Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ieri mi-am pornit si eu baba, nimic special doar ca m-a mirat o chestie.

Am pe ea o baterie f veche, nu stiu exact cat are dar eu o am din 2012 si nu era deloc noua , a fost demontata de pe un FJR de politie , dupa ce suferise o descarcare totala(pana la 0.2V) dupa cateva zile cu un consumator cuplat. Resuscitarea a durat vreo 3 zile cu un alimentator de router de 15V/1A cuplat permanent. Pana in 2014 am folosit-o doar sa alimentez montaje electronice dupa care am montat-o pe VFR si am folosit-o 2 sezoane. Cand a venit iarna n-am mai demontat-o, ma gandeam ca oricum o sa moara avand in vedere varsta si traumele prin care a trecut. Ieri inainte sa o pornesc am masurat bateria, si surpriza a venit cand mi-a indicat 12.5V. Am mai lasat-o 10 minute pe redresor si apoi am pornit motocicleta.

In casa mai am 2 baterii Varta aproape noi, cumparate in 2016 , pe astea le-am demontat in toamna de pe motociclete sa nu le afecteze gerul, le-am masurat azi, una sigilata are 12.2V iar alta clasica 11.8V....

Tare curios sunt ce brand o fi bateria veche dar nu scrie nimic pe ea, ori nu a scris niciodata ori s-a sters in timp....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa diferentele intre bateriile respective, in general autodescarcarea creste proportional cu temperatura, deci cele tinute in casa s-au descarcat mai mult decat daca le ai fi tinut afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri mi-am pornit si eu baba, nimic special doar ca m-a mirat o chestie.

Am pe ea o baterie f veche, nu stiu exact cat are dar eu o am din 2012 si nu era deloc noua , a fost demontata de pe un FJR de politie , dupa ce suferise o descarcare totala(pana la 0.2V) dupa cateva zile cu un consumator cuplat. Resuscitarea a durat vreo 3 zile cu un alimentator de router de 15V/1A cuplat permanent. Pana in 2014 am folosit-o doar sa alimentez montaje electronice dupa care am montat-o pe VFR si am folosit-o 2 sezoane. Cand a venit iarna n-am mai demontat-o, ma gandeam ca oricum o sa moara avand in vedere varsta si traumele prin care a trecut. Ieri inainte sa o pornesc am masurat bateria, si surpriza a venit cand mi-a indicat 12.5V. Am mai lasat-o 10 minute pe redresor si apoi am pornit motocicleta.

In casa mai am 2 baterii Varta aproape noi, cumparate in 2016 , pe astea le-am demontat in toamna de pe motociclete sa nu le afecteze gerul, le-am masurat azi, una sigilata are 12.2V iar alta clasica 11.8V....

Tare curios sunt ce brand o fi bateria veche dar nu scrie nimic pe ea, ori nu a scris niciodata ori s-a sters in timp....

lol

 

am si eu o nenorocire din asta de baterie , are 8 ani , VMF , acum 3 ani am cumparat o yuasa s-o schimb dupa ce am uitat sa o pun pe charger toata iarna ... vine primavara dau sa o schimb dar o strangea prea tare airboxu si mi-a fost lene , invart motoru ... porneste ... am facut asa in fiecare an , cumparat si vandut 3 yuase :)

 

acum am schimbat-o ca tot am scos carburile si era sub 12v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa diferentele intre bateriile respective, in general autodescarcarea creste proportional cu temperatura, deci cele tinute in casa s-au descarcat mai mult decat daca le ai fi tinut afara.

Da, stiu ca se autodescarca mai repede daca temperatura e mai mare dar pe de alta parte si inghetul e foarte daunator pentru baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am schimbat la BMW bateria originala. Din 2005. Care probabil ar mai fi dus daca nu i se rupea borna.

Anul trecut am schimbat la Honda bateria originala. Din 2002.

 

Lucrurile se făceau altfel acum 15 ani :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cică ieri i-am cwratat lanțul, apoi i-am dat o porție generoasă de ulei 80w90.

Același tratament l-a primit și o Yamaha r125 a unui prieten, avea lanțul full de spray, am consumat aproape un litru de motorină ca să-l scot din boală. În trecut, lanțul a fost doar uns, nu și spălat, așa că are ceva uzură.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu ca se autodescarca mai repede daca temperatura e mai mare dar pe de alta parte si inghetul e foarte daunator pentru baterie.

Cat timp e incarcat nu pateste mare lucru. La masini rezista si la -30 si mai jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers la ghici, sincer.

Deci prima data am dat jos etrierul si am pompat pistonul afara. A iesit destul de usor. Jeg pe margine mai bine de 5 mm, a iesit cu periuta de dinti si WD40 + motorina, burete de vase (partea non-abraziva), apoi smirghel 2000 + WD40. A iesit aproape de nota 10. Interiorul a fost si el cwratat (folosesc w in loc de u, ca ma corecteaza forumul), garniturile aratau destul de bine, adica nu erau rupte sau crapate. Am scost totul si am cwratat (bolturile, tablitele), apoi le-am dat cu vaselina cu cupru Wurth 1100 grade (mama, juri ca e lipici, nu alta). Boltul care tine placutele a fost dat cu Wurth, celelalte doua cu vaselina universala (nu retin marca, e cadou de la cineva care lucreaza la un service Peugeot, aia nu folosesc jeguri). Bagat pistonul inapoi (dupa ce l-am uns cu lichid de frana), pus bolturile, placutele, totul. Umplut vasul cu lichid, aerisit, iesit la proba. Nu mai blocheaza roata instant, acum parca ma chinui un pic sa las urma pe asfalt franand doar cu spatele. Placutele vor fi inlocuite, au vreo 3 mm, santurile au 1 mm si ceva). Deocamdata merg cu garniturile si pistonul deja existente, nu pierd lichid, frana este buna. Ca sa fi servisat complet etrierul trebuia doar sa pun alte garnituri, oricum trebuia pus la montajul invers si pistonul nou.

Rezultatul e mult peste asteptari. Dar m-a frecat rau surubul de 14, care a fost un pic bagat piezis si era sa imi strice filetul din etrier. Deh, frig si stat doar pe vine, nu imi mai simteam genunchii. Treaba de aproape 3 ore, din care aproape jumatate chinul dracului cu surubul ala. Alt sfert de ora- haleala afara, pe banca. Eu is multumit, am facut totul cu manuta mea si am incredere in rezultat, stiu ca ma pot baza pe lucrare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e excelent, insa nu a iesit rau deloc. Am experienta ca l-am mai desfacut o data, anul trecut, cand am cwratat ambele circuite: bagat spray de frane, scos jegul afara, spalat de doua ori cu lichid de frana proaspat, apoi inchis circuitul, completat, aerisit. Dupa ce da caldura bine, desfac si la ceilalti etrieri pistoanele si repet operatiune de cwratare + gresare cu vaselina cu cupru. Nu stiam pana acum ceva vreme cat e de utila vaselina cu cupru, dar are un rol foarte important in buna functionare a sistemului de franare (aluneca mai usor placutele in locas). Vaselina e foarte rezistenta la temperaturi (1100 grade, nu ajunge sub nicio forma acolo) si fiind foarte lipicioasa, nu "pleaca" de acolo sub nicio forma. Am avut un tub mic, de 5 grame, pe care am dat 7 lei acum vreo 2 ani, l-am luat pentru o bujie incandescenta la masina. Vad ca mi-a mai ramas.

 

Sincer, merita sa faci operatiunea asta acasa, nu iti trebuie cine stie ce scule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De scule nu se pune problema. Daca nu weekend ul asta, celalalt sigur. Am consumabilele toate pregatite, doar sa ma apuc de treaba. Am o zi intreaga, dar nu e problema, imi place sa stau pe langa motor mult timp. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie imi place. O sa investesc intr-un scaunel de ala cu role, sa nu mai rup genunchii si gleznele. Poate gasesc ceva cu surub (melc) si 3-4-5 picioare. Daca nu, imi fac eu ceva din fier, doar burete imi mai trebuie.

 

Mai e de lucru pe langa motor, dar pana pe 31 mare lucru nu mai fac, am o inspectie foarte importanta. Dupa aia- liber la mestereala si plimbareala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inca nu ies. Am facut doar cateva ture anul asta. Din 27 vreau sa fac si rca ul si sigur se mai incalzeste. La cum e asfaltul acum nu ma incanta. E cam "prost" motorul pe modul race. :)))

Pana nu sunt 30 de grade il tin pe "ploaie". Hai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cati cai am eu, se descurca de minune. Al tau e din alta liga. Vineri o sa fie frig, insa trebuie sa merg la ITP. Se anunta vreo 14 grade, iau echipamentul de scandal si ii dau bice. Aparatorile montate acum cateva saptamani fac o treaba de minune, e placut de condus chiar daca temperaturile nu-s fantastice.

post-92464-0-72539700-1489610541_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am vopsit cu "Plasti dip" varianta romaneasca - "Sprai vopsea cauciucata", protectia de plastic a furcii. Era decolorata si arata destul de aiurea.

Am dat vreo 5-6 straturi, a iesit o textura interesanta, de cauciuc, e mai dura asa... :)

Sa vedem cat rezista.

post-38165-0-51731400-1489687196_thumb.jpg

post-38165-0-30768200-1489687197_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat un LED in lampa pentru numar. E mai placuta lumina, desi LED-ul are lupa frontala, deci fascicolul "bate" inainte, nu in laterale. O sa-i pun si un staniol in partea superioara, cu toata ca nu prea e nevoie, dar oricum trebuie data jos lampa, un piciorus de plastic abia se mai tine. Aceleasi LED-uri sunt si in far, lumineaza pozitia de nu-i adevarat. Vorba unui coleg de forum, poti sa intinzi cortul noaptea la lumina pozitiilor. Nu l-am crezut initial.

A, si-am mai bagat un kil de vaselina cu PTFE in butucul cheii de contact si al incuietorii seii. Parca se misca ceva mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi cand vaselina aia se va umple de praf si cateii se vor bloca in "pamantul" format!

Asa este. Si de la WD40 se intampla la fel. Am patit eu. Solutia a fost sa dau cu si mai mult WD40 ca sa spal mazga aia. La butuci ar trebui folosit ulei/spray special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Laaaasa, bag WD40 peste o vreme, suflu cu aer comprimat. Nu s-a blocat la fostul Kawasaki, nu se blocheaza nici la asta. Eventual, ca sa spal bine, dau cu spray de frane, suflu bine, dau cu spray de care trebuie (cu grafit, din ce stiu eu, am si de ala, dar mi-o fost lene sa ma duc pana in atelier).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...