Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

Deci acum ati aflat toti daca mai aveati vre-o indoiala 1200gs este mobra pe care o cautati. :lool:

 

Nu incepe cu flame-uri ridicole. Am facut un comentariu obiectiv in legatura cu acel filmulet. Nu a zis nimeni ca este mobra cautata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 324
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Interesant filmuletul asta, mai ales pt cei care ziceau ca atata off-road cat poti face cu un GS poti face si cu o Hayabusa sau un naked; vad ca aici de bine de rau trece cam pe unde trece si KTM-ul respectiv.

Si as zice ca, tinand cont de proportii, o face cu brio, avand in vedere ca rider-ul KTM-ului pare mai experimentat; dar mai vad un aspect destul de important zic eu: KTM-ul are anvelope dedicate enduro in timp ce ADV-ul are doar asa-zisele street-enduro... :)

 

Ouch, alo, sefu... vorbim aici de motorete SUB 200kg ( noi speram cu cat mai mult )!

 

PS: Nu imi place aspectul "zice cartea mentenanta, da-o-n basca - merge si fara, uite la mine a mers"... e unul din motivele pt care n-am chef sa cumpar motoare din partea asta a lumii...

 

PPS: Ma uit la ride reports, poze si chestii d-astea pe advrider cu motorete d'astea de care zice lumea ca-s inutile ( gen DRZ, gen WRR, XR etc ) si ca-ti ajunge o motoreta de 200kg si o masinarie... intr-o lume in care nivelul de viata e mai sus, motoretele mai accesibile, foarte multi au si o camioneta de poa sa care orice etc... oare de ce or fi aia talambi si nu se dau doar cu extremele ( chiar, culmea, la profil unii au si d-alea)... or fi ei mai prosti? sau romanii mai altfel?

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ouch, alo, sefu... vorbim aici de motorete SUB 200kg ( noi speram cu cat mai mult )!

 

Stiu si pt. ca nu ma invart in aria asta nu mi-am exprimat o parere despre motocicleta cautata, nu am zis "alege GS".

Am dat doar un reply la o replica si un filmulet de pe acest topic, mi-am exprimat parerea ca si experienta riderului si diferenta evidenta de anvelope pot influenta considerabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PPS: Ma uit la ride reports, poze si chestii d-astea pe advrider cu motorete d'astea de care zice lumea ca-s inutile ( gen DRZ, gen WRR, XR etc ) si ca-ti ajunge o motoreta de 200kg si o masinarie... intr-o lume in care nivelul de viata e mai sus, motoretele mai accesibile, foarte multi au si o camioneta de poa sa care orice etc... oare de ce or fi aia talambi si nu se dau doar cu extremele ( chiar, culmea, la profil unii au si d-alea)... or fi ei mai prosti? sau romanii mai altfel?

 

pt ca cei mai multi nu-si iau cu un numar mai mare de frica, ca la anu le ramane mica

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@khk: Io cred ca ai pus la punct un sistem foarte destept de notificare care reactioneaza de fiecare data cand cuvantul BMW apare pe forumul asta, indiferent de sectiune. :)

Ontopic: Cat ar costa o adaptare a unei capre la ture lungi si ce efecte ar avea asupra comportamentului mobrei? Ma refer la greutatea adaugata (rezervor mare si/sau rezervoare suplimentare, suporti de bagaje, scut, etc.). Greutatea afecteaza si suspensiile, si modul in care "trage" mobra, si ciclistica. Banuiesc ca se incearca si o crestere a cuplului si puterii pentru a compensa adaosul de kile. Atunci mai merita abordarea asta in locul modelelor existente dedicate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat doar un reply la o replica si un filmulet de pe acest topic, mi-am exprimat parerea ca si experienta riderului si diferenta evidenta de anvelope pot influenta considerabil.

 

Marketingu' e de vina :D ... e singurul care poate convinge un om fara experienta ca e bine pentru el sa faca asta... cauciucurile si alegerea lor, tot din lipsa de experienta ( nu ca ar fi fost absolut necesar sa aiba gume de scandal acolo )... dar, punctul pe i e ca de fapt pe acolo trecea mai repede, mai usor si mai lejer si o mobra de 10-15 cai - poate cu acelasi calaret...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam la asta cred ca se refera treaba....mai o poza... mai un popas.... important e sa clatesti ochiu, motoru sa paraie cat mai moca si cat mai mult timp ca sa ai ochiu limpezit toata vara si de ce nu... mainile curate ca de ginecolog

post-11295-0-10440900-1350332643_thumb.jpg

post-11295-0-09006600-1350332743_thumb.jpg

post-11295-0-54091000-1350332860_thumb.jpg

post-11295-0-04155200-1350332917_thumb.jpg

post-11295-0-20683700-1350333160_thumb.jpg

post-11295-0-44694900-1350333323_thumb.jpg

post-11295-0-26076500-1350333507_thumb.jpg

post-11295-0-62572300-1350334838_thumb.jpg

post-11295-0-50010200-1350335023_thumb.jpg

post-11295-0-95063100-1350335258_thumb.jpg

post-11295-0-82241000-1350335262_thumb.jpg

post-11295-0-95029400-1350335520_thumb.jpg

post-11295-0-85367700-1350335646_thumb.jpg

post-11295-0-69302600-1350335647_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pentru enduro-touring eu as opta pentru monocilindre de 600. Preferabil designul clasic de enduro, fara carena. Mai usoare ca greutate, design mai rezistent la accidente, acces facil la electrica/lumini, rezervor mai usor de schimbat fara a afecta designul, etc.

600 pentru ca motorul trebuie sa duca lejer cele chiar si 100 kg ale riderului si echipamentului aferent, plus bagajele si sculele. De luat in calcul si crash-bar-uri plus suporti de bagaje. Sau genti de aluminiu.

Nu ma vad plecand la x mii km de tara, cum ati facut voi, pe un DRZ. Motorul ar duce. Nervii mei ar fi probabil cei care ar ceda primii. Nu imi place sunetul unei motor incarcat, supraturat la 12o km/h.

Unui 400, sau si unui 250 vazand discutia despre WR, ar trebui probabil sa ii modific rezervorul, saua si subcadrul.

As alege intre XT600E modele 2000-2003 (varianta low cost) sau X Challenge.

DRZ400 mi se pare potrivit pentru enduro-turism de week-end sau concediu cu familia, maxim 250 km/zi, preferabil cu punct de plecare cat mai apropiat de padure, deal, munte, etc. Sau enduro-turism de tari civilizate, cum vad si in pozele de mai sus. Un rucsac cu haine de schimb, o pelerina de ploaie, cateva scule si cardul.

Genul de motocicleta de pus pe remorca si cazat cate 2-3-4 zile in diverse locatii din Dobrogea, Apuseni si facut ture in zona. Dar pentru asta as lua mai degraba un EXC400, care, dpmdv, este net superior si pe care il pot folosi la alt nivel si in Fagaras, de exemplu.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat cu DRZ-ul am mai spus . Si nu mi-a placut .

 

Asa e, ai mai spus dar mie-mi scapase.

Chiar m-as bucura sa-ti iei un WR ca sa ne poti spune in cunostinta de cauza despre ce e vorba cu mobrita aia. N-as vrea sa par incapatanat dar continui sa cred ca e un motor prea mic pentru ADV. Asta nu inseamna ca nu se poate.

Pentru plimbari de-o zi Buc-munte as zice ca merge. Ar putea fi o varianta chiar foarte buna. La kg. ei fiind cea mai apropiata si de sectiunea enduro. Pe de alta parte, nu sunt foarte convins de longevitatea motorului. Si nu in ultimul rand, mai ramane si problema achizitionarii. P-asta ai descurcat-o? Parca in EU nu se comercializeaza, sau ma insel eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ andrei belcic...eu as dori, dupa cum am mai spus sa fac o tura de cateva zile/saptamani, fara sa ma intorc in fiecare seara la remorca...si da, ai dreptate sa te ajuti cu transportul pana la locul de plecare...si noi am facuto in excursiile de peste hotare unde pina in zona erau 4-5000 km...

 

Sunt foarte multumit de Tenereu, dar ar fi mai bine (pentru mine) daca ar fi mai usor...nu pentru a urca pe pereti, sau rape sau altele...ci pentru distractie si ca la sfarsitul zilei esti mai odihnit...

 

In legatura cu bagajele, doar o geanta pe locul pasagerului si pe codita (porbagaj)...fara cutii, fara cort si mai ales fara pasager...

 

Deci nu vreau sa trec la o categorie superioara, vitzica, vreau o vaca mai slaba, tanara si cu muschi...

 

Poate nu ma fac inteles, sau voi va ganditi ce ar fi bun pentru voi, de aici si discutiile in afara de subiect...

 

Ma bucur ca sunt atatia motociclisti interesati de subiectul asta si va rog sa continuati...cu toate ca vremea va fi frumoasa in continuare...

 

@ERU si Angi...Si eu am aflat ca wr250r nu se vinde la noi in tara...da poate ma insel...

 

Aici pe forum sunt numai discutii si mai poti cere sfatul altora...deci deocamdata este o discutie pur teoretica...nu cred ca imi voi vinde motoarele curand...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu in ultimul rand, mai ramane si problema achizitionarii. P-asta ai descurcat-o? Parca in EU nu se comercializeaza, sau ma insel eu?

 

S-a comercializat / se comercializeaza... doar ca e cu taraita si intr-adevar a fost un an cu semnul intrebarii, chiar scos de pe site-ul yamaha de Europa... dar asta se intampla in 2010. In DE si IT se vand modele 2012. In Romania... e poveste mai lunga... la 0 km, in Romania, de la dealer, adus pe filiera oficiala - deocamdata nu pare posibil.

 

Pe de alta parte, nu sunt foarte convins de longevitatea motorului.

 

Da, aici desi rapoartele generale sunt favorabile as evita sa ma pronunt fara sa testez personal, dar as incerca in ideea ca ar fi mobra de mers solo si as avea alta mai mare de ture cu pasager. Clar, ar fi fost altfel pe hartie baza de fiabilitate daca la pornire ar fi avut o capacitate mai mare, dar nu garantat - eu stiu ca pot sa bag in service prematur si mono mare, considerat exemplu de fiabilitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as vrea sa par incapatanat dar continui sa cred ca e un motor prea mic pentru ADV. Asta nu inseamna ca nu se poate.

 

La 48cp, cu pasager si incarcat full, deci vreo 400kg in total nu m-am simtit ca si cum as avea tico. Gandesc ca daca elimin pasager si bagaje inutile, 30cp si sub 250kg da cam acelasi raport cp/kg... asta vorbind de viteza de croaziera, care deriva din cp... la partea de cuplu, da - e mai problematic. Acum, la Tenere n-am prea ajuns in situatii in care sa zic "daca motoreta era mai potenta" treceam, nici nu le-am cautat... in situatii in care sa o simt grea, da, de multe ori. Vezi video pus de Cristache... eu cred ca pe unde se chinuia omul cu motoreta mare, treceai lejer cu orice motoras lesinat de greutate mica si cu suspensii bune... nu cred ca erau probleme nici cu un xt125 pe acolo...

 

 

Lasa, ma, netul... ti-am explicat eu live ca nu e atat de simplu... crede-ma ca aveam leasing aprobat pt aproximativ valoare ei, imi trebuia doar o factura si un termen de livrare... "da' nu mai bine vreti un XT660R? sau un WR125R? sau un WR250F? sau ceva de pe stoc?"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristache!!.baga o foto cu xr-ul meu si se poate incheia topicul!! :pics: mi-a venit si kickstarterul si acum chiar nu mai am nevoie de pornire la buton!!

 

 

 

Din pacate doar pozele astea, pana mai gasesc altele...

 

post-7547-0-04485500-1350375326_thumb.jpgpost-7547-0-37323800-1350375407_thumb.jpgpost-7547-0-02936100-1350375429_thumb.jpg

 

Asta ar fi moto ideala, dar:

 

- Inca nu are pornire la buton-Raul a zis ca ii pune in curand...

- Anul de fabricatie + tehnologie + piese

 

Raul, daca o vinzi pune-ma pe lista de cumparatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar, ar fi fost altfel pe hartie baza de fiabilitate daca la pornire ar fi avut o capacitate mai mare,...

 

Vorbind la modul general, cam asta e ideea.

 

La 48cp, cu pasager si incarcat full, deci vreo 400kg in total nu m-am simtit ca si cum as avea tico. Gandesc ca daca elimin pasager si bagaje inutile, 30cp si sub 250kg da cam acelasi raport cp/kg... asta vorbind de viteza de croaziera, care deriva din cp... la partea de cuplu, da - e mai problematic. Acum, la Tenere n-am prea ajuns in situatii in care sa zic "daca motoreta era mai potenta" treceam, nici nu le-am cautat... in situatii in care sa o simt grea, da, de multe ori. Vezi video pus de Cristache... eu cred ca pe unde se chinuia omul cu motoreta mare, treceai lejer cu orice motoras lesinat de greutate mica si cu suspensii bune... nu cred ca erau probleme nici cu un xt125 pe acolo...

 

Vezi, aici e o treaba subiectiva. Tine de fiecare. Cu Dakarul, fara pasager, ma simt ok. Nu-mi da senzatia de mobra lenesa. In schimb, cu pasager si bagaje, am senzatia ca merg cu magarul, nici macar cu Tico. Pentru altii, tot fara pasager, 50 de cai pe mobra de 200kg e ceva mai rau si decat un magar.

Depinde de om. Pentru mine, si sunt departe de a fi vreun pilot nedescoperit (ca altii de pe forum), 30 de cai mi s-ar parea prea putini pentru ADV, adica parcurs distante mari si pe sosea. Si daca stau sa ma gandesc, nici DRZ-ul nu-i prea departe. Da' macar ala, fiind motor mai mare, macar nu e fortat precum unul de 250 si hai sa zicem c-ai putea sa tragi ceva mai mult de el.

Cum am mai spus, pentru ture Buc.-munte/coclau poate mi-as lua. Dar atat.

 

Una peste alta, discutam si noi pana vine weekendul, totul fiind foarte subiectiv. Gusturile/pretentiile fiecaruia facand diferenta in alegerea unei motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate doar pozele astea, pana mai gasesc altele...

 

post-7547-0-04485500-1350375326_thumb.jpgpost-7547-0-37323800-1350375407_thumb.jpgpost-7547-0-02936100-1350375429_thumb.jpg

 

Asta ar fi moto ideala, dar:

 

- Inca nu are pornire la buton-Raul a zis ca ii pune in curand...

- Anul de fabricatie + tehnologie + piese

 

Raul, daca o vinzi pune-ma pe lista de cumparatori...

Ce urata este !!!...dar merge fain si in primavara si mai bine !!!pornire la buton este in lucru(o parte din piese sunt deja in dulap) ..anul de fabricatie cam greu de evitat(timpul nu iarta!!) dar nu este o asa problema cu o intretinere buna...tehnologia este veche dar inca folosita de honda pana tarziu;dominator,slr fmx e.t.c(motorul este inca folosit pe FMX650) iar ca piese nu este nici o probleca ca in SUA sau comercializat pana tarziu si preturile sunt mai mult decat ok singura problema fiind timpul de asteptare pt gasirea unui transport ieftin.. dar daca te ghidezi dupa proverbul romanesc "iarna car si vara sanie" dispare si acesta problema!!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant filmuletul asta,

 

sa-i zica cineva ca ale noastre capre nu merg prin Alpi reloaded 5..

 

@Cristache: de ce nu pornesti de la XR-ul de 400? sa il faci mai touring...un fairing, un sistem de bagaj - rezervor mare vad ca ai - si rock&roll!!

vorba unui coleg de pe forum..."eu apreciez mai mult locurile prin care ma duce motocicleta, decat motocicleta in sine" (Florin.Radu - mare vstromist)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 100 de kg nu gasesti decat ceva hard enduro, adica sa stai mai mult in picioare pe ea. Saua e ingusta si tare, deci nu e de adventure, si in niciun caz, de touring. Iar la 100 de kg, sunt cele in 2 timpi, cele in 4T sunt peste. Si mai au si rezervoare de dimensiuni reduse.

Dar cred ca ti-ai dat seama pana acum ca problema principala sunt anvelopele, ca nu exista unele care sa fie si cramponate, si pentru noroi, si pentru strada, etc. De cele mai multe ori limitarea ti-o dau cauciucurile.

Eu ti-as recomanda ceva de la KTM, la care te ajuta foarte mult si suspensiile, franele, ciclistica, motorul. Eu am KTM 640 Adventure cu anvelope Continental TKC80. La gol are 156 kg, benzina poti sa-i pui pana la 25l, in functie de nevoi. De mers in off-road inseamna mai mult decat drumuri forestiere. Un LC4 sau 690 Enduro ar fi mai indicate pt. ca sunt si mai usoare.

Eu n-am vazut pana acum niciun DRZ, WR, EXC pe drumul Bucuresti-Cheia, de exemplu. Asa ca depinde ce vrei sa faci si pe unde mergi. Motocicleta universala perfecta nu s-a inventat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa-i zica cineva ca ale noastre capre nu merg prin Alpi reloaded 5..

 

@Cristache: de ce nu pornesti de la XR-ul de 400? sa il faci mai touring...un fairing, un sistem de bagaj - rezervor mare vad ca ai - si rock&roll!!

vorba unui coleg de pe forum..."eu apreciez mai mult locurile prin care ma duce motocicleta, decat motocicleta in sine" (Florin.Radu - mare vstromist)

XR -ul din foto cu rezervor mare este de 600 si este al meu !!

 

XR -ul din foto cu rezervor mare este de 600 si este al meu !!

 

XR -ul din foto cu rezervor mare este de 600 si este al meu !!

post-10654-0-25363400-1350453888_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit, si recitit si nu am gasit raspuns la urmatoarele intrebari:

-unde si mai ales pe ce fel de drum/ poteca/ carare/ autostrada vrei sa mergi ?

-cati kilometri estimezi ?

-ce/ cate bagaje vrei sa duci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...