Sari la conținut

Scoatere prezon evacuare


motosilent
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza.

 

Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj?

 

Multumesc,

Bogdan

post-51331-0-38288900-1453274429_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cu ce ai incalzit?

Cand am patit asa ceva la Kawasaki am fost nevoit sa refac gaura, era foarte bine sudat prezon. Am gaurit, refacut filet, montat prezon nou. Dar aveam mai mult material acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai avut noroc, nu s-a rupt de la "fata" blocului, era mai distractiv. Bate usor cu ciocanul in prezon, axial, ca sa se dezlipeasca apoi sudeaza electric o piulita. Incearca sa desurubezi dar nu forta. Mai bati un pic, incerci din nou si tot asa. Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tai la fata prezonul,cu atentie dai o gaura cu un burghiu mic de 2-3 mm si maresti pana la unul de 7(prezonul pare de 8)apoi bagi tarod si refaci filetul,eu am patit la axul de la pinion ,s-a rupt surubul chiar la fata,dar am reusit cum am zis mai sus,al meu avea si loctite pe el ,deci la fel de greu de scos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza.

 

Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj?

 

Multumesc,

Bogdan

Te-ai grabit un pic cu patentul. Solutia este cea indicata de PoliBuc: se punea o piulita pe care o sudai de prezon si usor usor desfaceai. Nici acuma nu este critic. Pune o piulita pe ce a mai ramas, o sudezi si incerci sa desfaci. Incazitul ajuta, dar tu cu ce ai incercat? iti trebuie ceva sanatos. Am desfacut un astfel de prezon blocat intr-un bloc de motor de Mercedes. Dupa piulita a mers fara incalzire.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

am o problema, s-a rupt un prezon de la o evacuare la motorul meu. Am incercat cu incalzire, lubrifiere, etc, se pare ca e intepenit rau mai ales ca in zona a fost tot timpul apa care ajungea de pe roata din fata. Atasez si o poza.

 

Stie cineva un meserias/service care sa poata scoate prezonul, in Bucuresti, eventual acasa in garaj?

 

Multumesc,

Bogdan

 

Sunt doua situatii:

1. il poti extrage cu sudura sau,

2. este prea gripat ca sa poata fi dat afara cu piulita sudata peste si se extrage prin gaurire si re-filetare (recomand insertie). metoda asta e mai anevoioasa dar da rezultate intotdeauna. Am extras pana acum destul de multe prezoane intepenite asa (intre 50 si 100).

 

la re-montare se foloseste obligatoriu vaselina cu cupru pe filet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce ai incalzit?

Cand am patit asa ceva la Kawasaki am fost nevoit sa refac gaura, era foarte bine sudat prezon. Am gaurit, refacut filet, montat prezon nou. Dar aveam mai mult material acolo.

Am incalzit cu o lampa cu gaz si l-am batut axial insa nu s-a miscat. Nu vreau sa incalzesc mai mult pentru ca e garnitura de chiuloasa chiar sub prezon si nu vreau sa o distrug.

Da, nu e mult material acolo.

 

Bogdan

» Post actualizat in 20 Jan 2016 09:19

@ motosilent

 

In ce zona stai?

Saftica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu lampa pe gaz nu prea reusesti sa incalzesti ceva acolo. Trebuie oxi/acetilena. Daca sudezi o piulita pe prezon se incalzeste mult si asa, poate ai noroc.

Sau gaurit si refacut filet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te apuca tu sa dai gaura, lasa pe cineva care a mai facut asta cu succes. Am stricat partial asa un filet, dar era o piesa mult mai usor si ieftin de inlocuit decat ce ai tu acolo. Puteam sa jur ca bormasina este orientata axial, dar nu a fost

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum au zis colegii cel mai usor e cu sudura, sudezi o piulita si de la temperatura mare ar trebui sa se dilate materialul, o sa se rupa sudura de 2-3 ori dar o sa se desfaca, asa am scos zeci de suruburi.

Tu mai ai o optiune din cate vad, ai alte doua gauri, le filetezi pe acelea daca prinderea galeriei pe motor se face cu colier si nu cu flansa sudata.

spor

Editat de alex_dr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge scos cu bormasina, cu spiral mic ca sa nu strici filetul in cazul in care iti "tremura" mana. Ca idee, dupa ce patrunde spiralul, o sa se rupa intreg surubul cand o sa incerci sa il scoti desfiletand normal. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.

 

Pasii urmatori ii vad asa incat sa nu ajung sa tai partea de surub care a ramasa afara pana nu am incercat toate posibilitatile:

 

1. sudez piulita si incerc sa desfac, daca nu merge tai cu flex-ul la nivelul chiuloasei (daca mai am ce) si-l fac neted pentru pasii urmatori

 

2. gaura cu burghiu mic, centrat, care sa se apropie de filetul original. Dupa care refacut filetul cu tarod.

 

3. mai e solutia cu extractoare de suruburi dar am inteles ca pot sa se rupa si sa ramana acolo bucata care e un otel mai tare decat cel al surubului. A folosit cineva extractoare de la Unior? Sunt bune de ceva: http://www.emag.ro/set-extractor-suruburi-rupte-unior-616820/pd/D7MVGBBBM/

 

4. pot folosi cele doua gauri suplimentare (a observat si alex_dr) la care sa le fac filet. Flansa de pe evacuare se roteste. Filetul e de 8 iar gaurile masurate aseara sunt de 7. Asta ar fi ultima solutie.

 

Chiar cumparasem unsoare pe baza de cupru pentru a da pe filete cand montam galeriile la loc insa n-am avut noroc la desfacere.

 

Cum spuneam in postul initial, caut pe cineva care se pricepe la asta si are si sculele necesare.

 

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu folosi extractor in surubul gripat. Eficienta zero.

Daca nu functioneaza cu sudura iti recomand sa bagi insertie (helycoil) pe gaura pentru ca sunt sanse mari ca vechiul filet sa se distruga. Unele suruburi infiletate in aliajele de aluminiu au prostul obicei sa ia pe ele spire de filet interior.

 

Eu te pot ajuta cu setul de operatiuni fara sudura. Zona gara Obor.

Spor la treaba!

 

Inca ceva: cum stai cu accesul in zona respectiva? Ai loc sa folosesti o bormasina?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu' daca tot este iarna putem intinde discutia, sa vedem si alte metode un pic mai elaborate. Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional). Nu merge, s-a rupt capul acela, incercam altceva. Tai acel cap la fata, dai gaura mai mica decat prezonul si folosesti extractor, vad ca iti este cunoscuta metoda. Metoda cu refacerea filetului ar fi de preferat sa o faci folosind "filete" ca acestea, 10002571, tot de pe Louis, metoda de care a pomenit si Cezar.

Nu fac reclama Louis dar aici le-am gasit gramada pentru poze. Sun convins ca le poti gasi si prin alte parti mai ieftine.

Ramane cum am stabilit: SUCCES

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa crestezi cu un flex un canal in care sa bagi surubelnita si cu ea sa desfaci prezonul.

 

Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional).

 

Daca imi permiteti, metoda nu functioneaza niciodata intr-un prezon gripat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu folosi extractor in surubul gripat. Eficienta zero.

Daca nu functioneaza cu sudura iti recomand sa bagi insertie (helycoil) pe gaura pentru ca sunt sanse mari ca vechiul filet sa se distruga. Unele suruburi infiletate in aliajele de aluminiu au prostul obicei sa ia pe ele spire de filet interior.

 

Eu te pot ajuta cu setul de operatiuni fara sudura. Zona gara Obor.

Spor la treaba!

 

Inca ceva: cum stai cu accesul in zona respectiva? Ai loc sa folosesti o bormasina?

Este loc sa se dea gaura cu o bormasina

» Post actualizat in 20 Jan 2016 15:30

Acu' daca tot este iarna putem intinde discutia, sa vedem si alte metode un pic mai elaborate. Una ar fi sa tai cu bomfraieru", in acel "motz", un cap de surubelnita si sa folosesti scula asta, 10003903, de pe Louis. Surubelnita de impact, pui capul aferent si bati in ea. Are un sistem care, in momentul impactului produce si o miscare de rotatie (in ambele sensuri, optional). Nu merge, s-a rupt capul acela, incercam altceva. Tai acel cap la fata, dai gaura mai mica decat prezonul si folosesti extractor, vad ca iti este cunoscuta metoda. Metoda cu refacerea filetului ar fi de preferat sa o faci folosind "filete" ca acestea, 10002571, tot de pe Louis, metoda de care a pomenit si Cezar.

Nu fac reclama Louis dar aici le-am gasit gramada pentru poze. Sun convins ca le poti gasi si prin alte parti mai ieftine.

Ramane cum am stabilit: SUCCES

 

La cat am tras cu un cleste serios, lung de 40cm si nu s-a miscat deloc, eu zic ca solutia cu surubelnita nu are mari sanse in cazul acesta.

 

Stiu solutia cu helycoil insa nu am aplicat-o si nu stiu cu ce diametru trebuie sa dau gaura pentru a functiona cum trebuie. Nu exista foarte mult material si nu as vrea sa subtiez foarte mult zona de aluminiu. O sa ma uit ce zic in documentatia helycoil.

 

Bogdan

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este loc sa se dea gaura cu o bormasina

» Post actualizat in 20 Jan 2016 15:30

 

La cat am tras cu un cleste serios, lung de 40cm si nu s-a miscat deloc, eu zic ca solutia cu surubelnita nu are mari sanse in cazul acesta.

 

Stiu solutia cu helycoil insa nu am aplicat-o si nu stiu cu ce diametru trebuie sa dau gaura pentru a functiona cum trebuie. Nu exista foarte mult material si nu as vrea sa subtiez foarte mult zona de aluminiu. O sa ma uit ce zic in documentatia helycoil.

 

Bogdan

Bogdan

Stai linistit ca ai suficient material sa bagi insertie. Gaura primara pentru insertie M8 este de 8.3

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motosilent, nu este o surubelnita obisnuita. Bati cu ciocanul in ea si capul are o miscare de rotatie in momentul impactului. Vezi pe Louis poza, este o scula interesanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Piulita sudata

Daca nu merge repeti, eventual incalzesti simultan si bosajul in care e bagat surubul, mai bati in el (lateral in bosaj si in capul surubului).

2. Presupunand ca 1 da gres nu iti ramane decat sa dai gaura. Greu de dat pe centru, oricate ghidaje ai face, e preferabil sa ai o mana experimantata. Functie de cum iese gaura si ce ramane acolo bagi sau nu Helicoil.

Surubelnita cu impact e fix pix in cazul de fata. Treaba cu piulita sudata da rezultate de regula, dar recent m-am confruntat cu un surub care n-a vrut sa iasa si pace desi am sudat ~10 piulite si am incalzit si bosajul de Al cu autogenul (era o cutie de viteze de Ford)... Pana la urma am gaurit ~3h, am majorat de la M10 la M12 si aia a fost.

Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...