Sari la conținut

Filmulete & materiale educative


arunescu
 Share

Postări Recomandate

a inclinat-o prea tare pe marcaj (la viteza prea mica ? )- daca priviti cu atentie , exact cand trece peste marcaj cu roata spate , o scapa de sub control .

nu cred sa fi accelerat prea tare , caci nu se aude turata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 824
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ceva foarte util cu situatii in care de cele mai multe ori se intampla accidente. Sudiu facut in Franta. De retinut factorii de risc. http://www.assureurs-prevention.fr/sites/media/ap/motoprev/motoprev.htm

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

The Pace - 1991

 

http://www.motorcyclistonline.com/flashback/122_0911_the_pace_nick_ienatsch/

 

The Pace 2.0

 

http://www.cycleworld.com/2013/09/16/become-a-better-street-rider-with-the-pace-motorcycle-safety-and-riding-skills/

 

A COMPRESSED FORK aids turn-in through improved geometry and a bigger tire contact patch (see below). But it has to be in the effective travel range: Releasing brakes before turn-in extends the fork and the bike wants to run wide. Get to the turn-in point with excessive brake pressure and the fork is too collapsed, again forcing the bike to run wide. Learn to use the brakes for both speed and geometry control.

In the second article, on The Pace, my views on trail-braking started to evolve because racing was teaching me so much. For speed on the track or safety on the street, you must be able to use some brake pressure at lean angle. On the street in corners you brake for, do your best to “leave the brake light on” at corner turn-in so you are taking advantage of slightly better steering geometry provided by fork compression.

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Negocierea virajelor cu raza descrescatoare, care se "inchid" :

 

http://www.motorcycle.com/how-to/negotiate-decreasing-radius-corners



Nu stiu cine a facut topicul varza dar ori s- a incurcat in butoane ori nu stiu ce sa zic...

 

30 de pagini de poze cam ogrish, apoi incepe topicul facut de mine, titlul a ramas cel facut de mine, dar scrie ca e facut de un alt user, pana si in ultimele pagini apar poze de la accidente intercalate cu posturi care aveau legatura cu topicul meu.

 

Am dat si un "report" ...dar nici nu stiu ce se mai poate face cu topicul asta.



Articol despre alegerea unei motocilete, pentru incepatori:

 

http://www.motorcycle-usa.com/920/17311/Motorcycle-Article/Learning-to-Ride---Choosing-a-Motorcycle.aspx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

E interesant motovudu asta, pe de alta parte cam contrazice ce ne invata Keith Code si Superbike School.

Ideile principale desprinse de mine din filmuletz:

 

- fundul nu atat de in spate pe sa, corpul mai in fata pentru a controla derapajele mai usor;

- trasele modificate in asa fel incat sa poti sa dai gaz full cat mai repede;

- adaptarea vitezei si franarea inainte de viraj in asa fel incat motoreta sa parcurga apex-ul fara sa fie nevoie sa franezi sau sa atingi gazul, motoreta sa aiba de luptat doar cu forta laterala;

- atentie la trail-braking, pana la una anumit unghi se poate, apoi mai mult face rau si iti ia din capacitatea mobrei de a lua virajul cu cea mai mare viteza;

 

Asta din ce imi aduc aminte, o mica sinteza.

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit filmul si nu se contrazice cu ce zice TOTW2.. De ce pare ca se contrazice? TOTW2 explica chestii de baza si in detaliu pe cand MV(motovudu) explica tips and tricks sau mai bine zis, "uite asa fac eu". Diferenta intre cele doua stiluri de predare e ca stilul MV este pentru cei care deja stiu cu ce se mananca pista de circuit, nu au frica sau au o dorinta "tinereasca" de a castiga, spre deosebire de TOTW2 care explica pentru toti fricosii(inteleptii sau cei care n-au bani de reparatii sau pe cei care pur si simplu isi iubesc prea mult motocicleta) sau pentru "tinerii tupeisti" care s-au blocat si s-au oprit din progres. Tot pentru cei din urma, mai exista si TOTW1(cartea) care e axata mai mult pe racing.

Pe de alta parte TOTW2 nu zice "DOAR ASA SE FACE"... in general descrie metoda safe pentru a invata si nu metoda pentru a excela.

Pentru un incepator ce sunt prefer TOTW2 dar sunt convins ca voi ajunge candva(da doamne) sa aplic si metodele MV.

De ce prefer TOTW2? Un exemplu: Mi se pare mai prudent sa intru in viraj cu viteza mica si sa lucrez curba de acolo(TOTW2) decat sa intru fierbinte(MV) si sa ies de pe pista.. eventualul esec mi-ar distruge increderea in fortele proprii si nu vreau asta... imi ajung doua sezoane pierdute aiurea. Poti sa folosesti metoda MV in siguranta cand stii deja cu ce viteza se intra intr-o anumita curba si cand ai incredere in fortele proprii ca poti sa intorci motocicleta.. de reactiile de supravietuie nu mai zic.. trebuie sa fii capabil deja sa le tii sub control.

Pe scurt :

TOTW2 - pentru incepatori/prudenti

MV - pentru avansati/tineri cu cascaval gros/tineri cu dorinta mare de a invinge

Singura diferenta mare ar fi MV pretinde ca motocicleta e stabila cu gazul inchis pe cand TOTW2 pretinde ca e stabila cu gazul deschis.

Dar si asta depinde de finete si anumiti parametri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....

Singura diferenta mare ar fi MV pretinde ca motocicleta e stabila cu gazul inchis pe cand TOTW2 pretinde ca e stabila cu gazul deschis.

Dar si asta depinde de finete si anumiti parametri.

Gaz inchis pe frana de motor la turatii mari, astfel incat dupa apex sa fie inca in plaja buna de turatii pentru a iesi tare din viraj. Dar zice si ca se poate tine constant sau accelerat foarte usor, sa te ajute sa faci mici ajustari de trasa,etc. Mai uita-te o data. Oricum ,sunt sigur ca il vei vedea de mai multe ori.

 

Si da, TOW2 e mai pentru incepatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gaz inchis pe frana de motor la turatii mari, astfel incat dupa apex sa fie inca in plaja buna de turatii pentru a iesi tare din viraj. Dar zice si ca se poate tine constant sau accelerat foarte usor, sa te ajute sa faci mici ajustari de trasa,etc. Mai uita-te o data. Oricum ,sunt sigur ca il vei vedea de mai multe ori.

 

Si da, TOW2 e mai pentru incepatori.

da, am inteles particularitatile dar ma grabeam si nu puteam sa descriu in detaliu ce am inteles.

Oricum am sa ma uit de cateva ori la el ca iarna e lunga oricat ar tine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Am dat peste o colectie interesanta de videoclipuri legate de controlul motocicletei care mie imi par foarte interesante si eu fiind foarte "verde" in motociclism.

Enjoy!

 

Click pe titlul videoclipului pt playlist-ul de 15.

 

PS: imi cer scuze am gresit titlul, daca un moderator poate corecta ii voi fii recunoscator.

Editat de 9470m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat peste o colectie interesanta de videoclipuri legate de controlul motocicletei care mie imi par foarte interesante si eu fiind foarte "verde" in motociclism.

Enjoy!

 

Click pe titlul videoclipului pt playlist-ul de 15.

 

PS: imi cer scuze am gresit titlul, daca un moderator poate corecta ii voi fii recunoscator.

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

http://izismile.com/2014/04/04/reckless_biker_flies_off_40ft_cliff_after_highspeed.html

 

Iesire gresita din curba, panica atunci cand a vazut masina si....



Doua cazaturi datorate mersului prea tare cu suspensii ne-performante .



Cazatura din cauza cauciucurilor nepotrivite pentru mers foarte agresiv si, mai ales, a presiunii prea mari in anvelope

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cazatura din cauza cauciucurilor nepotrivite pentru mers foarte agresiv si, mai ales, a presiunii prea mari in anvelope

 

Mai ai dreptul la inca 2 incercari :)

 

 

Toti astia din ultimele doua clipuri sunt incepatori iar cazuturile sunt cauzate de lipsa ``ground clereance - ului``. Daca va uitati si ascultati cu atentie, toti pivoteaza pe scarita de interior.

 

p.s. In/la mersul sportiv, agresivitatea implica: trail brake, tranzitia de la verticala la inclinare maxima in cit mai scurt timp si o iesire in forta.

Editat de Denis_sbz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat de mai multe ori cu scaritele de asfalt si n-a fost cazatura. Dar e intr-adevar o senzatie nasoala si te destabilizeaza serios. Are dreptate Denis.

 

Primul clip - monsterul loveste cu scarita, fuge spatele, o redreseaza si apoi fug si spatele si fata aproape in acelasi timp. Probabil ca ground clearence-ul e cauza principala la prima cazatura.

La SV insa, se vede foarte bine pe slo-mo cum aluneca fata din cauza ca suspensia nu urmareste bine asfaltul si topaie. Imediat urmeaza si spatele. Eu cred ca a doua cazatura e 3/4 suspensie, 1/4 cauciuc :)

 

In al doilea clip e vorba de cauciuc (si presiune) si tras de gaz devreme :) imho

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=JIWBZv45gqg

 

nu stiu daca a mai fost pus..

bravo omule, deci am vazut jumatate din documentarul asta la inceputul anului si il cautam de vreo 2-3 luni sa il vad din nou dar fara nici un rezultat pana acum evident.

p.s. : ce e trail braking-ul ? :)

Editat de Darco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

a fost, n-a mai fi fost?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=05FPes4Xbuc

 


» Post actualizat in 10 Sep 2014 12:22

Si incredibil ca nu se intampla mai des pe la noi din astea :

 

http://metro.co.uk/2014/09/09/motorbiker-survives-crash-by-landing-in-massive-pile-of-poo-from-overturned-tractor-4862327/?ITO=facebook#%C2%A0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...