Atti the Hun Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Prin tot ce s-a zis, esti cu lectia invatata in cateva cuvinte "ce spune manualul si NUMAI ce zice manualul",daca nu merge o marca,incerci alta cum ti-am zis din cauza ca nimic numai e "original" cum era pe vremuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Sincer, nu am incercat niciodata asta si nici n-as incerca-o, mi se pare trasa rau de par Din ce am mai citit eu se pare ca nu e trasa de par deloc ideea,fenomenul se observa si in cazul motoarelor care ard si HHO rezultand si ceva apa. Referitor la bujii, dupa cum s-a spus aparent e simplu te uiti in manual si vezi ce trebuie , de multe ori in manuale is date 3 tipuri de bujii una standard, una mai rece si una mai calda in functie de modul si mediul in care folosesti motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 HHO ? Lasa ca intra destui vapori de apa cand ploua. Oricum n-o sa fie niciun motor perfect curat, cu capetele pistoanelor lucitoare mai mult de cateva sute de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snickers Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 louis.de Cand dai sa pornesti mobra is reci, apoi devin calde De ce esti ironic?asta stiam si eu. Ok,am inteles - multam fain de indrumari.Asphalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Calamina fiind numa pe capu pistonului si a supapelor? Atunci desfaci motorul si il cureti. Nu am auzit pe nimeni sa puna alta bujie ca sa scape de calamina De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea! La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) De scapat total nu scapi, dar se elimina din ea! La motoarele uzate este recomandat sa se creasca temperatura bujiilor cu o clasa. la motoarele uzate este recomandata RK! si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav. Editat Mai 7, 2012 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snickers Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 la motoarele uzate este recomandata RK! si o spun din proprie experienta cu actualul meu motor!poti sa te si caci in el daca papa ulei grav. Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Pe site-ul NGK scrie ca trecerea de la o bujie data la una cu o cifra mai rece se face doar in cazul unui tuning care adauga 100CP. Daca se refera probabil la o masina cu 4 cilindri, ar fi justificat la un tuning care aduce un plus de 25CP/cilindru. O asemenea crestere de putere o obtii cu cresterea compresiei, atunci poti arde eficient un combustibil cu CO mai ridicat => mai multa caldura. Sau supraalimentare cu turbina, oricum iese un exces de caldura. La 2T am mai auzit ca ar merge o bujie o treapta mai rece cand mergi gen autostrada, adica mult timp cu gazul la maxim, ceea ce e oricum un regim distructiv pentru un 2T. Poate o diferenta de o treapta la motoare ce merg iarna in Siberia fata de cele ce merg la ecuator, desi la 450grade in cilindru prea mica diferenta fata de ce e afara. Si toate astea la motoare racite pe aer, ca la cele racite cu lichid nu exista nicio justificare sa schimbi bujia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Nu papa ulei deloc,adica RK mai detaliat ..... ? ai raspunsesem lui Dany la mine a trebuit segmentat motorul.la tine daca nu maninca ulei nu e nevoie. RK =reparatie capitala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_eugen Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 Porneste greu , nu merge rotund , consuma mult , nu accelereaza cand trebuie sau merge bine numai intr-o anumita gama de turatie ! Revenint la titlul topicului , variantele Iridium sunt cu mult peste celelalte indifent ca ar avea 2/4 / jdemii de contacte anod . Pornire perfecta , consum mic , nu necesita incalzire , accelerare f buna in orice regim de turatii ... Pentru cei care au 1-2 bujii chiar se merita , tinand cont de faptul ca la auto iridium-urile rezista cam 90.000 , la moto sunt cma 40.000 - 60.000 , in functie de cum sunt folosite , iar pentru 4 bujii trebuie sa stai bine cu banii ( setul de 4 depaseste 200 ron ) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 19, 2012 Share Postat Iulie 19, 2012 ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii i-ai bagat in ceatza cu asta. MAS si MAC. ))))) o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto Mesaj completat nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza e honda, e normal sa faca asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 e honda, e normal sa faca asa... Total off Tu nu te-ai plicitisit sa te auzi zicand asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 nu, pentru ca am dreptate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat August 28, 2012 Share Postat August 28, 2012 e honda, e normal sa faca asa... a mea nu face asa. o fi stricata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skizzo Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 Salutare tuturor!! dupa cum spune si titlul, ma confrunt cu o dilema de cv timp in privinta bujiilor. detin o Honda Cbr f2 ( an fabricatie 1994), momentan sta pe dreapta, la garaj undeva la tara. Acum cv vreme am vrut sa o pornesc , m-am lovit de foarte multe rateuri si dat la automat binenteles ca s-a dus si bateria, apoi am incarcat-o am incercat de 2-3 ori si a murit din nou, ajungand la ideea ca cnv a umblat la ea si a tras de gaz si s-a inecat.Intr-un final am reusit sa o pornesc( foarte putin timp) cu curent de la masina dupa care s-a oprit brusc motorul in momentul in care am tras de gaz, fiind neincalzita. Acum cv vreme un prieten mi-a recomandat sa trec de la bujii iridium ( fiind carburatie) la cele normale.Ce imi recomandati ? sa fac schimbul asta sau sa raman cu iridium ?? Multumesc anticipat si Asfalt uscat va doresc !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 Sincer, din foarte multe experiente de la diferite persoane, e un proces de trial and error mai mult. La unele motoare se comporta excelent, merg fara probleme, la altele vin la pachet cu sfinti si alte soiuri de manifestari ceresti. Si asta e o parere pe care am auzit-o si de la oameni mult mai avizati in a da sfaturi decat mine. Daca reusesti intr-un final sa o pornesti, si totul merge ok dupa ce se incalzeste, ok. Daca nu, incearca cu unele normale si vezi care sunt mai ok. Si sunt destul de sigur ca vei mai auzi parerea asta si de la altii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 (editat) minunea aia de bujie cu electrozi de iridiu te scuteste de multe minuni. ( are scanteie mai viguroasa, electrodul se descompune mai greu.. etc) dar trebuie musai sa ai carburatie boboc. tre sa ai carburatia boboc pt ca bujia cu electrozi de iridiu se uda mult mai repede raportatr la o bujie normala.. in cazul tau, pune bujii normale, pana sa le pui ventileaza cilindrii, ai grija sa ai suficienta zeama in baterie si... spor in plus hondele f2 f3 is recunoscute pentru dureri de cap cand vrei sa le pornesti primavara ( sau la temperaturi sub grafic ) Editat Martie 3, 2013 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 (editat) Sa incep cu inceputul! problema porniri primvara este simpla! daca carburatoarele nu se golesc inainte de 'iernat', pilot jet-urile se infunda, astfel motorul nu porneste si o tine intr-o veselie in rateuri! La problema cu bujiile e simplu: bujiile cu miez de cupru (adica alea 'normale' sa zic asa) au scateia mai 'puternica' (cuprul este un bun conductor fata de iridium) decat cele 'iridium'. S-a demonstrat ca motorul chiar are cu 2-3 cai in plus decat daca ar fi folosite cele cu 'iridium'! Dezavanjatul major al acestora (miez de cupru) este ca se uzeaza mult mai repede in comparatie cu cele iridium! PLUSURI ale bujiilor iridium:viata lunga de folosinta si pornire mai usoara pe timp friguros(scanteia este mai 'concentrata')! Am studiat destul de mult problema bujiilor, si eu vrand initial sa iau 'iridium', dar am renuntat! prefer sa schimb bujiile 'normale' la 12k km, decat sa dau banii pe iridium! Editat Martie 3, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian_gh Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 eu am un Hornet PC34 caruia i-am pus bujii iridiu anul trecut, acum doua saptamani am pornito dupa 3 luni de stat si a pornit neasteptat de usor in felul urmator: la prima cheie nu a schitat nimic, la a doua si a treia a dat sa porneasca si sa oprit, dupa am lasat-o in pace 2 minute si cand am dat urmatoarea cheie a luat-o la sfert, mentionez ca nu am dat mai mult de 5 secunde la automat. Mie mi-a zis mai multa lume ca Hondele sunt notorii pentru faptul ca se inneaca foarte usor de aceea nu e indicat sa dai la automat mult, eu la a mea daca nu o lasam in pace 2 minute dupa cele 2 chei se ineca si nu mai pornea ca o cunosc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 @Tiranspider-faza cu 'udatul' este un mit scos de romani, din contra, ele ajuta pornirea la rece sau pe timpul iernii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 f4i-ul meu a pornit dupa 3 luni foarte bine cu bujii normale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 (editat) . F4i-ul tau ar trebui sa aiba bujii iridium! cineva s-a zgarcit si a montat normale! fabricantul da numai cod de bujii iridium pentru f4i! de altfel mai toate motociclete cu injectie vin cu bujii iridium! si la cele pe carburatie mai gasesti iridium (ex crf250)! inca un minus pentru bujiile iridium: au tendinta de a se distruge mai usor prin 'supraincalzire'! asta pentru cei ce monteaza tobe sport fara sa monteze si un jetkit! Editat Martie 3, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Martie 3, 2013 Share Postat Martie 3, 2013 Nu m-am zgarcit. M-am documentat (sper sa nu fi gresit sursa) si scrie ca merge si cu cele normale, care de altfel sunt standard.Ce se poate intampla rau daca nu am iridium, ci normale ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 (editat) Din cate imi amintesc in manual se dau 2 coduri: IMR9a-9h pentru NGK (care poate fi inlocuit cu IMR9c-9h, asa zice firma NGK din nu stiu ce considerente, c-ul din cod provine de la o modificare a varfului electrodului), si mai era un cod pentru bujiile Denso! Ceea ce imi amintesc cu certitudine este ca foloseste bujii iridium! singura chestie care ti-o pot spune e ca 'viata' bujiilor normale este mult mai mica! asta daca macar ai ales corect echivalenta la cele cu 'miez de cupru'! bafta! Editat Martie 4, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 @Tiranspider-faza cu 'udatul' este un mit scos de romani, din contra, ele ajuta pornirea la rece sau pe timpul iernii! mit, nemit am simtit asta pe viu. flescaia iridiul de numa. a trecut un amic si a zis: ai bujii normale? pune si vezi . pus normale si poornit la sfert. cu bujiile e o adevarata loterie dupa cum am spus: daca ai carburatia dereglata iti face iridiul zdrente. din cauza asta producatorii recomanda in cartea tehnica iridiu doar la injectie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.