Sari la conținut

Tremurat in ghidon la viteza mare 150+ Yamaha R6


Postări Recomandate

Salut, zilele trecute am iesit cu un prieten la plimbare pe autostrada asta fiind prima lui iesire din oras. La prima oprite mi-a spus ca la 150 km/h a inceput sa simta un tremurat in ghidon. Cand am ajuns inapoi in oras mi-a spus ca la fiecare franare (fata) mai violenta simte ca ii fuge ghidonul in fata. Rulmentul de jug este problema? Motoreta este o Yamaha R6 din 2002.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate are usor voblaj si face confuzie crezand ca e tremurat...e normal sa vobleze...e R6...cand ii dai in gura....vobleaza ghidonul ...iii trebe un steering damper si gata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau guma veche/deformata....

eu in 2010 cand mi-am luat Banditu' avea gume 2004 pe fata si 2005 pe spate.

Intre 60 si 80 imi tremura ghidonul st-dr, dar numai daca luam mainile de pe el, altfel nu se simtea....

dupa ce am schimbat gumele n-a mai facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar de o roata dezechilibrata nu spune nimeni?

 

Dupa ce vor demonta jumatate de motocicleta daca nu vor gasi problema se vor gandi probabil si la solutia cea mai simpla si care trebuie probata prima, echilibrarea rotii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar de o roata dezechilibrata nu spune nimeni?

sau chiar o roata stramba. la vstrom am avut roata fata putin stramba (deh..gropile din romania) si din cauza imi vibra destul de tare la viteze mai mari.

am indreptat roata si de atunci n-am mai avut probleme.

dar pana la a verifica roata cu totul...e cel mai simplu sa verifice si presiunea in roata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, zilele trecute am iesit cu un prieten la plimbare pe autostrada asta fiind prima lui iesire din oras. La prima oprite mi-a spus ca la 150 km/h a inceput sa simta un tremurat in ghidon. Cand am ajuns inapoi in oras mi-a spus ca la fiecare franare (fata) mai violenta simte ca ii fuge ghidonul in fata. Rulmentul de jug este problema? Motoreta este o Yamaha R6 din 2002.

Rulmenti de directie. Trebuie stransi sau daca este cazul ,schimbati. Roata dezechilibrata topaie , iar rulmentii de roata vibreaza si huruie undeva de la 60 km/h in sus si dispare la viteza mare. Plus ca apare vibraj puternic pe franare , ceea ce se intampla de la jocul in rulmentii de directie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un prieten ce are aceeasi prb dupa schimbul cauciucului fata, in afara de echilibrare ce ar trebui sa i faca?

Personal nu am echilibrat niciodata rotile la schimbul cauciucurilor si niciodata n am avut aceasta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie imi da un voblaj mic doar daca am rezervorul gol. dar asta se intampla la peste 230K/h

 

zii sa echilibreze roata fata si sa stranga jugul (daca simte ca-i vine in fata pe franare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, zilele trecute am iesit cu un prieten la plimbare pe autostrada asta fiind prima lui iesire din oras. La prima oprite mi-a spus ca la 150 km/h a inceput sa simta un tremurat in ghidon. Cand am ajuns inapoi in oras mi-a spus ca la fiecare franare (fata) mai violenta simte ca ii fuge ghidonul in fata. Rulmentul de jug este problema? Motoreta este o Yamaha R6 din 2002.

 

Roata descentrata si/sau ne-echilibrata. Anvelopa uzata.

 

Rulmentii de roata cand sund dusi troncane la viteza mica.

Rulmentii de jug cand sunt terminati se simt si pe loc - ori au un "hop" pe pozitia zero ori se simte un soc in ghidon cand apesi pe suspensie cu frana trasa (sau cand pui frana). Daca se manifesta asa, atunci sunt (si) rulmentii de jug.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja au fost prezentate majoritatea cauzelor mai sus si au fost sugestii foarte bune . Daca spui ca la franare simte ca-i pleaca ghidonul , tind sa cred ca este vorba de rulmentii din roata fata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand franezi si nu ai furcile egale ca amortizare nu intra in voblaj?

 

Nu

Sunt suspensii care lucreaza independent - compresia pe o jamba si revenirea pe cealalta.

Sunt si cazuri in care, e nevoie de o constatanta a arcurilor diferita de ce se gaseste la producatori si se pot monta arcuri de aceeasi lungime dar constante diferite pe o jamba fata de cealalta.

Suspensia fata lucreaza unitar, chiar daca o jamba e diferita de cealalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se zice si despre unele modele de cauciucuri ca induc oarecare voblaj. E plin netul de oameni care se pling de problema asta la Conti Road Attack (parca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era de la drum.

 

 

Eu mizez pe: roata ne-echilibrata, cauciuc cu flat-spot (a stat mult intr-o singura pozitie), rulmenti uzati grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...