Sari la conținut

Postări Recomandate

Va salut pe toti !

 

Numele meu este Radu, am 28 de ani, sunt inginer oil & gas, si ma aflu intr-o mare dilema: Alegerea unui motor.

 

Dupa cativa ani de mers pe motocicleta, un Dragstar 650 Classic '02, am luat o pauza pentru a lucra departe de casa si a face niste bani. Am vandut motocicleta, iar acum vreau alta, ...normal !

In anii in care am folosit chopperul, am realizat urmatoarele plusuri si minusuri:

+ (arata bine si plin de personalitate, foarte confortabil pentru drumuri nu mai lungi de 200km, mentenanta usoara, cardan, pasagerul se simte confortabil)

- obositor la drumuri ce depasesc 200km, bagaje nu prea multe, viteza de croaziera ~100km/h, nu te poti abate de la asfalt, putere mica, consum >6 daca dai talpa 120-130)

 

Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit.

Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune.

 

Am citit multe review-uri pe internet, dar ce spun unii si altii foarte putin, si nu am practic prea multe feedbackuri de la cei care au.

Bugetul este discutabil, pot face un sacrificiu si sa cheltui 10.000 euro, si sa iau un 1200 GS, motor mare, complicat, plin de electronica si motocicleta care mai mult ma domina. Pot la fel de bine sa dau 2-3000 pe un Transalp, old school sa il pot invata si manevra destul de usor, si nu trebuie sa fii doctor sa inveti sa-l repari dar nu are putere suficienta (parerea mea) si de-aici pot incepe argumentele...

 

Intrebarea, si scopul acestui topic este ca voi, posesori de adventure/enduro/touring, sa imi spuneti, ce v-ati lua voi, daca ati avea ocazia sa va luati alta motocicleta decat ce aveti acum, sau daca sunteti multumiti, ce avantaje va ofera si ce nu va ofera in prezent. Trebuie sa avem in vedere ca suntem niste muncitori si nu suntem plini de bani.

 

Ma consider un tip incepator, si am mers aproximativ 30.000km cu chopperul si am invatat singur sa fac mentenanta sau cel putin cu ce se mananca (carburatoare, ulei, furca, alte chestii mici). Nu am cazut niciodata, si nici nu vreau. Sunt constient ca clipa de cazatura poate veni in orice moment, motorul l-am trantit dar nu in mers :- ). Am permisul de conducere de 10 ani, si cred despre mine ca sunt disciplinat in trafic.

 

Exista clasa medie (motoare de 650cmc si clasa mare, peste 1000cmc), sau asa le-am botezat eu. Am studiat motocicletele dar nu le si cunosc in detaliu, si nici feedbackuri reale nu am.

650: Transalp 650/700, Vstrom, Africa Twin, 800 GS, 650 GS, Triumph XC800, KTM....

1000: Varadero, Vstrom, Super Tenere, 1200GS, KTM, Triumph

 

Am luat in calcul si FJR -ul dar este de strada, si ... prea puternica, o uzina practic, si complicata pentru mine. Desi este un cruiser de lux, nu mi se potriveste

 

Vreau ca voi, cititori sau motociclisti experimentati, sa imi dati niste pareri, ca eu sa fac o alegere optima.

 

"Banii nu sunt o problema, dar sunt". Am bani sa dau pe ceva mare si bun, dar oare se merita ? Acelasi lucru pot sa-l fac si cu ceva mai ieftin, sunt sigur.

 

Pentru asta sunteti voi si voi citi cu atentie ce scrieti.

 

Salut si asfalt uscat !

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 373
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator Adrian

Nu stiu daca 'se merita' sa dai 10.000 eur pe o motoreta. Si nu vorbesc doar din prisma ''saracului'' care nu are de dat 10.000 eur...

Daca nu-i simti, da-i.....dar daca au fost stransi cu transpiratie........nu stiu ce sa zic.


Motocicleta e un bun care se poate deteriora foarte rapid si care (dupa caz, brand, model) se poate devaloriza rapid...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bagaj extensiv si pasager si citind cam ce vrei sa faci nu vad sensul sa te uiti la motorete cu roata de 21". De fapt lasa middle weight la o parte complet. 1000+ cmc. Care din alea e deja de preferinta ta… din clasa aia, eu pt preponderent touring + iesiri ocazionale / cu pasager pe drumuri proaste as merge pe GS pt ca-mi place ciclistica, comportamentul motorului si pozitia.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bagaj extensiv si pasager si citind cam ce vrei sa faci nu vad sensul sa te uiti la motorete cu roata de 21'. De fapt lasa middle weight la o parte complet. 1000+ cmc. Care din alea e deja de preferinta ta… din clasa aia, eu pt preponderent touring + iesiri ocazionale / cu pasager pe drumuri proaste as merge pe GS pt ca-mi place ciclistica, comportamentul motorului si pozitia.

 

Huooo. BMW-istule!!!!

Am zis-o eu, ca altii, o zic cu rautate.

OT

Yama aia cruiser/chopper are doar 40 cai. Poate ar fi bine sa stim ce inseamna pt initiatorul topicului mai multa putere: 50 cai, 80 cai, 120 cai sau 150 de cai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Radu,

 

Eu pot sa-ti spun despre doua dintre ele.

 

Am avut intai Transalp pe care l-as descrie asa:

- fiabil: in cei 3 ani cat a stat la mine am facut circa 20.000 km si nu a avut nevoie de nici o reparatie. Doar intretinere standard. Era model '99 - 600cc.

- confortabil: suspensia moale si rotile spitate absorb orice soc, iar pe asfalt prost nu simti nimic. Am avut ture in care am facut 700 de km pe zi fara mari probleme de sezut.

- protectie la vant buna; eu am imbunatatit-o cu un parbriz mai inalt si un deflector si era o placere.

- polivalent: poti merge cu el aproape oriunde. Se descurca onorabil pe autostrada, pe sosele bune, e sublim pe drumuri secundare, se simte bine pe forestiere si daca ai curaj rezista si la incercari mai grele.

- frumos: pentru mine contreaza si asta, iar transalpul ala imi parea cel mai frumos motor. In plus motorul suna bine. Duduie incet asa, profund si fin.

 

Acum am un V-Strom 650 din 2005:

- cel putin la fel de fiabil. Il am de un an si am facut cam 8000 pana acum fara nici o problema;

- confort: suspensia e putin mai tare si rotile amplifica senzatia oarecum, insa compenseaza cu tinuta de drum impecabila. Saua e ceva mai tare, insa e mult mai lata si mai incapatoare, inclusiv pentru partener;

- protectia la vant e foarte buna. Cu un parbriz mai mare mergi cu viziera ridicata;

- la fel de polivalent. Putinul pe care-l pierde in off-road, il castiga pe asfalt.

 

In plus la V-Strom trebuie sa mai adaug urmatoarele:

- putere mai mare (eu eram ok si cu Transalpul), nu cred ca mi-ar trebui vreodata mai mult;

- injectie (aici parerile sunt impartite, insa eu consider ca e un avantaj cert) Eu merg mai batraneste si imi consuma 4,5.

- da o senzatie greu de explicat de soliditate cand esti pe ea. Se simte stabila, solida si infailibila insa pare si putin mai lipsita de suflet (asta e o ticneala de-a mea)

 

V-Stromul este foarte probabil cea mai buna motocicleta adv-touring pe care o poti cumpara cu 3-4000 de euro. Singurele critici pe care i le pot aduce sunt pur subiective, spre exemplu sunetul motorului la relanti, care parca macina piulite...

 

Sper sa primesti suficiente informatii de la colegii de forum despre toate variantele enumerate de tine si sa fii multumit cu alegerea finala, insa nu vei regreta orice ai alege din clasa asta. :)

Editat de DanielDRG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, Radu,

 

Sunt posesor de Transalp 700 din 2008 si sunt cel mai multumit pana acum. Merg singur pe el cu bagaje (trage f bine). Am mers si cu pasager si bagaje si s-a simtit o diferenta usor deranjanta ( motorul si-a cam pierdut din elasticitate, trebuia neaparat sa treci in trapta inferioara ca sa depasesti). Cand spun bagaje, ma refer la doua sidecase-uri + top case + tank bag (uneori).

De tinut poate sa tina 120 fara probleme, dar la 100 ii place lui mai mult. Vreau sa pun un pinion mai mare pe fata sa mai scada din ture la 120. Mie mi se pare un pic prea turat, dar asta e dupa preferinte, pe altii nu-i deranjeaza.

Treaba cu roata de 21 pe fata poti sa uiti de ea, doar daca nu vrei sa faci enduro mai serios. Pe drum forestier sau de ajuns la ceva cabana eu spun ca nu ai nevoie neaparat de 21. Plus ca odata cu cresterea diametrului scade manevrabilitatea la viteze mici ( folosit in oras).

Bugetul pentru unul ca si al meu ar fi undeva pe la 4000 (cu mai putine accesorii) - 4500 (complet)

Sunt de aceeasi parere cu DanielDRG, mergi pe injectie !

La capitolul fiabilitate, nu mai spun nimic, nu au renumele asta degeaba, au motoare bullet proof.

Mie mi-a facut cu ochiul Triumph Tiger 800, dar un prieten mi=a spus ca nu stau prea bine la capitolul fiabilitate + ca la noi in RO nu gasesti piese (si daca gasesti, scumpe) plus service specializat.

Are saua foooarte moale si primitoare Triumphul plus cu vreo 30-40 de cai mai mult, ceea ce ar fi mai bine la parcurs distante mai lungi. Un dezavantaj la Triumph ar fi motorul in linie care nu are cuplu asa de jos ca si V-ul de la transalp, plus nu cred ca suna la fel ca si V-ul :) Daca ai avut chiopper , stii despre ce vorbesc.

 

Multa bafta in alegerea ce urmeaza sa o faci !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTMLC8 990AdventureR all the way!!!!! Unde nu vei avea semnal la mobil iti va trebui ceva si mai spre enduro. Iar pana acolo, pe autostrada, face fata cu cel putin brio!

 

PS Misto de astia oil&gas ca au cascaval....dar si daca iti ia gatul vreun nigerian sau kurd... Doamne fereste!

 

PPS Daca nu-ti place portocaliul.... Africa Twin si de restul un chopper de dragul zilelor rock'n'roll....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Avand in vedere cerintele lui Slash28, cred ca tot ce-i monocilindru cam sare din schema.....si ar trebui sa se uite dupa un parallel twin (f800 GS, XTZ Super Tenere 1200), 3 in linie (Tiger 800), V2 (DL 650, Transalp, KTM 990 Adv), Boxer ( R1200 GS)....etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Radu,

 

Pentru ce ai tu de gand sa faci, ti-as recomanda un Varadero cu cea mai mare incredere. Nu ma apuc sa-l laud pentru ca nu as putea fi decat subiectiv...

Uite si un exemplar echipat la pret bun:

/index.php?/topic/687266-vand-honda-xl-1000-varadero-2001/page-5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti o Africa Twin prietene si nu o sa regreti !

 

Cu KTM-ul sunt de parere sa te linistesti. La un 990 Adventure visam si eu intr-o vreme insa are si el niste probleme de fiabilitate.

Si daca te lasa pompa de benzina acolo unde "nu vei avea semnal la mobil"... o sa-ti plangi singur de mila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti o Africa Twin prietene si nu o sa regreti !

 

Cu KTM-ul sunt de parere sa te linistesti. La un 990 Adventure visam si eu intr-o vreme insa are si el niste probleme de fiabilitate.

Si daca te lasa pompa de benzina acolo unde "nu vei avea semnal la mobil"... o sa-ti plangi singur de mila.

 

Pompa de benzina? Singurul lucru fiabil la Africa Twin....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina? Singurul lucru fiabil la Africa Twin....

 

N-ai inteles nimic ! Nu e singurul lucru fiabil la Africa Twin dar pompa de Africa o repari in drum cu un kit care costa aprox 100 lei.

 

Si in cel mai rau caz o anulezi si daca ai ceva benzina in rezervor, te intorci acasa ! Si asta nu o spun din auzite.

 

La 990 nu cred ca e posibil asa ceva, vorbim de injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Moto Max :

 

Daca si 990 Adv e o mobra ''proasta'', ma duc sa ma culc :)

 

Nu exista mobra perfecta........

 

Noapte buna ! Culca-te linistit ! :)

 

N-am zis ca e "mobra proasta" si nici nu am nominalizat motocicleta perfecta, nu exista asa ceva !

Insa 990 Adventure are cateva probleme de fiabilitate recunoscute, care nu sunt ieftine deloc ! Si nu vorbesc din auzite, intamplator lucrez in domeniu si am si cativa ani de KTM "in spate".

In momentul in care vezi probleme de fiabilitate la putini kilometri incepi sa-ti pui niste semne de intrebare.

 

Ti-as spune mai multe, dar ar insemna sa " dau din casa" .

 

Hai..bafta ! Iarna inca nu a inceput :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur sa fi primit atatea raspunsuri intr-un timp scurt. Am citit cu atentie raspunsurile consistente si tragem deja mici "concluzii filozofice" sa zic asa, legata de vstrom si transalp ca sunt destul de confortabile si utile, iar africa twin sa inteleg ca este intr-o clasa a ei, motocicleta cu sange, fiabila si oldschool. KTM is weird... dar ma insel ca se strica asa una cu doua, KTM brand in devenire sa zic asa un fel de harley, tine la tavaleala ca atata promo in dakar nu degeaba, se poate sa se strice pompa de benzina ca nu degeaba s-a postat problema respectiva, dar nu la toate - nu?

 

astept cu nerabdare mai multe feedback-uri si va rog sa scrieti liber tot ce stiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lua Dakrul ca etalon, acolo-s alte avioane in dedesubturile fenomenului.

Mai bine da si tu niste indicatii despre ce vrei sa faci cu troaca aia, daca meri cu pasager, daca obisnuiesti sa iei bagaj mult sau doar cardul cu tine, daca vrei viteza sau putere, daca te coafeaza iesirile de pe asfalt si pana unde, daca te tine fizicul sa meri in scarite cu monocilindru, in ce suma te incadrezi cu investitia.

Hai succes in cautare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lua Dakrul ca etalon, acolo-s alte avioane in dedesubturile fenomenului.

Mai bine da si tu niste indicatii despre ce vrei sa faci cu troaca aia, daca meri cu pasager, daca obisnuiesti sa iei bagaj mult sau doar cardul cu tine, daca vrei viteza sau putere, daca te coafeaza iesirile de pe asfalt si pana unde, daca te tine fizicul sa meri in scarite cu monocilindru, in ce suma te incadrezi cu investitia.

Hai succes in cautare!

 

Salut!

daca citesti cu atentie, am spus ca vreau sa merg cu pasager, sa iau bagaj, sa merg cu 120km/h, sa merg pe asfalt si pe un drum forestier usor, sa merg relaxat - nu ma alearga nimeni, si buget liber.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW de doispe sute clar, ca sa poti impinge linistit aerul peste 120 cu un tourer(v. suprafete mari expuse) avand si pasager si bagaje cu tine. Ai prestanta, este indestructibil, dispui de o mare rezerva de putere, vezi de sus si... se incadreaza in pret. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as alege GS1200 mai ales pentru touring serios prin Europa. Banii nu sunt o problema, problema e cum faci rost de ei. E un factor important in luarea unei decizii iar aici tu stii cel mai bine cat esti dispus sa dai. Sunt si alte variante insa tot din clasa >1000 as alege. Fiabilitatea in zilele noastre nu mai e ce a fost odata si e valabil cam la orice. Bafta si ture frumoase orice ai alege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Eu ma dau cu un Fjr ,dar i place doar asfaltul si ca si tine as vrea si un forestier ,ceea ce nu prea i place la Yamaha ,si de aceea de ceva timp caut un enduro touring care sa facă un pic din toate si cred ca cea mai buna soluție ar fi gs 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...