kappy666 Postat Aprilie 11, 2017 Share Postat Aprilie 11, 2017 eu zic sa faceti o naveta spatiala , sa va duceti pe marte ca au martienii o cheie reglabila... merge si cu ce a propus superbec dar si cu un cleste autoblocant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R4DIKL Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 ce variante imi raman pentru a il putea desuruba de acolo?! Exact prin episodul asta am trecut si eu in urma cu putin timp. Am cautat mai intai busonul pe care l-am gasit la motodiscount. Se potriveste la mai multe mobre. Apoi am facut rost de un mops cu doua brate, destul de mare, cat sa existe o prelungire suficient de mare ca sa pot aplica o forta corespunzatoare. Atentie, nu intri in buson ca un tanc pt ca risti sa se sectioneze capul busonului. Daca nu merge la o forta aplicata cu simt de raspundere cauti alta solutie (sudura piulita...) Cheia arata cam cum este in poza atasata. Mai este un amanunt important. Spunea cineva ca uitam/omitem sa schimbam si saiba, iar din acest motiv fortam o etansare nepotrivita. Nimic mai adevarat. Saiba ar trebui sa se inlocuiasca la fiecare schimb de ulei pentru ca proprietatea de a se "turti" s-a consumat la momentul strangerii anterioare. Atentie si la sensul de rotatie al busonului. Il poti considera un bec pe care trebuie sa-l defiletezi stand sub el iar bulbul este orientat in jos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 (editat) Alea nu sunt extractoare, dar sunt chei numa' bune pentru desfacut acel buson daca nu este foarte "rotunjit". Extractor este altceva. "Moxul" acela este numa' bun de rotunjit busonul si ... degeaba unii le numesc extractoare.... mai sint cele cu filet conic invers si trebue data gaura in buson dar la cuplu e acolo poate crapa busonul cu varianta respectiva Editat Aprilie 12, 2017 de crazvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 unii le numesc extractoare.... mai sint cele cu filet conic invers si trebue data gaura in buson dar la cuplu e acolo poate crapa busonul cu varianta respectiva YT-0590.jpg cred ca asa ceva te ajuta la capete de surub: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 Ce mă miră e că nu a făcut nimeni un proiect tehnologic de desfacere a uni bușon.Se desface in sens invers acelor de ceasornic ,dacă nu merge cu cleștele sudezi piuliță. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 cred ca asa ceva te ajuta la capete de surub: Ajuta cam cat frectia Diana aplicata unui picior de lemn! Sunt scule pt despicat piulite. Daca e rotunjit si nu se poate aplica forta suficienta cu cheia - inelara sau tubulara - e o varianta de incercat cu aligatorul. Din experienta personala confirm ca deface multe chestii. Tubulara cu ace nu ajuta la nimic in cazul asta, poate acele tubulare negre dintr-o cutie care au fost postate anterior, dar pe care putina lume le are. Exista de asemenea inelare si tubulare cu un profil special care aplica forta pe laturile hexagonului si nu pe colturi. Daca nu cedeaza, as merge pe varianta pila si refacuta forma hexagonala la o dimensiune mai mica si, in ultima instanta, piulita sudata (bine, daca ai aparat de sudura la indemana poti sa sari peste pila). Neaparat insa trebuie deconectata bateria! Sau pus un device special de protectie pe borne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 Pentru un rahat de surub mai putin si vor posta si inginerii de la nasa ultimele inovatii in materie de extractoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 Ba cata teorie pentru un surub blocat la care mai exista si acces din belsug. +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 in cazul busoanelor de aluminiu nu mai sudezi nimic. Ce am observat eu: la mbra mea se desface ff greu busonul daca mobra e calda. Automat slabesc busonul inainte de a incalzi motorul pt schimb. Busonul are o inaltime destul de mica a capului hexagonal. Am selectat o tubulara fara sanfrenul de ghidare la capat, pt a avea suprafata de contact maxima. DAca tragi doar cu mana ai sanse sa iasa de pe capul hexagonal si sa strici marginile. Folosesc un ciocan de 1kg pt a ciocani usor in antrenor. Socul face minuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 2 pagini pt un surub ... Hai sa zic si eu ceva acuma: 1. Parerea mea e sa nu sudezi nimic daca nu e RABA. 2. Ideea cu pilit usor si facut hexagon de 16 e buna dar dureaza mult si risti sa-l faci triunghi daca nu ai rabdare si pila buna 3. Extractoarele alea din trusa albastra sunt sfante dar nu stiu daca le gasesti la magazin de bricolaj. Da ... Extractoare se numesc ... “rounded nut extractor“ este denumirea lor data de prostu care le-a inventat. 4. Eu zic sa te duci la orice service de masini pt ca orice mecanic va avea destula experienta sa ti-l desfaca cu orice fel de scula are la dispozitie, apoi il strangi de bun simt sa poti sa-ti faci faci schimbul de ulei acasa. Poti deasemenea sa-ti comanzi alt surub de baie ca sa nu mai ai problema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 @nervOptik - lextractoarelor mentionate la punctul 3 le zice in romana "tubulara extractor" Se gasesc destul de lejer, chiar si pe la magazinele de bricolaje mai rasarite. Nu sunt scumpe deloc: https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tubulara+extractor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 ceva similar am patit la f650gs am reusit cu o tubulara in 6 laturi cu buza cat mai dreapta. ultimele 2 moto ce le-am avut au avut strans in prostie busonul de ulei, da in prostie. la asta ultimu mi-am bulit degetu cum au spus si altii, facut patrat, hexagon pt o cheie cu grip cat mai bun. incalzita zona sau umblat cu scule specializate/extractoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 @nervOptik - lextractoarelor mentionate la punctul 3 le zice in romana "tubulara extractor" Se gasesc destul de lejer, chiar si pe la magazinele de bricolaje mai rasarite. Nu sunt scumpe deloc: https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tubulara+extractor Zicea polibuc ca alea nu sunt extractoare... de-aia am batut un punct pe “i” cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Aprilie 12, 2017 Share Postat Aprilie 12, 2017 Ok, ma dau batut, sunt unii pe aici care posteaza numai de dragul de a contrazice (nu ma refer la tine nervule, este aiurea sa ne contram in denumiri), fara a oferi solutii reale pentru a rezolva problema colegului. Tonul pe care o fac denota un comportament de "tzatza" care le stie pe toate si care numai civilizat nu este. Apelative ca "habarnardisti" nu face cinste utilizatorului. Anonimatul forumului, din pacate, permite multor neciopliti sa jigneasca aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_Nx Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 (editat) Era buna o poza a busonului. In principiu, daca sunt rotunjite colturile hexagonului - varianta cea mai ok este sa folosesti o tubulara hexagonala, daca a mai ramas ceva din laturi, aia va avea suficienta suprafata de contact incat sa desfaca. Daca nu merge si nu merge - atunci flex, canal in capu` surubului, o bucata de platband bagata in canal, cleste. Editat Aprilie 13, 2017 de Florin_Nx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 si trebuie una cu sanfren cat mai mic sau eventual polizata la bot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 În două zile nu s-a putut desface buşonul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 În două zile nu s-a putut desface buşonul? las' ca tu nu te pricepi si nici nu stii ce complicat e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Pun mâna pe ciocănelul de 5 kile şi tot o rezolv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Pai asta e lucrare data dracului.Doar Christosul motocicletelor o poate rezolva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Ataaaaaaaat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Ar mai fi o solutie, exista o surubelnita de impact (10003903 pe Louis). Trebuie taiat sant pentru surubelnita. Cand bati in ea are o miscare de rotatie in sensul pe care il doresti. Pentru o pozitie mai buna trebuie sa culci motorul, pe o anvelopa de ex. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Din experienta,cand bati su o surubelnita intr-un surub intepenit, surubelnita taie din surub, il gaureste si il toaca tot, dar tot nu-l desface. Tot cheia are forta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 Foloseste asa ceva si o sa ai mari surprize. Capul sculei arata ca de surubelnita dar este destul de bont ca sa nu taie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Aprilie 13, 2017 Share Postat Aprilie 13, 2017 (editat) Ok, ma dau batut, sunt unii pe aici care posteaza numai de dragul de a contrazice (nu ma refer la tine nervule, este aiurea sa ne contram in denumiri), fara a oferi solutii reale pentru a rezolva problema colegului. Tonul pe care o fac denota un comportament de "tzatza" care le stie pe toate si care numai civilizat nu este. Apelative ca "habarnardisti" nu face cinste utilizatorului. Anonimatul forumului, din pacate, permite multor neciopliti sa jigneasca aiurea. Ma gandesc ca “extractor” este un termen care inglobeaza cumva actiunea de a desface ceva sau scoate ceva ce nu se mai poate scoate cu uneltele pt care a fost facut din cauza unor modificari mecanice sau chimice aparute ulterior ... Nu sunt lingvist, asa ca eu personal consider termenul just, si nu am vrut prin acest accent sa te atac. Asa cum ai zis tu, surubelnita cu impact este foarte buna. Va recomand asa ceva daca aveti de unde sa luati: » Post actualizat in 13 Apr 2017 09:11 Are capetele din imagine, plus ca poti sa dai jos adaptorul si devine impact cu patrat de 1/2 inch. Editat Aprilie 13, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.