reseteaza cel mult ceasul(daca-l ai)in caz ca dai bateria jos de tot.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi o marca de unde pot cumpara cat costa ?

3.Cumperi un incarcator si il pui pe mobra, unul inteligent care sa incarce/descarce bateria si uiti de el ( mi-am comndat si eu unul, imi vine sapt asta).

 

asta am auzito azi cu resetatul. asa ca incerc sa aflu cat mai multe despre baterie ca sa nu fac o prostie

Mai nea, despre ce cod vorbesti?

Nu se reseteaza nimic la calculatorul mobrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca iti trebuie si priza la incarcatoru de baterii smecher, sau e incarcator de baterii ultrasmecher care foloseste...hmmm...baterii ?

 

cum se tine bateria pe timp de iarna ? incarcata dar nu in camera unde se doarme ca emana niste gaze mai daunatoare. cat de greu sa fie sa iei un inbus si sa dai bateria jos :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este fosta mea camera deci nu sta nimieni an ia. nu am zis ca e greu sa dai bateria jos. am plecat in graba si am uitat sa o dau jos

vezi ca iti trebuie si priza la incarcatoru de baterii smecher, sau e incarcator de baterii ultrasmecher care foloseste...hmmm...baterii ?

 

cum se tine bateria pe timp de iarna ? incarcata dar nu in camera unde se doarme ca emana niste gaze mai daunatoare. cat de greu sa fie sa iei un inbus si sa dai bateria jos :scratch:

 

multam de link acum stiu ce sa cumpar :rolleyes:

Optimate 4, the best :rolleyes: http://www.motodisco...mate-4--2524299 aici ai cel mai bun pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Computerul nu se reseteaza...am motor cu computer si de 6 ani fac aceeasi figura fara nici un fel de problema: dau jos bateria, o tin undeva in casa si din cand in cand o mai pun la incarcat pe redresor. In primavara apa, paie si bataie !

E relativ simplu...

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Raspuns numai de la mesteri . Si daca nu am calculator pe mobra ce fac ?. Cum o pun la iernat? Ce resetez ?

Pina sa dai banii pe vreun redresor vinde-o si ia-ti o mobra serioasa, cu calculator.. :disappointed:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai faceti atatea probleme legate de resetarea "computerului".

 

Softul din ECU e intr-o memorie care nu se sterge la intreruperea alimentarii. Poate fi sters sau rescris doar cu interfete dedicate.

Ecu mai stocheaza date despre anumiti parametri, care se pot sterge daca se deconecteaza bateria cateva minute. In principiu la masini tine minte valori legate de detonatiile aparute, si ajusteaza avansul si alimentarea catre hartiele low octane sau high octane. In functie de cat de complex e ECU poate avea algoritmi mai destepti. Nu e cazul la moto. Majoritatea au un ECU destul de rudimentar comparabil cu cel al masinilor. Oricum, nu-i nicio problema ca se sterg datele astea, in cativa km le invata din nou. Nu se intampla nimic rau.

 

Bateria nu se descarca asa repede, mai ales daca e tinuta la caldura in casa. O incarcare sau 2 toata iarna sunt suficiente. Probleme apar daca e descarcata si sta in frig, poate sa inghete. La fel, bateriilor le place sa stea incarcate. Daca stau prea mult timp descarcate sau sunt descarcate complet li se scurteaza viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-i bateria jos daca nu mai meri cu motorul,eu la fel am facut.Tine-o in casa intr-un loc cat de cat incalzit dar nu umed,eventual intr-o debara.Daca o tii pe motor iarna fara sa mergi cu el,mai mult de 3 ani nu te tine bateria.

Despre ce cod vorbesti?Nu pricep,ti se reseteaza ceasul si setarile la bord,altceva...sau ai cas pe ea? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care sunt in mare pasii care trebuie urmati:

1.) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare

2.) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina

3.) Schimbati uleiul

4.) Puneti motocicleta pe stativ

5.) Pulverizati ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii

6.) Acoperiti admisia/esapamentul cu pungi

7.) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare

8.) Demontati si incarcati bateria

9.) Spalati si uscati si ceruiti motocicleta

10) Protejati partile de metal expuse

11) Incuiati motocicleta

12) Acoperiti-o

 

Pasul numarul 3 e dincolo de puterea mea de intelegere.

De ce sa-l schimb? Sa stea juma de an degeaba?

Eu il schimb la inceput de sezon.

Poate e o explicatie pt care ar trebui schimbat la sf de sezon, eu nu o stiu.

 

Eu fac plinul, dau jos bateria, o duc in casa si aia e.

La vara o pun la loc, schimb uleiul si aia e.

Asa am facut iarna trecuta, a plecat la sfert! :D

Bafta!

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile din generatiile mai noi au placile din Pb cu Ca. Se descarca mai greu. Multi producatori specifica la bateriile astea ca pot sta pe raft 6 luni, adica o baterie incarcata nu se descarca sub 75% in 6 luni. Nu-i neaparat necesar sa fie incarcate lunar.

Mai toate bateriile noi sunt fara intretinere. Unele sunt doar cu consum redus de apa. Desi producatorii baga mana in foc pentru ele, am constatat ca sunt fara intretinere doar cat sunt in garantie. In realitate la elementii din capete scade nivelul electrolitului in cativa ani. Daca se pot scoate dopurile e bine sa se verifice nivelul electrolitului o data la un an. Daca nivelul e scazut se accelereaza sulfatarea, daca placile sunt in aer e si mai grav.

Unele baterii auto au un ochi care arata starea de incarcare. De fapt e o biluta verde care in functie de densitatea electrolitului se scufunda sau pluteste. Masoara doar densitatea in elementul in care e scufundata, care de obicei e unul din mijloc.

O baterie incarcata nu ingheata. Atat timp cat e incarcata poate sa stea si in frig, desi in frig se descarca mai repede.

Oricat de bine e intretinuta o baterie, la un moment dat tot cedeaza. Cu toate minunile astea de redresoare, desulfatarea nu e reversibila. Capacitatea bateriei scade in timp, sau in unele cazuri se erodeaza legaturile si bateria nu mai poate da un curent suficient. Tot mai multe baterii mor asa in ultima perioada. Brusc nu mai pot da un curent suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile din generatiile mai noi au placile din Pb cu Ca. Se descarca mai greu. Multi producatori specifica la bateriile astea ca pot sta pe raft 6 luni, adica o baterie incarcata nu se descarca sub 75% in 6 luni.

 

Eu imi incarc periodic bateria pe timp de iarna si o mai descarc din cand in cand cu un bec ca sa miste electrolitul .Asta saptamanal ....si primavara numai ii arat cheia .Pe langa asta o mai si pornesc o data pe saptamana si o las sa mearga putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam frumos pentru sfaturi. am uitat sa mentionez ca o tin in casa :bounce: sambata daca porneste o scot la o plimbare :burnout: sa zicem ca trebuie sa bag codul unde al gasesc ? e trecut in talon ?

daca o tii in casa las-o asa. altii le tin afara si tot pornesc fara stres.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...