Sari la conținut

Accident Paralela 45


Guzuman
 Share

Postări Recomandate

Nu mi se incarca pozele tale mari deci nu vad detaliile :(

ABS III e model vechi (pana in 2006 parca, cu servo). Nu mai e in productie de mult. Ma indoiesc ca si la asta pedala actiona frana fata. In carte ce scrie ?

 

Din manualul R1200RT 2015:

 

Partially integral brakes
Your motorcycle is equipped with
partially integral brakes. Both
front and rear brakes are applied
when you pull the handbrake
lever. The footbrake lever acts
only on the rear brake.

» Post actualizat in 25 Feb 2016 15:56

La fel scrie si in manualul de RT 2004...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 361
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In scurt o furi si cu mama sistemelor de franare. Exista o combinatie de elemente sub care nu ai solutie sa scapi. Bine ca nu a fost mai rau si a fost doar o zguduiala mai zdravana.

Ar trebui pus un link la incepatori -sa vada impactul psihologic al unei trante banale, luata de unu care a mai vazut motor pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

(... ...)

Culmea, m-a lovit un popa.

Pare de treaba, asa cum am mai zis.

(... ...)

Stiti vorba aia, sa nu faci ce face popa..! :)

Acum serios, bine ca ati scapat amandoi numai cu atat! Fierul se face, oasele se sudeaza, dar de dincolo nu se mai intoarce nimeni!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la fata astazi, se simte mult mai bine.

Se pare ca nu avem coaste rupte ci doar fisurate. Din pacate insa sunt trei, nu una.

Era foarte entuziasmata ca maine dimineata vine acasa si-mi tot spunea ce inghetata are in frigider si ce gand rau i-a pus :)

O sa fie o chinuiala acum pana trec durerile, insa stau langa ea si n-o las sa faca efort.

Cand ma gandesc la cate moduri putea sa fie mai rau... mai bine nu ma mai gandesc.

 

O rugaminte acum:

Ma poate ajuta maine dimineata cineva din Ploiesti cu o masina s-o aduc acasa pe fata? Eu nu am carnet de B si fratele ei abia pe seara ajunge in tara.

Ar fi nevoie pe la un 11 - 12... drum de la Spital pana la Campina.

N-as vrea s-o duc cu zgaltaiala aia din maxi-taxi. Evident, contra cost.

Multumesc.

 

PS: multumesc tuturor pentru sfaturi si incurajari, dar mai ales pentru certitudinea ca nu suntem "singuri".
Certitudinea ca poti cere ajutor si ti se ofera, este, cred eu, cel mai important lucru.

 

Nu am avut nevoie de nimic dar conteaza gestul si sentimentul ca cineva te poate ajuta.

Neputinta este cel mai urat si coroziv sentiment pe care-l poti simti.

Multumesc tuturor.


Va tin la curent atat cu starea fetii cat si in ceea ce priveste tangoul cu asigurarile.


Cu stima, ma inclin si sper sa ne vedem si la bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1

Niciodata nu va bazati pe faptul ca lumea stie sa foloseasca benzile alea de accelerare.

corect!

"aia mica a mea" face la fel . o frec la cap sa faca corect intrarea pe banda dar n-am reusit s-o conving. degeaba ii zic sa accelereze suficient si sa intre cu viteza correcta dupa ce se asigura ca degeaba. intra cu 40km/h in fata unuia care vine cu 100km/h

 

recuperare usoara fetei. sper sa nu ramana cu frica de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Kosh :

- 1/ reluand filmul evenimentului , cum ai proceda ca sa eviti complet ce s-a intamplat ?

- 2/ ce invataturi ai tras din aceasta intamplare ?

- 3/ consideri ca ar fi bine sa renunti o perioada de timp la motocicleta pana iti revii complet ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari!
Ultimile vesti:

1. am adus fata acasa, multumesc lui Mihai Sandu pentru transport.

Se poate misca, mai greut dar se misca.

Ii supraveghez orice miscare insa ii permit o oarecare libertate.

Cel mai dificil pentru ea este ridicatul si culcatul in pat.

 

2. Nu a prins frica de motociclete, a zis ca s-ar mai sui cu mine dupa ce se reface complet.

Demult timp cocheta cu ideea de a lua carnetul pentru moto.

Incidentul de acum nu i-a schimbat decizia.

 

3. Eu sunt ok. Chiar nu am nimic exceptand zgaraieturi superficiale si 2 vanatai, una fiind de la recoltarea de probe biologice.

Am insa niste febre musculare caci de Duminica tot am mers cu moto. Insa nu am nici un fel de urmare/rana in urma accidentului, cu toate c-am spart luneta cu casca.

Merg mai greu cu dreptul datorita unei luxatii mai vechi la genunchi, luxatie dobandita in generala, daca va mai amintitui "saritul la lada" - am facut o entorsa atunci cu ceva saptamani de gips. De atunci, cea mai mica atingere la genunchi "mi-l activeaza" pentru cateva zile. Astazi insa este mai bine decat ieri, care a fost mai bine decat alaltaieri.

 

In rest, NIMIC!

O confirmare mai exacta vitezei reduse cu care am lovit masina, nici nu cred ca mai exista.

Sa nu uitam ca imediat dupa impact m-am ridicat de jos in cautarea pasagerului, fara a avea ameteli si alte urmari, chiar si in spital.

 

Gandindu-ma la eveniment, doua lucruri as fi facut diferit:
1. clacson de la distanta, dar insistent. Oricum urmatoarea Busa va avea montat claxon de TIR, il aveam in gand de mult si ptr asta.

Ma pregateam de o investitie serioasa in acesorii pentru motocicleta.

2. schimbat banda de rulare, adica opus pericolului.

Asta chiar mi-o imput serios.

TREBUIA neaparat sa intru pe banda unu, idiferent daca asta insemna sa circul cu 20km/h. Cel putin pana la trecerea pericolului.

De patru ori am facut anul asta drumul Bucuresti - Campina dus-intors cu motorul si INTODEAUNA am schimbat banda in functie de zona pericolului.

 

4. Daca as avea motocicleta functionala, m-as sui pe ea si as merge si acum. O anumita pauza este indicata, mai ales c-am prins o oarecare frica de situatiile asemanatoare cu accidentul.

Spre exemplu azi, m-am trezit tipand la Mihai Sandu in masina: "vezi ca se baga ala, vezi ca se baga ala..."

Clar trebuie o mica pauza.

 

Reparam fierul sau creste popa cotizatia la biserica si-mi ia alta, tot Busa, tot acelasi an... si ne suim iar in sha.

Celor care ma cunosc si ma iubesc nu le pot spune decat ca sunt motociclist si sa ma ierte daca in scurt timp vor trebui sa stea din nou cu grija ori de cate ori voi pleca cu moto.

Promit ca voi face tot ce-mi sta in putinta sa ma pazesc si apar viata pasagerului/pasagerei care va fi cu mine.

 

Multumesc tuturor pentru gandurile bune, mesaje si incurajari.

Va tin la curent. Sunt extrem de fericit ca fata mea rade din nou si n-a ramas cu sechele in urma acestui eveniment neplacut.

Restul nu conteaza: pute Germania de buse in mintile lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. schimbat banda de rulare, adica opus pericolului.

Asta chiar mi-o imput serios.

TREBUIA neaparat sa intru pe banda unu, idiferent daca asta insemna sa circul cu 20km/h. Cel putin pana la trecerea pericolului.

 

Urmaresc topicul de cateva zile, chiar daca n-am intervenit. In primul rand, ma bucur ca sunteti aproximativ bine si ca moralul vi se imbunatateste.

 

Din intamplarea voastra nefericita am invatat si eu o lectie, si anume, cum conduci atunci cand ai iubita pe locul pasagerului? Recunosc, pe drumuri de munte ma infig in motocicleta cam de fiecare data unde cunosc traseul, iar mie si iubitei ne place asta. Ea are foarte mare incredere in mine, iar eu sunt foarte atent si precaut, si ma descurc si cu tehnica. Am intalnit multe situatii, cauzate de mine sau de altii, din care am scapat simplu si lejer, datorita faptului ca invat continuu din experienta colegilor si a mea, merg singur in poligon din cand in cand si exersez manevre, bag multi kilometri, cele mai bune cauciucuri intotdeauna s.a.m.d.

Insa lectia pe care am invatat-o cu ocazia asta, de la tine, si pe care o stiam de fapt, este una foarte importanta: skill-ul te ajuta, dar trebuie sa reduci riscul la minimum, astfel incat sa nu fie nevoie sa apelezi la skill. Cred ca am observat cu totii ca atunci cand esti surprins actionezi la nivel de reflex. Daca ai reflexe bune si antrenate, scapi. Dar daca ceea ce cunosti nu ti-a intrat in reflex, in momentul in care esti suprins uiti cam tot ce stii si actionezi la nivel de instinct de conservare, moment in care intervine norocul.

 

Daca se intampla vreodata sa fac buba, imi asum asta. Stiu la ce riscuri ma expun pe doua roti. De doua lucruri mi-ar parea rau: durerea celor apropiati in caz de fatalitate, si al doilea, invaliditatea, care e si asta un fel de moarte, insa parca mai grea. Dar sa pateasca EA ceva pe motocicleta mea, din cauza mea... asta nu mi-as ierta-o niciodata!

 

Ai avut la momentul accidentului, dar si acuma atitudinea corecta, de barbat responsabil, protector, bun motociclist, si te apreciez pentru asta.

 

Si pentru ca te-am citat, vreau sa-ti povestesc o faza similara cu a ta, patita vara trecuta, dar nu s-a intamplat nimic... claxonam in disperare in timp ce eram calare pe frane, insa m-am c@cat pe mine. Ieseam de la serviciu din schimbul de noapte, dimineata la 6:00, cu soarele in spate, singur pe o strada mare cu doua benzi pe sens, in oras. Eu circulam pe banda 1, cu vreo 60-70, relaxat, obosit dupa o noapte de munca, si nu prea concentrat la condus. Repet, strada goala. O cucoana iese din partea stanga de pe un drum secundar si vira la stanga. Moment in care, in loc sa intre pe banda 2, ea s-a pus pe banda 1 chiar in fata mea. M-a luat din scurt si nu mai puteam s-o ocolesc pe nici o parte. M-a salvat ABS-ul si claxonul. Claxonul, deoarece, cand mai aveam cam 1 metru pana la capota ei din spate, auzind claxonul meu a tras putin stanga de volan si mi-a facut loc sa intru prin dreapta ei pe langa bordura. ABS-ul ce-a facut? Mi-a marit distanta de franare, dar totusi nu m-a lasat sa cad pe jos. Aveam si cauciucurile reci deoarece plecasem doar de 2 minute. Cand am oprit eram deja in dreptul portierei din spate. Daca nu-mi facea loc pe langa bordura, o pupam.

Unde am gresit? Am mers prea relaxat. Am mers cu viteza mai mare decat trebuia. Desi am avazut ca iese si face stanga, m-am bazat pe ea ca intra pe banda 2, si in loc sa franez putin, doar am inchis gazul si am lasat-o in frana de motor (asta inainte sa intre in fata mea).

 

De imputat greseli, cu totii o facem. Ideea e sa folosim la ceva util remuscarile astea, sa invatam din greseli si sa le adaugam la experienta noastra.

As zice sa te ierti putin la faza cu banda 1, ca uite ce am patit eu mergand pe banda 1. Vreau sa spun ca oricat de buni piloti am fi, totusi al saselea simt de a intui ce vrea sa faca prostul, este greu sa-l dobandim.

Si judecand obiectiv, daca el nu te-a vazut pe banda 2, atunci daca erai pe banda 1 te-ar fi bagat si mai putin in seama. In plus, atunci cand virezi la stanga, banda 1 apare ultima in oglinda retrovizoare. Solutia e sa intorci capul si sa te uiti. Ori el nu a facut asta.

 

Succes si sanatate multa! FORTA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Vreau sa spun ca oricat de buni piloti am fi, totusi al saselea simt de a intui ce vrea sa faca prostul, este greu sa-l dobandim.

Asta intra la experienta, atunci cand ai ani multi de mers pe sosele simti si anticipezi in mod reflex reactiile celorlalti. Nu ma refer la a avea un glob de cristal, nimeni nu-l are, dar avand experienta esti constient tot timpul ca fiecare metru de sosea ascunde surprize noi. De foarte multe ori mi s-a intamplat sa vad pe una/unul in trafic si dupa dinamica masinii sa simt ca va schimba directia fara semnal, asigurare, va incerca sa traverseze aiurea, etc.

Si asta nu pentru ca sunt eu dat dracului ca sofer, ci pentru ca anii astia multi de sofat in care am facut cam de toate mi-au format simturile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti face multe chestii in masina, chiar e mai interesant decit in pat.

Iată şi dovada

 

 

Kosh, mă bucur că nu a fost mai rău. Sănătate amîndurora!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand circul plec de la premiza ca toti cagerii din jurul meu la un moment dat vor face o magarie la adresa mea (voita sau nu ) , nestiind cand se va intampla aceasta imi activez un fel de al 6 simt . Vad mereu ce-si fac unul altuia cagerii intre ei , darmite fata de un motociclist . Daca mi se face un favor , imi spun ca e o minune si este exceptia ce intareste regula .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai parca ziceai tu cand mi-a dat-o jos de pe cric prostul ala in benzinarie la Ploiesti, stii: ala care a dat cu spatele...

O sa incercam sa venim, depinde doar de fata. Sper ca pana atunci sa se fi recuperat complet.

Nu mai vreau sa fac ca data trecuta: sa promit si sa nu pot ajunge.


» Post actualizat in 27 Feb 2016 16:27

Luni ne intalnim cu popa... cred ca nu s-a rugat nici la examene sau la nasterea celor doi copii, cum o sa se roage popa asta maine, Duminica dimineata...

Cred c-o sa auzim de aici clopotele si toaca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai parca ziceai tu cand mi-a dat-o jos de pe cric prostul ala in benzinarie la Ploiesti, stii: ala care a dat cu spatele...

O sa incercam sa venim, depinde doar de fata. Sper ca pana atunci sa se fi recuperat complet.

Nu mai vreau sa fac ca data trecuta: sa promit si sa nu pot ajunge.

» Post actualizat in 27 Feb 2016 16:27Luni ne intalnim cu popa... cred ca nu s-a rugat nici la examene sau la nasterea celor doi copii, cum o sa se roage popa asta maine, Duminica dimineata...

Cred c-o sa auzim de aici clopotele si toaca ;)

Da-i cu ceapa!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gandindu-ma la eveniment, doua lucruri as fi facut diferit:

1. clacson de la distanta, dar insistent. Oricum urmatoarea Busa va avea montat claxon de TIR, il aveam in gand de mult si ptr asta.

Ma pregateam de o investitie serioasa in acesorii pentru motocicleta.

 

Off topic: Eu ma gandeam la fel, pana mi-a zis un sofer de tir ca as avea nevoie de un compresor, chiar sunt curios daca exista vreo goarna care sa fie utilizata ca un claxon obisnuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 27 Feb 2016 16:27

 

................Luni ne intalnim cu popa... cred ca nu s-a rugat nici la examene sau la nasterea celor doi copii, cum o sa se roage popa asta maine, ..................

sa speram ca o sa fie bine si dpdv , material!

dar oricum prima data trebuie sa vezi ce o sa zica / propuna asigurarile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista claxon cu compressor ce se poate monta si pe moto. Vinde un coleg pe la "vanzari, accesorii" sau pe Louis (60900050). Se cheama "Wolo". Il pandesc de mult da' pana acum au fost mereu alte chestii prioritare.

Kosh, ma bucur ca sunteti pe cale sa va reparati. Foarte important este ca aveti moralul ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Blue_Lightning:
ebay.com sau aici.

 

wolo_truck_blister_autovision.jpg

 

Nici nu concep sa nu-mi pun pe moto asa ceva.

Mai erau unele care se legau la claxonul normal. Daca tineai claxonul apasat mai mult de 1.5 sec, sistemul claxona extrem de puternic in rafale, dar actiona si farurile, dand flashuri.

Cateodata iti trebuie claxon de locomotiva ca sa-i trezesti pe adormitii de se tin de volan sa nu cada din masina.

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am avut timp sa claxonez insa ma gandesc sa-l folosesc preventiv.

Adica, poate daca claxonam preventiv cu ceva timp inainte, adica la cateva secunde dupa ce i-am vazut... poate-l resetam pe popa.

Pe viitor asa voi face: claxon preventiv inainte de pericol.

 

PS: cu moralul suntem mai mult decat ok, facem haz de necaz.

 

Ca si fapt divers, aseara m-am trezit cu vanatai in zona pubiana :rusinica:

Cu alte cuvinte, am lovit un logan cu capul, i-am spart luneta si facut praf spatele, rotile spate sunt dejantate si masina s-a intors din pozitia perpendicular cu fata la banda unu, la pozitia perpendicular cu fata pe banda doi, si ... pe mine ma doare-n .... p .... :crack: ca doar acolo am vanatai restul vanatai fiind de la injectii si recoltare de sange.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca n-avea pasager poate reusea sa evite accidentul. Greutate suplimentara + asfalt rece (probabil) + inceput de sezon cu skilluri mai amortite... a iesit un pic altfel decat credea.

 

Pe de alta parte poate pasagera i-a salvat viata pentru ca, din ce a povestit Kosh, a mers foarte preventiv si, desi n-a putut evita accidentul, n-au fost nici urmari foarte grave.

Daca ar fi mers asa cum a facut o la intoarcerea de pe THASSOS anul trecut .....

nu va mai raspundea acum la mesaje.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...