Sari la conținut

buson baie ulei blocat


Postări Recomandate

ce variante imi raman pentru a il putea desuruba de acolo?!

Exact prin episodul asta am trecut si eu in urma cu putin timp. Am cautat mai intai busonul pe care l-am gasit la motodiscount. Se potriveste la mai multe mobre. Apoi am facut rost de un mops cu doua brate, destul de mare, cat sa existe o prelungire suficient de mare ca sa pot aplica o forta corespunzatoare. Atentie, nu intri in buson ca un tanc pt ca risti sa se sectioneze capul busonului. Daca nu merge la o forta aplicata cu simt de raspundere cauti alta solutie (sudura piulita...)

Cheia arata cam cum este in poza atasata. Mai este un amanunt important. Spunea cineva ca uitam/omitem sa schimbam si saiba, iar din acest motiv fortam o etansare nepotrivita. Nimic mai adevarat. Saiba ar trebui sa se inlocuiasca la fiecare schimb de ulei pentru ca proprietatea de a se "turti" s-a consumat la momentul strangerii anterioare.

Atentie si la sensul de rotatie al busonului. Il poti considera un bec pe care trebuie sa-l defiletezi stand sub el iar bulbul este orientat in jos...

post-64940-0-22482200-1491970613_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Alea nu sunt extractoare, dar sunt chei numa' bune pentru desfacut acel buson daca nu este foarte "rotunjit". Extractor este altceva.

"Moxul" acela este numa' bun de rotunjit busonul si ... degeaba

unii le numesc extractoare....

mai sint cele cu filet conic invers si trebue data gaura in buson

dar la cuplu e acolo poate crapa busonul cu varianta respectiva

post-3819-0-79026300-1491973499_thumb.jpg

Editat de crazvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca asa ceva te ajuta la capete de surub:

 

image.jpg

Ajuta cam cat frectia Diana aplicata unui picior de lemn! Sunt scule pt despicat piulite.

Daca e rotunjit si nu se poate aplica forta suficienta cu cheia - inelara sau tubulara - e o varianta de incercat cu aligatorul. Din experienta personala confirm ca deface multe chestii. Tubulara cu ace nu ajuta la nimic in cazul asta, poate acele tubulare negre dintr-o cutie care au fost postate anterior, dar pe care putina lume le are. Exista de asemenea inelare si tubulare cu un profil special care aplica forta pe laturile hexagonului si nu pe colturi.

Daca nu cedeaza, as merge pe varianta pila si refacuta forma hexagonala la o dimensiune mai mica si, in ultima instanta, piulita sudata (bine, daca ai aparat de sudura la indemana poti sa sari peste pila). Neaparat insa trebuie deconectata bateria! Sau pus un device special de protectie pe borne.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul busoanelor de aluminiu nu mai sudezi nimic.

 

Ce am observat eu: la mbra mea se desface ff greu busonul daca mobra e calda. Automat slabesc busonul inainte de a incalzi motorul pt schimb.

Busonul are o inaltime destul de mica a capului hexagonal. Am selectat o tubulara fara sanfrenul de ghidare la capat, pt a avea suprafata de contact maxima.

DAca tragi doar cu mana ai sanse sa iasa de pe capul hexagonal si sa strici marginile. Folosesc un ciocan de 1kg pt a ciocani usor in antrenor. Socul face minuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 pagini pt un surub ...

Hai sa zic si eu ceva acuma:

1. Parerea mea e sa nu sudezi nimic daca nu e RABA.

2. Ideea cu pilit usor si facut hexagon de 16 e buna dar dureaza mult si risti sa-l faci triunghi daca nu ai rabdare si pila buna

3. Extractoarele alea din trusa albastra sunt sfante dar nu stiu daca le gasesti la magazin de bricolaj. Da ... Extractoare se numesc ... “rounded nut extractor“ este denumirea lor data de prostu care le-a inventat.

4. Eu zic sa te duci la orice service de masini pt ca orice mecanic va avea destula experienta sa ti-l desfaca cu orice fel de scula are la dispozitie, apoi il strangi de bun simt sa poti sa-ti faci faci schimbul de ulei acasa.

Poti deasemenea sa-ti comanzi alt surub de baie ca sa nu mai ai problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@nervOptik - lextractoarelor mentionate la punctul 3 le zice in romana "tubulara extractor"

Se gasesc destul de lejer, chiar si pe la magazinele de bricolaje mai rasarite. Nu sunt scumpe deloc:

 

https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tubulara+extractor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva similar am patit la f650gs post-43689-0-48261500-1492008468_thumb.jpg

am reusit cu o tubulara in 6 laturi cu buza cat mai dreapta.

ultimele 2 moto ce le-am avut au avut strans in prostie busonul de ulei, da in prostie. la asta ultimu mi-am bulit degetu

cum au spus si altii, facut patrat, hexagon pt o cheie cu grip cat mai bun. incalzita zona sau umblat cu scule specializate/extractoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@nervOptik - lextractoarelor mentionate la punctul 3 le zice in romana "tubulara extractor"

Se gasesc destul de lejer, chiar si pe la magazinele de bricolaje mai rasarite. Nu sunt scumpe deloc:

 

https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tubulara+extractor

Zicea polibuc ca alea nu sunt extractoare... de-aia am batut un punct pe “i” cu ele.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, ma dau batut, sunt unii pe aici care posteaza numai de dragul de a contrazice (nu ma refer la tine nervule, este aiurea sa ne contram in denumiri), fara a oferi solutii reale pentru a rezolva problema colegului. Tonul pe care o fac denota un comportament de "tzatza" care le stie pe toate si care numai civilizat nu este. Apelative ca "habarnardisti" nu face cinste utilizatorului. Anonimatul forumului, din pacate, permite multor neciopliti sa jigneasca aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era buna o poza a busonului.

In principiu, daca sunt rotunjite colturile hexagonului - varianta cea mai ok este sa folosesti o tubulara hexagonala, daca a mai ramas ceva din laturi, aia va avea suficienta suprafata de contact incat sa desfaca.

 

vt116108.jpg

 

Daca nu merge si nu merge - atunci flex, canal in capu` surubului, o bucata de platband bagata in canal, cleste.

Editat de Florin_Nx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o solutie, exista o surubelnita de impact (10003903 pe Louis). Trebuie taiat sant pentru surubelnita. Cand bati in ea are o miscare de rotatie in sensul pe care il doresti. Pentru o pozitie mai buna trebuie sa culci motorul, pe o anvelopa de ex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ok, ma dau batut, sunt unii pe aici care posteaza numai de dragul de a contrazice (nu ma refer la tine nervule, este aiurea sa ne contram in denumiri), fara a oferi solutii reale pentru a rezolva problema colegului. Tonul pe care o fac denota un comportament de "tzatza" care le stie pe toate si care numai civilizat nu este. Apelative ca "habarnardisti" nu face cinste utilizatorului. Anonimatul forumului, din pacate, permite multor neciopliti sa jigneasca aiurea.

Ma gandesc ca “extractor” este un termen care inglobeaza cumva actiunea de a desface ceva sau scoate ceva ce nu se mai poate scoate cu uneltele pt care a fost facut din cauza unor modificari mecanice sau chimice aparute ulterior ...

Nu sunt lingvist, asa ca eu personal consider termenul just, si nu am vrut prin acest accent sa te atac.

Asa cum ai zis tu, surubelnita cu impact este foarte buna. Va recomand asa ceva daca aveti de unde sa luati:

» Post actualizat in 13 Apr 2017 09:11

Are capetele din imagine, plus ca poti sa dai jos adaptorul si devine impact cu patrat de 1/2 inch.

post-25108-0-61629700-1492074666_thumb.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, asta-i scula. Eu am modelul mai mic.

S'apoi da-le incolo de denumiri, ne legam la cap fara se ne doara. Important este sa ajutam omu' sa rezolve problema.

S-auzim numa' de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...