xsebi Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Si ai sa dai si poligon doar ca pentru A1 sau A2 depinde de ce varsta ai. Scoala se fa face de-acum inainte la fel si pentru AM,A1,A2 si A. Aceeasi pregatire si aceleasi chestionare. nu chiar, cel putin la scoala de soferi, motoicletele sunt diferite in functie de categorie, la A1 fiind un motor de 125 de cateva zeci de kg... Eu am facut scoala pe xt de 600 si mi s-a parut mult mai usor decat o yamaha de 125. Era vorba ca se da acelasi poligon nu ca il faci pe scuter sau mototcilteta de 600. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hard Rider Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 in aceasi situatie sunt si eu am dat examen pentru A ,traseu oricum se mai da dupa vechea lege dar nu cred ca o sa poti sa dai traseul in conditiile astea, eu mi-am facut o alta programarea mai in colo dupa ce se duce zapada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 pun pariu ca vor continua sa apara topicuri din astea si peste 5 ani intreaba la scoala de soferi daca tot vrei s-o faci si sa ti-o bagi unde vrei tu. ai grija sa o si poti scoate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viper 21 Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Pfff am belit-o.Am luat un motor de 750,si la primavara am vrut sa ma inscriu in scoala.Am B-ul de 3 ani,am experienta in motociclism,dar nu am apucat sa fac carnetul.Am 23 de ani.presupun ca trebuie sa astept 1 an pana sa dau examenul?Sau cum e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlinP Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 (editat) Pfff am belit-o.Am luat un motor de 750,si la primavara am vrut sa ma inscriu in scoala.Am B-ul de 3 ani,am experienta in motociclism,dar nu am apucat sa fac carnetul.Am 23 de ani.presupun ca trebuie sa astept 1 an pana sa dau examenul?Sau cum e? A se ia de la 24 de ani sau experienta de 2 ani pe A2 Editat Ianuarie 19, 2013 de AlinP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FAC Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Intri la vechea legislatie.bafta la poligin pe 29.daca ai trecut poligonul iei AAAAAAAAAAAAAAAA asa stiam si eu... sper sa ma lase si sa fie timpu frumos;) si ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
no_name_luci Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Toti care aveti permisul deja sunteti de acord cu legea......dar punetiva is in locu celor care nu au permis,si sunt dornici ! ....Sunt multi altii mult mai periculosi in trafic decat incepatorii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Eu n-am treaba cu incepatorii (sunt incepator ), singura chestie care chiar imi pare bine e ca sa bagat e AM-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C210288A Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Toti care aveti permisul deja sunteti de acord cu legea......dar punetiva is in locu celor care nu au permis,si sunt dornici ! ....Sunt multi altii mult mai periculosi in trafic decat incepatorii! Chear nu ii trebuie unui cufurit de 18 ani un motor de +100 CP Acum sa vedem normele de aplicare ( cu politistul in spate, cu instructorul in spate sau singur , etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jhn05 Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Eu n-am treaba cu incepatorii (sunt incepator ), singura chestie care chiar imi pare bine e ca sa bagat e AM-ul. fara scuteristi,aproape ca imi dau lacrimile de fericire !!!! si muuulte pitzi libere fara motociclisti....A2 sa mergi 2 ani pe tartita fara vlaga,ce trist....aproape ca-mi pare rau....=))) Pfff am belit-o.Am luat un motor de 750,si la primavara am vrut sa ma inscriu in scoala.Am B-ul de 3 ani,am experienta in motociclism,dar nu am apucat sa fac carnetul.Am 23 de ani.presupun ca trebuie sa astept 1 an pana sa dau examenul?Sau cum e? te dai si un an fara permis...inveti fuga de politie,eu am oprit prima data dupa 2 ani !!!!am fugit de mai mult de 10 ori,am oprit de 3 (2 imposibil de fugit,contrasens pe chei,motopolitisti dupa mine si odata ca prostu din solidaritate)...si plus ca la prima abatere iti iei doar amenda administrativa,6-10 mil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FAC Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Toti care aveti permisul deja sunteti de acord cu legea......dar punetiva is in locu celor care nu au permis,si sunt dornici ! ....Sunt multi altii mult mai periculosi in trafic decat incepatorii! asa e multi zic ca e bine ca sa dat legea,dar voi cand ati luat permisu? tot la 24 de ani?nu cred... dak erati in locul nostru nu m-ai ziceati asa. akm pe bune.nu toti cei ce implinesc 18 ani si dau de permis isi iau o moto de peste 100 de cp (le i-au parintii,de cele mai multe cazuri) sunt inconstienti. si cei care o fac si isi pun pielea in joc in trafic este fix problema lor.greseala nu este in totalitate a lor,este si a parintiilor ca le fac mofturile (si ce mofturii!) akm din cauza unora nu ar trb sa ne restictioneze pe toti. cui i-ar placea sa se taraie cu 2 dosare,cu alte plimbari si alti bani cheltuiti. nu este o solutie dupa parerea mea chestia asta cu varsta.poti murii si dak nu ai permis si te sui pe o moto,poti muri si dak ai 30 de ani in spate de experienta,poti muri oricum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 (editat) FAC, tu nu ai ce căuta pe stradă frate. stai dracu în casă, pune mâna pe o carte, fă o lhabă, bea o bere. uite, dacă vrei, îţi combin eu un permis la sala de lectură. e fain acolo, e cald, mai agăţi un phizdeţ, mai tragi un somn, nu rişti nimic. Editat Ianuarie 20, 2013 de monsteristu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Eu nu inteleg de ce se mai streseaza astia care deja merg de cativa ani fara permis si fug cu succes de politie. Pai mai continuati asa cativa ani. Si inainte si acum aceeasi a ramas pedeapsa pentru conducere fara permis, nu s-a schimbat nimic in cazul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FAC Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Eu nu inteleg de ce se mai streseaza astia care deja merg de cativa ani fara permis si fug cu succes de politie. Pai mai continuati asa cativa ani. Si inainte si acum aceeasi a ramas pedeapsa pentru conducere fara permis, nu s-a schimbat nimic in cazul asta. cine merge fara permis??? FAC, tu nu ai ce căuta pe stradă frate. stai dracu în casă, pune mâna pe o carte, fă o lhabă, bea o bere. uite, dacă vrei, îţi combin eu un permis la sala de lectură. e fain acolo, e cald, mai agăţi un phizdeţ, mai tragi un somn, nu rişti nimic. dc nu am ce cauta pe strada? era doar o parere in legatura cu noua legislatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Ravishing Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Eu sper ca dupa toate modificarile astea sa avem un an cu mai putini răposati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viper 21 Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Da pai intr-un fel sunt de acord cu legea asta,punand la o parte ca eu am luat teapa,si cred ca nu numai eu.Am mers destul fara permis,nu ma mai risc sa ma prinda si sa imi ia si B-ul.Asta e o sa ma uit la motor un an, o pun la punct ca noua si gata.Eu cred ca pentru 1 an nu merita sa faci A2 si dupa aia A,platesti de 2 ori scoala,sau cum e?Si oricum nu voi putea sa merg cu al meu.Asta e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lidi_moto Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 cred ca cel mai bine era sa se impuna categoria A2 de la 18 la...99.de exemplu,am 18ani,pot conduce ceva pana in 50cai.dupa 2 ani iau A fara limita de putere ca sa ne simtem bine.bun.cum s-a ajuns la concluzia ca incepand cu varsta de 24ani,bikeru, cu proaspatul permis categoriaA in buzunar e capabil sa strneasca 150-180cai.ALO,ma refer mai ales la cei care nu au avut scuter sau motor pana la varsta de 24ani.ca sunt multi care-i apuca pasiunea sau ce-o fi si la 30ani.cred ca cel mai bine era ca atunci cand vrei sa devii motociclist,sa conduci un gs 500,cb 500,virago,sv....etc ca e deajuns.la varsta de 24 ani in sus,nemergand pe 2 roti, nu te compari in veci cu unu de 16-18 ani ce merge de mananca norii pe cross-enduro sau pe circuit.te ajuta in schimb experienta la volanul masinii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Racky Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Si uite cum o sa explodeze pretul pentru scoala la categoria A ...LINK Stie cineva unde gasesc reglementarile ( cele valabile cu 19.1.2013) pentru examenul de conducere pentru categoria A ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 ..sau e posibil sa nu creasca deloc... pentru ca dispar musterii in varsta de pana la 24 de ani... si erau destui... deci... ca sa ii atraga, totusi, pe ceilalti.. tre' sa lase la ban'... is inevitable... vorba lu' domnu' smith... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 cred ca cel mai bine era sa se impuna categoria A2 de la 18 la...99.de exemplu,am 18ani,pot conduce ceva pana in 50cai.dupa 2 ani iau A fara limita de putere ca sa ne simtem bine.bun.cum s-a ajuns la concluzia ca incepand cu varsta de 24ani,bikeru, cu proaspatul permis categoriaA in buzunar e capabil sa strneasca 150-180cai.ALO,ma refer mai ales la cei care nu au avut scuter sau motor pana la varsta de 24ani.ca sunt multi care-i apuca pasiunea sau ce-o fi si la 30ani.cred ca cel mai bine era ca atunci cand vrei sa devii motociclist,sa conduci un gs 500,cb 500,virago,sv....etc ca e deajuns.la varsta de 24 ani in sus,nemergand pe 2 roti, nu te compari in veci cu unu de 16-18 ani ce merge de mananca norii pe cross-enduro sau pe circuit.te ajuta in schimb experienta la volanul masinii Cu A2 poti sa pilotezi: GS500, CBR500R, Virago 535, LS650 Savage, KLR650, Yamaha MT03 660, SZR660, XT660Z Tenere, Honda NC700, Shadow 750... Ma plictisesc eu sa scriu aici cate motociclete de cilindree mare pot fi pilotate cu A2. Deci, care este nemultumirea?! Pe astea nu se poate invata, numai pe GSX1000R, 1000RR, etc? A, da, va fi greu sa-ti faci o prietena fara sa te poti lauda ca motocicleta ta prinde 300... Va trebui s-o cuceresti cu inteligenta ta, cultura, s.a. Adica, pe scurt, multi vor duce lipsa de femei. E, poate la 24 de ani vor avea calitatile necesare, altele decat motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lidi_moto Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 suntem o specie care ne adaptam.nu cred ca perpetuarea speciei ar avea de suferit.atat ca de ce dupa 24ani dai dovada deodata de stapanire de sine,control cand poate ai ''bagat'' a-ntaia prima data cu motoru scolii si poate ai acasa 180cai.bine,ceasu rau cand e sa fie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 (editat) Si sursa (legea/regulamentul) unde este? Ore de curs se vor face si pe traseu, la scoala? Sau vom face ca tampitii poligonul la infinit, ca dupa aceea sa dam examen pe strada? Editat Ianuarie 20, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Racky Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 Asta vreau si eu, legea/regulamentul sa vad exact ce prevede, dar nu o gasesc nicaieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Ianuarie 22, 2013 Share Postat Ianuarie 22, 2013 (editat) Pe scurt: -pentru moped <45km/h <50cc <4 kW trebuie permis AM si 16 ani -pentru 50,1-125cc <11 kW trebuie permis A1 si 16 ani -pentru >125cc <35 kW trebuie permis A2 si 18 ani -pentru >125cc >35 kW trebuie permis A si 20 de ani + 2 ani pe A2, sau A si 24 de ani Nota: -cu A1 poti conduce si AM -cu A2 poti conduce si AM, A1 -cu A poti conduce si AM, A1, A2 -cu B poti conduce AM, A1, A2 -cu orice alt permis poti conduce AM Sper sa va foloseasca. Mai jos aveti pe larg. Printre modificarile aduse la Codul Rutier se numara obligativitatea detinerii de permis pentru mopede, scutere, ATV-uri, vehicule a caror viteza maxima nu depaseste 45 km/h, iar capacitatea cilindrica nu este mai mare de 50 de centimetri cubi. Examenul pentru obtinerea permisului pentru scutere presupune doua probe: una teroretica, de evaluare a cunostintelor, si una practica, de verificare a comportamentului si aptitudinilor.Totodata, conducatorii auto vor fi obligati ca la reinnoirea permisului, sa treaca printr-o vizita medicala. Noile reglementari din Codul Rutier mai prevad ca biciclistii care circula pe langa pistele speciale sa fie amendati incepand cu data de 19 ianuarie 2013. Lucian Dinita, seful Politiei Rutiere, spune ca a cerut o reevaluarea la nivel national a pistelor, in vederea regandirii executarii acestora. "Daca autoritatile au pretentia ca biciclistii sa respecte reguli de circulatie, atunci si autoritatile trebuie sa le asigure conditii sigure pentru deplasare", a declarat Dinita pentru evz.ro. Legea nr. 203/2012 pentru modificarea si completarea OUG nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 760, din 12 noiembrie 2012. O altă prevedere a noului cod rutier este ca, în cazul în care un drum este prevăzut cu pistă pentru biciclete, bicicliștii sunt obligați să se deplaseze pe această pistă și nu pe celelalte benzi de drum. Codul Rutier 2013, textul INTEGRAL al legii Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. La articolul 6, punctele 6 si 21 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „6. autovehicul - orice vehicul echipat, prin constructie, cu un motor cu propulsie, in scopul deplasarii pe drum. Mopedele, troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrari, denumite masini autopropulsate, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;............................................................................................... 21. moped - vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric. Este asimilat mopedului cvadriciclul usor, astfel cum este definit la pct. 6 partea A din anexa nr. 1 la sectiunea 4 din Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;”. 2. La articolul 6, dupa punctul 32 se introduce un nou punct, punctul 321, cu urmatorul cuprins: „321. triciclu cu motor - autovehicul cu trei roti dispuse simetric, a carui viteza maxima prin constructie depaseste 45km/h, care este echipat cu un motor avand o cilindree de peste 50 cm3, in cazul unui motor cu ardere interna, sau cu un motor electric cu putere nominala continua ce depaseste 4 kW;”. 3. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 9. - (1) Pentru a fi inmatriculate, inregistrate sau admise in circulatie, autovehiculele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate in conditiile legii.” 4. La articolul 15, alineatul (2) se abroga. 5. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 20. - (1) Pentru a conduce pe drumurile publice autovehicule, tramvaie, tractoare folosite exclusiv la exploatarile agricole si forestiere sau masini autopropulsate, conducatorii acestora trebuie sa posede permis de conducere corespunzator (2) Permisele de conducere se elibereaza pentru urmatoarele categorii de vehicule: AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb sau Tv (3) Descrierea categoriilor de vehicule prevazute la alin. (2), pentru care se elibereaza permise de conducere, este prevazuta in anexa nr. 1 (4) Varsta minima pentru obtinerea permisului de conducere este de: a) 16 ani impliniti, pentru categoriile de vehicule AM, A1 si B1; 18 ani impliniti, pentru categoriile de vehicule A2, B, BE, C1, C1E si Tr; c) 20 de ani impliniti, daca persoana are o experienta de cel putin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2, sau 24 de ani impliniti, pentru motocicletele din categoria A; d) 21 de ani pentru categoriile de vehicule C, CE, D1 si D1E, precum si pentru triciclurile cu motor din categoria A; e) 24 de ani pentru categoriile de vehicule D, DE, Tb si Tv.” 6. La articolul 23, alineatul (9) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(9) Examenul pentru obtinerea permisului de conducere consta in sustinerea unei probe teoretice de verificare a cunostintelor si a unei probe practice de verificare a aptitudinilor si comportamentului, corespunzator categoriei de permis solicitat. Proba practica pentru categoria AM consta numai in verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate. Conditiile de obtinere a permisului de conducere se stabilesc prin regulament.” 7. Articolul 231 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 231. - (1) Persoanele cu domiciliul sau resedinta in Romania ori care dovedesc ca se afla la studii in Romania pentru o perioada de cel putin 6 luni pot solicita obtinerea permisului de conducere autoritatilor competente sa le examineze (2) Dovada existentei uneia dintre situatiile prevazute la alin. (1) se face cu documentele prevazute de actele normative care reglementeaza domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau regimul strainilor in Romania, dupa caz.” 8. La articolul 24, alineatele (1), (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „ Art. 24. - (1) Examinarea pentru obtinerea permisului de conducere si eliberarea acestuia se realizeaza de catre autoritatea competenta pe raza careia solicitantii isi au domiciliul ori resedinta sau, in cazul celor aflati la studii in Romania, de catre autoritatea competenta pe raza careia se afla institutia de invatamant................................................................................................ (4) In cazul cetatenilor straini si al cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene care isi stabilesc domiciliul ori resedinta in Romania sau, dupa caz, se afla la studii in Romania, examinarea la proba teoretica pentru obtinerea permisului de conducere se poate efectua, la cerere, intr-o limba de circulatie internationala (5) Valabilitatea administrativa a permiselor de conducere, pe categorii de vehicule, este urmatoarea: a) 5 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv; 10 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, Bl si BE.” 9. La articolul 24, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu urmatorul cuprins: „(51) In cazul pierderii, furtului sau al deteriorarii permiselor de conducere ori al schimbarii numelui titularului, autoritatile competente elibereaza, dupa caz, un duplicat a carui valabilitate nu poate depasi valabilitatea administrativa a documentului inlocuit sau alt permis de conducere. (52) Eliberarea unui nou permis de conducere cu o noua valabilitate administrativa se realizeaza la expirarea valabilitatii documentului, dupa efectuarea examinarii medicale prevazute la art. 22. (53) In cazurile prevazute la alin. (51) si (52), eliberarea permiselor de conducere respective se realizeaza fara sustinerea unui nou examen, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.” 10. Dupa articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu urmatorul cuprins: „Art. 241. - (1) Permisele de conducere se elibereaza dupa cum urmeaza: a) pentru categoriile C1, C, D1 si D - conducatorilor auto care detin permis de conducere categoria B si care au promovat examenul corespunzator categoriei solicitate; pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E si DE - conducatorilor auto care detin permis de conducere pentru categoriile B, C1, C, D1, respectiv D si care au promovat examenul corespunzator categoriei solicitate (2) Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, dupa cum urmeaza: a) permisele de conducere eliberate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE; permisele de conducere eliberate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE, daca titularii detin permis de conducere pentru categoria D; c) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE, respectiv categoria DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria C1E, respectiv categoria D1E; d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM; e) permisele de conducere eliberate pentru categoria A2 sunt valabile si pentru categoria A1; f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1; g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor avand o putere de peste 15kW, cu conditia ca detinatorii permiselor sa aiba varsta de 21 de ani impliniti (3) Persoanele care poseda permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevazute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, in cazul in care ansamblul depaseste 3.500 kg, numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de formare in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule.” 11. La articolul 41, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(3) Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectiva.” 12. Articolul 73 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 73. - Regulile privind circulatia pe drumurile publice a bicicletelor, vehiculelor cu tractiune animala, a conducatorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum si de animale se stabilesc prin regulament.” 13. La articolul 80, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 80. - (1) Proprietarul, detinatorul mandatat sau conducatorul auto al carui autovehicul, remorca ori tramvai a fost avariat in alte imprejurari decat intr-un accident de circulatie este obligat sa se prezinte in 24 de ore de la constatare la unitatea de politie pe raza careia s-a produs evenimentul, pentru intocmirea documentelor de constatare.” 14. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „8. nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor;”. 15. La articolul 133, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 133. - (1) Modelele indicatoarelor, marcajelor si semnalelor luminoase, precum si semnalele politistilor rutieri sunt prevazute in anexa nr. 2.” 16. Articolul 137 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „ Art. 137. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.” 17. Dupa articolul 137 se introduce o noua anexa, anexa nr. 1, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta lege, anexa existenta devenind anexa nr. 2. 18. In tot cuprinsul ordonantei de urgenta, sintagma „subcategorii de vehicule” se inlocuieste cu sintagma „categorii de vehicule”. Art. II. - Categoriile si subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivaleaza cu categoriile de vehicule pentru care se elibereaza permise de conducere potrivit dispozitiilor art. 20 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, dupa cum urmeaza: a) categoria A cu categoria A; categoria B cu categoria B; c) categoria BE cu categoria BE; d) categoria C cu categoria C; e) categoria CE cu categoria CE; f) categoria D cu categoria D; g) categoria DE cu categoria DE; h) categoria Tb cu categoria Tb; i) categoria Tv cu categoria Tv; j) categoria Tr cu categoria Tr; k) subcategoria A1 cu categoria A1; l) subcategoria B1 cu categoria B1; m) subcategoria C1 cu categoria C1; n) subcategoria C1E cu categoria C1E; o) subcategoria D1 cu categoria D1; p) subcategoria D1E cu categoria D1E. Art. III. - Permisele de conducere eliberate anterior datei de 19 ianuarie 2013 pentru categoriile de vehicule echivalente celor prevazute la art. 24 alin. (5) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, isi pastreaza valabilitatea administrativa pana la data expirarii mentionata in acestea. Art. IV. - Prezenta lege intra in vigoare la data de 19 ianuarie 2013. Art. V. - In termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor, Guvernul va adopta hotararea de modificare si completare a Hotararii Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile ulterioare, corespunzator modificarilor si completarilor aduse prin prezenta lege. * Prezenta lege transpune urmatoarele prevederi din Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere (reformata), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 403 din 30 decembrie 2006: — art. 4 alin (1)—(3) si alin. (4) lit. —k);— art. 6 alin. (1), alin. (2) lit. a)—f) si alin. (3) lit. a);— art. 7 alin. (1) lit. (e), alin. (2) si (3);— art. 12;— art. 13. Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata. p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, VIOREL HREBENCIUCPRESEDINTELE SENATULUI GEORGE-CRIN LAURENTIU ANTONESCUBucuresti, 9 noiembrie 2012.Nr. 203. Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/ CODUL RUTIER 2013: Permis de la 16 ani Persoanele care au peste 16 ani şi care vor dori să conducă un moped sau un triciclu vor avea nevoie, începând cu 19 ianuarie 2013, de permis de conducere pentru categoria AM.Aceasta este una dintre reglementările aduse legii circulaţiei care a fost deja publicată în Monitorul Oficial. "La începutul acestei săptămâni a fost promulgată legea pentru modificarea şi completarea OUG 195 privind circulaţia pe drumurile publice. Aceste modificări transpun, practic, în legislaţia românească prevederile Directivei europene 126/2006 a Parlamentului European. Principalul scop al prevederilor Directivei este de a îmbunătăţi siguranţa rutieră şi facilitarea liberei circulaţii a persoanelor care îşi stabilesc reşedinţa într-un alt stat membru precum şi reducerea posibilităţii de eludare a normelor referitoare la examinarea medicală şi de asemenea armonizarea normelor referitoare la obţinerea permisului de conducere. Proiectul de lege asigură transpunerea şi aplicarea prevederilor prin reintroducerea mopedelor şi triciclurilor în categoria autovehiculelor, aspect ce conduce la obligativitatea permisului de conducere pentru aceste categorii. Şoferii vor avea nevoie să obţină permis de conducere pentru categoria AM. Cei care vor dori să conducă un moped va trebui să obţină un permis de conducere în urma unui examen constând într-o probă teoretică şi o probă practică în poligon. Pentru obţinerea permisului de conducere pentru mopede, vârsta minimă este de 16 ani", a declarat pentru AGERPRES Mihai Enache, şeful Serviciului de Relaţii Publice din cadrul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. COD RUTIER: Permisul de conducere, indiferent de categorie, este bun pentru mopedeTotodată, şoferii care deţin deja un permis de conducere, indiferent de categorie, vor putea conduce mopedele. De asemenea, potrivit reglementărilor, apar modificări în ceea ce priveşte prelungirea valabilităţii permiselor de conducere. Astfel, pentru categoriile destinate şoferilor profesionişti, perioada de valabilitate va fi de cinci ani, iar pentru şoferii amatori va fi de zece ani. Până acum, valabilitatea era de zece ani pentru toţi posesorii de permis de conducere. Mihai Enache a precizat că o altă modificare o presupune trecerea de la subcategorii la categorii. Astfel, subcategoriile B1, C1, C1E, D1 şi D1E vor deveni categorii. "Prelungirea perioadei de valabilitate pentru orice permis de conducere, din ianuarie 2013, se va face după efectuarea unei verificări medicale corespunzătoare categoriilor de permis de conducere deţinute", a spus Enache. În acelaşi timp, noua lege a circulaţiei prevede ca cei care doresc să obţină permis de conducere pentru motociclete din categoria A, să aibă vârsta minimă de 24 de ani. În prezent, permisul de conducere pentru categoria A se poate obţine la 18 ani. "Dacă un candidat are împlinită vârsta de 20 de ani şi o vechime de doi în conducerea unei motociclete din categoria A2, se va putea prezenta la examen", a precizat Mihai Enache. Potrivit directorului adjunct al Direcţiei Rutiere, cms-şef Costin Tătuc, numai în primele zece luni ale anului, la nivel naţional, s-au înregistrat 589 de accidente grave de circulaţie produse din vina mopediştilor, ceea ce reprezintă 7,6% din totalul accidentelor. "Este de remarcat faptul că există o scădere faţă de perioada similară a anului trecut de 5,7%, adică cu 34 mai puţine accidente produse din vina lor. Cauzele principale sunt: viteza şi în special viteza neadaptată care a produs 166 de accidente grave de circulaţie soldate cu 23 de persoane decedate şi 150 de răniţi grav, cauză care reprezintă 28,1% din ponderea totală. O altă cauză este neacordarea priorităţii vehiculelor, provocând 36 de accidente grave de circulaţie soldate cu zece morţi şi 27 de răniţi grav, adică 6,1% din totalul cauzelor generatoare de accidente grave. O a treia cauză este neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers care a generat 27 de accidente soldate cu cinci morţi şi 24 de răniţi grav, adică 4,6% din totalul cauzelor generatoare", a declarat pentru AGERPRES cms-şef Costin Tătuc. El a mai spus că în 62 din cazuri, adică 10,5% din totalul accidentelor produse, cei care conduceau mopede se aflau sub influenţa băuturilor alcoolice. În ceea ce priveşte cauzele generatoare, tentaţia vitezei rămâne foarte mare la mopedişti care "nu realizează că viteza le amplifică greşelile, sporind exponenţial riscul de accident". "Neacordarea priorităţii de trecere se datorează tentaţiei dăunătoare a mopediştilor de a se "strecura în trafic", mizând pe dimensiunile mici, demarajul bun al scuterelor, pe motiv că "au timp ori au loc să treacă". Conducerea imprudentă are la bază lipsa de pregătire teoretică şi practică, simplul simţ al echilibrului deprins la mersul pe bicicletă fiind insuficient pentru a conduce în siguranţă un moped. Mopedul este o jucărie extrem de periculoasă pentru că demarează rapid şi poate atinge uşor viteze apreciabile, ceea ce îl face destul de greu de controlat. Poliţia rutieră susţine necesitatea introducerii deţinerii permisului de conducere pentru a conduce asemenea vehicule pe drumul public pentru că prin această modalitate cei în cauză pot fi responsabilizaţi şi mult mai bine instruiţi", a completat Tătuc. Editat Ianuarie 22, 2013 de MotoScut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Ianuarie 22, 2013 Share Postat Ianuarie 22, 2013 Pe scurt: -pentru moped <45km/h <50cc <4 kW trebuie permis AM si 16 ani -pentru 50,1-125cc <11 kW trebuie permis A1 si 16 ani -pentru >125,1 <35 kW trebuie permis A2 si 18 ani -pentru >125,1 >35 kW trebuie permis A si 20 de ani + 2 ani pe A2, sau 24 de ani Nota: -cu A1 poti conduce si AM -cu A2 poti conduce si AM, A1 -cu A poti conduce si AM, A1, A2 -cu B poti conduce AM, A1, A2 -cu orice alt permis poti conduce AM Cu siguranta ai inteles ceva gresit, nu poti merge cu B-ul cu motociclete din categoria A2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.