Jump to content
Sign in to follow this  
denisdenis96

Bicicleta cu motor de piaggio ciao !. Se poate circula pe strada ?

Recommended Posts

Salut , din lipsa de ocupatie am proiectat o bicicleta cu motor ,

Motorul este de pe un piaggio ciao . Se poate circula pe strada cu ea ? Mersi!

Edited by denisdenis96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic, daca acaretul tau NU POATE DEPASI 25km/h sau E LIMITAT la 25km/h, te aflii in zona gri a legii in care poti face cam ce vrei. Inclusiv sa conduci chestii artizanale neomologate fara permis.

 

Daca sari de 25km/h se considera MOPED si se trateaza ca atare (stiu doar de permis - trebe AM; omologare/inmatriculare nu stiu cum e)

 

Orice mai mare deja e motocicleta.

Edited by switch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da daca bicicleta ta nu va prinde mai mult de 25km/h, altfel se considera moped si iti trebuie omologare, CIV, inregistrare, asigurare, permis

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine si cum dovedeste ca nu prinde 25km/h?

Edited by XaeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine si cum dovedeste ca nu prinde 25km/h?

Pai,chiar nu prinde mai mult!Nu o tin pinioanele,lantul si franele!

Plus ca te juri pe biblie,coran ,etc!

Iar daca gaborul nu te crede ,i-l pui sa dea o tura cu ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuterul de pe care a luat motorul prinde peste 25 la ora. legat de pinioane, lant si frane, sunt destule biciclete care prind peste 25 la ora. cam toate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma distreaza pe mine e ca atunci cand aveam semicursiera mergeam cam cu 40km/h sustinut (m-a verificat o ruda cu masina ca pe atunci nu erau GPS-uri)

La biciclete (motorizate) ei vor limitare 25km/h adica mai putin decat ar putea sa bage "magarusul".

Chiar, stie cineva limitele de viteza la biciclete? Eu am cautat dar nu prea am gasit.

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe hardtail pedalez peste 25km/h :)) si da, pe o cursiera/semi-cursiera pedalezi linistit cu 40km/h constant .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma distreaza pe mine e ca atunci cand aveam semicursiera mergeam cam cu 40km/h sustinut (m-a verificat o ruda cu masina ca pe atunci nu erau GPS-uri)

La biciclete (motorizate) ei vor limitare 25km/h adica mai putin decat ar putea sa bage "magarusul".

Chiar, stie cineva limitele de viteza la biciclete? Eu am cautat dar nu prea am gasit.

 

In Turul Frantei in etapele scurte de flat au baietii o medie orara de +45km/h . Pe coborari cine e profi , are cojones si are cu ce poate atinge suta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma distreaza pe mine e ca atunci cand aveam semicursiera mergeam cam cu 40km/h sustinut (m-a verificat o ruda cu masina ca pe atunci nu erau GPS-uri)

La biciclete (motorizate) ei vor limitare 25km/h adica mai putin decat ar putea sa bage "magarusul".

Chiar, stie cineva limitele de viteza la biciclete? Eu am cautat dar nu prea am gasit.

Dar de ce asa incet? Mergeam cu un scuter bridat la 45 si m-a depasit un ciclist pe plat, s-a odihnit in spatele meu apoi a trecut si mi-a zambit si dus a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

una e sa prinzi tu ca biciclist peste 25 km/h (nu va fi peste tot si se presupuneca ai ceva pedalat la activ daca poti) si alta e ca mearea masa sa o arda peste 25 km/h fara notiuni minime de control al agregatului si la 5 minute dupa ce se urca pe el

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus ca 40 la ora cu greutatea motorului si V brakes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclistii (rutieri) prind si 90 km/h pe plat! Eu cu bicla abia prind 40 la vale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, sa nu facem confuzii, va rog... Alea care trebuie omologate au motor. Ca este el: cu adrere interna, electric, etc.,cert este ca exista acolo.

La bicicleta nu ai motor. E propulsata prin forta muschilor. ;) Adica are "1 animal-putere". :P

 

Cu bikla ai voie sa mergi cu cat te tin turloaiele, cu vehicule motorizate...te supui legii. Iar daca esti in "zona gri" mergi la risc.

 

Off-topic:

- acum vreo 4 ani "m-a luat radarul" pe coborarea de la Calugareni cand ma intorceam de la o tura spre Ruse. Aveam 78 km/h si politistii din masina de radar ma aratau cu degetul. :crack:

- am vazut la TV coborare de pe Mont Ventoux acum vreo 5 ani in Turul Frantei cu 125 km/h. Cameramanul de pe mobra filma rutierul, apoi filma kilometrajul mobrei, apoi iar rutierul, apoi iar kilometrajul.

Edited by The_Sin_Eater

Share this post


Link to post
Share on other sites

- acum vreo 4 ani "m-a luat radarul" pe coborarea de la Calugareni cand ma intorceam de la o tura spre Ruse. Aveam 78 km/h si politistii din masina de radar ma aratau cu degetul. :crack:

am patit asa ceva.

spre 70 in oras...

s-au crucit aia de la rutiera.

montan bike, de cross country ceva vale.

pe coborari de genul balea cu dh-ul am sarit de 70. depaseam masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so , inca nu sunt lamurit . Motorul de piaggio prinde lejer 45 km/h , dar nimeni nu poate dovedi asta , decat rar ul care poate verifica compresia ,nu ?

Nu avem niciun politist de rutiera printre noi sa ma lamureasca daca am sau nu voie cu ea ???

Gen , care este legea, ce greutate trebuie sa aiba bicla cu motor sa nu fie incadrata la moped PS.(Daca exista legea asta) , , ca puterea am inteles sa nu fie mai mare de 25 km/h

Edited by denisdenis96

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul de piaggio ciao prinde 45km/h pe piaggio ciao. daca il pui pe alt utilaj cu alta transmisie si alt diametru de roata, prinde alta viteza maxima. iar asta banuiesc ca se testeaza practic, in lipsa unor documente de omologare. cam asta e marea dilema: cine si cum testeaza viteza maxima?

banuiesc ca daca il vrajesti pe politist ca e bicla cu motor si nu prinde peste 25km/h, te-ai scos. daca isi face ambitia si cheama echipaj RAR care demonstreaza (nu stim cum) ca prinde peste 25km/h, ai dosar penal ca ai pus in circulatie autovehicul neinmatriculat si neomologat.

 

 

daca ai construit utilajul, vezi cat prinde pe drum drept. daca prinde peste 25km/h, stai cuminte. daca nu prinde peste 25km/h, asuma-ti totusi riscul de a da peste un politist ambitios care iti face toate verificarile posibile (naiba stie cum), sau iti da direct amenda / iti face dosar penal si stai prin judecatorii.

Edited by XaeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit asa ceva.

spre 70 in oras...

s-au crucit aia de la rutiera.

montan bike, de cross country ceva vale.

pe coborari de genul balea cu dh-ul am sarit de 70. depaseam masini.

Dap. Si la mine la fel.

"jmecheria" e ca bikla e tot metalica si respinge fascicolul radar inapoi spre aparat. Iti dai seama cum au sarit aia in scaune ca le-a piuit aparatu'... :crack: Cand. . ce sa vezi? O bikla nenorocita care vine spre ei cu viteza...

Edited by The_Sin_Eater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza maxima se poate regla la 25km din mansonul de acceleratie, ii pui acolo un opritor. In felul asta protejezi si motorul, consuma mai putin,etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista kituri pentru biciclete,cu foaie ,pinion,lant,motor ,toba ,rezervor,etc!

Pe o foaie clasica si pinion normal va merge ca o caruta trasa de un magar!Trebuie sa te joci cu foaia,pinionul!

Dar ce faci cu lantul?Cat vor tine pinionul si foaia?

Pe piaggio are variator,e pe curea trapezoidala!E alta mancare de peste!Si tot mananca cureaua,mai ales daca e de proasta calitate!

Nu confundati pedalatul si un magar putere cu turatia continua si 4-5 cp!

De frane ce sa mai spun!Cele pe tamburi de pe Piaggio sunt ca de F1 fata de sabotii lui peste prajit de pe bicla!

Se poate adapta dar cu cap si nu la vitezele mentionate mai sus,la deal bineinteles,la vale si o trotineta merge tare!

 

Viteza se masoara cu un vitezometru de bicicleta,reglat la dimensiunile rotilor!Nu aici e baiul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza maxima se poate regla la 25km din mansonul de acceleratie, ii pui acolo un opritor. In felul asta protejezi si motorul, consuma mai putin,etc.

La demaraj te rogi de ea, cel mai elegant se rezolva printr-un circuit care taie scanteia cand ajungi la turatia de 25km/h, asa nici Garcea cu tot RAR-ul in carca nu are nimic de comentat chiar daca tu la pedale sau la vale prinzi mai mult.

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce demaraj? E bicicleta cu motor ajutator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce demaraj? E bicicleta cu motor ajutator.

Ok dar omul foloseste din cate inteleg un motor de 4 cai tu vrei sa-l gatui la vreo 250w adica vreo 0,34 cai, eu zic mai bine sa pastreze intreaga putere disponibila nu numai pentru demaraj dar si pentru rampe cand chiar ai nevoie de ajutor consistent dar limitarea sa se faca net la 25km/h, nu este imposibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...