jerry_mcrie Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Si jerry_mcrie, crede-ma ca atunci cand pe jos este ud (si aici ma refer la udul de Romania care de fapt este o mazga compusa din praf, ulei si apa) si ai ciupit frina de spate mai mult decat trebuie, fara ABS ai cazut instant. Personal am tinut sa am ABS, si consider ca atunci cand a trebuit m-a ajutat. In rest fiecare face cum considera. stiu ce zici. daca as avea salariu de europa, nu de romania... aproape sigur mi-as lua cu abs. pana acum... am blocat fata... dar nu am picat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Mai oameni buni, el a inceput sa franeze exact inainte sa intre in itersectia cu strada de pe care venea Fiatul. Era cam la nivelul coltului trotuarului din dreapta cand s-a panicat si a stors levierul. Nici daca era Rossi folosind (sau nu) mama sistemelor nu reusea sa opreasca pana in masina (nici10m). Ca sa nu faca buf, trebuia sa ocoleasca. Franand a pierdut orice sansa. Noroc ca de frica a franat asa tare incat sa basculeze si sa pice aproape pe asfalt in loc sa se izbeasca frontal de masina. Si ca din instinct (cred) a facut in asa fel incat sa nu-i vina motoru' pe carca...Pe scurt, i-a trecut glontul pe la ureche. Pai exact asta este sansa pe care ti-o ofera ABS-ul: cand frinezi sa nu se blocheze rotile si sa poti sa mai carmesti motocicleta in timp ce franezi. Cu glontul pe la ureche ai perfecta dreptate. Nu era o bucurie sa fie sub motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Nu cred ca mai sunt rezerve de aderenta intr.o situatie de urgenta ca sa mai poti carmi in scurt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 (editat) Poate un ABS ar fi ajutat? Mai ales astea noi care la o frinare brusca actioneaza frina fata + spate indiferent care din ele a fost actionata? Am avut un incident si am reusit sa opresc. E drept ca nu stiu cum ar fi fost fara ABS, senzatia mea a fost ca nu as fi putut opri in spatiu util si mai ales ramanand pe roti. Stiu ca exista parerea ca un motociclist adevarat nu are moto cu ABS..... nu are treaba abs-ul cu ce s-a intamplat aici, ala doar intrerupe franarea daca s-a blocat roata, ori aici roata fata se blocheaza cam in momentul in care aia spate i-o ia inainte si asta o spun din experienta, am moto cu abs si la viteza mica daca bruschez frana se salta de spate fara sa intervina in vreun fel abs-ul exista sisteme anti stoppie dar doar pe ultimele panigale, superduke, s1000rr, rsv etc. oricum, abs-ul e ca apa calda, daca nu-l ai zici de aialalti ca sunt fetite si se invata prost Editat Mai 18, 2015 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aoreus Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 ori a avut sange rece, ori doar instinctul l-a facut sa franeze asa, fiindca pare ca n-a fost atent un moment sau nu si-a inchipuit ca ala ingheata acolo, el accelerase inainte, as mi se pare oricum cred ca bine a facut, cand nu mai poti evita te indrepti si franezi sa se opreasca motorul, si s-a oprit, apoi Doamne ajuta, totul a decurs in favoarea riderului (cat s-a putut), omul s-a nascut a doua oara, cred ca a fost stapanirea de sine totusi, eu as fi incercat la primul impuls sa evit (ca soferul), as fi franat si pe fata si pe spate (a mea nu se oprea acolo nicicum ...) si eram probabil imprastiat pe jos pe undeva ... bine ca a scapat cu atat, ma bucur sincer, eu am crezut ca e trucata filmarea sau ca nu e de la noi pana cand i-am auzit vorbind ... iar pt. cei care invoca strategii la mai putin de o secunda, ... putini de la Moto GP ar fi reusit mai bine , am incercat si eu de 2-3 ori sa indrept motorul si sa tin tare de ghidon, pe dracu, ziceam ca-mi controlez si zborul, da, da, exact asa a fost , apoi imi tot aminteam ... franturi iar aia de opresc in week-end semafoarele sunt invitatii mei sa se faca mici si sa mearga "acasa" ori la popa-n ..., militieni si primari prosti, bp in crossrurile si maratoanele lor de 2 lei, aia-i intersectie de galben intermitent ? sanatate "norocosului" !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florinel1984 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Nu stiu care e regimul intersectiei, daca unul dintre drumuri era cu prioritate, insa in caz ca nu merg stopurile si niciun drum nu are prioritate eu stiu ca se acorda prioritate de dreapta. Adica masina avea prioritate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Pai, daca fiatul isi continua drumul....nu intra in prietenul nostru cu vstrom? pe de alta parte nu-l inteleg pe soferul fiatului de ce dreq a ramas in intersectie Bine punctat.Dac bou' inainta il zbura si pe-al 2 lea.. » Post actualizat in 19 May 2015 05:14 Nu pentru ca eu am inceput sa franez mai repede si cand s-a oprit fiat-ul am lasat franele. Eu am anticipat ca si cel cu gsxr-ul ca isi va continua drumul de aia am franat mai repede iar celalalt mai tarziu. Buna anticipare.Colegul tau mai putin.In general se aleg cele mai proaste variante in situatii de criza.Cand stai in secunde,sau fractiuni, sa incerci sa ghicesti cam ce manevra ar face soferul esti la mana destinului.Si conform legilor lui Murphy este cea mai proasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) pe de alta parte nu-l inteleg pe soferul fiatului de ce dreq a ramas in intersectie E o chestie clasica asta. Doar norocul si insipiratia de moment te poate face sa il eviti pe unul din asta. Intra in intersectie/face stanga in fata ta/intra de pe straduta secunda si te pomenesti cu el in fata. Pe ce parte il ocolesti? Prin fata sau spate? Franeaza si il ocolesti prin fata sau va rula in continuare si ai loc sa il ocolesti prin spate? Uneori nici experienta nu te ajuta prea mult, pt. ca sunt prea imprevizibili astia uneori... Bine, in cazul de fata, probabil un pic de atentie si era salvat omul... Nu stiu care e regimul intersectiei, daca unul dintre drumuri era cu prioritate, insa in caz ca nu merg stopurile si niciun drum nu are prioritate eu stiu ca se acorda prioritate de dreapta. Adica masina avea prioritate... Prima intersectie avea si indicator. Mai mult ca sigur avea si a 2-a, ca sunt sosele destul de mari, insa nu se vede din cauza unghiului camerei... Editat Mai 19, 2015 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 ''Prima intersectie avea si indicator. Mai mult ca sigur avea si a 2-a, ca sunt sosele destul de mari, insa nu se vede din cauza unghiului camerei..''' Ai dreptate exista un 'cedeaza ' la prima ce-ar fi putut fi la a 2-a? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Asta vedea cel cu fiatul https://www.google.com/maps/@46.182648,21.324621,3a,76y,310.7h,86.5t/data=!3m4!1e1!3m2!1sxPYnWtAh0DdrC4X-SitpgA!2e0?hl=en-US oare ce putea fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Asta vedea cel cu fiatul https://www.google.com/maps/@46.182648,21.324621,3a,76y,310.7h,86.5t/data=!3m4!1e1!3m2!1sxPYnWtAh0DdrC4X-SitpgA!2e0?hl=en-US oare ce putea fi? Probabil ca a ramas dupa semafor si a continuat pe rosu ori nu mergeau semafoarele . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 semafoarele erau pe intermitent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Asta vedea cel cu fiatul https://www.google.com/maps/@46.182648,21.324621,3a,76y,310.7h,86.5t/data=!3m4!1e1!3m2!1sxPYnWtAh0DdrC4X-SitpgA!2e0?hl=en-US oare ce putea fi? Asa da.Dealtfel ai spus ca pulitaiul vazand filmarea l-a amenintat p-ala cu suspendatu' permisului..N-avea sens daca erati voi pe drum cu 'cedeaza'.. Editat Mai 19, 2015 de iulia_boris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Cateva idei: - pana la urma s-a oprit pana in obstacol si a facut o tumba, mult mai bine decat intrat in obstacol cu viteza; - atent nu prea a fost, dar situatiile astea incerte sunt cele mai tampite, din cauza astora se intampla cele mai multe accidente, el a fost pacalit ca auto va trece mai departe; - cand sunt mai mult motociclisti pe un sens de mers prin oras e bine sa mearga unul in spatele celuilalt si nu sa croseteze traficul pe toate partile, am constatat-o de NENUMARATE ori, unu vine pe stange unei masini- ala incearca sa fie amabil si trage dreapta peste alt motorist care exact atunci depaseste aceeasi masina prin dreapta; se vede si pe filmare, auto ar fi trecut daca nu l-ar fi vazut pe motoristul care filmeaza, din cauza lui a intepenit acolo; - pozitia riderului pe sportiva este prea in fata, mainile prea drepte; in momentul sesizarii periculului odata cu aplicarea franei ar fi trebuit sa mute fundul cat mai in spate pe sa, sa stranga rezervorul si sa nu dea cu mainile drepte si incordate moment de rasturnare la nivelul ghidonului, dar pentru asta trebuie practica; Oricum, eu zic ca daca nu avea cauciuc sau daca incepea cu franari cu spatele pe care in momentul de panica o mai si pierdea,etc,redresari- era mai rau, asa macar a decelerat foarte mult si a facut o tumba, n-a fost cel mai rau scenariu! Practicati un pic franarile puternice cu fata cu mainile relaxate, strans de rezervor si fundul in spate, tendinta de stoppie e mult mai mica si se poate aplica frana mai tare. Editat Mai 19, 2015 de the mentalist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) se putea evita incidentul zic eu, daca se cascau ochii si se mergea mai incet. pe de alta parte nu-l inteleg pe soferul fiatului de ce dreq a ramas in intersectie. avea suficient timp s-o traverseze daca tot s-a bagat. dar cred ca s-a speriat cand v-a vazut . mobra pare sa-i fi cazut pe gamba dreapta si nu pe glezna. zi-ne despre coleg daca este bine. Accident tipic din categoria "soc/groaza/surprindere". Soferii nu sunt din pacate asi ai reflexelor si ai aprecierii dinamicii traficului. Omul s-a asigurat relativ la coloanele auto, a socotit ca are timp si loc. Motociclistii venind printre coloane si mai tare decat traficul l-au surprins insa in ultimul moment, cand intrase deja in intersectie, iar omul s-a fastacit si a oprit in cele din urma masina. Daca nu oprea, probabil ca motocilistul care a filmat ar fi avut ceva probleme sa evite la randul sau, desi in mod evident intrase in intersectie mai prudent decat colegul. Motocilistul implicat in accident a avut bulan maxim si greu repetabil la o alta "incercare". Chiar daca avea prioritate, spre deosebire de colegul cu camera nu a condus preventiv in intersectie, (daca nu ma insel avea cam 70km/h )si a fost surprins de manevra conservarului. Avand ceva viteza, nu a mai avut timp sa evite si a functionat instinctul, mana gheara se facu! Panicat a blocat total frana fata, manevra care a dus la un numar norocos de circ, stopie urmat de rostogolire in aer si impact baftos cu intreg spatele exact de cea mai deformabila zona a fiatului, centrul portierei. Motorul la randul lui a fost "cuminte" si si-a ferit la mustata stapanul, rostogolindu-se si percutand intaritura de haion a masinii. (cumul rar de bulan maxim) Cu ce ramanem de aici? Conservarii "medii" sunt cum sunt, daca erau dibaci cu adevarat isi luau motoare. Trebuie sa constientizam lucrul asta, deasemenea si diferenta de consecinte in caz de impact cu ei si sa ne comportam preventiv in intersectii, sa reducem viteza si sa evitam sa depasim tocmai acolo coloanele (profitand de conduita preventiva a automobilistilor). Ideal ar fi sa ne comportam mereu ca si cum nu am avea niciodata prioritate. Mai bine fara dreptate acasa, decat cu dreptate la cimitir! In rest, arta de a trage de gaz numai acolo unde e sigur se invata in timp si prin prudenta, vitejii care ignora nu prea apuca. Ulciorul nu merge de multe ori la apa! Editat Mai 19, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Cu ce ramanem de aici? cu ideea aia ca paranoia este cel mai bun prieten in trafic! toti vor sa te omoare si tu trebuie sa casti ochii cat mai bine. ok, tot vei avea parte de surprize, insa atentia nu trebuie sa fie diminuata niciodata. mai ales in intersectii / langa benzinarie / centre comerciale, etc. si in tot restul situatiilor... e naspha, stiu, dar e adevarat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 In ordinea importantei , cand rulezi pe motocicleta : paranoia , echipamentul de protectie , sistemul de franare si anvelopele , asigurarea . In ordinea importantei , cand nu mai rulezi de ceva vreme pe motocicleta dar porti echipamentul de protectie : SMURD-ul sau salvarea , UPU , carjele si asigurarea . In ordinea importantei , cand nu mai rulezi de ceva vreme pe motocicleta si nu porti echipamentul de protectie : IML-ul si inbox-ul gol ca se aduna RIP-uri . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Conservarii "medii" sunt cum sunt, daca erau dibaci cu adevarat isi luau motoare. Galen,aci m-ai dat pe spate..Deci dibacii sunt doar pe motoare.Da' cand dibaciu' conduce o conserva cum se cheama? Daca-i asa din cei 2 protagonisti doar unu' a fost dibaci.Al 2-lea mai are,nu crezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 In ordinea importantei , cand rulezi pe motocicleta : paranoia , echipamentul de protectie , sistemul de franare si anvelopele , asigurarea . eu as pune sist de franare si anvelopele inaintea echipamentului, but that's just me Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Conservarii "medii" sunt cum sunt, daca erau dibaci cu adevarat isi luau motoare. Galen,aci m-ai dat pe spate..Deci dibacii sunt doar pe motoare.Da' cand dibaciu' conduce o conserva cum se cheama? Daca-i asa din cei 2 protagonisti doar unu' a fost dibaci.Al 2-lea mai are,nu crezi? Ok, hai sa dezvolt. In primul rand ma refeream la valori medii, la ceea ce te astepti de la un personaj oarecare, pe doua sau pe 4 roti. Pe doua roti nu supravietuiesc mult in trafic cei cu carente (native sau de comportament). In doi-trei ani ori renunta ori carje sau RIP.In schimb tabla iarta multe! O gramada dintre cei pe 4 roti sunt neaveniti in trafic (sau chiar catastrofe), dar nu renunta si nu le ia nimeni permisul pentru lipsa uneori TOTALA de dibacie, asa ca fac accidente pe banda rulanta, cunosc cazuri (de ambele sexe) cu cate 10-15 accidente la activ. Cu alte cuvinte, daca nu vrei surprize nu e bine sa te astepti la nimic bun de la soferi. In privinta baftosului (cam slapar ca aspect) care a sarit acrobatic, sunt convins ca acum mediteaza asupra categoriei in care se incadreaza. Ori renunta la motocicleta, ori invata cate ceva din intamplare si n-ai sa-l mai vezi fortand intersectii sau calare pe ss fara costum complet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 nu stiu cat de "slapar" pare ca aspect baftosul, dar vad ca duci o "cruciada" impotriva carenatelor.... nasol imbatranesti... » Post actualizat in 19 May 2015 10:47PS: Daca o arzi cu mobra prin rezervatia biosferei delta dunarii oare esti mai cocalar ca un slapar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonustelystu1992 Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 nu vreau sa fiu rau sau altceva, dar cred ca motociclistul adormise la ghidon, pentru ca s-a vazut de la o posta ca ala s-a bagat. LE: ce-i drept e ca de asta nu poate spune nimeni ca nu avea gume asta prea avea gume:)))))))))))...acum o sa comenteze toata lumea ca sunt cunoscatori pe forum si nu stiu ce, dar acest accident CHIAR PUTEA FI EVITAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 nu stiu cat de "slapar" pare ca aspect baftosul, dar vad ca duci o "cruciada" impotriva carenatelor.... nasol imbatranesti... » Post actualizat in 19 May 2015 10:47PS: Daca o arzi cu mobra prin rezervatia biosferei delta dunarii oare esti mai cocalar ca un slapar? Fiecaruia dupa cat intelege. Unii au facut cateva sute de mii km prin oras si sunt intregi, alte nulitati pline de venin se baga doar de seama. Si asta nu trece cu varsta. Comentariile mele nu-ti sunt adresate tie, ignora-le pe viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulia_boris Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 Galen,am inteles ..Cam ai dreptate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 cu ideea aia ca paranoia este cel mai bun prieten in trafic! toti vor sa te omoare si tu trebuie sa casti ochii cat mai bine. ok, tot vei avea parte de surprize, insa atentia nu trebuie sa fie diminuata niciodata. mai ales in intersectii / langa benzinarie / centre comerciale, etc. si in tot restul situatiilor... e naspha, stiu, dar e adevarat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.