Sari la conținut

Cum poti face limitare la R.A.R pentru cat.A2


teodor123
 Share

Postări Recomandate

  • 3 months later...
  • Răspunsuri 223
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La 29.09.2019 la 0:25, Abudi a spus:

Salut. Am o intrebare. Am gasit un Honda Cb600F 2009. El este adus din Germania cu 35kw. Intrebarea mea este. Daca este adusa de acolo limitata mai are vreo treaba aici? 

CB600F are motorul nelimitat de 75kW.

Drept urmare conform legii, desi poti sa ii faci limitarea la 35kW, intrucat puterea initiala a motorului este mai mare de 70 kW (dublul puterii maxime admise la A2) nu ai dreptul sa o conduci cu permis categoria A2.

Daca insa ai categoria A si doresti sa ai musai puterea de 35 kW este cu totul altceva.

La RAR daca ai documentele originale ale sistemului de limitare si documentele de montare originale probabil ca va fi trecuta cu limitare si in CIV facuta de RAR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.10.2019 la 12:45, Silver Arrow a spus:

CB600F are motorul nelimitat de 75kW.

Drept urmare conform legii, desi poti sa ii faci limitarea la 35kW, intrucat puterea initiala a motorului este mai mare de 70 kW (dublul puterii maxime admise la A2) nu ai dreptul sa o conduci cu permis categoria A2.

Daca insa ai categoria A si doresti sa ai musai puterea de 35 kW este cu totul altceva.

La RAR daca ai documentele originale ale sistemului de limitare si documentele de montare originale probabil ca va fi trecuta cu limitare si in CIV facuta de RAR.

 

Exista posibilitatea ca acea motocicleta sa fi fost produsa de fabrica in versiunea de 35kw, asa ca e inutil sa ne dam noi cu parerea despre ce putere a avut ea initial. Acest lucru este scris in mod explicit in actele motocicletei (cele din Germanica)

Pe de alta parte , daca motocicleta a fost limitata in Germanica ulterior fabricatiei, prin montarea unui kit de restrictionare a puterii, exista maxime sanse ca RAR-ul sa intocmeasca actele de Romania in varianta cu puterea neredusa. Asta chiar daca motocicleta are kitul fizic montat si toate documentele necesare. Din nefericire in Romania suntem mai catolici decat Papa.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut. Am rasfoit topicul dar nu am gasit ce cautam si pe site ul de la rar nu prea ma descurc cu rubricile acelea. Caut un service autorizat care sa se ocupe cu montarea limitatorului. Dual motors am vazut mai sus dar vreau sa fiu sigur ca am inteles bine.Si pe site la rar ce rubrica trebuie sa selectez sa pot vedea serviceurile care se ocupa cu asa ceva?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, orangefresh2 a spus:

Salut. Am rasfoit topicul dar nu am gasit ce cautam si pe site ul de la rar nu prea ma descurc cu rubricile acelea. Caut un service autorizat care sa se ocupe cu montarea limitatorului. Dual motors am vazut mai sus dar vreau sa fiu sigur ca am inteles bine.Si pe site la rar ce rubrica trebuie sa selectez sa pot vedea serviceurile care se ocupa cu asa ceva?

 

http://www.rarom.ro/cs-uploads/modificari_constructive_cluj.html

 

Pentru alte judete poti cauta modificand rubrica de sus.

 

In principiu trebuie sa gasesti ca sunt autorizate "L3e/Sisteme mecanice pentru scaderea puterii motoarelor".

 

Din nefericire Dual Motors nu figureaza ca fiind autorizat legal. Asa ca, indiferent ce scrie pe acilea de Dual ... e cu cantec mare.

 

Daca cumva esti din Capitala poate te putem noi ajuta. Mai nou avem si punct de lucru in Bucuresti

 

Detalii de contact pt noi gasesti la 

https://www.sfmoto.ro/contact

 

In plus, firma SF Moto este dealer in Romania al firmei care produce limitatoarele:

https://www.alphatechnik.de/unternehmen/importeure.html

Editat de SF Moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari si multumesc. am intreabt informativ, sunt din braila si ma gandeam ca pana la cluj as gasi si in bucuresti un service autorizat. numai bine ca ati reusit sa veniti si in bucuresti. o sa te contactez in primavara daca spui ca ati reusit si in bucuresti sa aduceti. si iau de la voi si limitatorul ca e mai la indemana. va fi vorba de un hornet 2000-2003. preturile sunt aceleasi ca pe site ul lor. care ar fi un pret pentru tot demersul inclusiv kit ul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Trebuie sa ai inscris cu limitarea ca altfel dosarul penal e pe vine si in funtie de judecator poti avea si un pat pregatit .E mai usor sa faca un dosar penal si sa te frece 2 ani cu declaratii decat sa iasa pe teren pe frig ,ploaie,zapada,arsita ca in birou e numai bine si nici de ploat nu ploua .

Service-ul trebuie sa fie pe lista RAR ca autorizat pt L3e , poate fi autorizat pt alte categorii de modificari .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Salut, planuiesc sa incep scoala de moto mai exact categoria A2 iar ca un motor dupa ce termin ar fii un Yamaha FZ-6 sau FZ-6 S, nelamurirea mea este faptul ca nu inteleg daca merge limitata avand 97 de cai putere..Dar daca merge sa o limitez voi mai avea sunetul fain de 600 sau ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o cautare pe google poti afla informatia de mai jos.

 

"Motocicletele care se preteaza la A2 sunt acelea cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale. Acest lucru înseamnă, pe de-o parte, modele care din construcție au puterea maximă de până în 35kW (adică 47 de cai putere), iar pe de altă parte motociclete a căror putere a fost limitată la 47 c.p. și care respectă raportul putere/greutate. Adică legea permite ca orice motocicletă (indiferent de capacitatea cilindrică) de până la 94 de cai putere să fie condusă cu permis categoria A2, dacă i se instalează un limitator. Avantajul cumpărării unei motociclete limitate este evident: odată luat permisul categoria A, nu mai trebuie schimbată motocicleta, ci scos limitatorul.

Așadar, dacă ai A2 și ai pus ochii pe un model care îți place, trebuie să știi că sunt două părți ale operațiunii limitării motocicletei: una ce ține de partea tehnică, alta de documentație. Ambele includ organe autorizate pentru operațiune: o reprezentanță autorizată și Registrul Auto Român (RAR). În cazul în care optezi pentru o motocicletă nouă, reprezentanța se va ocupa de aceste acte."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Mihai_aky a spus:

.....Yamaha FZ-6 sau FZ-6 S

pt numere de Gherla sau Sighet sau Aiud va fi fix bun!!

 

NU poti limita si  circula legal cu A2 cu o mobra care initial are mai mult de 70kW

scrie clar in lege, ce nu intelegi??

 

PS. daca cauti bine in analele forumului, este un topic cu un coleg care are dosar penal pt o limitare de la 72kW

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, ilarionciobanu a spus:

Merge limitata, insa nu vei avea voie, legal, sa o conduci cu categoria A2

Eu cred că iar ne batem gura. 

"Merge limitată" = dacă intră în categoria A2 (asta a vrut să zică).

Oricum, mai important e "sunetul fain de 600...".

Restul sunt "chestii, socoteli, știi ce zic..."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, apriliacluj said:

pt numere de Gherla sau Sighet sau Aiud va fi fix bun!!

 

NU poti limita si  circula legal cu A2 cu o mobra care initial are mai mult de 70kW

scrie clar in lege, ce nu intelegi??

 

PS. daca cauti bine in analele forumului, este un topic cu un coleg care are dosar penal pt o limitare de la 72kW

 Okk, mersi mult ca m-ai informat :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, Mihai_aky a spus:

 Yamaha FZ-6 

(...)

sunetul fain de 600

Nu "rimează", FZ6 are sunet de uscător de păr! :crack:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Salut,

 

Sa reinviem acest topic ca e prea liniste.

Desi numele este "cum poti face limitarea", tinand cont ca n-am gasit altul mai potrivit, m-am gandit ca acesta e locul.

 

1: Are cineva experienta cu motociclete limitate in acte dar cu delimitarea scoasa, la ITP? Sunt probleme, comenteaza cineva?

 

2: Daca ma duc cu ea delimitata de mine, acasa, la RAR, ma primeste si pune puterea initiala in carte? Sau ma intreaba de fisa de service?

 

Desi intrebarea asta am mai avut-o in timp, acum ma arde mai tare pentru ca ma uitam la un Kawasaki Z650 2019, limitat, si vreau sa stiu toate constantele. Si asa nu stiu cat de usor se mai scoate limitatarea la acestea mai moderne.

Editat de Cristea Alexandru Daniel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Intrebi ceva legat de itp..

Apoi la 2. Despre r.a.r..

Ai categoria A sau A2? Daca ai menționat R.A.R si ai A ul, daca n ai limitarea ti o inregistreaza drept nelimitata si la revedere. De ce atata bataie de cap cu itp, rar, limitare?.. 

Alta e intrebarea defapt. De ce va complicați si nu alegeți motoare potrivite cerințelor voastre? Sa aiba X Y si W punctual, le a indeplinit, e cea potrivita. 

Nu te a ajutat raspunsul meu, dar poate nu mai faci greșeli alta data. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cristea Alexandru Daniel a spus:

Sa reinviem acest topic ca e prea liniste.

...

2: Daca ma duc cu ea delimitata de mine, acasa, la RAR, ma primeste si pune puterea initiala in carte? Sau ma intreaba de fisa de service?

Tu ce crezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Kristian K a spus:

Oricare activitate,de limitare sau delimitare,trebuie efectuata de un service autorizat RAROM pentru aceste operatii.Dupa efectuarea limitarii sau delimitarii in acel service,posesorul merge cu motocicleta si cu actele la RAROM unde cei de acolo verifica si trec modificarea in CIV. :)

Trebuia să-l lași să-și spună părerea :D

Toată lumea știe că tu știi 😛

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Cristea Alexandru Daniel a spus:

Salut,

 

Sa reinviem acest topic ca e prea liniste.

 

Desi intrebarea asta am mai avut-o in timp, acum ma arde mai tare pentru ca ma uitam la un Kawasaki Z650 2019, limitat, si vreau sa stiu toate constantele. Si asa nu stiu cat de usor se mai scoate limitatarea la acestea mai moderne.

Am si eu o intrebare: tu esti posesor de categoria A si doresti sa readuci in parametri de uzina o motocicleta limitata, sau esti posesor de A2 si vrei sa gasesti o cale sa fentezi legea?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...