Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Am si eu o nelamurire cu scimbul de ulei la o Yamaha xt 550 (cu rez ulei in cadru). Am schimbat filtru+ulei conform manualului(1,9 L) , dar cand am verificat nivelul tot dupa manual am constatat ca e f. mic nivelul la ulei, sub minim. Suprafata pe care era motorul era dreapta, asa ca am mai pus ceva ulei, undeva pe la 2l in total cred. Dupa ce am pornit motorul am observat ca scoate fum negru pe accelerare, fapt care nu se intampla mai demult. Acum eu ma intreb: Care naiba sa fie problema ca nu reusesc sa am nivelul corect cu cantitatea de ulei din manual?

nu e incalzit suficient si nici rulat suficient prin cutia de viteze :)

Se vaita unu' pe acilea ca a pus ulei mai mult decat zice manualul si presiunea i-a aruncat afara garnitura de la baza cilindrului (o adevarata distractie financiara ca sa rezolvi problema) ... probabil ca epuratorul nu a facut fatza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu e incalzit suficient si nici rulat suficient prin cutia de viteze :)

Se vaita unu' pe acilea ca a pus ulei mai mult decat zice manualul si presiunea i-a aruncat afara garnitura de la baza cilindrului (o adevarata distractie financiara ca sa rezolvi problema) ... probabil ca epuratorul nu a facut fatza :)

 

Garnitura de la baza cilindrului e simplista. O poti confectiona din carton. Cea de la baza chiulasei e deosebita si nu se poate confectiona acasa. Inainte de garnituri cedeaza simeringurile (pinion de atac, pompa de apa,...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Read Topicsalut ,am o problema

salut .o intrebare,dintre posesorii de xt660x s-a confruntat cineva cu o problema :porneste perfect mergi 15km,sau 200km fara problema si se opreste ,stau citeva secunde invirt cheia pe of si apoi on si plec mai departe, ca si cind nu s-ar fi intimplat nimic ,cind se opreste cade si lumini semnale avari tot.din cite stiu are senzor de cadere ma gindesc ca s-a miscat si mi-a intrerupt circuitul ,acel senzor de cadere intra in actiune cind motocicleta depaseste un unghi de inclinatie sau cind cazi cu ea, vreau sa stiu daca cineva a mai avut simtome de genul acesta .Multumesc celui care i-mi va fi de ajutor . moto este xt660x

TREBUIE SA MENTIONEZ CA: AM DESFACUT TOATE MUFELE DE PE INSTALATIE SI LE-AM CURATAT ,SENZORUL DE CADERE LAM BLOCAT ,CHIAR NICI UN POSESOR DE XT660X NU S-A CONFRUNTAT CU PROBLEME PE INSTALATIE ELECTRICA ?STIU CA E FUTERE MARE CU ELECTRONICA SI ELECTRICA ,SI NICI NU I-MI APARE VRE-UN COD DE EROARE ,MA SCOS DIN MINTI.AM UITAT 0 SAPTAMINA NU A MAI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut motor cu senzor de cadere, dar.. as verifica:

- respectivul senzor

- bornele de la baterie

- senzor de cric

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut motor cu senzor de cadere, dar.. as verifica:

- respectivul senzor

- bornele de la baterie

- senzor de cric

 

multe modele au acea cutiuta cu un contact ,care atunci cind cazi i-ti intrerupe tot ,adica se opreste motorul ,pt a proteza ungerea si multe alte chesti.... si ,multe au, are si xt660 x,r etc ,doar eu am ales sa il blochez pt a mai inlatura problema mea .iar treaba cu instalatia este cel mai futut lucru la o motocicleta .te zapacesc anumite chicite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce mai poti face ca sa verifici respectivul senzor: pui senzorul la loc, pornesti motorul , il inclini si vezi daca funtioneaza, oprindu-ti motorul. Daca il opreste, dar NU iti taie tot curentul (parca asa citisem) inseamna ca problema nu-i din senzor.

Mesaj completat

Ai verificat bornele la baterie, implicit circuitul acestora (la cabluri ma refer ) ?

Mesaj completat

Mufa de la CDI cum se prezinta (din CDI daca ar fi buba...n-ar mai merge deloc :smoke: ) ?

Mesaj completat

....................................................................................

 

Valve Stem Seal Exhaust = simeringuri supape?

Asa arata simeringurile de supape la XT 600?

 

10015142.jpg

 

Cand se inlocuiesc simeringurile supapelor de evacuare, ce alte operatiuni se mai fac? Simeringuri supape admisie? :lol: Exista asa ceva?

 

Ok, daca trebuiesc rectificate scaunele la supape e deja alta poveste, dar in afara de simeringuri, daca tot se deface motorul, mai e ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multe modele au acea cutiuta cu un contact ,care atunci cind cazi i-ti intrerupe tot ,adica se opreste motorul ,pt a proteza ungerea si multe alte chesti.... si ,multe au, are si xt660 x,r etc ,doar eu am ales sa il blochez pt a mai inlatura problema mea .iar treaba cu instalatia este cel mai futut lucru la o motocicleta .te zapacesc anumite chicite.

pune pe cineva sa coboare cu motoreta de o bordura si uita-te daca nu cumva balanseaza cricul din cauza ca are arcul "obosit" ... atingand senzorul :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca s-a mai discutat, insa nu gasesc acum si vreau sa modific neaparat maine. doresc sa elimin senzorul de la cricul lateral, pur si simplu scot mufa din mufa si leg cele doua fire verde/alb intre ele?

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valve Stem Seal Exhaust = simeringuri supape?

Asa arata simeringurile de supape la XT 600?

 

10015142.jpg

 

Cand se inlocuiesc simeringurile supapelor de evacuare, ce alte operatiuni se mai fac? Simeringuri supape admisie? :lol: Exista asa ceva?

 

Ok, daca trebuiesc rectificate scaunele la supape e deja alta poveste, dar in afara de simeringuri, daca tot se deface motorul, mai e ceva?

Nime' nimic?

 

Mi-am comandat azi 4 simeringuri de supape si garnitura de chiuloasa. Mai e ceva ce ar trebui sa stiu, adice de exemplu...simeringurile de la supapele de evacuare sunt identice cu cele de admisie?

Eu am comandat 4 buc. identice. :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Read Topicsalut ,am o problema

salut .o intrebare,dintre posesorii de xt660x s-a confruntat cineva cu o problema :porneste perfect mergi 15km,sau 200km fara problema si se opreste ,stau citeva secunde invirt cheia pe of si apoi on si plec mai departe, ca si cind nu s-ar fi intimplat nimic ,cind se opreste cade si lumini semnale avari tot.din cite stiu are senzor de cadere ma gindesc ca s-a miscat si mi-a intrerupt circuitul ,acel senzor de cadere intra in actiune cind motocicleta depaseste un unghi de inclinatie sau cind cazi cu ea, vreau sa stiu daca cineva a mai avut simtome de genul acesta .Multumesc celui care i-mi va fi de ajutor . moto este xt660x

TREBUIE SA MENTIONEZ CA: AM DESFACUT TOATE MUFELE DE PE INSTALATIE SI LE-AM CURATAT ,SENZORUL DE CADERE LAM BLOCAT ,CHIAR NICI UN POSESOR DE XT660X NU S-A CONFRUNTAT CU PROBLEME PE INSTALATIE ELECTRICA ?STIU CA E FUTERE MARE CU ELECTRONICA SI ELECTRICA ,SI NICI NU I-MI APARE VRE-UN COD DE EROARE ,MA SCOS DIN MINTI.AM UITAT 0 SAPTAMINA NU A MAI

 

 

 

 

Salut lucrul acesta sa intamplat si mie in mers la schimbul intre viteze pur si simplu a oprit motorul. Dar de cand il am de un an mi-a facut de 2-3 ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lucrul acesta sa intamplat si mie in mers la schimbul intre viteze pur si simplu a oprit motorul. Dar de cand il am de un an mi-a facut de 2-3 ori.

 

Nu cumva o fi de la intrerupatorul de la maneta ambreiajului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valve Stem Seal Exhaust = simeringuri supape?

Asa arata simeringurile de supape la XT 600?

 

10015142.jpg

 

Cand se inlocuiesc simeringurile supapelor de evacuare, ce alte operatiuni se mai fac? Simeringuri supape admisie? ;) Exista asa ceva?

 

Ok, daca trebuiesc rectificate scaunele la supape e deja alta poveste, dar in afara de simeringuri, daca tot se deface motorul, mai e ceva?

Pai daca te apuci sa umblii la simeringuri, mai bine le schimbi pe toate 4. Si daca tot ai desfacut capacul (oricum il dai jos ca sa schimbi si un singur simering), e bine sa te uiti daca nu cumva trebuie rectificate supapele si scaunele de supapa. Eventual chiulasa. Acum ca ai capacul jos, nu-i mare scofala sa desfaci si cilindrul ca sa verifici segmentii. Diferenta ca manopera si piese (silicon/garnitura) e minora si cu ocazia asta aflii cam ce trebe / nu trebe schimbat deasupra bielei.

 

...si nu, nu e un sir interminabil de ("si daca tot...").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ switch: simeringurile sunt la fel, toate 4 ?

 

P.S. Silicon nu concep pe motor, deci garnituri ;)

 

La capacul chiulasei, daca pui garnitura vei genera un rost in lagarele axei cu came. Asa ca trebuie musai solutia cu pasta de etansare.

Cat despre simeringurile supapelor, uita-te si tu pe un manual. La XTZ sunt identice toate....cinci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;)

 

XTZ-ul are 5 supape. 3 admisie si 2 evacuare. XT are 4 supape si 4 simeringuri de supape identice:

 

http://www.oemmotorparts.com/oem2.asp?M=Yamaha

 

Reperul 6 din figura corespunzatoare motoretei tale. ;)

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XTZ-ul are 5 supape. 3 admisie si 2 evacuare. XT are 4 supape si 4 simeringuri de supape identice:

 

http://www.oemmotorparts.com/oem2.asp?M=Yamaha

 

Reperul 6 din figura corespunzatoare motoretei tale. ;)

cam in ce consta operatiunea de inlocuire a semeringurilor de la supape ? ... dar motorul jos si capacul de chilasa? sau si chiulasa ? ... si a mea se cam "da" la ulei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam in ce consta operatiunea de inlocuire a semeringurilor de la supape ? ... dar motorul jos si capacul de chilasa? sau si chiulasa ? ... si a mea se cam "da" la ulei ...

Ma gandesc ca poti sa schimbi simeringurile de la supape si fara sa demontezi chiulasa. Dar trebuie sa te asiguri ca pistonul este la punctul mort superior. Ca sa nu cada supapele in cilindru atunci cand scoti arcurile lor. S-ar putea sa mearga operatiunea chiar si fara sa se dea jos motorul de pe mobra. Dar cred ca e chinuiala mare.

Eu, mai demult, am schimbat segmenti, simeringuri de supape, garnitura de chiulasa. Operatiune inutila deoarece nu am observat vreo scadere a consumului de ulei sau o crestere a puterii (segmenti noi). Foloseam ulei Yacco semisintetic 15W 50. Asta toamna i-am pus Yacco semisintetic 10W 40. In mod surprinzator nu mai consuma ulei. Chiar si acum pe calduri. Totusi numi place uleiul asta pt vara. Cu celalalt mergea mai frumos, mai silentios.... O sa incerc Motul, Motorex sau Putoline 15W 50.

Cred ca conteaza f mult si tipul si marca uleiului vis-a-vis de consumul de ulei. Si trebuie experimentat (try'n'error) ca sa potrivesti modelul uleiului cu modelul mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca poti sa schimbi simeringurile de la supape si fara sa demontezi chiulasa. Dar trebuie sa te asiguri ca pistonul este la punctul mort superior. Ca sa nu cada supapele in cilindru atunci cand scoti arcurile lor. S-ar putea sa mearga operatiunea chiar si fara sa se dea jos motorul de pe mobra. Dar cred ca e chinuiala mare.

nu sunt presate in chuilasa? pot sa le scot usor? ...fara sa avariez tijele supapelor. Daca trebuie data chiulasa jos, garnitura ramane la locul ei fara sa se strice? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt presate in chuilasa? pot sa le scot usor? ...fara sa avariez tijele supapelor. Daca trebuie data chiulasa jos, garnitura ramane la locul ei fara sa se strice? :laugh:

 

Daca demontezi chiulasa trebuie garnitura de chiulasa noua. Nu se poate refolosi. E cam 1 mil juma una noua. Eu am incercat sa refolosesc garnitura de chiulasa si mam trezit cu antigel in cilindru.

De ce vrei sa schimbi simeringurile de supapa? Esti sigur ca sunt uzate? Un mecanic mia spus mai demult ca: atunci cand scoate fum pe accelerare sunt uzati segmentii si atunci cand scoate fum pe decelerare sunt uzate simeringurile de supape. A ta are unul din simptomele astea? Daca e vorba doar de consum general de ulei, eu zic sa schimbi tipul uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca demontezi chiulasa trebuie garnitura de chiulasa noua. Nu se poate refolosi. E cam 1 mil juma una noua.

de aia intreb...

consuma cam 600-900 ml / 4000 km ... nu este vizibil fum nici la pornire, nici dupa si nici miros ... am folosit mai multe marci 10w40, acum voi pune un ulei mai gros semi...

Imi umezeste ff putin pe la garnitura de cupru de la orificiul de vizitare unde se verifica/regleaza distributia (semn pe volanta), dar nu poate sa piarda atat ulei pe acolo :laugh:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...