Jump to content

Se poate conduce o bicicleta cu motor cu permis B ?


desmodue
 Share

Recommended Posts

Salut. Vreau sa montez un kit de motor pe benzina in 2 timpi pe o bicicleta pentru o ruda din provincie.

Intrebarea este daca persoana respectiva poate conduce acest gen de vehicul doar cu permis categoria B.

Am cautat pe net si am gasit o multime de raspunsuri la problema asta fara sa ma lamuresc deocamdata.

Daca s-a lovit cineva de asta sau are vreun raspuns multumesc anticipat.

 

 

Pentru cine nu stie despre ce e vb postez un film gasit pe youtube

 

Edited by desmodue
Link to comment
Share on other sites

La 80cmc nu mai e nici moped, probabil trebuie inmatriculata, dar asta e alta problema.

 

http://www.politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1671-Cu-categoria-B-pot-conduce-scuter-A1

Edited by Falkenberg
Link to comment
Share on other sites

Daca e sub 50cc si viteza sub 45km/h e moped deci trebuie nr galben asigurare posibil si omologare rar...

 

Sper sa ma insel, dar eu asa stiu...

» Post actualizat in 31 Jul 2015 13:29

Daca e sub 50cc si viteza sub 45km/h e moped deci trebuie nr galben asigurare posibil si omologare rar...

 

Sper sa ma insel, dar eu asa stiu...

 

Eu cred ca e moped fiindca seamana ca idee cu Piagio Ciao care e cu pedale... gresesc?

Edited by ruxi2k
Link to comment
Share on other sites

Pentru A2 e nevoie de examen separat; categoria B adauga automat categoria AM pe permis, cu care se poate conduce orice <=49 cmc.

Link to comment
Share on other sites

Vehilcul din clip de youtube are 80cmc. Asta e motocicleta deja.

 

Moped e:

21. moped – vehiculul, cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kw;

 

Pai asta stiam, dar la adresa din link scrie ca poti coduce si A1 si A2 cu categoria B si asta ma cam frapeaza!

Da, e ciudat ce scrie in acel link. Trebuie verificat la politia cel mai bine. O fi postat un glumet acolo.

Link to comment
Share on other sites

raspunsul cel mai bun? o adresa/scrisoare data la baietii de la ipj cu situatia ta: bicicleta, motorul dorit, detalii despre motor, montare, situatia de fapt. raspunsul vine in maxim 14 ani si cu stampila si semnatura daca gasesti un politist mai infometat ii arati hartia si o sugus :)

Link to comment
Share on other sites

Bicicleta aia nu cred ca este inmatriculata. Ca sa se poata stabili categoria pt care trebuie sa ai permis ca sa o poti conduce, trebuie sa fie omologata si clasificata. Nu cred ca, daca-i pui motor mai mic sau egal cu 49 cmc, te va pune cineva sa ii faci omologare. Si daca ar fi sa ii faci omologare(desi din ce am citit este greu sa faci omologare si la motociclete modificate care au deja o carte de identitate), avand motor asa mic, o sa intre in categoria AM, pe care ai voie sa o conduci dpdv legal cu CAT B.

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

 

Mai multe aici despre omologare:

http://www.legislatia-rutiera.ro/vehiculele.oug/

Edited by JCDenton
Link to comment
Share on other sites

JCDenton> si eu zic ca tine cu mentiunea ca eu cred ca trebuie omologare... Daca ne gandim la comparatii... de ce de omologheaza scuterele de 50cc? Sau alta intrebare... de unde stie Politia ca tu ai pus un motor mic si nu-ti trebuie carnet? Ce te tine sa adaptezi un motor de 600cc? (Exagerez, evident, dar cred ca m-ai inteles!)

Link to comment
Share on other sites

De acord, doar ca scuterul este un pic altceva. Are o carte de identitate furnizata de dealer/producator si ai ce acte sa procesezi la RAR. Pe cand la o bicicleta cu motor nu stiu daca ai cum sa ii faci omologare fara spaga sau fara sa cumperi ceva produs si gandit de la inceput astfel care vine tot asa cu o carte de identitate.

Pana la urma discutam aici despre un mijloc de deplasare improvizat si cred ca ai avea, in cel mai fericit caz, acte doar pentru motor.

Edited by JCDenton
Link to comment
Share on other sites

raspunsul vine in maxim 14 ani

Parca au obligatie sa raspunde in max 30 de zile. Cat de relevant e raspunsul, e iar alt caz :D

» Post actualizat in 31 Jul 2015 18:43

De acord, doar ca scuterul este un pic altceva. Are o carte de identitate furnizata de dealer/producator si ai ce acte sa procesezi la RAR. Pe cand la o bicicleta cu motor nu stiu daca ai cum sa ii faci omologare fara spaga sau fara sa cumperi ceva produs si gandit de la inceput astfel care vine tot asa cu o carte de identitate.

Pana la urma discutam aici despre un mijloc de deplasare improvizat si cred ca ai avea, in cel mai fericit caz, acte doar pentru motor.

Legea nu stie ce e aia scuter. Pana in 50cmc / 4kw in functie de tip motor, toate sunt moped.

Iar un moped se inscrie la primarie. Ce acte (omologari, etc, sau nimic) se mai cere si acolo, nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

Fara sa spun ca e corect cum zic eu, parera mea este ca nu trebuie nimic...in primul rand este bicicleta...ea asa a fost fabricata, fara motor.

Dadea cineva definitia mopedului....presupun ca definitia se referea la cum iese atelajul din fabrica.

Ma indoiesc ca orice bicicleta electrica (si sunt destule) necesita permis si itp si toata hartogaraia.

Repet, in primul rand este BICICLETA, punct.

Vezi politaiul, tai motorul si dai la pedale...iti poate face ceva?

Dar cel mai bine e sa faca o intrebare pe mail la politie....domle, am o bicicleta, vreau sa ii pun un motor , pot circula fara permis sau trebuie vreo hartogaraie? Mie mi-a raspund politia la 3-4 petitii, deci va primi raspuns.

99% sunt convins ca nu trebuie...ce, la segway trebuie permis? Cand m-am plimbat cu el in Lisabona, la inchirieri nu m-a intrebat deloc de permis.Si are 2 roti, are propulsie electrica din fabrica..si totusi nu trebuie permis....nu merge ca legislatia noastra cere, pt ca s-a facut dupa cea europeana.


» Post actualizat in 31 Jul 2015 18:50

. raspunsul vine in maxim 14 ani si cu stampila si semnatura

presupun ca vroiai sa spui 14 zile...mie mi-au venit in sub 30 zile

Link to comment
Share on other sites

Cautat acuma un exemplu - in Olanda, Segeway trebuia inmatriculat, pana au facut o exceptie special pentru segway undeva prin 2011.

Deci depinde de legislatie si cat de bine este respectata. Asa pot sa pun si eu un motor de 250cmc pe mountain bike, cred ca tine cadru, mai intaresc nitel rotiile. Dar mai e bicicleta? Eu zic ca nu, desi probabil nu ma ia nimeni la intrebari. Dar e un fel de 'lasa ca merge si asa'.

Edited by Falkenberg
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare f interesant subiectul... ma gandeam sa mesteresc ceva...

Dar, in ideea ca dai de un politist care interpreteaza legea in defavoarea ta, ma gandesc ca poti ajunge cu dosar penal pentru conducerea unui "nu-stiu-ce" neinmatriculat...

 

 

Acum deviez putin... bicicleta electrica unde intra?


» Post actualizat in 31 Jul 2015 20:25

Am gasit aici ceva interesant.

http://www.bicicletecumotor.com/statutul-legal-al-bicicletei-cu-motor-2013/

Edited by ruxi2k
Link to comment
Share on other sites

» Post actualizat in 31 Jul 2015 20:25

Am gasit aici ceva interesant.

http://www.bicicletecumotor.com/statutul-legal-al-bicicletei-cu-motor-2013/

Aha, deci au umblat la definitie de moped.

Atunci, da, cat timp nu ar depaseste 25km/ora, aparent ar fi ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Aha, deci au umblat la definitie de moped.

Atunci, da, cat timp nu ar depaseste 25km/ora, aparent ar fi ok.

Umblu cu bicicleta cu motor cam de 6 ani un singur politist m-a intrebat daca nu trebuie ceva acte am zi ca este bicicleta si nu are nevoie.

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca in mod normal trebuie omologat orice vehicul cu motor, acesta poate prezenta un pericol pentru alti participanti la trafic daca este o improvizatie.

 

la segway trebuie permis? Cand m-am plimbat cu el in Lisabona, la inchirieri nu m-a intrebat deloc de permis.Si are 2 roti, are propulsie electrica din fabrica..si totusi nu trebuie permis....nu merge ca legislatia noastra cere, pt ca s-a facut dupa cea europeana.

Edited by Contabil
Link to comment
Share on other sites

Bine ca legea e diferita de parerea ta, ca tu ai omologa si trascaletele de taiat lemne :)

 

Legea e clara de multi ani: bicicleta cu motor cu Vmax sub 25 km/h, nu necesita omologare, inscriere etc - si e normal sa fie asa.

Segway, ca si dispozitivele cu o roata, nu au drept de circulatie pe drumurile publice (nici pe trotuare).

Edited by Proxi
Link to comment
Share on other sites

Spune asta cine? Doar intreb , pt ca am vazut destule folosite pe strada, in strainataturi, mai ales in scopuri turistice

E plină Viena și Parisul de ele dar le-am văzut doar pe trotuar/piste velo. Niciodată pe stradă

Off-topic Apropo de viteze de deplasare la care ar trebui limitate "2 roți": până acum câteva luni am avut o cursieră de carbon Specialized Tarmac Comp 2010, o bijuterie de 6.5kg cu care mergeam curent cu 55-60 kmh pe stradă.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Buna ziua. 

Un lucru este clar ,o bicicleta cu motor termic fie el și e 49cm2 trebuie omologat. Deci nu ai voie nici cu permis A să conduci o bicicleta cu motor termic montat acasă de tine fie el și de 49cm2,fara omologare.

Trebuie omologare!

Legislația în România nu te lasă să montezi tu chiar și inginer de meserie un motor termic cumpărat cu factura.

Iar dacă îl montezi într-un service autorizat primești garanție la motor, dar omologarea la fel trebuie făcută la RAR.

Cu toții ne riscam când mergem cu o bicicleta având motor termic de 49cm2 , ne oprește miliția !

 

Dacă toți am monta motoare termice pe bicicleta, nu s-ar mai vinde scooterele termice de 49cm2 și electrice din magazine. 

Din acest motiv greu obții omologare ,și te și costă.

Screenshot_2022-08-16-19-38-39-71_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Bodobike  am si eu o intrebare: ce te deranjeaza la omologare, faptul ca esti obligat sa o faci sau faptul ca te costa?

 

Am vazut ca sunt destui colegi care se inflameaza sau iau la misto treaba cu omologatul, si il considera un moft sau o furaciune din partea statului (mai precis a RAR). Probabil ca si tu vezi omologarea ca masura de protectie impusa de stat ca sa isi vanda unii scuterele in magazine si sa te impiedice pe tine sa iti pui un motor la bicicleta.

 

Nimeni nu contesta ca poti monta in corect un motor de bicicleta. Doar ca omologarea are drept principal scop (sau ar trebui sa aiba) sa verifice daca ceea ce ai facut tu nu pune in pericol OAMENII SAU PE CEILALTI PARTICPIANTI LA TARFIC.

 

Exista niste norme stabilite de catre cei care se pricep si spun cum trebuie sa fie un autovehicul pentrtu a putea circula pe drumurile publice fara sa puna in pericol pe ceilalti. Cum ar fi: franele sau sistemul de iluminare si semnalizare.

 

Cu bicicleta cu motor probabil poti ajunge si la 40 km/h. De exemplu te ajuta franele sa poti opri bicicleta in conditii de siguranta ? Ca sa nu lovesti pe altii, nu ca sa nu te dai tu cu capul de pereti (asta e problema ta).

 

Ti se pare exagerat sau rauvoitor sa existe cineva care se verifice asta?

 

Nu stiu ce anume se face pentru a obtine omologarea bicicletei cu motor. Eu doar am povestit care ar fi in mod normal rostul unei omologari.

 

Nu stiu ce face RAR, si nici nu comentez cat costa omologarea , nu despre asta vorbim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...