Sari la conținut

Vreau si eu comunista


Ciprian_B
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

MZ ETZ net superior.Fara comentarii.

Motocicleta de calitate mai proasta decat IJ cred ca numai Nipra am avut.Nici nu se compara cu MZ-ul.

:10:

 

Mz-ul firma de calitate cu motociclete bune.Eu am acum un Mz rt 125/2 din 1957,a stat 20 si ceva de ani langa un gard cu o internita pe ea,si cu bijia scoasa :eek: si toamna trecuta am facut motorul inauntru si acum nu are absolut nimic.Merge perfect.Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Eu am avut 350-ul si mi-a oferit niste plimbari superbe chir si pe post de moto enduro a fost folosit.Odata in timpul unei plimbari mi s-a gaurit un piston dar nu ma lasat in drum asa am venit cu el acasa.ETZ-ul e mai usor,il bagi mai usor in scara.Sfatul meu e sa nu asculti de nimeni ,sa iei ce-ti place ca altfel de cite ori iesi la plimbare o sa te gindesti oare celelalt nu era un pic mai bun?nu era mai potrivit pentru mine?Urcate pe ele si alege-l pe care il simti tu ca e mai ok ptr.tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ce ma intereseaza pe mine :

- fiabilitate...

Fara multe comentarii: candva am avut o jawa-350, dar si un MZ... Daca as fi in locul tau cu experienta mea de acum, as alege fara a sta pe ganduri: MZ-ul!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris si pe pagina anterioara : ETZ

Motive, pentru a alege ETZ-ul, sunt multe.

1 ex. : calitatea pieselor pentru Jawa este indoielnica mai tot timpul pe cand, pentru ETZ rar se intampla sa gasesti piese de proasta calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

offtopic - Choppermaniac, nu e indoielnic de comuniste care "bat" mia de km fara o reparatie dar e irelevant. la DR-ul din '90 de l-am avut am schimbat un simering la tija de abreiaj si am facut o pana ( in 40.000 km). cu tot respectul, daca imi arata cineva o comunista, mai ales un 2T, mai ales cu aprindere pe platina, nu mai vb de alea pe 6v ... care sa faca atat cu trusa de scule curata ... tot respectul. Eu singurul respect de-l am pt planeta mea, e pt mecanica pe care am invatat-o, pe marginea drumului si nu de placere; si ala era totusi un motor refacut/servisat de cineva care se pricepe. Cand o sta un surub strans un sezon pe-o comunista ... :)

 

ontopic - succes cu ce-ti vei lua oricum si sa te bucuri de ea

 

over

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

:goodposting:

 

 

Multumesc pentru reply !

 

 

E bine de stiut :nono:

 

 

Multumesc!

 

 

Mersi ! :)

 

 

Multumesc ! M-am gandit si la Minsk dar ( sper sa nu spun o prostie acum ) tind sa cred ca din cauza capacitatii mai mici, o sa fie mai dificil de parcurs distante mai mari. Probleme pe partea mecanica nu ar fi pentru ca a avut si taicameu asa ceva si il stie pe de rost. Asa, MZ-ul si Jawa avand capacitate mai mare, putere mai mare, demaraj mai puternic si viteza de "croaziera" mai mare, ar fi mai indicate,nu? Sa ma corecteze cineva daca am gresit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ETZ 250 cu 5 viteze, croaziera rezonabila (Aprilia 125 aia in 2T si treijdecai cat o avea o "face").
Si eu vroiam sa-ti arat MZ-ul ala verzui, pare interesant, doar sa nu aiba uzuri interne, cu MZ-urile se merge intens si cedeaza mutl timp dupa manifestarea unui neajuns. Cred ca MZBrothers te pot consilia mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ştiu cum is MZ-urile dar la jawa 350 ts reparam de luni până vineri ca să mă plimb sâmbătă+duminică. Şi luni o luam iar de la capăt. Bujii, cheie de bujii, liera şi surubelnite pt. desfăcut capacul şi reglat platinele trebuia musai să am tot timpul la mine. Tot timpul miroseam a benzină şi eram murdar. Mi s-a intamplat să-mi crape ambielajul-foarte greu şi foarte scump am găsit unul cum trebuie(există multe piese de calitate şi provenienţă dubioasă pe piata). Consumul era comparabil cu dacia 1310, asta dacă nu aveam ghinionul să-mi intepeneasca plutitorul în carburator şi să piardă benzina. Ajunsesem doctor în mecanică dar de multe ori aveam senzaţia că e posedată-scânteia, benzinarea, nu pornea. De alergat alerga de mama focului dar asta numai când aveam norocul să meargă fara cusur ambii cilindri-rar. Recunosc- am mers cu 160km/h pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu.

Mi-au trecut sub mână două Jawa 350 TS. Nu erau ale mele dar au fost la mine multă vreme.

Una dintre ele pur şi implu zbura, dar tot aşa ca la tine, numai în week-end. Întotdeauna se deregla ceva.

Cealaltă era oarecum mai stabilă psihic şi nu făcea atâtea toane dar nici nu zbura, parcă mergea frânată, deşi totul se mişca uşor pe ea şi era corect reglată.

Ambii proprietari aale respectivelor Jawa le-au schimbat: unul pe o Honda Hornet 600 iar celălalt pe o Honda Deauville 650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos pentru raspunsuri !

Deja incep sa imi indrept atentia mai mult asupra MZ-ului. Consumul mentionat mai sus si fiabilitatea mai buna a ETZ-ului, sau cel putin pieslee de calitate mai buna in caz ca pica ceva, ma fac sa cred ca asta e motocicleta pe care o s-o cumpar :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa.....şi mai era o chestie. Ca să mearga bine întotdeauna trebuia să aibe pe stânga bujie sinterom şi pe dreapta bosch sau orice altceva. Aş fi vrut să-i fac mofturi, să-i pun bujii scumpe da neeeh.....fara sinterom pe stânga nu mergea şi basta! Şi am schimbat colecţii intregi de bujii, bobine de inducţie, fişe(silicon power numaistiucekkt de la bosch), platini etc etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aşa...

Am citit şi păreri avizate, şi mai puţin avizate.

 

Nimeni însă nu judecă la obiect. Comparaţie la obiect. C-ar fi că repara, că a avut că i se pare.... poveşti!

 

TU vrei o "comunistă", că ţi se pare o motocicletă "de buget". Din start, pot să-ţi spun că te înşeli. Costurile sunt comparabile cu cele impuse de mărci "capitaliste". Lanţurile de tracţiune, ambreiajele, anvelopele, uleiurile... doar cîteva din consumabile cele mai uzuale. CÎt despre piese interne, pe lîngă faptul că, costurile sunt comparabile, mai intervine şi realitatea dificultăţii procurării lor. Încep să dispară. Iar ce se mai găseşte, sunt de o calitate discutabilă, tip asiatică.

 

Ca şi motociclete, amândouă sunt din categoria de-toate-ştie, la vremea lor erau şi "commuter", şi "touring", şi "enduro". Fără a excela la un capitol distinct, dar achitându-se cu brio de oricare.

 

Ca şi construcţie, sunt mai gândite, mai elaborate, faţă de suratele ruseşti. Sau de orice fel mai estice. Deşi TS-ul e replica cehă la Jupiterul rusesc, e superioară prin soluţiile tehnice, dar nu neapărat mai bună. DImpotrivă. Se aplică regula "simplu şi eficient".

 

Pe părţi constructive vorbind, cadrul mai puţin contează deoarece nu vei pune ataş (cred eu. În acest caz, dacă într-un viitor vei vrea aşa eva, orientează-te de pe acum la un IJ Planeta sau direct la boxerele de 650).

Roţile sunt la ambele pe 3,25 x 18, mulţumită economiei de la vremea respectivă. La TS au fost gândite interschimbabile, din acelaşi principiu. Însă, aci vine diferenţa: ETZ are frână cu disc pe faţă, una din diferenţele care constituie un argument în favoarea. (sper că acest model l-ai găsit tu).

Furca de pe faţă, ca şi suspensie, e asemănătoare.

Şaua e mai joasă şi mai lată la TS, dar... de fapt şi ETZ e cam la fel de înalt. Şaua e ceva mai subţire. Nu notabil. Restul instalaţia electrică, nu face nici o diferenţă.

Frânele, cum am zis, tambur pe faţă la TS. Cu saboţi dubli. Avantaj, nu prea face mare diferenţă. Iar dacă se udă....

 

Ei, de aici începe criteriul vital care face diferenţa: motorul.

TS-ul ? o praştie de motor.

Cutia de viteze e foarte greu de servisat, deşi nu imposibil. Lasă deoparte legendele cu "am mers cu 40 într-a'ntîia" că nu te ajută cu nimic. N-o să fii jmekerul satului turând motorul pe uliţe. Asta era prin anii 90 devreme, cine avea orice, inclusiv Mobra, era. Acum, nu. Are rapoarte mici, atinge viteze superioare pentru categoria ei, însă treaba asta combinată cu ciclistica discutabilă, nu e tocmai un avantaj.

Motorul... belea mare cu el. Poate ai noroc să nimereşti unul bun întreţinut, care să te ţină şi pe tine cât vei merge cu ea. Însă poţi la fel de bine să nimereşti unul rîşcîit gata, să fi mers fără sau foarte puţin ulei, şi... din construcţie, ambielajul TS-ului are un rulment central prins între doi semicuzineţi. Însă, distanţa între cuzinet şi "şuncile" ambielajului e foarte mică, nu ajunge mult ulei la el şi... se gripează. Şi pocneşte. Şi motorul se înţepeneşte din senin, brusc şi aşa deodată. Şi ţapăn. Şi mai ai şi 100 km/h. Şi........... (deşi unii m-ar contrazice aici, ar zice că ajunge, suficient. Mie mise pare distanţa foarte mică să ajungă particula de ulei în suspensie pînă acolo. Particula tinde să adere la ce găseşte mai aproape. Pe şunci. Mulţumită forţei centrifuge, particula zboară spre exterior.
Şi vei găsi ambielajul foarte uns, numai rulmentul ăla nu... rulment care se roteşte cu viteze destul de mari, cam pe uscat... se albăstreşte, adică se supraîncălzerşte, şi...)

 

E foarte pretenţios la ovalizarea cilindrilor, la fel şi la păsuirea segmenţilor. Dar cel mai mult, e mofturos la bujii. Personal nu îmi explic de ce. Probabil din cauza raportului de comprimare.

 

Şi cel mai mult şi cel mai mult, e bicilindric. Cu necazurile de rigoare. La refacerea ambielajului trebuie recentrat şi repoziţionat perfect, şi ca bătaie, şi la 180 grade. Mai bine unul nou. Şi costă peste 100 euro. Şi la bolţul pistonului are ace. Dacă ai scăpat vreunul în motor, bravo Costică acu' crapă-l iar, că nu îl vrei luat p sus în funcţionare şi înfipt pe undeva să pocneşti ba vreun piston, ba să fărâmi segmenţi, ba să faci tranşee pe cilindru... că io am păţit. Am zis că sunt toate... şi iaca nu erau.

Şi dacă ai dezechilibre între pistoane, care trebuie cântărite să fie perfect egale.

Şi... distracţia maximă: punctul de aprindere. Platinile trebuie reglate independent şi excelent. Lucru foarte dificil şi foarte variabil. Deşi, mai nou. asta se rezolvă facil, excepţional şi durabil, cu aprindere Gotronic cu senzori. Urcă mai mult în ture, mulţumită dispariţiei "zbor de platină" (la ture mari, platina nu mai are timp să închidă), iar scânteia e mai puternică. Senzorii sunt ficşi, bucşa e semi. Totuşi, asta nu elimină celelalte dezavantaje.

 

Are alternator la 12 volţi, însă... necesită cărbuni buni şi rotor perfect centrat. Care este întotdeauna, dificil de obţiut. Sistemul de fixare e slăbuţ din construcţie. Plus că e "arşicios", se întrerupe, iar rebobinarea lui se rezolvă cu .. unul nou. Care costă 45 de euro. Şi care e la fel de arşicios. (Probabil aceiaşi cooperativă Genunchiul din Garaj SA acţionar principal vodka, le confecţionează şi pe cele de Ural/Dnepr, că suferă de aceiaşi boală).

 

Transmisia primară între ambielaj şi ambreiaj se face prin lanţ. Care necesită schimbat mai des. Faţă de cel de IJ, se întinde într-o veselie.

Un lucru bun, are ambreiaj semiautomat. Adică la manetă tras doar la plecare şi oprire. Iar în mers, când vei trage de schimbător, va debreia automat. Mă rog, replica la Jupiter, am spus. Dacă eşti destul de finuţ la gambă, pleci de pe loc din schimbător. Avantaj dacă se rupe cablul de ambreiaj fiind plecat la mamadracu. De parcă un cablu de rezervă în trusa de scule ocupă mult loc. Plus că e universal, îl poţi folosi şi la frână.

 

A, şi evacuarea.... un coşmar. Se aude inconfundabil, dar asta nu te ajută cînd vine vorba de curăţarea ei. Dacă nimereşti sitele în stare bună, e bine; dacă nu..... că nici nu prea se mai găsesc de cumpărat - aviz amatorilor!

 

ETZ-ul....e, aici vorbim de motocicletă. În primul rînd motorul e monocilindric. Ambielajul e singur acolo, n trebuie să dea socoteală lu' frati-su cum merge. Indiferent de greutatea pistonului, un singur cilindru, care are aripile de răcire imeeeeense, se răceşte aproape la fel de bine ca la răcirea forţată. Un singur carburator care dozează amestec într-un singur cilindru (deşi şi TS-ul are carburator bun, Jikovul. Dozează bine, scoate raport consum/eficienţă mai bun ca K6x-ul).

Transmisia e tot pe lanţ, dar paremi-se că am văzut kituri de conversie la transmisie prin pinioane. Ori că erau de Jupiter, ori de vreo chinezărie, nu mai ştiu...

 

Per ansamblu, există riscul ca de TS să te saturi repere, dar pe ETZ să-l păstrezi o viaţă, chiar dacă între timp îţi ma iei şi altceva.

 

Ar mai fi nişte idei, dar mă duc să-mi termin răciturile.

Succes şi să ne spui ce ţi-ai luat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aşa...

...

Cel mai mult îmi place că această postare este scrisă de unul care are la nickname un „CZ” și mai e și din „patria Jaw®elor din România”, aka Bâlteni, reședința prietenului (comun, cred eu :D ), Ivan Pedală!

 

Aștept provincia! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh...lasa-l sa-si spuna oful, ca d-aia e forum public! Si chiar unele aspecte sint adevarate, dar asta tine numa' si numa' de utilizator...adica de calaret! Faptul ca piata estica, aka exRusia si China, a invadat piata de piese moto cu facaturi de cea mai proasta calitate, face ca motoarele reparate cu astfel de piese de schimb sa isi piarda repede fiabilitatea, ca apoi sa-ti manince nervii si banii. In schimb, un motor reparat cu piese de la muma lui, te uimeste cit de docil si de performant poate fi, indiferent de marca. Daca rusii faceau si piese de MZ ETZ, fiti siguri ca la fel se vorbea si despre monocilindricile de 250. Numai ca astea se repara doar cu piese fabricate in Germania, foarte putine prin Ungaria si Turcia, iar in rest, facaturile din China, care se vad si pot fi ocolite, de la o posta! De aici si fiabilitatea lor. Sfatul meu pentru cel care a deschis topicul, este acelasi, chiar daca iubesc Jawa...sa-si ia un MZ 250 ETZ...fiindca nu are nevoie de viteza de top a Jawei, nu vrea cuplul ei, nu are indeminarea si deprinderile necesare depanarii ei, iar piesele de schimb copiate de altii sint tentante datorita pretului scazut si de aici incolo incepe balamucul descris de Bibanu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri ! O sa raman la MZ si sper ca in cazul in care o sa-l iau pe cel din Cluj, sa ma aduca acasa fara probleme in ciuda faptului ca sunt ceva kilometri.Mi-as dori sa vin cu el pe roti, fiindca alta varianta ar fi prea costisitoare. Numai bine tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e indoielnic de comuniste care "bat" mia de km fara o reparatie dar e irelevant. la DR-ul din '90 de l-am avut am schimbat un simering la tija de abreiaj si am facut o pana ( in 40.000 km). cu tot respectul, daca imi arata cineva o comunista, mai ales un 2T, mai ales cu aprindere pe platina,

Sunteti eterni astia care vorbiti fara sa aveti habar. Am avut Skoda dar Trabantul e prost. Nu doar tu, mai sunt cativa pe discutia asta. Am 20.000 km cu ETZ-ul facuti in regim de R1, Goldwing si XT 600. Il pun langa orice japoneza si ii sufla in ceafa ca demaraj, fiabilitate si consum. La 6.000 incepe banda rosie si se termina la 8.000. E pe platina cu Gotronic de platina, in viteza a 4-a cu pasager si bagaje se tureaza la mai mult de 8.000 rot/min aproape fara plafonare, aproape de autodistrugere. Nu exista sa nu ai putere in depasire, mananca pamant. Are 78.000 km, e adolescent. ETZ-uri cu 200.000 km nu sunt nemaintalnite si 100.000 km sunt la ordinea zilei. Consuma 3,2% daca mergi ca un plictisit sau 5% in blana pe autostrada. 5,5 litri pentru 100 de km de enduro in care arzi ambreiajul. In Anglia au fost utilizate pentru curierat. Pentru ca-s proaste? Pentru ca-s comuniste si se strica?

 

Si pentru initiatorul discutiei, ca ziceai ceva de IJ, IJ-urile intr-un piston sunt foarte bune, nu bune si ma bucur ca multi nu recunosc asta. Daca ai nevoie sa tragi lemne din padure pentru ca esti sarac si n-ai tractor sau pentru adventure-touring pe drumuri rele, iei IJ 56 sau Planeta. Restul sunt glume.

Pentru astia care ati avut si s-au dovedit a fi proaste, vina a fost a voastra sau a celor care le-au reparat. Punct.

Pe 3 Minsk-uri cumparate la intamplare s-a mers din China in Anglia. Niciunul nu s-a stricat. E si normal sa nu se strice pentru ca touring-ul e usor. Abuzul care-l primesc zilnic in Asia nu e asa usor si cu toate astea lumea de acolo le apreciaza.

 

Doar parerea mea, puteti sa nu dati doi bani pe ea :) sentimentul e reciproc.

 

Ivan si Lolo, vad ca amandoi spuneti ca ETZ-urile au piese din Germania si de-asta sunt bune. Inteleg generalizarea dar nu vorbiti fara sa stiti ca nu ajutati pe nimeni cu nimic.

Piesele pentru ETZ sunt unguresti, turcesti, chinezesti, taiwaneze. Ca sa gasesti o piesa nemteasca trebuie sa cauti de-ti vine rau si sa platesti cat nu face. 99% dintre noi luam ce gasim mai bun pe raft si scoatem motocicleta pe sosea. Cumva piesele astea proaste sunt suficient de bune incat nu simti lipsa pieselor originale. daca vreti un exemplu, eu am un kit de biela de 80-90 de lei Chinezesc sau Taiwanez care acum are 32.000 km si n-are nevoie de reparatii. Menajare nu prea a vazut decat prin depozite. E valabil si pentru alte componente importante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...