Pride Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Salut, Descrierea problemei ar fi cam asta: Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des. Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine. Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent? Multumesc anticipat, Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 cine mama masii a facut constatare de cuzineti uzati doar pt ca e pilitura in baia de ulei? Aia poate proveni din multe locuri (ambreiaj, lant de distributie sau intinzator, - daca zici ca erau uzate, pinioanele din cutie, alte zone in care apare pilitura in mod normal, etc). uzura in cuzineti trebuie evaluata in mod direct, initial prin verificare manuala si daca nu e edificator (daca nu se observa nimic) - cu plastigauge. La ambreiaj s-a uitat careva daca oala mai e in mintile ei? Jocurile la supape sunt ok (daca tot discutam de tacanit) ? Fara a auzi motoru e greu de dat cu parerea. Daca to te desfacut ii poti face o inspectie temeinica sa vezi cum stai. p.s. - o idee ar fi sa vezi daca pilitura aia e feroasa sau neferoasa, sa iti dea o idee pe unde sa cauti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovibac Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Salut, In aceasta iarna am facut mai multe reparatii la a mea VF 750 Magna, printre care: repararea busonului golire ulei care nu tinea, pierdea ulei. Dupa ce am demontat, am aflat cauza: filet distrus. Toata acea pilitura a ajuns in baia de ulei fiind retinuta in sita pompei de ulei. Pe termen lung cred ca voi avea probleme si eu. Deci, posibila sursa a piliturii: filetul busonului de golire ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Salut, Descrierea problemei ar fi cam asta: Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des. Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine. Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent? Multumesc anticipat, Bafta! Schimba mecanicul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Martie 16, 2017 Autor Share Postat Martie 16, 2017 Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu? Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 A, daca esti sigur de constatare, compara preturile și daca esti 'pe acolo' cred ca e mai avantajos un alt motor 'pe probate'. Ramai si cu piese... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, Bluff!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Acum depinde si ce numesti tu tacanit, dar poate ar fi fost mai intelept sa ceri o a doua parere inainte de a desface motorul. La cuzineti e un zgomot mai infundat, un cloncanit. Si nu dispare cu accelerarea, cel putin nu la rece. Unii mecanici ausculta motorul si isi dau seama de pe unde e... Si zici ca aia e metoda de reparatie? Nu se modifica presiuni pe acolo daca olaresti? Esti sigur de ceea ce a facut, e probata metoda pe vfr? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului. Daca a fost largita gaura aia care se infunda este posibil ca prin procesul de largire toata pilutra rezultata sa ajunga in baia de ulei si sa fie ce vezi in sita? Intreb si eu nu stiu a decurs procedura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 (editat) Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului. Fii serios omule, nu are treaba. E cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodata. Si la intinzatoarele manuale unde se duce uleiul ala? Nu exista asa ceva, singura Honda care o stiu cu intinzator hidraulic e CBR f2, or mai fi si altele, dar doar de asta am auzit eu. Editat Martie 16, 2017 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 Pai doar ce a zis ca așa e si al lui. Dar daca reparatia a fost fantezie de mecanic si nu o chestie stiuta ca valabila pe vfr, sa nu fi stricat mai mult. Si apoi sa caute sa vada de ce merge motorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 16, 2017 Share Postat Martie 16, 2017 jocurile se verifica prin masurare. mergi la un mecanic bun pana nu te costa mai mult. E normal ca un motor care a mers sa aiba urme de uzura. daca sunt o problema sau nu afli cand compari ce masori cu ce scrie in carte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 (editat) Salut! Sincer, daca-i vreun cuzinet, iti zic eu cam cum e: Motorul tau face vrum-vrum-vrum. Cind un cuzinet (mai ales de biela) a luat-o razna, face : da-da-da-da (cam ca un Ducati - bate pistonul in chiulasa). Cuzinetii sint dintr-un aliaj de brinza (cas-urda), ma rog, altceva (sn-xxx) , si daca o biela sau arborele apuca sa faca dragoste cu el, il f de in 10 km nu mai ai motor. 10km si arborele e 0.1 mm mai subtire in anumite zone.. Parerea mea, patit. Pilitura lor e rosiatica, iar aschia lor e relativ mare (ca suprafata) si relativ subtire. Nu cred ca e cazul tau, daca era, cred ca nu mai aveai motor pina acum..Uita-te cum a zis colegul anterior, poate din forma lor si din compozitia lor iti dai seama de unde provin. Faptul ca dispare la cald ar putea fi si un boltz de piston ma gindesc (gripat??), dar ar putea fi alceva. Nu mi-e clar de cind le ai in baie, ca ma gindesc ca de prin supape alea nu cred sa fie, eu as banui ceva legat de cutie/lant-distribitie-intinzator/demaror-coroana-pinion/ sau poate lagare de distributie...Vezi si tu daca-s metalice (le trage magentul, sint negre, albe.....verzi??) Numai bine PS: Eu zic ca aia nu e pilitura de cuzinet. Nu arata asa, aia de obicei e ca o folie, nu zgrumtzurii aia..In plus, vezi mai sus, stiai si tu daca era Editat Martie 17, 2017 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Martie 17, 2017 Autor Share Postat Martie 17, 2017 Merci de raspunsuri. Intr-adevar comparatie buna ar fi cu un Ducati. Cand il apuca tacanitul era de fiecare pana in temperatura optima de functionare si facea ca un ambreiaj uscat. Pe masura ce se incingea facea mai sacadat si mai rar iar cand atingea 90-100 grade se calma. Revin sambata cu niste poze mai concludente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 @ Pride Vad ca esti din Bucuresti. Iti recomand sa mergi la Clavi 0721312219.E unul din mecanicii foarte buni dar nu e matinal ,dupa 10-11 incepe sa raspunda la tel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 Unde ai motorul acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 Cel mai bine... Daca se atenueaza sau dispar la cald sa nu fie segmentii. Ca daca era bolt, nu trecea. Ca sa te convingi ca nu e bolt, scoate-i fisa la funcționare. Daca dispare, poate e bolt. Daca nu, e altceva. Ulei papa? Ca daca papa si ulei cred ca un test de compresie coroborat cu alea de mai sus...oricum trebuie sa-l auda meseriasul sa vadă din ce zona vine zgomotul. Poate e si de cuzineti, dar ala nu dispare complet la cald, se mai duce din el doar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 E fier? Se lieste de magnet? Daca da, as zice ca nu sunt cuzineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 La ambreiaj s-a uitat cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 asta a dus-o ori la alexen ori la skandal » Post actualizat in 17 Mar 2017 09:38ce belbod cred ca daca maresti gaura creste presiunea? intrebare de 100 puncte , hint nu le decoleaza avionul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 in nici un caz aia nu e pilitura de cuzineti...sa nu va pun naiba naiba sa umblati la arbore/bilele ca strici motorul si odata cu el o caruta de bani degeaba....verifica oala ambreiajului si distributia,porma cutia viteze.din ce textura are pilitura (predominant neagra) cred ca sunt resturi patina intinzator distribuitie,cu toate ca avand si sistemul vtec ai ceva de verificat si nu e ptr orice mecanic...... vezi,d-aia cand am vrut vfr mi-am luat de 750 cu cascada de pinioane la distribuitie,fara moarte!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 (editat) Nu creste presiunea, dar daca e vascos uleiul, trece mai usor prin gaura (largita)... si nu se infunda asa usor daca ai gunoaie in ulei Editat Martie 17, 2017 de smar2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 in nici un caz aia nu e pilitura de cuzineti...sa nu va pun naiba naiba sa umblati la arbore/bilele ca strici motorul si odata cu el o caruta de bani degeaba....verifica oala ambreiajului si distributia,porma cutia viteze.din ce textura are pilitura (predominant neagra) cred ca sunt resturi patina intinzator distribuitie,cu toate ca avand si sistemul vtec ai ceva de verificat si nu e ptr orice mecanic...... vezi,d-aia cand am vrut vfr mi-am luat de 750 cu cascada de pinioane la distribuitie,fara moarte!!! Madule, n-auzi ca i-a facut gaura de vizor acolo, pacientul tusea in continuare si deja s-au apucat sa vada de ce se invarte motorul? Poate o duce la unul mai prudent care a auzit ca astia cand dimensioneaza orificii prin sisteme hidraulice, isi bat capul nu fac si ei asa, ca un tunel prin care trece ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 17, 2017 Share Postat Martie 17, 2017 gaurile prin motoare sunt si ele calibrate asa cu un scop anume..... . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.