Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Acum 7 ore, prafrau a spus:

FIA sporting code, anexa h, 2.5.5 b)

 

este obligatorie reducerea vizibila a vitezei pe portiunea cu steag galben (la el era dublu galben)

Mda,eram sigur ca cineva va incerca sa-mi explice regulamentul :)

Eu stiu ce zice regulamentul - single yellow double yellow blabla - insa nimeni nu respecta regulamentul.Si mai ales in timpul cursei.De ce? Pt ca la acea data,nu se specifica cu cat trebuie viteza redusa,nu era un quantum.S-a explicat treaba asta pe diferite canale,nu mai reiau - acum ai vazut cum scrie la VSC? Reduce speed by 40%.Matematic.Ai redus la 39%?Penalizare.Atunci era duma cu "reduce your speed" /"reduce your speed significantly" da da vezi sa nu,probabil ii dadeau un spike in frane (neluand piciorul din accel ! - nota bene!) ca sa bifeze pe telemetrie "reduce your speed" si apoi blana.Nimeni nu o facea.In urma acelui accident daca nu ma inseala memoria au si si introdus acest 40% si VSC - tocmai pt ca regulamentul era ambiguu si prin urmare era driblat.

Si nu putem da vina pe piloti - daca unul cuminte isi reducea viteza finut,iar cel din spate venea in ritm de cursa (si dupa cum am zis anterior,nu putea fi la acea data penalizat pt ca regulamentul nu stipula o viteza quantifiabila),cine avea de pierdut?Cel cuminte care pierdea gap'ul probabil castigat cu greu si fata de cel din spate si fata de cel din spate.In concluzie - ai dreptate doar in teorie nu in practica - nici un pilot nu reducea viteza pe orice galben (si asta se aplica de cand ma uit eu la F1 si se aplica in continuare si la motogp unde e aceeiasi buba - pt ei Yellow = nu depasi),pt ca regulamentul era/este deficitar - Nu era vina lui Bianchi - toti faceau (si fac) fix la fel.

De ce a spus Brundle acum cateva zile "se stie ca atunci cand le da drumul pilotilor intarziati sa depaseasca SC pe yellows acestia merg ca apucatii pt a recupera timpul"?Se face masiv si acum fix la fel atata timp cat nu e impusa limita de viteza.

Acum 7 ore, prafrau a spus:

unul din factorii gasiti a fost si ca bianchi a apasat ambele pedale cand a pierdut controlul, si pe langa asta manor-ul lui nu a taiat puterea cum scria in regulamentul tehnic ca ar trebui sa se intample

 

nu ca ar conta, dar daca pilotul incalca regulamentul si apoi are o reactie de panica stupida nu prea mai poti da vina doar pe directorul de cursa

 

concluziile oficiale aici - https://www.fia.com/news/accident-panel

 

daca o dai in teoria conspiratiei vizavi de ultimul link incearca sa o faci cu argumente

Se apasa de multe ori si frana neluand piciorul total din accel - cele 2 comenzi se intretaie masiv in pilotajul specific F1 - uita-te si tu la documentare daca te intereseaza fenomenul ca nu stau sa explic de ce o fac si left foot brake si imprimarea understeer/oversteer din combinatia gaz-frana samd.Daca frana ar taia gazul...le-ar strica toata treaba (nu mai zic de vremurile de acum 10 ani cand si blown diffusers cand accel era blana tot timpul pe frane deci nici pomeneala sa functioneze failsafe'ul fia).Prin urmare - m-as mira ca acel sistem sa mearga asa cum scrie in regulament si in felul in care a fost intentionat de FIA pe oricare din cele 22 masini - accel+frana se apasa masiv in F1.

Ii dai prea putin credit unui pilot de F1 (si mai ales lui Bianchi) daca tu crezi ca ei se calca pe ei cand pierd controlul si apasa ca apucatii ambele pedale.Nu - sunt convins ca omul incerca sa o ghidoneze si cu buna stiinta a apasat ambele pedale.Si sunt convins ca nu s-a panicat - ceea ce a facut (brake+gas) a fost voit in mod sigur.

 

Nu o dau in nici o teorie a conspiratiei,insa daca chiar ai fi si citit ce postezi iti raspundeai singur la intrebare ca sa zic asa,argumentele la ceea ce am zis vin fix din linkul tau :bounce:

"The semi-dry racing line at T 7 was abruptly narrowed by water draining onto the track and flowing downhill along it. Both Sutil, and Bianchi one lap later, lost control at this point in T 7.

Sutil’s car was in the process of being recovered by mobile crane when Bianchi approached Sectors 7 and 8, which include the part of T 7 where the recovery was taking place.

Without the benefit of hindsight, there is no apparent reason why the Safety Car should have been deployed either before or after Sutil’s accident."

Suzuka se stie ca e un circuit de moda veche cu spatii de esapare mici si cu evacuare a apei deficitara.Din moment ce bagi 3 oameni si un utilaj ca sa ridice masina lui Sutil,e clar ca trebuia introdus SC.Whiting a gresit-o masiv - dovada ca acum se face exact ce zic eu - ia spune tu de atunci mai are voie sa intre pe pista vreun comisar fara macar VSC?Iar cand intra utilaj - intra SC tot timpul inainte.Pai de ce s-au schimbat toate de atunci?Eeee?Pt ca au gresit si si-au dat seama ca au gresit.Dar ca de obicei mortul e de vina ca a apasat frana+gaz,s-a speriat mhmm si nu era nici un motiv sa bagam SC (da acum de ce baga tot timpul cand exista fix aceleasi circumstante?).Nu Whiting ca se uita ca boul in monitoare si nu avea nici o reactie.Da da.

 

Iar referitor la ce ziceam mai sus - se vede clar unde era buba regulamentului :

"Sectors 7 and 8 were subject to double yellow flags.Bianchi did not slow sufficiently to avoid losing control at the same point on the track as Sutil." - ce inseamna sufficiently?Cat?Era ca la scoala de soferi "pana la limitarea oricarui pericol?"Cine decidea ce inseamna asta?Pai pilotul ca daca nu se speficica cu cat se reduce viteza...blana orbitoare.Prin urmare,dupa accidentul lui Bianchi iata ce zice fix in link'ul tau,ce masuri s-au impus de atunci incolo :

A NEW regulation for double yellow flags:

Proposed new Appendix H Article :The Clerk of the Course will impose a speed limit in any section of track where double yellow flags are being displayed. (....) to apply it in 2015 across international circuit racing.

Fix de atunci s-a schimbat treaba cu double yellow tocmai pt ca nimeni nu respecta la acel moment reducerea vitezei.Regulament deficitar.

Si mai zic ceva - crede cineva ca il respecta acum pe single yellow daca nu e impusa limita de viteza?Haida-de.Ar fi stupid sa o faca.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

S-a dezvoltat incontrolabil subiectul 😶

 

Totul a plecat de la cât de periculos e efectul de sol, cu care Bianchi n-a avut nicio treabă.

 

“There is so much going on on the intercom that giving fans a little bit of an overview of all the little dramas that happen, like is the car breaking down, are we having some kind of strategy discussions, was meant well. But I think we overshot. I need to take myself by the nose, and Christian. We were given the opportunity to talk to the race director directly, and because we fight so fiercely for the interests of our teams all of us overstepped. It certainly was part of the failures this year that under pressure from the team principals also the race director’s life wasn’t made easier, certainly.”

 

- Toto Wolff

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, prafrau a spus:

mi-am invatat lectia, stau departe de butonul "arata acest post"

Nu te victimiza,aici e vorba de a intelege ce postezi,nu de a nu posta.

Degeaba se arunca 2 citate  din regulament si niste concluzii oficiale daca nu se intelege de fapt ce s-a intamplat,de ce s-a intamplat si cine e principalul vinovat.Vroiai argumente,ti-am dat argumente.Simplu.Cateodata gresim,e ok sa recunosti,nu iti pica rangul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 12/19/2021 at 8:28 AM, Method said:

Eu stiu ce zice regulamentul - single yellow double yellow blabla - insa nimeni nu respecta regulamentul.Si mai ales in timpul cursei.De ce? Pt ca la acea data,nu se specifica cu cat trebuie viteza redusa,nu era un quantumPai pilotul ca daca nu se speficica cu cat se reduce viteza...blana orbitoare.

Cata vorbaraie (mare parte, goala) pentru ceva ce ar trebui sa fie de bun simt. Intr-un post anterior spuneai ca la steaguri galbene nu erai obligat sa incetinesti, ci sa nu depasesti. Acum ti-ai schimbat un pic optica, trebuie sa incetinesti, dar daca nu-ti scrie pe volan cat, esti pierdut in spatiu (si acoperit de regulament, lol) si nu mai incetinesti, ca na, nu stii cu cat. Un fel de "pentru ca nu se specifica in codul rutier cu cat trebuie sa reduc viteza inainte de trecerile de pietoni cu presemnalizare, le ignor si-i dau blana, ca oricum pietonii apar rar". Sa-i spuna cineva lui Bianchi ca a murit avand dreptate s-o calce maxim pe steaguri galbene duble... De unele lucruri te protejeaza reglamentul, dar daca tu nu te protejezi deloc, e degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, mrjo a spus:

Cata vorbaraie (mare parte, goala) pentru ceva ce ar trebui sa fie de bun simt. Intr-un post anterior spuneai ca la steaguri galbene nu erai obligat sa incetinesti, ci sa nu depasesti. Acum ti-ai schimbat un pic optica, trebuie sa incetinesti, dar daca nu-ti scrie pe volan cat, esti pierdut in spatiu (si acoperit de regulament, lol) si nu mai incetinesti, ca na, nu stii cu cat. Un fel de "pentru ca nu se specifica in codul rutier cu cat trebuie sa reduc viteza inainte de trecerile de pietoni cu presemnalizare, le ignor si-i dau blana, ca oricum pietonii apar rar". Sa-i spuna cineva lui Bianchi ca a murit avand dreptate s-o calce maxim pe steaguri galbene duble... De unele lucruri te protejeaza reglamentul, dar daca tu nu te protejezi deloc, e degeaba.

Ma frend faci ca si colegul,nu pricepi ce fac ei insa ma tragi pe mine de urechi.De cate ori sa explic : una e ce scrie in regulament,si alta e ceea ce fac ei.Nu mi-am schimbat optica,eu doar descriu ce fac pilotii.Nu ai observat ca incearca sa speculeze orice si sa transpuna orice lacuna a regulamentului intr-un avantaj?La fel si cu double yellows la fel si cu orice orice.Daca nu ai inteles'o pe asta pana acum cu driblarea regulamentului oricum si oricand e posibil de la nivel de specificatii tehnice pana la nivel de pilotaj si politics,degeaba vorbim.

Da,Bianchi a avut dreptate sa nu incetineasca pe double yellow pt ca asa faceau toti pe double yellow tot timpul pt ca nu puteau fi pedepsiti.E atat de simplu,nu inteleg de ce ne dam de ceasul mortii ca sa intelegem ceva de fapt elementar.

Acum 4 ore, cuki a spus:

Astia mulg rau situatia...dar mi-a placut de noul presedinte FIA care nu s-a lasat "impresionat" de circul facut de Mercedes.

Mercedes ameninta putin voalat cu retragerea.Nu stiu cat e real si cat e smoke.

Noul presedinte FIA...no comment.Nu cred ca e el la butoane oricum.E ca Mosley cu Ecclestone all over again.

Raspunsul FIA e logic si previzibil,nu stiu ce ar fi putut spune altceva.Incearca sa keep face dar in acelasi timp nu stiu cum sa o dea cu Mercedes pt ca isi dau bine seama ca au gresit-o.

Mercedes insa cred ca vrea sa mulga ceva inlesniri.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Epoca Mercedes a apus.Inlesniri au primit in primii ani.Indeajuns sa domine aproape un deceniu.

E randul altora.Cine?Om vedea de la anul.

Americanii sunt pragmatici,vor show.Ferrari,musai trebuie sa intre in lupta.Au piloti buni Leclerc-Sainz.

Renault stau si ei bine la piloti.Vettel e un nume greu.

Se vor amesteca cartile.

Publicul vrea show.Sponsorii la fel.Televiziunile nu mai zic.

RB si Mercedes vor avea viata grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://ziare.com/formula-1/formula-1-pilot-jean-alesi-retinut-de-politie-dispozitiv-cabinet-de-arhitectura-bomba-1716447

 

Oare peste vreo 20 de ani Sir Lewis Hamilton o să pună o petardă pe ușa de la FIA?

Editat de pomo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

News roundup:

  • Ferrari își reiau parteneriatul cu Santander. Controversatul "Mission Winnow" probabil dispare.
  • Tot la Ferrari, Sainz finalizează detaliile unei prelungiri a contractului.
  • Pe plan tehnic, FIA a anunțat o nouă creștere a greutății minime a monoposturilor pentru anul viitor: de la 792kg s-a ajuns la 795kg (la gol). Comparam cu cineva pe aici diferența de greutate față de LMP1: 878kg pentru hibride și 833kg pentru non-hibride.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, PzKpfW a spus:

878kg pentru hibride și 833kg pentru non-hibride.

Minimă după regulament sau reală pe cântar? 

 

1 oră în urmă, pomo a spus:

Până și mâțucu' ăsta mic?!? :huh:

Numa românii s-au dus la senat cu sorcova... 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monoposturi (atât de F1 cât și de LMP1) sub greutățile respective nu există, altfel ar fi ilegale. Faptul că unele dintre ele sunt mai ușoare dar folosesc puțin balast pentru a ajunge fix la greutatea minimă, este foarte posibil. Știu însă că în F1 sunt echipe mai mici care au dificultăți pentru a ajunge la acea greutatea minimă. Motiv pentru care s-a tot mărit limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are sens sa te uiti retrospectiv si sa decizi ca a pierdut titlul colo sau dincolo, dar cred ca a vrut sa spuna ca au fost punctele pierdute cel mai usor din tot campionatul, ceea ce e adevarat - mai era un singur tur de parcurs, cu restart de pe locul 2 si Verstappen out, practic 18 pct asigurate, cu sanse foarte mari la 25. Dar s-o fi gandit ca e nedrept, dupa ce patise Max, si a facut un gest de gentleman. De Sir, scuze. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Titlu cam senzaționalistic: Audi and Porsche set to join F1 in 2026, powering McLaren and Red Bull

 

De reținut doar că VWG va intra într-adevăr în F1 ca cu două mărci (Audi și Porsche) și că achiziția integrală a McLaren de către Audi este destul de palpabilă. De văzut cui i se va alătura Porsche. Candidat ar fi Red Bull, deși nu prea văd de ce ar dori să se asocieze cu un motorist acum că-și fac singuri PU-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este apropae sigur că vor intra cu ambele mărci, iar motorul în sine va fi dezvoltat printr-o colaborare între Porsche și Audi. Din acest punct de vedere, Porsche au clar mai multă experiență în domeniu: au construit un bloc V6 de 1.6 hibrid de test pentru schimbarea de regulament din 2014. Când intrarea în F1 a picat, au folosit motorul respectiv (cu modificări aferente) pe 919 Hybrid, prototipul de LMP1.

 

O statistică interesantă:

 

image.thumb.png.327220d105d5ddbc96d6ce9a3c9299d4.png image.thumb.png.644719dea16da75c419a27d40ed8e373.png

 

Diferență evidentă de stil între Pérez și Verstappen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este aproape exclus să vină cu o echipă nouă, proprie. Pe lângă taxa respectivă, investiția în dezvoltarea tehnică și logistică ar fi prea mare. Și să vii cu bani, oricât de mulți, nu-ți garantează succesul - vezi Toyota. Dacă nu vor reuși să cumpere McLaren (deși zvonurile merg toate în acest sens), vor intra strict ca motorist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...