Jump to content

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


Recommended Posts

  • Replies 267
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

10 hours ago, Contabil said:

Am fost batman la figurat, dar si la propriu.

Yep! Din pacate ne dam seama de asta cand e prea tarziu. 

Link to post
Share on other sites

Hai sa ne intoarcem la ideea de baza a topicului.
Ma bag si eu in gura lupului, cu primul accident serios avut in 11 ani de mers year round. Link catre iutub.

Clarificari: nu aveam viteza, 45, poate? odata cu traficul. Eram pe stanga benzii nu pentru ca faceam filtering, ci pentru ca depasisem niste masini parcate pe dreapta, si una care tocmai franase ca sa traga pe dreapta. Embeveu' a intors la scuar, cu cativa metri inainte, direct pe banda a doua, apoi a tras de volan si s-a urcat pe frane (coloana din fata oprita), pentru ca voia sa parcheze.

Cu toate ca a fost foarte din scurt, poate as fi avut timp sa il observ si sa fandez dreapta, daca nu aruncasem un ochi in oglinda sa vad daca cel pe care tocmai il devansasem chiar opreste. Astfel, mi-am redus si mai mult timpul de reactie avut la dispozitie. Gest de nici juma' de secunda care POATE ca a fost motivul principal pentru care evenimentul nu a ramas doar o alta serie de injuraturi. Daca nu m-as fi uitat in oglinda sa ma asigur ca cel din spate nu mai este un pericol, daca embeveu' ar fi fost cu 2-3m mai in fata, sau daca macar nu s-ar fi urcat pe frane cand a tras de volan, nu ajungeam in situatia asta.

Invataturi? Pai.. nimic nou, pentru mine. Intotdeauna ma uit alternativ in oglinzi (stanga juma' de secunda, apoi scanat in fata pentru potentiale pericole, apoi dreapta juma' de secunda). Intotdeauna ma uit la rotile masinilor sa vad cand incep manevre, iti acorda cateva zecimi de secunda timp de reactie, care se pot dovedi esentiale. Incerc sa nu filtrez niciodata cand masinile sunt in coloana (atunci nu a fost filtrare, a fost o situatie diferita, din cauza soferului care a tras pe dreapta sa parcheze), miscarea lor de a schimba banda este mult mai lenta cand trebuie sa plece de pe loc, vs cand sunt deja in miscare.

Dar astea sunt parerile si concluziile mele. Lupii ce au de zis?

 

Link to post
Share on other sites

pe film pare ca ai fi avut timp sa franezi dar, vorba ta, erai atent prin oglinzi :) oricum, obiectiv (sort of) pe film si subiectiv la fata locului difera mult perceptia

poti pune totusi un film mai lung? incepe prea aproape de impact, nu e chiar concludent, as vrea sa vad cum mergea beamveul inainte si daca a facut ceva care ar fi trebuit sa iti fi ridicat semne de intrebare ;)

Link to post
Share on other sites

Ghinion curat la faza asta si zic eu imposibil de evitat, nu pari sa fii in unghiul mort ca sa aiba soferul o scuza. Perceptia vitezei, distantei... e denaturata de multe ori cand te uiti la filmari si te poti trezi luat la misto desi la fata locului situatia e cu totul alta.

 

Cat despre incidentul de mai devreme al contabilului nu pot sa zic decat ca a fost extrem de norocos, si el si tipul cu GSul. Personal incerc sa nu ma dau prea vioi pe drumuri pe care nu le cunosc bine, pline de curbe fara vizibilitate, nu stii cand se inchide curba si te trezesti fata in fata cu un TIR. Te mai ia flama dar oricine poate gresi si daca te iei dupa el...

Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, Just_John a spus:

.........

Dar astea sunt parerile si concluziile mele. Lupii ce au de zis?

 

Pai bro...incercai un wheele , cand atingeai bembeu accelerai puternic , te urcai pe  el si treceai pe partea cealalta . :lool:

On:  prea din scurt ....ghinion ...cand e sa vina ...vine . 

Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, XaeL a spus:

pe film pare ca ai fi avut timp sa franezi dar, vorba ta, erai atent prin oglinzi :) oricum, obiectiv (sort of) pe film si subiectiv la fata locului difera mult perceptia

poti pune totusi un film mai lung? incepe prea aproape de impact, nu e chiar concludent, as vrea sa vad cum mergea beamveul inainte si daca a facut ceva care ar fi trebuit sa iti fi ridicat semne de intrebare ;)

N-a facut nimic embeveul, abia intrase pe sensul asta de poate 20-30m (intorsese pe la scuar), cateva secunde. L-am observat cand a intrat, ca ma asteptam sa vina direct pe prima banda (experienta ma face sa ma astept la astfel de manevre), insa s-a "aranjat" pe banda a doua, asta m-a indus in eroare ca e "safe". Uite varianta mai lunga.
Daca nu ar fi fost faza cu oglinda, mai degraba as fi degajat prin dreapta (era spatiu suficient), decat sa ma infig in frane (desi si asta ar fi functionat, franele de pe Autistus Prime sunt GG, si ABS-ul face toti banii).

Acum 7 minute, Paca a spus:

Pai bro...incercai un wheele , cand atingeai bembeu accelerai puternic , te urcai pe  el si treceai pe partea cealalta . :lool:

Nu stiu sa fac uilii.. 😫

Link to post
Share on other sites

@Just_John, cu ce s-a soldat accidentul? nu la moto ma refer... ai patit ceva mai serios? ca se aude pe clip....brrr

Groaznic, ala merita batut, ce cacao de manevra a facut.... nu aveai ce sa mai faci, ceasul rau.

Edited by Adrian M.
Link to post
Share on other sites

Urat accident!
Cand esti luat din scurt cam nu prea mai ai ce face. Foarte dificil de intuit fazele astea de aceea incerc sa nu merg paralel cu masinile.
Asa era sa ma dea jos un batranel la intrare in Izmir, norocul a fost ca aveam banda trei libera si am si avut timp sa reactionez.
La tine, timpul de reactie l-ai petrecut uitandu-te in oglinda.
Sper ca piciorul iti este ok, ca din filmare ... nu prea pare.

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, Adrian M. a spus:

@Just_John, cu ce s-a soldat accidentul? nu la moto ma refer? ai patit ceva? ca se aude pe clip....brrr

Pentru ca m-a lovit in lateral, mobra mi-a prins piciorul dedesubt, apoi mi l-a rasucit. Practic, cand eram pe jos (si urlam de zor), piciorul stang era orientat cu calcaiul inainte, si cu piciorul drept eram calare (oarecum) pe mobra, deci rasucit binisor. Aveam echipament aproape complet, singura data din an cand am luat adidasii in loc de bocanci, si am resimtit-o din plin.

Damage la mine:
1. Genunchiul zgariat bine pe "interior" (la cum am fost tarat, genunchiera a preluat cam tot damage-ul initial, doar ca s-a dat intr-o parte eventual, cand s-au tocit legaturile de sus, si atunci am avut arsuri de asfalt pe genunchi (pantaloni trei sferturi moto, in timp ce restul cracului statea bine-mersi in rucsac).
2. Glezna pe "interior" la fel, ceva arsuri ori de la motor, ori de la asfalt.
3. Nasol la glezna pe exterior, plaga deschisa destul de adanca, a fost nevoie de curatare, apoi incepuse sa cangreneze carnea (pentru ca Baltazar), si cand m-am dus la privat, unde aveam abonament, mi-a facut 18 injectii in glezna ca sa-mi faca anestezie sa ma opereze (curatat si sase copci). Am stat vreo trei saptamani cu orteza, cu schimbat pansament de doua ori pe saptamana.
4. Mici abraziuni pe brat, de la frecat prin geaca (icon hooligan 2).
5. Mici contuzii la abdomen (se pare, pentru ca mi-au tot facut radiografii) - aveam vesta de protectie pe sub geaca de protectie, deci se poate ca ori marginea vestei sa ma fi "impuns", ori sa ma fi lovit de ghidon/parbriz in cadere. Oricum, n-am simtit nimic.
6. O singura fisura. La inelar. Ca am facut prostia sa port verigheta sub manusi, si pentru ca n-am handguard-uri la Autistus, masina m-a lovit direct in mana (motivul pentru care m-a trantit, in loc sa ma impinga).

Echipamentul praf, dar si-a facut toti banii (mi-e ciuda ca aveam dadasi, da' a fost vina mea, trebuia sa fi purtat ghetele moto, in ciuda celor 40*C). Culmea, carcasa telefonului m-a scapat de si mai multe arsuri (road rash) pe picior (long live Spigen! Telefonul a scapat fara nici o zgarietura). Mobra, damage mare la radiator, plasticele pe stanga franjuri, mici zgarieturi ici colo, rezervorul foarte usor infundat de blocul de comenzi (era asa si pe dreapta, asa ca nu ma deranjeaza).

N-a fost tocmai placut, dar nici pe departe cat de rau ma asteptam cand urlam sub mobra, asteptand sa vina careva sa o ridice de pe piciorul meu.
 

IMG_20180823_121642.jpg

IMG-20180622-WA0002.jpg

IMG-20180622-WA0001.jpg

IMG-20180622-WA0000.jpg

IMG-20180616-WA0002.jpg

IMG-20180616-WA0001.jpg

Acum 7 minute, Kosh a spus:

La tine, timpul de reactie l-ai petrecut uitandu-te in oglinda.
Sper ca piciorul iti este ok, ca din filmare ... nu prea pare.

Urat, daca nu m-as fi "linistit" in legatura cu soferul, cand l-am vazut ca sa pliaza pe banda a doua, as fi putut sa-l evit, nu m-as mai fi uitat in oglinda dupa ala din dreapta.

Acum sunt ok, oricum, trei-patru saptamani dupa accident incalecasem iar offizieru', si duceam Autistus in service. Ma "inteapa" din cand in cand, e o durere surda (dar destul de ignorabila) la schimbari de vreme etc. Nu pun poza cu glezna cangrenata, ca poate se uita si unii mai slabi de inger pe aici, dar nu arata deloc bine.

Daca ar fi sa bag o lectie de aici, atunci aia ar fi ca ATTGAT chiar inseamna ALL the gear.. si neaparat bocanci/ghete/cizme cu caramb peste glezna. Nu am mers niciodata fara manusi, fara genunchiere, fara geaca sau macar armura, dar mai mergeam in dadasi pana acum vreo 3-4 ani, cand era foarte cald. Acum, prefer sa am o pereche de dadasi la birou, si sa am cizme/ghete/bocanci pentru commuting.

Edited by Just_John
Link to post
Share on other sites
On 05.12.2018 at 19:54, Contabil said:

Gata, l-am gasit, o curba care din pacate s-a strins mai mult decit m-am asteptat eu, ma miram de ce nu am revenit ca bobul pe pirtie,

explicatia am gasit-o mai tirziu odata cu scarita, in mintea mea cind am ajuns pe deal la inaltimea maxima, ar fi trebuit sa cobor, dar am

continuat sa urc spre uimirea mea, scarita (stinga) am gasit-o rupta linga un bolovan .... care mi-a afectat in mod negativ traiectoria.

 

PS. Nu stiu daca s-a inteles, dar aceasta patanie a fost strict din cauza mea, am mers mult peste limitele mobrei si a indeminarii mele de a o conduce.

Cine e ma in fata ta  contabile?

Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, the mentalist said:

There can be only one! :)) Ianachim. 

N am vrut sa scriu eu :) stiam ca el

16 minutes ago, Paca said:

Zice omu ca nu vrea sa implice si alte persoane ..si tu ca tzatzele ...cine ...cine ?   pffff

pe tine nici nu te mai salut, buna ziua !

Link to post
Share on other sites

O sa deschid scoala Phoenix, specializata in cursuri de scapat intreg din accidente naspa . La ultima mea aventura motoreta s-a facut pulbere, in comparatie cu a lui Paca si a doua zi eu eram prin Buc la plimbare cu alta motoreta.

Link to post
Share on other sites

Da ce, era vreun secret si am stricat eu zen-ul? Omu' merge foarte bine, foarte çiudat', face numai giumbuslucuri pe motoreta, se vede ca a gresit intr-un fel la virajul respectiv dar asta ne arata doar ca cel din spate nu a mai fost in stare sa modifice trasa si unde l-a dus privirea s-a dus si el. E dificil sa fii in spatele lui ianachim, cel mai bine mergi in fata. Daca poti!!! :)) Ca te prinde imediat, cel putin pe curbe si acolo unde il ajuta motoreta.

Link to post
Share on other sites

@Nico nu mai lua in seama toti pacalicii :) 

@goe 75 epic  :)) 

Ca sa pastram ideea topicului, eu din accidentul meu am invatat sa stau departe de fomei la volan ca e posibil sa ma mature pe scarite.

 

Link to post
Share on other sites

 

@Just_John, Ce am invatat eu din accidentul tau. 

In filmarea mai lunga se vede ca faci 2 lucruri care in descriere ai spus ca nu le-ai facut. 

1. filtering printre 2 masini in miscare ( secunda 3) 

2 te deplasai mai repede ca traficul . Ai trecut pe langa Honda albastra cu dublu vitezei  ei.

Cel mai grav si cauza accidentului este ca Honda incetinise sa dea prioritate batranei cu copilul aflati deja pe trecerea de pietoni.  Pe tine te-a durut in bascheti de ei. Se vede in secunda 3-4. 

Pe filmare nu se mai vede insa  sigur  atat Honda cat si duba alba s-au oprit la trecerea de pietoni. Cel cu BMW-ul vazand asta a schimbat banda. Tu l-ai surprins sarind dintre masinile care el le stia oprite. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ePqbkfExQcw

 

 

 

Edited by M!ha!
Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, M!ha! a spus:

 

@Just_John, Ce am invatat eu din accidentul tau. 

In filmarea mai lunga se vede ca faci 2 lucruri care in descriere ai spus ca nu le-ai facut. 

1. filtering printre 2 masini in miscare ( secunda 3) 

2 te deplasai mai repede ca traficul . Ai trecut pe langa Honda albastra cu dublu vitezei  ei.

Cel mai grav si cauza accidentului este ca Honda incetinise sa dea prioritate batranei cu copilul aflati deja pe trecerea de pietoni.  Pe tine te-a durut in bascheti de ei. Se vede  in secunda 3-4. 

Pe filmare nu se mai vede insa  sigur  atat Honda cat si duba alba s-au oprit la trecerea de pietoni. Cel cu BMW-ul vazand asta a schimbat banda. Tu l-ai surprins sarind dintre masinile care el le stia oprite.

 

 

 

1. Nu faceam filtering, cel cu honda franase apoi incetinise, dar nu se oprise, si nu dadea nici un semn ca vrea sa opreasca la trecerea de pietoni (daca te uiti cu mai multa atentie, o sa observi ca in momentul in care il devansez, era deja in dreptul trecerii, si inca nu se oprise de tot.
2. Mergeam cu viteza traficului, mai putin a celui cu Honda, care, cum am spus (si cum se vede si pe film), franase. Crede-ma, si eu imi doresc sa fi franat in spatele celui cu Honda. Si pietonii nu-i vazusem, pentru ca au fost tot timpul ascunsi de honda (camera e pusa teletubby, pe casca, din cauza acestui POV se pot vedea capetele pietonilor).

L-am surprins? Daca te uiti mai bine, eram pe stanga benzii de ceva vreme, datorita celorlalte doua masini care erau stationate pe dreapta. Eram mai mult decat vizibil, daca s-ar fi uitat in oglinzi. Da, stiu suntem invizibili etc.

Link to post
Share on other sites

Eu nu trec printre masini aflate in miscare  asa cum se intampla la secunda 3 ! Ma strecor  numai si numai daca sunt oprite complet ( in coloana la semafor).  

Insa fiecare face cum crede. 

 

Acum 16 minute, Just_John a spus:

1. ....cel cu honda franase apoi incetinise, dar nu se oprise, si nu dadea nici un semn ca vrea sa opreasca la trecerea de pietoni
2.  .....si pietonii nu-i vazusem, pentru ca au fost tot timpul ascunsi de honda ....
Da, stiu suntem invizibili etc.

Pietonii erau invizibili ascunsi de Honda.

Semnul ala de trecere de pietoni cocotat sus pe stalp era invizibil ?

Faptul ca franase, apoi incetinise nu este nici un semn ca vroia sa opreasca la trecerea de pietoni ? 

Edited by M!ha!
Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, M!ha! a spus:

Eu nu trec printre masini aflate in miscare  asa cum se intampla la secunda 3 ! Ma strecor  numai si numai daca sunt oprite complet asa cum se intapla  in coloana. 

Insa fiecare face cum crede. 

Cum am spus la inceput, incerc sa evit manevra asta, este o exceptie, nu o regula. La fel ca si faza cu adidasii, a fost o serie intreaga de idiotenii care a dus la accident. Sirul intamplarilor a fost chiar mai lung de atat..

1. Am plecat mai devreme de la munca, sa ajung la Hornbach.
2. Am luat-o pe Obregia, tocmai ca sa ajung la Hornbach (nu pe-acolo merg spre casa, ci pe Racovita)
3. Singura zi in care am luat dadasii, a fost ziua in care am patit-o. Murphy.
4. Soferul fusese cu prietena in parc, si plecasera mai repede ca a vazut aia un sarpe, si n-a mai vrut sa stea.
5. Era a treia oara cand dadea ocol portiunii aleia de drum, pentru a cauta un loc de parcare.

Practic, astea, plus inca un milion de alte variabile, puteau sa schimbe rezultatul intr-o directie sau alta. Judecat din spatele monitorului, dupa cateva luni de la accident,  vad 100 de metode prin care deznodamantul putea fi altul. Dar... "mintea cea de pe urma". 🙄

Link to post
Share on other sites

Colegu', nu cred ca se putea evita accidentul dar ce-ai facut acolo este fix filtering, mergeai intre benzi, nu conteaza ca masinile merg sau stationeaza pe interzis, trebuia sa te repliezi in spatele masinii albastre in mod normal dar tu ai continuat sa mergi intre benzi, nu se vede marcaj pe jos, probabil e asfalt proaspat turnat. E un motiv bine-intemeiat pentru care este interzisa depasirea pe trecerea de pietoni. Eu am invatat ca nu e bine sa devansezi prin dreapta pentru ca soferii sunt mai putin atenti cand schimba banda de la superioara la inferioara si vor sa parcheze. Recuperare usoara.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...