Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Strategie de marketing la reno, a murit coteţul cand sa iasa de la boxe, s-a vz la tv! Deja ma gandesc sa-mi iau o masina cu cricul ca emblema (ptiu, drace, glumesc )!

 

De Honda ce sa mai zicem atunci...Vandoorne e la al cincilea motor in 4 curse.Si nu e ca si cum ar fi terminat vreuna.

Ziceau comentatorii ca Honda s-a dus la AMG cu caciula-n mana sa trimita ei niste baieti sa le spuna unde gresesc.

Ai draq nemtii,au ajuns japonezii sa vina la ei sa ii roage sa le explice cum sta treaba cu tehnica :P

Nemtii cica au fost de acord,dar RB a amenintat ca se va retrage din campionat daca exista coalizare intre AMG si Honda chiar si la nivel tehnic.Na,au si ei dreptate,sa vina AMG si la Renault atunci sa le arate,deh...

 

Încet-încet...

 

89pfjahf9zty.jpg

:rock:

 

 

Asta nou are stop cu LED, este?

Da,ca Audi.Dar mere ca la tel,numa ca sa arate incarcarea.

 

De plictiseala majora,am motait pe FP-uri.Ferrari primele 2 locuri.AMG la 0.3 pe aici in spatele lor,toata lumea pe ultras.Astia ziceau ca de la noile turbine li se trage.Cei 2 au schimbat turbinele,nu au spus insa daca le-au schimbat dat fiabilitatii sau pentru ca noile turbo sunt mai performante.Insa Sochi este in mod clar o pista de forta,pai in 2 km ai 4 viraje si atat ! O gramada de linii drepte si apoi pe final multe viraje foarte lente,de tractiune,la care ar fi mers bine RB zic eu daca nu ar fi penalizata de prima parte cu puterea.

 

Si am mai observat ceva in timp ce motaim pe canapea,auzeam sunetul : Ferrari are TC ! :bounce:

Nush cum au facut nush ce magii au facut,dar in mintea mea e clar,nu e nici o indoiala.

Bai nene,cum veneau ei viejliosi pe liniile alea drepte,aveau sunetul ala destul de puternic pt noua era,ok.Dupa aia franare cu retrogradare pana la apex,poc,poc,cate un rateu cum ii sta bine oricarei masini care probabil intrerupe scanteia sau opreste cilindrii pe franari in mod sigur,ok.Bai,si dupa aia,dupa apex,bagau piciorul baieti in gaz,da?Si se presupune ca il bagau finutz,ca ei vezi-doamne,controleaza gazul cu ciubotzica ei insisi,nu?Pai si atunci de ce la fiecare iesire aveau acelasi sunet,"trrrrr",de motor turat si in acelasi timp gatuit,si tot timpul in aceeiasi intensitate??Pentru ca daca bagau ei piciorushul in gaz solo fara ajutoare,nu se auzea asa,se auzea un crescendo,nu?Prima oara usor,si dupa aia motorul galopa din ce in ce mai tare,nu?Ori la astia nu,dintr-o data acel sunet de motor turat si gatuit,care persista pe tot parcursul curbei,si dupa aia pe finalul curbei "ii dadea drumul" motorului sa se tureze.Suna ceva in genul :

 

 

Observati sunetul pe care il scoate masina pe revenirea pe accel,era similar.Deci nu pe retrogradare,ci la iesirea din apex,ala e sunet gatuit,pedala e jos dar "ceva" nu lasa motorul sa se tureze din admisie sau cine stie..Dar suna ca un motor cu gazul la maxim si admisia gatuita.Adica TC.

Se auzea foarte bine la antrenamente pt ca masinile nu erau grupate si sunetele lor nu se amestecau spre deosebire de cursa sau chiar de quali.O sa mai trag cu urechea si maine in FP3 daca le prind dar eu sunt 90% convins ca acolo e TC.Nu ai cum sa ai acel sunet doar din picior.Pt ca aia efectiv e si accel puternica si in acelasi timp sunet de coborare in ture a motorului.Aia nu se poate face "manual".

Bine,acuma nu ca as condamna Ferrari,bravo lor,orice pentru a fi la acelasi nivel cu AMG.

» Post actualizat in 28 Apr 2017 18:06

Si ceva frumos,cica masini de F1 actuale cu paintworks de demult :

 

image.jpg

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe reducere n-o bãşi als-ul?

Or fi imprumutat comisarii tehnici de la federacia mioritica daca tc e interzis dar Fierari il foloseste. Sau or fi ei mai cu moţ si nu are nimeni voie sa se ia de gaşca lolo :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pole pentru ferrari? Cred ca au o sansa buna sa obtina aici pole-ul sau chiar sa ocupe prima linie la start. Hai ferrari

 

Cei de la AMG au ratat Q3.Si Vettel cred ca iar a gresit putin.Dar Bottas a bulit ultimul sector,Ham nu mai zic.Probabil ar fi fost 1-2 AMG.

Se anunta foarte interesanta cursa de maine.

 

Din curiozitate chiar m-am uitat,mai nene,nu ii pleaca lui Vettel ala masina pe nici o curba.Nici o contrabracare,nimic,e pe sine.O sa urmaresc si la Kimi.

Rectific,ma uitai,ii pleaca foarte-foarte putin in vreo 2 viraje extrem de lente,acolo la final,dar finutz de tot.In rest nu misca masina,chiar daca el e cu pedala jos :

 

https://www.formula1.com/en/video/2017/4/Onboard_pole_position_lap_-_Sebastian_Vettel__Russia_2017.html

 

Daca au descoperit vreo metoda de a implementa un TC fara a fi prinsi s-au scos.Nici nu mai conteaza,AMG poate sa aiba 50 de cai in plus,degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e greu sa fie prinşi, trebuie doar sa se vrea asta. Am zis eu ca incepe sa semene cu campionatele de automobilism mioritice, unii cu trotineta, altii cu semicursiera si nimeni nu baga de seama :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,e putin mai complicat de atat.In primul rand,faptul ca ar avea TC e o speculatie pura,pe care am facut-o datorita sunetului foarte ciudat pe care il scot pe iesirea de pe curbe.Desigur ce aud eu la tv se aude de catre cei care chiar sunt in tema mult mai bine,si mai ales live.Dar de aici de la niste speculatii pure pana la a descoperi vreo forma de tc pe masinile Ferrari e cale lunga.Mai ales ca Ferrari e...Ferrari.Si mai ales ca face ceva care spera toata lumea sa faca de 3 ani incoace - bate Mercedes.Draq,pt asta au schimbat regulamentele masiv.

Daca intradevar Ferrari poseda vreo forma de TC,aceasta ar fi foarte greu de desoperit.De ce - pentru ca de fapt sunt legale cam toate metodele prin care se exercita traction controlul,in afara de TC insasi :

- senzor de viteza a rotii e legal,acesta poate fi folosit foarte frumos pentru a detecta slip'ul,ruperea aderentei.

- franarea pe rotile din spate se face computerizat deja,in sistem brake-by-wire,deci nu pilotul decide cata presiune se aplica pe franele spate,ci un computer.Acesta asculta imputul pilotului care apasa pedala la 90% sa zicem,se ia in considerare brake-bias'ul adica distrib fata-spate,si apoi calc "traduce" aceasta apasare pe care pilotul a exercitat-o pe pedala intr-o forta pe care el trebuie sa o aplice asupra puntii spate.Si aplica forta asta in 2 moduri : cu ajutorul mgu-k si apoi daca mgu-k nu poate aplica toata forta necesara pentru a ajunge la acel nr dictat de pilot dar calculat de computer (a se avea in vedere ca energ ce poate fi recuperata de mgu-k e limitata de catre regul. la 6 sau 8 MJ parca),computerul insusi aplica frana propriu-zisa cu presiunea necesara pentru a ajunge la forta calculata.E un sistem simplu pe hartie dar destul de complicat de reglat,de aia in anii trecuti multe masini aveau probleme cu frana spate,dar acum merg stas.

E,si atunci,avand in vedere acest sistem,e extrem de simplu sa integrezi in modulul de franare spate si o comanda de la alt calc,de a aplica ori frana ori mgu-k pe accel.Cred ca mai degraba frana clasica pentru ca aceasta e untraceable,mgu-k e regulat de regulamente si in consecinta monitorizat.

- avand in vedere ca acum exista injectie directa DECI motoarele nu mai au clapete de acceleratie si toata accel se reguleaza din debit in stilul diesel,ar fi super simplu sa intrerupa gazul pe accel chiar daca pilotul apasa pedala,ar trebui doar sa modifice un parametru in harta de alimentare.Dar din ce se aude acolo,mi se pare ca exista alimentare si exista ignition,dar sunt gatuite.Ar putea avea ca la diesel o mare clapeta de accel undeva inainte de plenum chamber care sa taie aerul.Nush daca e legal,nush daca mai exista clapete(clapeta) de accel,colegii care cunosc regulamentul mai bine sa ne lamureasca.Dar daca exista o asemenea clapeta,ea in mod sigur nu e guvernata de pedala de accel ci de un calc,si prin urmare poate accepta si alte comenzi in afara de ce ii spune pilotul.Ca de pilda sa accepte comenzile unui alt computer care citeste senzorii de roata.

Si la fel de bine ar putea sa se dezactiveze ambreiajul turbinei de inductie,al compresorului,partea turbinei care forteaza aer rece in admisie,si brusc atunci motorul ar avea o scadere a curbei de cuplu,dar asta e mai greu pentru ca am avea lag turbo dupa aia.Dar orice e posibil la asemenea nivel.

 

So,in concluzie,ar fi extrem de simplu la ce ingineri si programatori au ei si la ce tehnologie au sa introduca niste comenzi care sa previna ruperea aderentei de orice fel ATAT PE FRANARE CAT SI PE ACCEL prin aplicarea de catre computer a franei pe accelerare si dezactivarea franei pe franare.

Si la fel,daca mai exista clapeta de admisie aer (desi logic nu ar mai fi nevoie de ea pe inj directa),aceasta ar putea fi foarte frumos folosita pentru limitarea turatiei motorului pe accel in functie de feedback'ul pe care il dau senzorii de viteza a rotilor spate.

Mai pe romaneste,e super simplu sa faca si ABS si TC.Si mai zic inca una : e super simplu si sa faca DTC,ESP,un sistem de mentinere a stabilitatii pe puntea spate,care poate actiona oricand.Pentru ca odata ce ai frana actionata de calc,orice este posbil.

Pe puntea fata nu ai aceasta posibilitate,pentru ca desi exista wheel speed senzor si pe fata,frana fata nu poate fi actionata decat hidraulic,de servo-frana controlata de piciorul pilotului.Deci exista monitorizare,nu exista control decat manual.

Sunt curios pentru ca eu nu am mai vazut demult sa se blocheze rotile spate,o sa fiu atent sa ma uit daca la vreo franare ratata sau pierdere a controlului sau spin se mai blocheaza rotile spate.O sa urmaresc treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kimi Raikkonen appears to have forgotten who was the race leader at one point...

"How did I end up behind Bottas," he asks.

"He was in the lead, Kimi," is the reply.

"Ah.. OK."

 

Asta e bun la bancul zilei :D

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valtteri a câștigat cursa asta, nu Mercedes. Vezi ce a făcut primadonna cu aceeași mașină :)

 

Ferrari a pierdut cursa la start și într-o măsură mai mică prin strategia slabă a lui Vettel. L-au chemat cam târziu la standuri.


» Post actualizat in 30 Apr 2017 14:14

Dacă o ține tot așa, Bottas are toate șansele să primească un nou contract de la Merc la sfârșit de an. Va fi dificil, circuitul de la Soci este probabil preferatul lui, dar după prima victorie și mai ales prima corecție aplicată lui Hamilton, încrederea e la cote maxime. Din nou, kudos Valtteri! El a câștigat cursa de azi mai mult decât mașina.

 

După 4 curse sunt în continuare de părere că, deși Ferrari sunt aproape, în performanță pură Mercedes sunt puțin, foarte puțin în față. S-a văzut chiar azi, când Vettel cu DRS aproape că nu s-a apropiat de Bottas. Iar când Valtteri a avut și el DRS de la Massa, a lăsat Ferrari-ul pe loc. Este adevărat că nu reușesc să facă să funcționeze cauciucurile la fel de bine ca Ferrari (de unde ritmul de cursă ceva mai slab) dar când totul merge cum trebuie, sunt cei mai rapizi.

 

Să vedem ce se întâmplă la Barcelona, prima cursă europeană, pe un circuit apropiat de uzine și unde se testează intensiv. Rezultatele de la Montmeló sunt de obicei elocvente pentru restul sezonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Safety car Putinica la pitstop Vet: nu s-a potrivit din prima cauciucul pe janta!

:crack:

 

Valtteri a câștigat cursa asta, nu Mercedes. Vezi ce a făcut primadonna cu aceeași mașină

 

Ferrari a pierdut cursa la start și într-o măsură mai mică prin strategia slabă a lui Vettel. L-au chemat cam târziu la standuri.

» Post actualizat in 30 Apr 2017 14:14

Dacă o ține tot așa, Bottas are toate șansele să primească un nou contract de la Merc la sfârșit de an. Va fi dificil, circuitul de la Soci este probabil preferatul lui, dar după prima victorie și mai ales prima corecție aplicată lui Hamilton, încrederea e la cote maxime. Din nou, kudos Valtteri! El a câștigat cursa de azi mai mult decât mașina.

 

După 4 curse sunt în continuare de părere că, deși Ferrari sunt aproape, în performanță pură Mercedes sunt puțin, foarte puțin în față. S-a văzut chiar azi, când Vettel cu DRS aproape că nu s-a apropiat de Bottas. Iar când Valtteri a avut și el DRS de la Massa, a lăsat Ferrari-ul pe loc. Este adevărat că nu reușesc să facă să funcționeze cauciucurile la fel de bine ca Ferrari (de unde ritmul de cursă ceva mai slab) dar când totul merge cum trebuie, sunt cei mai rapizi.

 

Să vedem ce se întâmplă la Barcelona, prima cursă europeană, pe un circuit apropiat de uzine și unde se testează intensiv. Rezultatele de la Montmeló sunt de obicei elocvente pentru restul sezonului.

 

Mai,nu am vazut decat prima parte a cursei,pana cand a intrat Bottas la boxe.Dar promitea a fi tensionata cursa,o sa o descarc sa ma uit.

Bine,s-a vazut din start ca AMG e peste ei putin la forta,pe linia dreapta au tras o liniutza si Bottas a trecut pe langa Vettel,efectiv n-a avut ce-i face.

 

Chiar daca nu mai suport suprematia AMG,imi place ca a castigat Bottas,bravo lui.Ar fi frumos sa se amestece si el in lupta pentru campionat.Vad ca are un learning curve de nu se poate.La prima cursa la 0.3 sub Ham,dupai aia langa el,dupa aia pole position,si acum a castigat.Daca o tine tot asa,Hamilton va avea o problema majora cu el.Fingers crossed.

O sa descarc cursa sa o vad si eu pana la capat.

» Post actualizat in 30 Apr 2017 16:50

P.S. De la anul Honda mere cu Sauber - link

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...