Sari la conținut

Honda Hornet - Probleme la franare


MirceaB
 Share

Postări Recomandate

Salutari,

Este vorba de o motocicleta Honda Hornet din 2000 (fara ABS) cu probleme la franare la roata fata. La momentul cumpararii, motocicleta frana bine. S-a circulat cu ea intre 500 si 1000 de km, dupa care am decis sa o vopsesc integral. Am demontat ce trebuia vopsit de pe ea, (inclusiv janta fata),s-a executat operatiunea si am montat totul la loc.

Dupa momentul asta a aparut problema: Motocicleta franeaza in hopuri, ca si cum discul sau discurile sunt ovalizate. Se simte bine la viteze de sub 40 km/h pana la oprire. La viteza mai mare nu se mai simte.

-rulmentii fata sunt noi, au fost schimbati inainte de vopsire

-toate suruburile (de la discul de frana pana la axul rotii au fost stranse cu cheia dinamometrica asa cum spune cartea.

-suprafata de contact dintre janta si disc nu a fost stropita cu vopsea intrucat i-am atras atentia vopsitorului sa acopere acea zona.

-discul a stat in garajul propriu (nu a fost lovit).

-etrierul funtioneaza corect iar placutelede frana sunt bune.

-in maneta de frana sau in ghidon nu se simte nici o vibratie.

-lichidul de frana nu a fost schimbat.

Azi am facut urmatoarea operatiune: am dat jos pe rand cate un etrier si am facut proba in parcurs. Cu etrierul din stanga (cum stai pe motocicleta) am franat si nu au fost probele. Cand l-am lasat numai pe cel din dreapta, au reinceput problemele. Franare in hopuri. Am incercat sa modific pozitia disculu gaura cu gaura pentru a vedea ce se intampla. La fel face. Am fost atent si am realizat ca si cu discurile reci si cu ele incinse fenomenul are aceeasi intensitate. Nu mai am idei ce sa verific. Ma gandesc sa pun alte placute noi ca ultima solutie.

 

Daca se poate, va rog sa ma ajutati cu un sfat.

Multumesc.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca discurile au bataie, ideal cu un comparator dar in lipsa lui se poate improviza si cu altceva. Daca zici ca se simte franatul in hopuri ar trebui sa se vada si cu ochiul liber deviata discului cu probleme,

Teoretic discurile se strang cu cheia dinamometrica, diferentele de cuplu de strangere intre suruburile de prindere pot genera o deviatie a discului.

Nu strica sa verifici si daca etrierele se misca usor si uniform pe culise.(presupunand ca are asa ceva)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Daca ai dejantat anvelopa la vulcanizare auto, cel mai probabil ti-au indoit discul cu presa. Nu ar fi prima data cand se intampla...intotdeauna trebuie sa stai cu ochii pe "dorei" si sa-i atentionezi inainte de a face manevra gresita. La ce povestesti tu , ar trebui sa ai o abatere laterala de la 2 mm in sus, iar maximul admis ar fi cam 20 de sutimi. Exista solutii, dar trebuie intai vazut cat de grav este...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

Este vorba de o motocicleta Honda Hornet din 2000 (fara ABS) cu probleme la franare la roata fata. La momentul cumpararii, motocicleta frana bine. S-a circulat cu ea intre 500 si 1000 de km, dupa care am decis sa o vopsesc integral. Am demontat ce trebuia vopsit de pe ea, (inclusiv janta fata),s-a executat operatiunea si am montat totul la loc.

Dupa momentul asta a aparut problema: Motocicleta franeaza in hopuri, ca si cum discul sau discurile sunt ovalizate. Se simte bine la viteze de sub 40 km/h pana la oprire. La viteza mai mare nu se mai simte.

-rulmentii fata sunt noi, au fost schimbati inainte de vopsire

-toate suruburile (de la discul de frana pana la axul rotii au fost stranse cu cheia dinamometrica asa cum spune cartea.

-suprafata de contact dintre janta si disc nu a fost stropita cu vopsea intrucat i-am atras atentia vopsitorului sa acopere acea zona.

-discul a stat in garajul propriu (nu a fost lovit).

-etrierul funtioneaza corect iar placutelede frana sunt bune.

-in maneta de frana sau in ghidon nu se simte nici o vibratie.

-lichidul de frana nu a fost schimbat.

Azi am facut urmatoarea operatiune: am dat jos pe rand cate un etrier si am facut proba in parcurs. Cu etrierul din stanga (cum stai pe motocicleta) am franat si nu au fost probele. Cand l-am lasat numai pe cel din dreapta, au reinceput problemele. Franare in hopuri. Am incercat sa modific pozitia disculu gaura cu gaura pentru a vedea ce se intampla. La fel face. Am fost atent si am realizat ca si cu discurile reci si cu ele incinse fenomenul are aceeasi intensitate. Nu mai am idei ce sa verific. Ma gandesc sa pun alte placute noi ca ultima solutie.

 

Daca se poate, va rog sa ma ajutati cu un sfat.

Multumesc.

salutare, problema este foarte simpla....alte discuri si lasa povestile cu indreptatul,am avut exact aceiasi problema....nu se simte nimic in maneta dar cand pui frana ca si cum ba tine mai tare ba tine mai moale....exact ce ziceai tu....am dat 200 ron pe un set care tin 2 sezoane, 100 RON degeaba la mecanic ca cica le indreapta el....in fine....imi pare rau de discuri ca sunt foarte groase fata de ce am luat da asta e viata

» Post actualizat in 29 Aug 2015 15:24

Verifica daca discurile au bataie, ideal cu un comparator dar in lipsa lui se poate improviza si cu altceva. Daca zici ca se simte franatul in hopuri ar trebui sa se vada si cu ochiul liber deviata discului cu probleme,

Teoretic discurile se strang cu cheia dinamometrica, diferentele de cuplu de strangere intre suruburile de prindere pot genera o deviatie a discului.

Nu strica sa verifici si daca etrierele se misca usor si uniform pe culise.(presupunand ca are asa ceva)

nu se vede nimic cu ochiul liber crede-ma, e chestie de cativa mm....eu le am date jos pe amandoua si niciun mecanic nu stie sa zica discul cu pricina....par in regula amandoua dar cand le pui exact ce spune baiatul cu hornetul, franeaza in hopuri

» Post actualizat in 29 Aug 2015 15:26

poate placutele sunt vinovate.

nu au treaba placutele,acceleasi placute alte discuri am scapat de problema..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca discurile au bataie, ideal cu un comparator dar in lipsa lui se poate improviza si cu altceva. Daca zici ca se simte franatul in hopuri ar trebui sa se vada si cu ochiul liber deviata discului cu probleme,

Teoretic discurile se strang cu cheia dinamometrica, diferentele de cuplu de strangere intre suruburile de prindere pot genera o deviatie a discului.

Nu strica sa verifici si daca etrierele se misca usor si uniform pe culise.(presupunand ca are asa ceva)

Ok, dar discurile au fost aceleasi inainte de demontare si nu au avut nici o problema. Etrierele culiseaza bine.

 

Salut !

 

Daca ai dejantat anvelopa la vulcanizare auto, cel mai probabil ti-au indoit discul cu presa. Nu ar fi prima data cand se intampla...intotdeauna trebuie sa stai cu ochii pe "dorei" si sa-i atentionezi inainte de a face manevra gresita. La ce povestesti tu , ar trebui sa ai o abatere laterala de la 2 mm in sus, iar maximul admis ar fi cam 20 de sutimi. Exista solutii, dar trebuie intai vazut cat de grav este...

Discul a fost dat jos de mine iar janta a fost dusa dupa aceea la vulcanizare deci acest lucru este exclus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se vede nimic cu ochiul liber crede-ma, e chestie de cativa mm....eu le am date jos pe amandoua si niciun mecanic nu stie sa zica discul cu pricina....par in regula amandoua dar cand le pui exact ce spune baiatul cu hornetul, franeaza in hopuri

Un ochi antrenat observa si bataii de cateva zecimi,cativa mm ii vede oricine, dar asta cu discurile montate invartind roata, cu ele demontate normal ca nu-ti dai seama ca-s strambe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa inteleg ca am mers cu ele incinse, ploaie,diferente de temperatura, etc si s-au dus dracu' dar nimic de genul asta nu s-a intamplat. Pur si simplu a mers totul ok, iar dupa operatiunea de montare- demontare a aparut problema asta.


» Post actualizat in 29 Aug 2015 15:47


Am uitat sa specific...discurile au fost remontate corect, adica pastrand sensul de rotatie.

Nu se vede nimic cu ochiul liber la discuri. Am fost la un mecanic bun si el mi-a spus acelasi lucru. Daca e o problema inseamna ca este ceva ce nu se vede cu ochiul liber, probabil zecimi, dar asta nu explica de ce acum face probleme si inainte nu.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ce spunea Axa cu Scame era sa patesc de curand la o vulcanizare auto! Badea s-a infipt hotarat cu levierul sub buza cauciucului, sa o treaca peste pintenul care face dejantarea si apasa hotarat in dicul de frana!! Noroc ca eram acolo si am sarit pe el (cu gura), ca altfel... Nu ma zic ca janta spate mi-am dejantat-o singur (pe masina din vulcanizare), el spunand ca nu se poate face.

La F3 am dat jos discurile sa le mut pe alta roata, si cand le-am pus sus bateau. Initial, nu aveam probleme cu motocicleta de pe care le demontasem si roata pe care le-am pus era buna. Le-am dat jos si remontat, mai cu atentie - probabil prinsesem ceva mizerie intre janta si discuri sau nu le-am strans uniform, cum zice binox.

Daca in perioada cat ai avut motocicleta la vopsit nu stii cine/ce a facut pe la discuri, mai bine verifica-le cum zice TNG, la cineva care are sculele necesare.

 

P.S.

Ieri am fost cu un prieten sa-si puna gume pe F4. A luat SH-uri Pirelli Supercorsa (date pe circuit) si la echilibrare i-au intrat 12 plumbi pe spate (60g) si 6 pe fata!!

Initial, nu avea nici un plumb si nici nu se simtea vre-o vibratie in ghidon. Sa fie chiar atat de neuniform uzat cauciucul, sau pot fi si alte cauze?! Schimbul l-a facut la service moto unde se lucreaza bine, din cate stiu/vazut.

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S.

Ieri am fost cu un prieten sa-si puna gume pe F4. A luat SH-uri Pirelli Supercorsa (date pe circuit) si la echilibrare i-au intrat 12 plumbi pe spate (60g) si 6 pe fata!!

Initial, nu avea nici un plumb si nici nu se simtea vre-o vibratie in ghidon. Sa fie chiar atat de neuniform uzat cauciucul, sau pot fi si alte cauze?! Schimbul l-a facut la service moto unde se lucreaza bine, din cate stiu/vazut.

intotdeauna la cauciucuri sh vei avea nevoie de mai mult plumb, daca-ti dai jos roata spate dupa cateva mii de km vei observa ca nu mai e echilibrata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

Daca in perioada cat ai avut motocicleta la vopsit nu stii cine/ce a facut pe la discuri, mai bine verifica-le cum zice TNG, la cineva care are sculele necesare.

Salut,

repet: roata a fost demontata de mine in garajul propriu.Discul de frana a stat pe o etajera, la vulcanizare a ajuns doar janta si cauciucul. Dupa vopsire eu le-am asamblat la loc.

O sa incerc varianta cu comparatorul, insa tot nu reusesc sa gasesc o explicatie a fenomenului.

 

Pe de alta parte, motorul meu pe care-l am de 10 ani si ceva nu a avut niciodata echilibrate rotile. Absolut niciodata. Nu a clantanit, nu a vibrat, nimic. Pur si simplu a mers bine.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-suprafata de contact dintre janta si disc nu a fost stropita cu vopsea intrucat i-am atras atentia vopsitorului sa acopere acea zona.

 

Am scris asta in primul post, a fost una dintre posibilitati, pe care am eliminat-o din start.


» Post actualizat in 04 Sep 2015 17:40

Salutari,

Cred ca am rezolvat problema cu franarea in hopuri. Am schimbat lichidul de frana. Nu a avut aer pe instalatie din ce am vazut eu, dar cert este ca lucrurile s-au imbunatatit.

Omul cat traieste invata. :mellow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

aceeasi problema am si eu la un z 1000 nu stiu ce sa-i mai fac am fost la un tip care este ff recomandat de toti userii de pe motociclism sa -mi indrepte discurile spune ca sunt ok puse din nou pe motoreta fac aceeasi chestie

mentionez ca au fost puse in aceeeasi pozitie ca inainte de ,demontare au fost schimbate placutele ,lichidul de frana

ultimul sfat al lui a fost ssa lipesc pe placutele vechi cu super glue hartie abraziva de 40 granulatie si sa merg cu 20 30 km pe ora cu frana actionata ffffff putin sa pot sa lustruiesc discurile perfect ,zice ca este posibil ca pe anumite portiuni al;e discului placuta sa nu aiba aceiasi aderenta si sa asta sa fie cauza vibratiei in ghidon la franare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceeasi problema am si eu la un z 1000 nu stiu ce sa-i mai fac am fost la un tip care este ff recomandat de toti userii de pe motociclism sa -mi indrepte discurile spune ca sunt ok puse din nou pe motoreta fac aceeasi chestie

mentionez ca au fost puse in aceeeasi pozitie ca inainte de ,demontare au fost schimbate placutele ,lichidul de frana

ultimul sfat al lui a fost ssa lipesc pe placutele vechi cu super glue hartie abraziva de 40 granulatie si sa merg cu 20 30 km pe ora cu frana actionata ffffff putin sa pot sa lustruiesc discurile perfect ,zice ca este posibil ca pe anumite portiuni al;e discului placuta sa nu aiba aceiasi aderenta si sa asta sa fie cauza vibratiei in ghidon la franare

 

Masoara grosimea discurilor cu un micrometru pe toata circumferinta. Daca exista variatie de peste 0.05 mm a grosimii pe circumferinta, se poate simti fenomenul de "franare in hopuri".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimul sfat al lui a fost ssa lipesc pe placutele vechi cu super glue hartie abraziva de 40 granulatie si sa merg cu 20 30 km pe ora cu frana actionata ffffff putin sa pot sa lustruiesc discurile perfect ,zice ca este posibil ca pe anumite portiuni al;e discului placuta sa nu aiba aceiasi aderenta si sa asta sa fie cauza vibratiei in ghidon la franare

 

Fereasca al de sus sa urmezi sfatul ala. Bine ..daca vrei sa omori discurile pentru totdeauna..fa asa cum a zis el. Omul ala cred ca nu stie ce inseamna granulatie 40.

As fi inteles daca zicea..sa zicem 400...dar cu granulatie 40 este imposibil sa lustruiesti.

Editat de Calin26
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut intocmai ;lipit pe placutele vechi cu cateva picaturi de super glue, hartie abraziva de 60 granulatie mers cu 10 km/h pret de 2-3 km cu frana usor actionata discurile au devenit ff curate ,remontat palacute noi mers apox 5-7 km cu farnari normale dupa care franare puternica (numai la franare violenta imi aparea vibratia in ghidon de parca aveam parkinson) si surpriza a fost ffff mare sa constat ca vibratia a disparut deci nu-i deloc o prostie am rezolvat problema f ieftin (aveam de gand sa cumpar discuri )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut intocmai ;lipit pe placutele vechi cu cateva picaturi de super glue, hartie abraziva de 60 granulatie mers cu 10 km/h pret de 2-3 km cu frana usor actionata discurile au devenit ff curate ,remontat palacute noi mers apox 5-7 km cu farnari normale dupa care franare puternica (numai la franare violenta imi aparea vibratia in ghidon de parca aveam parkinson) si surpriza a fost ffff mare sa constat ca vibratia a disparut deci nu-i deloc o prostie am rezolvat problema f ieftin (aveam de gand sa cumpar discuri )

 

I-ai multumit lui Balamuc? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta numai Balamuc o putea face! :D Sa te apuci sa lipesti smirghel pe placute sa montezi etrierii, sa dai ture, apoi iar da jos etrierii schimba placutele, pune-i la loc. Pai orice mecanic cu tiglele pe casa te punea sa iti schimbi discurile ca doar nu erau banii lui. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...