Sari la conținut

siguranta supapa


adi_b
 Share

Postări Recomandate

Salutare, fratele meu are o problema cu motorul, XR250 R 2001 i se oprise din mers. Duoa mai multe incercari de resuscitare nimic asa ca am dat jis capacul de pe chiuloasa si am eescoperit ca o supapa de pe admise nu mai are siguranta ce tine opritorul arcurilor. Banuiesc ca supapa a ramas deschisa deoarece cand dau la automat baga gaze in filtru de aer. Ca si observatie am dat jos evacuarea si dand la sutomat am observat ca scoate o flama palida fara o explozie interioara. Multumesc anticipat.


» Post actualizat in 29 Dec 2014 21:43

as vrea sa stiu daca gasesc piese separate si daca aceasta poate fi motivul pt care nu a pornit.

post-80152-0-93766100-1419888239_thumb.jpg

post-80152-0-78183000-1419888246_thumb.jpg

post-80152-0-93666900-1419888250_thumb.jpg

Editat de adi_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigurantele de supapa ar trebui sa le gasesti prin baie. Treaba este in ce stare este supapa respectiva ? Ma indoiesc sa mai fie dreapta. Cred ca ar trebui sa demontezi chiulasa, sa vezi in ce stare este si pistonul. Intrebarea este de ce a sarit acea siguranta ? Nu cumva, fratele tau a scapat-o rau in ture ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigurantele de supapa ar trebui sa le gasesti prin baie. Treaba este in ce stare este supapa respectiva ? Ma indoiesc sa mai fie dreapta. Cred ca ar trebui sa demontezi chiulasa, sa vezi in ce stare este si pistonul. Intrebarea este de ce a sarit acea siguranta ? Nu cumva, fratele tau a scapat-o rau in ture ?

daca supapa respectiva nu a mai avut siguranta clar pistonul a lovit in ea , dar ne sarind de la punct nu cred ca a strambat-o parerea mea , ci doar a impins-o pistonul , oricum trebuie verificat mai bine , da chiuloasa jos si vezi ce si cum s-a intamplat acolo. numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Demonteaza chiuloasa si verifica bine starea pistonului,ghidului de supapa, si scaunul supapei.

Dupa care daca totul este ok,schimbi supapa,(ar fi ideal si arcul)o slefuiesti in scaun,o probezi sa vezi daca inchide,garnitura chiulasa noua, si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca e posibil si canalele segmentilor de pe piston sa fie afectati. da motorul jos din cadru (3 suruburi si 5 mufe) si lucreaza pe banc daca ai posibilitatea. e de o mie de ori mai usor decat sa te chinui cu motorul in cadru. nu monta motorul pana nu gasesti sigurantele. vezi ca trebuie sa fie doua.

bafta multa si succes.

scrie aici daca ai nevoie de sfaturi sa te putem indruma!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, fratele meu are o problema cu motorul, XR250 R 2001 i se oprise din mers. Duoa mai multe incercari de resuscitare nimic asa ca am dat jis capacul de pe chiuloasa si am eescoperit ca o supapa de pe admise nu mai are siguranta ce tine opritorul arcurilor. Banuiesc ca supapa a ramas deschisa deoarece cand dau la automat baga gaze in filtru de aer. Ca si observatie am dat jos evacuarea si dand la sutomat am observat ca scoate o flama palida fara o explozie interioara. Multumesc anticipat.

» Post actualizat in 29 Dec 2014 21:43

as vrea sa stiu daca gasesc piese separate si daca aceasta poate fi motivul pt care nu a pornit.

 

Ca si observatie, daca ai reusit sa desfaci capacul la chiulasa inseamna ca ai cateva cunostinte mecanica.

Nu, motorul nu are cum sa mai porneasca cu o supapa care nu mai e prinsa de arcuri, acea supapa nu se mai inchide.

Tu stii ce rol au supapele la un motor?

Inainte de a te apuca de alte reparatii vezi daca stii raspunsul la aceasta intrebare, daca nu, lasa pe altcineva. Sau combinati-va doi insi, unul cu teoria si altul cu practica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de sfaturi ,de bine de rau am cateva cunostinte si nu e primul motor dat jos. Motoarele in 2t le refac de la zero insa asta a fost al doilea motor 4t pe care in desfac. Stiu ce rol au supapele si restul ideea era ca ma gandeam la posibilitatea ca supapa sa fi ramas cumva inchisa si sa tina compresia iar alimentarea sa se fi facut pe cealalta supapa. Ma asteptam sa dea macar un semn,dar am vazut ca bezina vine,bujia da scantee f buna am banuit ori supapa ori lantul de distributie. O sa dam jos tot motorul sa lucram mai bn. Revin cu poze si eventual cu intrebari. Multam inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta e de fapt 2 chestiute mici, au si alea 1 nume, imi scapa acum. Le gaseti pe-acolo sau in baie. Sa nu pornesti motorul dupa reparatie daca nu le-ai gasit. Capacul de peste arcuri, talerul, l-ai gasit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,talerul l.am gasit numai ca e fisurat si ala. Ideea e ca nu prea am gasit kit de supapa cu tot cu arcuri simering sigurante si taler,trebuie sa le caut separat.

Nu exista kit de reparatie pentru supape.

Esti nevoit sa cumperi ce ai nevoie separat.

 

PS.Eu am incercuit piesele de la supap de evacuare...tu ai nevoi de una de admisie...sa nu gresesti! :peace:

post-15340-0-65799400-1419957171_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)))))) al naibi ca a mea dezamageste fanii onda-i-onda... nu a vrut sa o ia nicicum. La cum am tras si eu pe ea si la cum a mers si fratele meu si la cum au mers si ceilaltii dinaintea noastra eu zic ca e ok ,avuse motorul nedesfacut din 2001 si nu consuma gram de ulei plus ca nu stiu ce ulei au bagat altii si la cat timp a fost schimbat.

@ TNG mersi de pont!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,talerul l.am gasit numai ca e fisurat si ala. Ideea e ca nu prea am gasit kit de supapa cu tot cu arcuri simering sigurante si taler,trebuie sa le caut separat.

Probabil asta e si motivul din care au sarit sigurantele! Pune o poza cu el sa vedem daca ne edificam!

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta voiam sa zic si eu.

 

Cauta la cei care dezmembreaza motoare, motorete.

 

Pastreaza talerul si supapa, e posibil sa se potriveasca de la alte motoare Honda, de exemplu de la Transalp, Dominator etc. E imposibil sa nu gasesti o supapa si un taler la fel chiar de la alte motoare.

Iar semiconurile le gasesti prin motor 100%. Sa te uiti atent si in capacul chiulasei, pot fi ramase lipite si acolo, doar datorita uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai fisuri intr-un taler de soiul ala cel mai bine te uiti cu mare atentie si la restul. Daca nu a fost solicitata atipic in momentul in care a cedat - inseamna ca materialele si sau piesele au ajuns la limitele lor de uzura / oboseala mecanica.

 

Cauze pentru a avea rezultatul respectiv (o parte din ele..):

Joc in ghidul supapei

gripaje ale supapei in ghid (mai greu de la asta)

distanta incorecta la jocul termic al supapei - cazuri mai extreme asa - moment in care cama loveste mai mult decat apasa - zgomote mari

Supapa uzata - gatul alungit de la functionare indelungata

Arc inmuiat

 

 

In situatii ca cea de mai sus as recomanda o revizie completa a chiulasei, daca tot e jos.

Se scot toate supapele (notand positia lor si a accesoriilor)

Se masoara lungimea supapelor - sa fie in limitele din manual (da, cozile astea se alungesc, e unul din motivele scaderii jocului supapelor, al 2-lea fiind uzura scaunului).

Se masoara lungimea arcurilor

se verifica jocul in ghidul supapei pe fiecare pozitie

se verifica etanseitatea supapei in scaunul ei - inspectand amprenta de contact - cel mai bine e sa se refaca scaunelele de la fiecare pozitie.

Pe supapa care a fost scapata din sigurante - neaparat verifica daca mai e dreapta. Nu e nevoie sa aiba urme vizibile in capul pistonului pentru a avea o abatere de cateva grade a permendicularitatii talerului pe coada.

Mare atentie sa nu fie usor torsionate -asta da un efect de rotire in functionare si sigurantele nu vor sta la locul lor.

 

Dupa curatarea pieselor (chiulasa si supape, talere, etc ) cu ultrasunete si substante de curatat (nu abrazive si nu sablari !!!!) ar fi indicat sa faceti un test cu substanta penetranta - pentru a observa eventuale fisuri in material. E o etapa comuna la toate atelierele care se respecta.

in functie de felul in care a fost desfauta chiulasa e posibil sa fie nevoie de planarea ei inainte de remontare. Obligatoriu planeitatea se verifica inainte de reasamblare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...