Sari la conținut

Postări Recomandate

mult timp liber pe capul meu...

 

marca mea preferata de ulei este liqui moly. probabil ca e facut 100% in germania si pentru ca contine bisulfura de molibden (MoS2), si pentru ca batranul meu golf si-a trait ultima suta de mii cu uleiul asta (avea 1.390.000 cand si-a dat obstescul sfarsit)

 

in alte cuvinte, am studiat cate putin despre uleiuri, ca noi toti de altfel, si am tras concluzia ca un ulei foarte adecvat pentru minunatele noastre masinarii ar fi 5w40 toptec 4100.

 

pe ce ma bazez cand fac afirmatia:

1 - (si al mai al suprem dintre argumente) la R1150, care nu difera colosal de R1100, BMW recomanda 5wX (unde x>=40) pentru absolut toate temperaturile. In linkul de mai jos de pe adv rider, daca dati scroll pana spre fundul paginii (cam 75%) e o poza din manualul de R1150

http://advrider.com/index.php?threads/shell-rotella-t6-diesel-5w40.1075765/

 

2 - uleiul nostru "cel de toate zilele" este 20w50. Specificatiile pentru liqui moly 20w50 sunt urmatoarele

 

Viscosity at 40 °C 152 mm²/s ASTM D 7042-04

Viscosity at 100 °C 17,6 mm²/s ASTM D 7042-04

Viscosity at -15 °C <9500 mPas DIN 51377

Viscosity index 127 DIN ISO 2909

Color number (ASTM) L5,5 DIN ISO 2049

Density at 15 °C 0,890 g/cm³ DIN 51757

Flash point 240 °C DIN ISO 2592

Pour point -30 °C DIN ISO 3016

Total base number 9,0 mg KOH/g DIN ISO 3771

 

3 - uleiul adus in discutie, 5w40 liqui moly top tec 4100 are urmatoarele specificatii:

 

Viscosity at 40 °C 88 mm²/s ASTM D 7042-04

Viscosity at 100 °C 14,3 mm²/s ASTM D 7042-04

Viscosity at -30 °C <6600 mPas DIN 51377

Viscosity index 169 DIN ISO 2909

Color number (ASTM) L3,0 DIN ISO 2049

Density at 15 °C 0,855 g/cm³ DIN 51757

Flash point 230 °C DIN ISO 2592

Pour point -39 °C DIN ISO 3016

Total base number 7,4 mg KOH/g DIN ISO 3771

 

Concluzii: vascozitatea la 40 de grade pentru 20w50 este aproape dubla fata de 5w40 (152 vs 88 - 42% diferenta ), pe cand vascozitatea la 100 de grade este comparabila (17,6 vs 14,3 - 18% diferenta) punctul de fierbere e aproape identic (240 vs 230), iar la foarte rece diferentele sunt foarte mari, deja incomparabile.

 

La rece: un ulei mai putin vascos se misca mai lejer prin motor, ajunge mai repede prin locuri esentiale, unge mai cu spor. Per total mai bine, fara discutii.

 

Acuma, problema diferentei de vascozitate la temperatura de lucru (aprox 100-130 de grade, 5-6 linii pe bord): o vascozitate mai mica ar duce la prima gandire la o presiune de ulei mai mica, dar pe de alta parte, o vascozitate mai mica permite pomparea unui volum mai mare de ulei printr-un orificiu dat, la aceeasi putere a pompei, de unde rezulta ca presiunea totusi nu s-ar modifica simtitor, conform cunostintelor mele de mecanica fluidelor din liceu.

 

4 - e destul de ieftin. Gama liqui moly pe emag, asa ca referinta de pret:

http://www.emag.ro/ulei-motor/liqui-moly/filter/vascozitate-f1836,5w40-v-587822/c

 

Hai cu parerile, sa mai inviem mortaciunea de topic :)


» Post actualizat in 10 Sep 2015 14:48

HA!!! Tocmai am gasit un site care sa-mi sustina teoriile :D

 

http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutari...! am o problema cu doua filete cam distruse la capacul la culbutori la un r 1100 gs.

Intrbarea este ,daca stie cineva de unde se pot cumpara cateva spire de reparatie filete gen ; helicoil sau KVT-Fasteninig....intreb pt ca pt 2-3 bucati de spira filetata M6- 1.0 nu vand ei la persoana fizica.

 

Ps. ce lungime trebuie sa fie spira de reparatie....???

 

Intreb pt cei din zona bucuresti.

multumesc anticipat..!

Editat de mariusMZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minin 18 amperi, uzual 19, am vazut si de 20 amperi.

Ca brand oricare cu valorile astea, depinde de ce-ti dicteaza buzunarul.

mai bine zis...cea cu amperaj mai mare pe dimensiunile care le permite suportul pt baterie....:)

sunt putine variante......dimensiunea respectiva vs amperaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intru si eu in randul posesorilor de BMW, cu tristete si deprimare.

Dupa ce am probat multe din atelajele bavarezilor, am ramas incantat de aparenta calitate si siguranta, asadar am facut pasul achizitionand un K1200R putin rulat de la Bavaria:

/index.php?/topic/727638-bmw-k-1200-r/

Mobreta din 2005, 9000 km la bord, istoric complet la Bavaria, unic proprietar.

Achizitia se pare ca a fost facuta in Israel iar proprietarul a inmatriculat-o direct in Romania si a intretinut-o conform.

Acestea sunt spusele celor de la Bavaria, neproband cu absolut nimic palpabil (pasaport service lipsa, documente achizitie, documente interventii service etc).

Am mers 100% pe incredere, achitand fara proba sau macar sa aud motorul mergand.

Oamenii au fost super OK la achizitie, mobreta livrandu-se cu revizie completa, asa cum este de fapt normal.

Garantia, oferita doar verbal, face referire la 2-3 luni de exploatare, rugamintea vanzatorului fiind ca eu sa parcurg relativ repede 1000 km pentru a vedea daca ceva nu este in regula, atelajul fiind nefolosit de foarte mult timp.

La 500 km de la livrare eram la Constanta, sunand la Bavaria si explicand ce se intampla, intreband daca este cazul sa o aduc cu o platforma la Bucuresti.

Practic, mobra are cutia de viteze praf (parere personala, analizand ce am gasit pe forumurile de afara).

Simptome:

-treptele 2 si 3 se schimba cu ditamai socul ce misca mobra in mers

-ramane intre trepte

-neutrul este foarte greu de gasit

-la schimbarea treptelor, oricat de gentil as fi cu acceleratia, cuplarea se face brutal ca si cum as baga mana in gaz sanatos.

Adusa inapoi la Bavaria, baietii au incercat sa imi explice ca mobra nu are nimic, vina fiind a mea caci nu am habar sa exploatez atelajul, ca si cum ar fi prima mea mobra.

Trebuia de ieri desfacuta, nu au avut timp. Nici azi nu s-a putut, ca sunt programari - nu sunt absurd, dar asta ar trebui sa fie o urgenta, tinand cont de faptul ca am adus mobra inapoi dupa cateva zile de la livrare.

Mai mult, din cat am putut afla, aceasta cutie nu se repara ci se inlocuieste.

Si ca sa fie treaba treaba, modelul initial de cutie nu se mai fabrica (BMW a realizat ca este piesa cu defect de conceptie), acum trebuie folosita cutia de K1300R, impreuna cu alte piese precum ambreiajul, cele vechi nefiind compatibile.

Per total, am vazut ca piesele ar fi pe undeva pe la 4000 euro.

Sunt evident nerabdator sa aflu saptamana viitoare (asa mi s-a promis) care este rezolvarea problemei.

 

S-a mai lovit cineva de buba asta?

 

Scuze daca s-a mai discutat pe problema, nu am avut rabdare sa citesc toate 367 de pagini...

 

Un trist...

Editat de d a n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut @d a n, intradevar cutia K1200ului slant nu e una din cele mai finute construite vreodata, este galagioasa, dar in nici un caz nu sufera de cele descrise de tine mai sus. Eu am cam acelasi "drac" ca tine 1200GTul, dar in afara de un "clonck" mai galagios la angrenarea de la Neutru la trapta 1, schimba perfect (in accelerati, chiar si fara ambreiaj, ture sa fie). Din nefericire motorul tau este 2005, modelul prototip ca sa zic asa, atunci facadu-se schimbul de generatie intre brick si slant, iar din ce am citit este si cel mai expus la defectele de fabricatie.

Totusi sper ca simptomele de care sufera al tau sa fie datorate stationarii si depozitarii motorului o perioada lunga de timp si nu a unor defectiuni la cutie caci altfel situatia e trista, acronimul BMW nu e intamplator - Broke My Wallet - trait pe propria piele.

Despre reteaua de service-dealer de la noi - No comment! Imi fac ce pot singur sau "sun un prieten" :)

 

p.s. din ce am vazut eu, sunt foarte putine K1200 - 1300 la noi, pacat, pentru ca e un motor genial, aproape perfect; atunci cand merge.

 

nRock, Jo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dane, e trist ce scrii acolo si inteleg ce simti.

totusi n-as cumpara un motor second fara sa fac un test drive...

acu nu dispera ca toate se fac, o sa se rezolve pana la urma, mai ales ca ti-au zis de garantia de 1.000 km.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un k 1200 s tot din 2005, intradevar cutia ii facuta cu toporul...in primele trei trepte cloncane cam tare.. eu unul nu imi fac griji.... si la generatia urmatoare ii tot la fel...si de asemenea si la motoarele boxer cutia ii un pic grosolana.In ce priveste acceleratia on/off...eu cred ca doar tre' sa te obisnuiesti cu ea...

Parerea mea ii ca baietii de la Bavaria nu iti vor schimba cutia de viteze...

La bmw-urile din generatia asta trebuie schimbata flansa de aluminiu ce tine roata spate, cu una metalica...daca nu au schimbat-o, tre' sa o schimbe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un k 1200 s tot din 2005, intradevar cutia ii facuta cu toporul...in primele trei trepte cloncane cam tare.. eu unul nu imi fac griji.... si la generatia urmatoare ii tot la fel...si de asemenea si la motoarele boxer cutia ii un pic grosolana.In ce priveste acceleratia on/off...eu cred ca doar tre' sa te obisnuiesti cu ea...

Parerea mea ii ca baietii de la Bavaria nu iti vor schimba cutia de viteze...

La bmw-urile din generatia asta trebuie schimbata flansa de aluminiu ce tine roata spate, cu una metalica...daca nu au schimbat-o, tre' sa o schimbe

 

Flansa a fost schimbata odata cu revizia dinainte de livrare.

Simptomele, din pacate, nu au legatura cu confortul si lipsa de acomodare, ci cu siguranta in exploatare.

Daca ai merge cu ea putin, ti-ai da seama ce si cum.

Ca nu schimba cutia nu e bai, important e sa remedieze cumva buba - vorbim totusi de un atelaj in garantie la Bavaria.

Editat de d a n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Atelajul e la Bavaria, asteapta candva randul la constatare, caci service-ul este full si nu beneficiaza de statutul de urgenta/prioritate.

Este ceva ce trebuie facut pe garantie, cand si cum, abia astept sa aflu.

» Post actualizat in 21 Sep 2015 18:18

Si a mai trecut o zi in care mobra mea a stat degeaba la Bavaria...

Programata Joia trecuta la constatare, inca nu s-a facut nimic la ea.

Deja regret ca am avut incredere in acest furnizor.

Editat de d a n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce zici tu... inainte sa desfaci mobra, vezi daca nu cumva nu ai ceva probleme la ambreiaj/actionarea lui. Nu de alta, dar e mult mai usor de verificat si mult mai ieftin.

Gandeste-te numai, daca sa zicem nu ai avea instalatie corect aerisita, ce zici tu ca se intampla are sens! Pentru ca nu ar debreia complet. Mai ales in contextul in care s-a umblat acolo recent, poate e o problema simpla, adica nu e aerisit bine.

 

Sterge-ti lacrima, cere-le sa iti mai revizuiasca o data ambreiajul (30 minute, +/-) si doar apoi crapa motorul.

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce zici tu... inainte sa desfaci mobra, vezi daca nu cumva nu ai ceva probleme la ambreiaj/actionarea lui. Nu de alta, dar e mult mai usor de verificat si mult mai ieftin.

Gandeste-te numai, daca sa zicem nu ai avea instalatie corect aerisita, ce zici tu ca se intampla are sens! Pentru ca nu ar debreia complet. Mai ales in contextul in care s-a umblat acolo recent, poate e o problema simpla, adica nu e aerisit bine.

 

Sterge-ti lacrima, cere-le sa iti mai revizuiasca o data ambreiajul (30 minute, +/-) si doar apoi crapa motorul.

 

;)

 

Ieri am avut o discutie foarte pertinenta cu seful lor ce fusese cateva zile in concediu.

Omul, cu o atitudine mai mult decat ok, considera ca cel mai probabil buba e din ambreiaj (asa cum credeam si eu initial dar baiatul de la receptie service m-a sucit, spunand ca sigur e de la cutie).

Astazi am promisiunea ca mobra se desface, ca se verifica atat ambreiajul cat si cutia.

Despre sistem aerisit insuficient nu cred ca se pune problema deoarece revizia de la livrare a presupus si inlocuirea acestui lichid - dar greselile sunt omenesti.

Oricum ar fi, o alta promisiune ar fi ca vineri am atelajul gata - sa vedem!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari...! am o problema cu doua filete cam distruse la capacul la culbutori la un r 1100 gs.

Intrbarea este ,daca stie cineva de unde se pot cumpara cateva spire de reparatie filete gen ; helicoil sau KVT-Fasteninig....intreb pt ca pt 2-3 bucati de spira filetata M6- 1.0 nu vand ei la persoana fizica.

 

Ps. ce lungime trebuie sa fie spira de reparatie....???

 

Intreb pt cei din zona bucuresti.

multumesc anticipat..!

 

Te pot ajuta. Am asa ceva la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ramine intre viteze de din furci.dar se repara.

 

Vedem cand se desface cutia...anumite componente sunt inca disponibile ca piese de schimb, iar altele nu.

In cazul in care piesele avariate nu sunt disponibile, cutia trebuie inlocuita cu totul, cu modelul mai nou de K1300R plus alte piese (gen ambreiaj) deoarece existentele nu sunt compatibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data verifica ambreiajul, apoi altceva. Nu mai stiu exact cum e la al tau, daca e cu lichid de frana sau Vitamol, incruciseaza doo dej'te sa nu le fi confundat la revizie.

 

Daca cumva intr-adevar e problema mai adanca, iei un K1300 lovit si faci permutarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data verifica ambreiajul, apoi altceva. Nu mai stiu exact cum e la al tau, daca e cu lichid de frana sau Vitamol, incruciseaza doo dej'te sa nu le fi confundat la revizie.

 

Daca cumva intr-adevar e problema mai adanca, iei un K1300 lovit si faci permutarea.

 

Bre, e in garantie!

Nu iau nimic lovit ca sa fac permutarea...ci se vor schimba pe garantie toate componentele stricate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Programarea pentru constatare a fost facuta din 15.09 pentru 17.09 (joia trecuta).

Nu sunt deja carcotas, m-a deranjat faptul ca au incercat initial sa ma convinga ca buba e la mine si nu la atelaj.

Iar problema mea trebuia sa fie urgenta/prioritara...cel putin eu asa consideram acum ceva ani cand aveam responsabilitatea unei reprezentante auto.

Mobra livrata cu defect, neinspectata corespunzator la livrare si intoarsa in service dupa cateva zile de la predarea catre client...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...