Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Sper ca s-a vazut in aceasta cursa cat de japita e musiu Wax.

Super bulan pe primul steag rosu,de unde era pe SC cu aia 2 de la AMG cu gume fresh in spatele lui si el ar fi trebuit sa piarda 25s la boxe,s-a pomenit pleasca pe 1 si cu gumele schimbate moca.

Restart - pierde locul ca macalaul,greseste si franarea,iese in afara,dar la intrare matura pista din dr in stanga de se opreste tot plutonul la 40 la ora cred ca sa evite contactul.Ce cauta oare cand a intrat asa?Un mic contact cu Ham ca sa iasa amandoi desigur.

Dupa aia e penalizat pune frana brusc in mijlocul circuitului incercand (de data asta i-a iesit insa numai pe jumatate) un nou contact.

Apoi da locul da numai pe jumate.

Fuck,m-am plictisit de tiganiile astea de 3 lei ale lui.

Ok - AMG are clar un avantaj tehnic.Dar vorba lui Wolff - Horner si RB efectiv fac cele mai josnice lucruri pt a contracara acest avantaj.

 

Dupa ce l-am laudat pe Wax la Interlagos pt ca a facut o cursa fenomenala chiar daca a iesit pe 2,a fost atat de bun in a contracara Mercedes'ul care era clar mai puternic,acum a fost ultima japita.A recurs la niste chestii care nu au fost facute nici in perioada Prost-Senna nici chiar de catre Schumacher.Vorba colegului de mai sus - la josnicie imi aduce aminte de Schumacher - dar ala totusi parca nu se pricepea asa de bine la asemenea tertipuri.

 

Am zis si mentin - cine a castigat cursa asta castiga campionatul.

Cred insa cu tarie ca Verst il va lovi pe Hamilton la urmatoarea cursa - va cauta sa-l scoata din cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cursă neașteptat de animată. Multe incidente, dar nu neapărat datorită traseului. Comisarii au avut de lucru azi. Decizii subiective care este normal să nu mulțumească pe toată lumea.

 

Duel foarte fain la vârf, dar teribil de dezechilibrat. Superioritatea Mercedes a fost evidentă, așa cum era și preconizat: accelerație la maxim pentru peste 75% din lungimea turului. Chiar și cu plecare din pole, Verstappen nu avea cum să câștige astăzi - și nu din cauza deciziilor favorabile lui Hamilton. Aș spune chiar că la cum stau lucrurile, Max nu prea mai are cum să câștige campionatul în condiții normale: Hamilton are clar mașina mai rapidă și un coechipier mai capabil.

 

Pe o notă mai subiectivă, cu cursa de astăzi Verstappen și-a făcut mulți fani: plecat de pe 3 cu o mașină inferioară și cu două penalizări, a pus probleme serioase rachetei Mercedes și a terminat pe 2 cu un Red Bull care nu prea avea ce să caute acolo. De la strategia îndrăzneață cu pneurile, la manevrele agresive și la inspirația de a trage avantaj din orice mic detaliu (modul în care i-a cedat poziția lui Hamilton inițial, doar pentru a prinde DRS-ul ulterior și a recupera-o ulterior mi s-a părut magistral). Cel mai bun pilot astăzi, fără discuție. Faptul că Hamilton a făcut o cursă bună iar Verstappen a reușit totuși să-l eclipseze spune multe.

 

3 minutes ago, Method said:

Super bulan pe primul steag rosu,de unde era pe SC cu aia 2 de la AMG cu gume fresh in spatele lui si el ar fi trebuit sa piarda 25s la boxe,s-a pomenit pleasca pe 1 si cu gumele schimbate moca.

 

Nu mă pronunț asupra incidentelor, ar fi un dialog al surzilor (deși Verstappen este probabil pilotul de generație nouă care seamănă aici cel mai bine cu idolul tău), dar nu sunt de acord că asta ar fi fost "bulan". A fost un risc strategic asumat din partea RBR/Verstappen. Era aproape evident că vor fi alte SC-uri/stag roșu - lucru pe care mizau. Dacă nu se întâmpla în timp util, ar fi pierdut foarte mult. Au riscat, s-a întâmplat, au câștigat. Nu este pentru prima dată când aleg o strategie alternativă agresivă și riscantă, sunt chiar cunoscuți pentru asta. Și de obicei sunt obligați să o facă pentru că Mercedes au avantajul tehnic. Echipa campioană se mulțumește cu strategii simple și previzibile tocmai pentru că au avantajul tehnic necesar pentru a corecta pe circuit oricum. Au pierdut însă câteva curse cu abordarea asta - singura dată când i-au bătut pe cei de la Red Bull la strategie anul ăsta a fost la Barcelona.

 

Urmează ultima etapă cu egalitate aproape perfectă între cei doi. Scenariu de vis pentru spectatori. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 7 minute, PzKpfW a spus:

cu cursa de astăzi Verstappen și-a făcut mulți fani

Bineînțeles, a fost chiar iubit de public la interviuri. 🤣

Acum 7 minute, PzKpfW a spus:

Cel mai bun pilot astăzi, fără discuție. Faptul că Hamilton a făcut o cursă bună iar Verstappen a reușit totuși să-l eclipseze spune multe.

L-a eclipsat așa de tare încât abia a câștigat ăsta cursa cu vreo 8 secunde în față și cu nasul făcut zdrențe. 

Plus cel mai rapid tur 🚀

 

Turnați-i măh zahăr în benzină, să facă față și ăsta micu'! 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

Pe o notă mai subiectivă, cu cursa de astăzi Verstappen și-a făcut mulți fani: plecat de pe 3 cu o mașină inferioară și cu două penalizări, a pus probleme serioase rachetei Mercedes și a terminat pe 2 cu un Red Bull care nu prea avea ce să caute acolo. De la strategia îndrăzneață cu pneurile, la manevrele agresive și la inspirația de a trage avantaj din orice mic detaliu (modul în care i-a cedat poziția lui Hamilton inițial, doar pentru a prinde DRS-ul ulterior și a recupera-o ulterior mi s-a părut magistral). Cel mai bun pilot astăzi, fără discuție. Faptul că Hamilton a făcut o cursă bună iar Verstappen a reușit totuși să-l eclipseze spune multe.

 

 

Nu mă pronunț asupra incidentelor, ar fi un dialog al surzilor (deși Verstappen este probabil pilotul de generație nouă care seamănă aici cel mai bine cu idolul tău)

Nu mi s-a parut nimic magistral in felul in care a incercat astazi in cel putin 2 randuri sa il loveasca pe Hamilton.

Era clara intentia si cautarea contactului - daca abandonau amandoi aici era un win-win pt el.Si asta a vrut si a incercat-o pe toate planurile.

Sa aplauzi asa ceva...mi se pare derizoriu.Dar in fine,preferintele unor oameni...

Repet - nu mi se pare Hamilton un geniu cenusiu si nici cel mai bun pilot de pe grila,dar aici si-a tinut cumpatul.Ceea ce denota sange.

In timp ce Wax a cedat in quali iar in cursa,cand a vazut ca pierde controlul efectiv a luat-o razna.

 

Nu vad eclipsarea,dupa toate sicanarile si mai ales faza cu franat in fata - reactia aia a lui Ham de degajare cred ca ai ales sa nu o vezi - sa zici ca Verst l-a eclipsat...discutia nici nu mai are sens.

Din 2007 de cand a venit negrisorul in F1 nu mi-am dorit in nici un moment sa castige macar o cursa,decum atatea campionate,bai dar decat sa castige campionatul acea japita olandeza insolenta si aroganta,mai bine il castiga Mazepin,decum Hamilton.

Nu poti sa faci fazele pe care le-a facut Verst astazi,efectiv nu se face asa ceva.Imi pare rau.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am treaba cu sportul asta, asta fiind prima cursa full la care m-am uitat. Din comentarii am inteles ca Max are o victoriie in plus fata de Lewis si tot din comentarii am inteles ca are si un monopost mai prost. Mie-mi pare racheta baiatul asta. Am sa ma mai uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, cuki a spus:


A franat tarziu, a iesit afara…a fost penalizat…de 3 ori.

Btw cand BLMu i-a facut Brake Check la Vettel in Baku, a fost penalizat Vettel.

Iar acuma nu mi-a parut Brake Check, a vrut sa-i cedeze pozitia, asa cum trebuia sa o faca. Iar argumentul lui BLM, “nu m-am asteptat”…pai juma de tur inainte a luat-o prostu pe aratura, normal ca trebuia sa incetineasca sa iti cedeze pozitia…ma rog, cand ai ochelari de cal (poate am eu).

Eee,ee las-o pe asta cu virginul care vai maica a gresit perioada de franare.Asta poti sa o spui cuiva care a vazut azi prima cursa.

A fost penalizat pt ca de fiecare data la revenirea de pe circuit dupa ce "gresea"...ma cum gresea el fix unde putea intra inapoi,unde erau ziduri a naibii daca gresea,Verst intra maturand circuitul de la dreapta la stanga de se oprea tot plutonul,nu numai Ham.

Mai nene mai,ce intrare pe circuit e asta?Pe langa faptul ca nu ai voie legal sa revii asa pe circuit,el nu ca revenea,ci se ducea pana in partea cealalta "sperand" ca poate alalalt nu franaza si se lovesc.Ma lesi - era foarte straveziu ce incerca Verst sa faca - CONTACT.

 

Brake check?Suntem la Nascar sau wtf?Pe linia dreapta la 300kmh pui frana brusc?E logic?Hai ca daca nici aia n-a mai fost incercare de contact...am revazut faza cu incetinitorul de 3 ori - asa s-au aprins luminile alea de regen - al naibii daca inteleg si acum cum a putut Ham sa evite,a fost incredibil.

Raspunde la urmatoarea intrebare - daca avea Verst 2-3 puncte in spatele lui Ham in campionat,mai facea asa?Da sau nu?O mai ardea cu "brake check" si reveniri pe circuit maturand toata breteaua de asfalt?Pt ca astfel iti raspunzi singur la faza cu scosul de pe circuit.

Acum 12 minute, cuki a spus:

Da faza cand l-a scos pe Verstappen afara de pe circuit ai vazut-o? Sau si

acolo eram doar eu cu ochelari de cal?

Eee,ee pai ce facem ne sucim?Nu mai e ca la Silverstone "cine e in fata are voie sa-si aleaga trasa"?Aici nu se mai aplica?sau se aplica doar la Verst? :)

 

Am mai zis si repet - nu sunt fan niciunul - la Interlagos Verst mi s-a parut incantator si l-am laudat (ceea ce n-am auzit vreun fan Verst sa recunoasca meritele celuilalt),dar aici mi s-a parut ultima scarba de om.Sunt unele lucruri care efectiv nu se fac,asa ceva nici MS nu facea.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, l.u.v said:

L-a eclipsat așa de tare încât abia a câștigat ăsta cursa cu vreo 8 secunde în față cu nasul făcut zdrențe. 

Plus cel mai rapid tur 🚀

 

Ești fan Hamilton, dar încearcă să privești obiectiv: diferențele sunt foarte mici în F1, un pilot nu are cum să genereze așa ceva doar din pilotaj. Ecartul a fost creat de pneuri și bineînțeles de către motorul Mercedes - cel mai puternic de pe grilă și cu doar 2 curse la activ. Motorul lui Verstappen este la a 4-a sau a 5-a cursă.

 

1 minute ago, Method said:

Dar in fine,preferintele unor oameni...

 

Cred că am mai pus poza asta aici :) 

 

image.thumb.png.1d03290dbe870f8c9771b15679a576a7.png

 

3 minutes ago, Method said:

Nu vad eclipsarea,dupa toate sicanarile si mai ales faza cu franat in fata - reactia aia a lui Ham de degajare cred ca ai ales sa nu o vezi

 

Am să fiu subiectiv aici, dar Hamilton s-a comportat (pentru a nu știu câta oară) ca o divă frustrată: avea efectiv trei sferturi din lățimea circuitului ca să treacă de el, aici fiind și scopul. Verstappen și a păstrat trasa, nu l-a șicanat, inițial a lăsat accelerația și când a văzut că Sir nu trece, a și frânat. Cam penibilă apărarea cu "brake testing". Dealtfel a fost și treabă de moment: Hamilton a schimbat placa atunci când a aflat despre ce era vorba de fapt (că Verstappen încerca să-i cedeze poziția).

 

8 minutes ago, adidas said:

Nu prea am treaba cu sportul asta, asta fiind prima cursa full la care m-am uitat. Din comentarii am inteles ca Max are o victoriie in plus fata de Lewis si tot din comentarii am inteles ca are si un monopost mai prost. Mie-mi pare racheta baiatul asta. Am sa ma mai uit.

 

Ai rezumat destul de bine situația :) În afara animozității generale față de un pilot care are avantajul tehnic de partea lui, Verstappen este agresiv și face șou. Mai mult, belgo-olandezul a terminat toate cursele (fără incident) din acest sezon pe 1 sau pe 2. Mi se pare impresionant și elocvent.

 

image.thumb.png.595b722054a5173a5348e5540e1dece8.png

 

  • În Azerbaidjan a abandonat de pe primul loc din cauza unei explozii de cauciuc.
  • În Mare Britanie a abandonat după contact cu Hamilton.
  • În Italia a abandonat după contact cu Hamilton.
  • În Ungaria a terminat pe 9 după ce în primul viraj a fost lovit indirect de către Valtteri Bottas (coechipierul lui Hamilton) și a mers practic toată cursa cu monopostul avariat.
11 minutes ago, Method said:

Nu mai e ca la Silverstone "cine e in fata are voie sa-si aleaga trasa"?

 

La momentul respectiv am spus că mișcarea va avea repercursiuni. Nu vom ști niciodată cu siguranță, dar personal sunt convins că Verstappen l-ar fi tratat mai respectuos pe Hamilton la Monza, Interlagos și aici dacă nu exista manevra de la Silverstone.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cred că asta (@9:16) clarifică și acuzațiile deșarte de "brake testing". Așa cum se intuia, Hamilton nu a vrut să-l depășească acolo pe Verstappen pentru a nu-i oferi avantajul DRS-ului ulterior. Ceea ce a făcut #33 (a decelerat, apoi a frânat) era perfect legal.

 

2 minutes ago, l.u.v said:

În Anglia tot găina de Werstsppen a greșit și a ieșit afară, despre ce vorbim? 

 

S-a discutat deja (prea) mult despre incidentul respectiv. Pe scurt niciunul dintre ei nu a cedat: Verstappen a fost mai expus datorită faptului că era un viraj rapid iar el era pe exterior; Hamilton era pe interior și nu avea mult de pierdut - poate maxim o aripă față avariată. Hamilton a fost dealtfel găsit vinovat și amendat pentru acea manevră - oficial pentru că a provocat un acroșaj, practic pentru "careless driving" (tu te poți duce în zid, eu îmi păstrez linia). Incidentul a dat tonul pentru restul duelurilor dintre ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Am să fiu subiectiv aici, dar Hamilton s-a comportat (pentru a nu știu câta oară) ca o divă frustrată: avea efectiv trei sferturi din lățimea circuitului ca să treacă de el, aici fiind și scopul. Verstappen și a păstrat trasa, nu l-a șicanat, inițial a lăsat accelerația și când a văzut că Sir nu trece, a și frânat. Cam penibilă apărarea cu "brake testing". Dealtfel a fost și treabă de moment: Hamilton a schimbat placa atunci când a aflat despre ce era vorba de fapt (că Verstappen încerca să-i cedeze poziția).

...dupa Silverstone unde am zis ca a facut o tiganie penibila comportandu-se ca si cum Ham n-ar fi existat dupa ce a scos 1m botul in fata lui (vorba lui Alonso "nu te poti comporta ca si cum n-am fi acolo"),dar toti (inclusiv tu) mi-ati dat in cap cu regulile si comisarii si iata verdictul Race Direction,aici vreau sa vad ca aplicati aceeiasi regula pt ca altfel nu mai puteti fi obiectivi,nu?

Verstappen handed further 10-second penalty for Lap 37 collision with Hamilton in Saudi Arabian GP

 

"At Turn 21 the driver of car 33 [Verstappen] was given the instruction to give back a position to car 44 [Hamilton] and was told by the team to do so 'strategically'. Car 33 slowed significantly at Turn 26.

However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to DRS detection line 3. The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing.

In deciding to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.

Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the first to cross the DRS [line]. However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed."

 

Deci cand bagi 70bari pe pedala de frana si 2.5g decelerare cu ala la 2m in spatele tau,sa nu mai zica cineva ca nu a fost intentie.

Hai,lasati-o mai moale cu Wax cel virgin.Acuzatiile "desarte" nu mai prea sunt asa desarte acum nu?Mai "e perfect legal" sau nu?

Sau am luat in brate maxim argumentul Race Direction la Silverstone dar aici il dam la spate ca nu ne convine rullingul?...cand spunem ca o data e alba si alta data e neagra in functie de ce pilot e de vina,nu mai prea e obiectivitate,e fanboism nu?

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

La momentul respectiv am spus că mișcarea va avea repercursiuni. Nu vom ști niciodată cu siguranță, dar personal sunt convins că Verstappen l-ar fi tratat mai respectuos pe Hamilton la Monza, Interlagos și aici dacă nu exista manevra de la Silverstone.

Cum esti tu convins si ai incredere in bunele intentii ale unui pilot care n-am vazut sa aiba niciodata in cariera lui macar o urma de farama de bune intentii...imi dau lacrimile cand vad atata incredere in oameni :crack:

Sunt 2 curve care se dau dupa cum bat apele amandoi,hai sa nu mai mancam calcat cu lingura,ma lesi?

Si faza de la Monza a fost inainte de Silverstone din cate mai tin eu minte?Elucubratia asta cu "respectul pierdut" nu tine nici in teorie...

 

Am mai zis si o repet - Verst e o japita care a trecut linia masiv aici.Dar totul cred ca a inceput de la startul sezonului de cand si-a dat seama ca il poate intimida cu succes pe marele Sir Black Pride care nu mai e obisnuit sa aiba de a face cu un pilot care e agresiv over the line - ca el nu s-a mai batut 4real pt campionat de prin 2007/2008,batalia din 2016 fiind totusi controlata in mare parte.

Ham a gresit initial pt ca din start n-ar fi trebuit sa cedeze 1mm - sa ia lectii de la Alonso,pe care il stimeaza atat,si sa trateze orice intalnire cu Wax drept o inclestare all-in.Ham insa a cedat in 80% din cazuri sperand ca o rezolva din forta AMG.Eh,uite ca nu mai e nici AMG ce-a fost nici Honda-RB ce-a fost,iar Verst e un mic MS.Vom vedea,va fi interesant in ultima etapa - dar cred ca s-a pus "in harm's way" ajungand pana aici la egalitate.Putea s-o rezolve demult.Insa totusi are prima sansa.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Method a spus:

Sunt 2 curve care se dau dupa cum bat apele amandoi

Corect! Dintre care una se și îmbracă precum o cocotă. :crack:

Alea 10 sec le-au adăugat la timpul din cursa de ieri? Adică fix pix, că tot pe 2 rămâne cu aceleași puncte, nu? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

În afara animozității generale față de un pilot care are avantajul tehnic de partea lui, Verstappen este agresiv și face șou. Mai mult, belgo-olandezul a terminat toate cursele (fără incident) din acest sezon pe 1 sau pe 2. Mi se pare impresionant și elocvent.

Animozitatea despre un pilot care are avantaj tehnic mi se pare normala si subscriu - suntem toti plictisiti pana peste cap de Ham si godbless'ul lui.Dar nu mi se pare ca Verst e "raspunsul" ca el e Mesia sa zic asa.

Este un pilot extrem de rapid - nu stiu daca cel mai rapid dar in top 3.Este fantastic faptul ca nu greseste jos palaria.Foarte rare greselile lui.Ma inclin.

Racecraft'ul lui Verst insa...daca la Interlagos a dovedit maturitate si skill fantastic si chiar credeam ca s-a maturizat - aici am vazut un regres si acelasi comportament de copil razgaiat al lui Horner care de ciuda ca pierde printre degete un loc 1 recurge la niste lucruri josnice.

Nu este obisnuit cu duelurile roata la roata si se vede - nu este obisnuit sa fie cineva langa el nu este obisnuit sa depaseasca si iarasi se vede (foarte ciudat cum un pilot foarte bun pe intimidare si pe defensiva efectiv nu stie sa depaseasca),este obisnuit ca ceilalti piloti sa cedeze in fata lui.Cand intalneste un pilot care nu cedeaza,si ii platestes cu aceeiasi moneda,apar problemele.Si atunci incep vociferarile pe radio si "Why i got a penalty?..it wasn't my fault" samd samd.

E un pilot fantastic cand e pe locul 1 si un pilot execrabil cand e pe 2,si incearca sa-si suplineasca lipsa de racecraft la capitolul asta cu agresiviate.Dar atunci cand agresivitatea ii e intoarsa inapoi,tipa ca o virgina violata.

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

Corect! Dintre care una se și îmbracă precum o cocotă. :crack:

Alea 10 sec le-au adăugat la timpul din cursa de ieri? Adică fix pix, că tot pe 2 rămâne cu aceleași puncte, nu? 

Ooo,da - e penibil si Black Pride,macar Verst arata ca un om.E jenant.

Da,per total Verst a primit 5+10=15s.Isi pastreaza locul 2 nici o problema.

Acum 30 minute, cuki a spus:

...garantez ca si daca ar fi sa castige Max campionatul intr-o cursa fair, Mr. BLM va face scandalul tipic de oprimat.

Normal ca ar face.Si vice-versa.Nu incerc sa apar lamentarile lui Ham,insa esti prea fan Verst,imi pare rau.

Dar incearca macar sa fii obiectiv pt ca tu erai unul de tipa in gura mare la Silverstone "iata ce a zis Race Direction,stewarzii au dat verdictul si ei sunt de meserie ne apucam noi sa ii contrazicem?etc etc".

Aici trebuie sa fii la fel,deci nu poti spune la Silverstone ca Race Direction e Dumnezeu si aici sa te stergi cu verdictul lor la fiund nu?

Nu prea ai mai fi obiectiv atunci nu? :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

Si faza de la Monza a fost inainte de Silverstone din cate mai tin eu minte?Elucubratia asta cu "respectul pierdut" nu tine nici in teorie...

 

image.thumb.png.6672f29a861afad45ea1a12067808431.png

 

1 hour ago, Method said:

Verstappen handed further 10-second penalty for Lap 37 collision with Hamilton in Saudi Arabian GP

 

O decizie goală de conținut care nu are niciun impact asupra rezultatului. Dacă Bottas era mai aproape de el și penalizarea ar fi schimbat ordinea finală, Verstappen ar fi primit probabil doar 5s - sau chiar doar o avertizare. În același timp este o problemă de logică în explicațiile lui Hamilton (sau mi-a scăpat mie ceva): se plângea de faptul că nu a înțeles de ce Verstappen a încetinit și că nu știa că trebuia să-i cedeze lui poziția; în același timp, a susținut că nu a vrut să treacă de el acolo pentru a nu-i oferi DRS-ul. Ceva nu are sens și este penibil.

 

Nu că ar conta. Cursa este încheiată, iar Hamilton a fost favorizat obiectiv de către deciziile stewarzilor.

 

Cât despre intenția vădită de a frâna doar ca să intre ăla din spate în el, mi se pare un argument rizibil. Dacă de acolo ar fi rezultat un accident important din care HAM (sau ambii) să fi abandonat, cel mai probabil se lăsa cu o penalizare grea pentru Verstappen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiati ca Toto Wolff are (de fapt avea, ca a murit)  tatal roman??

 

 

 

Wolff was born on 12 January 1972 in Vienna[2] to a Polish mother and a Romanian father.[4] His mother was a physician. He grew up in the city[5] and was educated in a French school there, despite not coming from a wealthy family. Wolff's father was diagnosed with brain cancer when he was eight years old. His parents separated following his father's diagnosis. His father died of the disease during Wolff's adolescence.[6]

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ce tare e imaginea asta 😊

Dacă nu s-ar vedea sticla ai zice că se pișe pe toți.. 

 

Băi, dar eu tot nu înțeleg o chestie, cum naiba a luat atâtea secunde avans Hamilton cu bucata aia de eleron rupt? Aia nu a contat? 

Pe de alta parte, Hamilton a fost extrem de norocos de cel puțin doua ori, când Ocon a călcat cu roata pe aceeași parte de eleron și când l-a lovit pe Verstappen. 

Aproape incredibil cum a rezistat aripă aia si s-a rupt doar o bucată din ea!

 

Impresionant si cum făceau gumele spate pe janta la filmările relanti, incredibil, ce forțe! 

 

3267043.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La f1 de mult anvelopele lucrează mai mult decât suspensiile! Se vede pe niște super slow-uri când sar vibratoare cum gumele tremură ca piftia și suspensia abia dacă se clintește, mai ales pe față. Dar parcă trec la roți de diametru (mult) mai mare de la anu'. 🤔

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

55 minutes ago, l.u.v said:

Băi, dar eu tot nu înțeleg o chestie, cum naiba a luat atâtea secunde avans Hamilton cu bucata aia de eleron rupt? Aia nu a contat? 

 

Mercedes spune cam +0.4s pe tur. Captele aripii nu au rol aerodinamic activ (i.e. nu generează portanță/apăsare), doar dirijează aerul spre exteriorul roților față pentru a limita turbulențele pe care le generază.

 

Contextual oricum Hamilton era mult mai rapid pe tur decât Verstappen. Modul în care a reușit (la fel ca în Brazilia) să-l țină atât de mult în spate a fost impresionant de urmărit. După ce a trecut știa foarte bine că nu are șanse să-l redepășească. Asta, plus faptul că nu mai avea gume, plus un motor vechi de care trebuie să aibă grijă s-au tradus prin diferența de la final.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus schimbarea de strategie dupa ce a aparut penalizarea de 5 secunde. Nu avea sens sa traga cu dintii de locul 1 (nu aveau cum sa puna 5 secude fata de Ham), au ales sa ia un pic distanta si sa incerce un schimb de gume pentru tur rapid si punct bonus. Imaginile au aratat mecanicii pregatiti pentru schimb, dar au renuntat rapid pentru ca era destul de strans cu Ocon si Botas la 20-25 secunde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, l.u.v said:

Pfuai, păi înseamnă că e diferență mare între monoposturi!

 

Cam asta cânt pe aici de ceva timp deja :) Mercedes au cea mai bună mașină (și) anul ăsta. Când au fost surclasați de către Red Bull în prima parte a campionatului s-a întâmplat printr-o combinație de factori (nu au reușit să facă să funcționeze gumele cum trebuie, greșeli de pilotaj, greșeli strategice, etc.). Iar de când au descoperit șmecheria cu înlocuirea excesivă a motoarelor (pentru care Bottas a fost cobai), merg rachetă. Să iei 5 locuri penalizare pe grilă și să primești în schimb avantaj de 20-30km/h pe liniile drepte e afacere bună. Strigă "ursul!" la Red Bull pentru că manipulează și interpretează excesiv regulamentul, dar nici ei nu sunt mai breji: echipa campionă a ultimilor 7 ani ajuns să profite de un loophole în regulament, gândit inițial pentru echipele codașe. Faptul că ultimele circuite au favorizat puterea motorului nu au făcut decât să adauge la avantajul pe care-l aveau deja.

 

Hamilton este un pilot bun și face curse remarcabile. Este însă cam greu de desifrat cât de mult din performanța afișată este a lui și cât este de fapt mașina. Faptul că are un etalon de comparație slab (Bottas) nu ajută. Elementul edificator pentru mine în acest sens a fost performanța lui Russell la Sakhir în 2020, când s-a suit în mașina campionului și a spălat pe jos cu Valtterică direct. Singurul lucru care mă bucură aici este faptul că începând de anul viitor vom vedea mai clar cum stă treaba de fapt și cât de bun este Sir Lewis.

 

19 hours ago, PzKpfW said:

Faptul că Hamilton a făcut o cursă bună iar Verstappen a reușit totuși să-l eclipseze spune multe.

 

La asta mă refeream aici:

 

image.thumb.png.9f670395768e332b4b3d90d864b86fd7.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati scris prea mult de la cursa incoace ca sa pot sa citesc tot. Asa ca doar zic si eu ce am de zis si intreb ce am de intrebat. E prima cursa pe care o vad integral dupa o pauza de vreo 15 ani, am mai incercat de vreo 5-6 ori in perioada asta dar m-a luat somnul inainte de sfarsit; asa ca nu ma luati prea tare...

 

1 MV asta nu mi-a placut de cand i-am vazut moaca aia ofticoasa si inbufnata prima oara la TV. Ham imi place din unele motive care nu tin de pilotaj ci de ce mai face prin partea de caritate si alte chestii. Ca pilot e prima cursa in care-l vad cap-coada. Deci nu-i pot aprecia pe niciunu' decat dupa ce am vazut aseara. Si aseara am vazut un MV bulangiu maxim, fara a fi insa suficient de vulpe incat sa-i iasa manevrele si sa scape si nepedepsit. SI am mai vazut un Ham cam fraier, cazand in cursele intinse, fiind prea bland cu adversarul artagos si prea lasandu-se condus numai de ce-i spune echipa pe radio. (cum sa intrebi in primul tur de dupa prima neutralizare de ce te-au trimis ai tai pe hard, cand alalalt a iesit pe medii?!)

2. Ce regulament e ala in care conducerea cursei negociaza pe radio cu echipele ordinea din grila de dupa a doua neutralizare?!  Si ce zice regulamentul de a ajuns Ocun ala (sau cum il cheama) pe prima pozitie la al treilea start?! Ca nu completasera nici macar un tur intre prima si a doua neutralizare... Nu trebuia sa se plece identic cu al doilea start?

3. Care e diferenta intre VSC si SC real? N-ai voie sa te apropii de ala din fata ta pe VSC? Ca Ham aiedut o gramada pe ultimul VSC, o secunda doua, ceva asa.

4. De cand ordona echipa prin radio cedarea pozitiilor dupa ceva marlanii? Pe vremea mea asta era semnalizat de steaguri sau, parca, de ceva bec in bordul masinilor si in felul asta stiau amandoi pilotii implicati ce urma sa se intample si nimeni nu era surprins.

5. Cum dreaqu s-a ajuns la jumatati de punct?!  Adica...nu toata lumea primeste puncte intregi in functie de pozitia de la final?

6. Ccum dreaqu sa lasi bezmeticii aia sa adune resturi de pe pista fara sa ai SC real pe circuit care sa comunice permanent unde se afla si in cat timp ajunge din nou in zona respectiva?! Ma mir ca n-a fost luat vreun arabete d-ala pe faras...

 

O sa incerc sa vad si ultima cursa, ca m-au facut curiosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Speedy.K said:

Asa ca doar zic si eu ce am de zis si intreb ce am de intrebat.

 

Am să-ți răspund la punctele obiective.

 

2 - Nu a fost o negociere, ci o avertizare: Michael Masi (directorul de cursă) le-a sugerat celor de la Red Bull să cedeze poziția. Dacă ar fi refuzat, incidentul ar fi fost trimis stewarzilor pentru analiză. Având în vedere modul imprevizibil în care se iau deciziile la acest nivel, rezultatul ar fi putut varia între "no further action" și ceva penalizare de 10s pentru Verstappen. Cei de la Red Bull au ales să-l asculte pe Masi.

 

Legat de Ocon, s-a luat în considerare clasamentul din momentul neutralizării - când ordinea era VER - OCO - HAM. Verstappen a trebuit să revină în spatele lui Hamilton și a implicit a pierdut două poziții. Hamilton era deja în spatele lui Ocon, unde a și rămas pentru restart.

 

3 - La VSC nu intră un Safety Car fizic pe circuit, în rest regulile normale de SC se aplică (nu se depășește, se merge în ritm redus). Pentru a dicta ritmul sub VSC, FIA stabilește timpul mediu al unui tur pe fiecare circuit în parte, la care adaugă 30%. Piloții nu trebuie să fie sub (i.e. mai rapizi decât) acel timp pe tur. Timpul sub VSC nu se calculează o dată pe tur ci este monitorizat în mod constant prin GPS și prin senzori la nivelul circuitului (sunt între 30 și 40 de puncte de control pe fiecare circuit). Piloții au în mod constant afișat pe volan delta-ul față de acel timp calculat. În mod evident, nu poți fi tot timpul fix sub acel timp de referință, încerci doar să te apropii cât mai mult posibil de el. La fel ca la un SC normal, pilotul din față este avantajat, el dictând când și cum accelerează.

 

4 - Din momentul în care este mai avantajos să iei inițiativa. În acel caz era evident ce avea să urmeze.

 

5 - În orice cursă încheiată/oprită după parcurgerea a mai puțin de 75% din distanța stabilită inițial se acordă jumătate din punctele aferente. Nu este pentru prima dată când se întâmplă. Dacă spui că te-ai mai uitat la F1 în trecut poate-ți aduci aminte de cursa din 2009 din Malaysia - și au mai fost și altele. În cazul de față zecimalele au apărut după "cursa" din Belgia de anul ăsta care a fost un fiasco total: din cauza ploii abundente s-au efectuat doar câteva ture (și doar 1 complet), toate în spatele SC-ului. Practic nu a fost nicio tură "de concurs" însă s-a considerat cursa ca fiind începută dar terminată cu mai puțin de 75% din distanță parcursă. În consecință, Verstappen (locul 1), Hamilton (locul 3) și Carlos Sainz Jr. (locul 10) au primit 12.5, 7.5 și 0.5 puncte respectiv (în loc de 25, 15 și 1 în mod normal).

 

6 - Prima cursă în Arabia Saudită, circuit nou, comisari de traseu cu 0 experiență. Au primit ceva îndrumări și ajutor de la confrații din Bahrain, dar se pare că nu a fost destul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...