Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca riscam sa cadem in situatia in care fiecare lauda ce are....

 

Ca fost posesor de 3TB pot sa-ti spun ca nu prea e buna de drum lung (peste 100km) pentru ca nu are putere destula (depasiri la 100km/h), nici viteza de croaziera (max. 100 in conditii de relativ confort pentru pilot si motor) si nici loc de bagaje.

 

TT-urile sint si mai spartane la capitolul confort. De-asta iti recomandam eu un XTZ660. Oricum, alegerea e a ta. Probeaza (daca poti) fiecare model.

 

Ideea e ca poti ajunge si merge cam cu orice moto pe orice drum. Dar sa o faci cu placere si in conditii de confort e mai greu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea sa stiu si eu cum se comporta pe asfalt un XT600 din '88? e infipta in acceleratii, poate tine 100km/h pe sosea cu pinion/foaie din dotarea de fabrica fara un nivel foarte deranjant de vibratii? in teren poate fi ridicata usor? inaltimea la sa e acceptabila? (1,75m cu 74kile) asta ar fi agregatul (este scris ca e produs in '88 - deci ar trebui sa fie seria 3AJ, dar seamana cu 1AJ in ceea ce priveste farul patrat si aripa fata prinsa sus), e doar 900E si din cea am citit pe net [aici] cat si pe alte reviewuri pare o motocicleta "corecta" pentru banii astia. ulei nu ar trebui sa consume si nici sa dea cu mult fum pe evacuare pentru ca se spune ca a fost proaspat segmentata. un consum? va fi predominant un motor pentru oras, Bucuresti ca sa fiu mai specific... cel mai mare sat romanesc :wink:

 

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

as vrea sa stiu si eu cum se comporta pe asfalt un XT600 din '88?

Nu e elasticitatea intruchipata, daca la asta te astepti. Eu vin dupa un 4 in linie inainte de Tenere si inca am probleme de adaptare. Parerea mea e ca Tenerele arunca toata puterea cam de-a valma si are cursa scurta in cutie (nici nu e de mirare daca te gandesti cate ture are in bord). Daca vrei un mers mai lin trebuie sa ajungi macar in treapta 3-a sau chiar a 4-a. Trebuie sa crosetezi prin cutie si are un cuplu si o frana de motor care nu fac mersul in oras o placere. In oras, eu prefer elasticitatea = tinut in a 3-a si jonglat din gaz, cu a 2 la intersectii (la kawasaki aveam plaja de la 30 la 70-80, in treapta 3-a, fara sa o chinui. Aici nu mai e asa)

 

e infipta in acceleratii, poate tine 100km/h pe sosea cu pinion/foaie din dotarea de fabrica fara un nivel foarte deranjant de vibratii? in teren poate fi ridicata usor? inaltimea la sa e acceptabila?

 

- Infipta in acceleratii nu e, daca te astepti sa se intinda de la semafor ca un 4 in linie. Au cuplu mare care te scoate din belele (caruia insa nu ii prea vad utilitatea in oras, decat daca ai sta in Cluj, Brasov, etc... sau in nu stiu ce zona de cartiere pe dealuri), dar putere nu prea. Cuplul este insa o minune cand ai de facut manevre bruste in forta (cea mai deasa - depasirea din scurt) :wink:

- Eu am mers constant cu pasager la viteza de 90 km/h. Merge si 100-110 viteza de croaziera insa nu cred ca se mai poate vorbi de siguranta. Este totusi o motocicleta inalta si usoara, care nu inghite franari de urgenta ca un speeder sau un street. La 110 a mea nu vibreaza, nici pe la 120 in schimb bubuie toba de zici ca esti in timpul unui exercitiu de tragere cu tunul antiaerian.

- Depinde in ce teren vrei sa o ridici usor si dupa ce/cate exercitii ai facut cu ea. Rezervorul acela lat iti da de inteles ca a fost facuta pentru drumuri lungi (rally raid sa zicem, la vremea ei). Am vazut in schimb pe forum cateva 1VJ -uri puse serios de tot la munca (dar inclin sa cred ca asta se intampla datorita robustetii, fiabilitatii si pretului lor accesibil si nu pentru ca ar fi cine stie ce scule de enduro).

- Inaltimea la sa eu zic ca e acceptabila. Daca nu te descurci o mai poti lasa din suspensiile fata (impinse in sus prin juguri) si din telescopul central (inlocuite prinderile de la baza sa)

 

asta ar fi agregatul (este scris ca e produs in '88 - deci ar trebui sa fie seria 3AJ, dar seamana cu 1AJ in ceea ce priveste farul patrat si aripa fata prinsa sus), e doar 900E

... va fi predominant un motor pentru oras, Bucuresti ca sa fiu mai specific...

 

Motocicleta in cauza este Yamaha Tenere 1 VJ.

1VJ s-a fabricat in anii 1986 si 1987 dar in multe surse este descris ca modelul fabricat intre anii 1986 - 1988. Singura buba clasica a 1 VJ -ului este racirea uleiului in zone montane, pe urcare (turatie relativ mai mare, viteza mica, curent de aer nu foarte mult pentru racire) dar se poate remedia prin adaptarea unei aripi de 3 AJ deasupra rotii sau aplicarea de fante de racire in partea posterioara a aripii, in dreptul radiatorului.

A mea (diferente nu foarte mari la motor) consuma 4,5 la drum intins si cam 6 in oras (consum cu pasager - singur nu am apucat).

 

Concluzionand, nu stiu ce sa zic.

Daca m-ai intreba pe mine - nu imi place in oras si strict pe sosea de la punctul A la B. Face asta la nivel de ok, dar nu e un rutier. Daca il intrebi pe Fuchsia de pe forum el o sa zica exact inversul.

Iarasi, daca ma mai intrebi eu zic ca modelele astea 2 de Tenere sunt ceva de genul - solo, bagaje, cort si luat la bifat ce e mai frumos prin Romanica (din fericire pentru tine daca te decizi pentru modelul asta, majoritatea sunt pe sosele secundare, drumuri montane, forestiere si pe unde a intarcat mutul iapa).

Merge si pe sosea, dar nu e genul pe care sa te bazezi ca ii dai in gura 100+, ajungi pe Valea Prahovei, bagi trasee si te mai si intorci odihnit la Bucuresti.

 

Ti-as recomanda - pe asta de fapt as insista cel mai tare - sa te duci sa te dai cu ea. Fiindca un monocilindru e un monocilindru si risti sa iti dai seama ca e nu e chiar asa cum credeai/iti doreai.

 

Legat de mobra in cauza - nu are plastic lateral dreapta (stanga o avea?), ii atarna niste cabluri pe langa ghidon (am impresia ca cu tot cu blocul de comenzi) iar eu daca as vinde o mobra as pune infinit mai multe poze si mai la obiect (intre noi fie vorba niciodata nu am fost bun de facut afaceri). Cel mai important - pretul e foarte suspect pentru Romanica unde toti vor bani cat mai multi si cat mai repede posbil (m-am uitat doar la celelelalte anunturi cu motociclete second-hand de pe site).

 

Tot ce am scris mai sus sunt pareri personale, deci nu trebuie sa le iei de bune 100%.

Poate is eu Gica Contra, dar cel mai bine ar fi sa iei un om care stie ceva monocilindre si sa te duci sa te dai cu ea. De reparat gasesti o groaza de piese pe Ebay Germania, daca optezi pentru varianta ieftina si care mai necesita reparatii (cum am facut si eu), daca va fi cazul. Important e cate si de cati bani reparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Popescu_ MihailRaul = Interesante comentarii, dar nu pricep un lucru... omul a intrebat de XT 600 din '88. E totuna cu Tenere? Nu de alta, dar cum spuneam mai devreme, m-am hotarat si eu sa iau o Yama XT 600 '01-'03 si asteptam cu nerabdare comentariile la postul Harciogului...

 

Si daca tot sunt aici, a facut careva modificari pe XT 600? Eshapament, Jet kit si filtru K&N?

Sunt chesti interesante pe www.dirtbike.at!

 

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa o recunosc din pozele postate in primele pagini ale topicului dar nu prea am reusit. Din ce am discutat cu amicul meu va pot spune ca e fabricata intre '89 si '91, are kick-starter si scrie pe ea 4-Valves.

 

Ultimul model de XT600 cu kick a fost 1VJ, deci e din '86-'87 maxim. Vezi ce serie ai pe cadru ca sa vezi ce model ai.

 

"- semnalizatoarele stau aprinse si nu palpaie (nu ca as avea foarte mare nevoie de ele in padure, dar mi-ar place sa functioneze corect);" -- vezi daca sint bine izolate contactele la baterie sa nu pierzi curent pe undeva.

 

@harciogu

 

Motocicleta din link e un 1VJ (kickstarter si frana spate cu tambur). Pe sosea mergi cu ea cam cu viteza de Dacie, nu mai mult, te cam zboara vintul, mai ales ala lateral, saua e cam prea scurta pentru pasager daca mai pui si bagaje, la un drum lung vibratiile pot fi deranjante. Partea buna e ca mergi cu ea pe orice suporta denumirea de drum, iar in oras esti rege (e foarte supla si virezi foarte in scurt cu ea, urci/parchezi pe unde vrei cu ea iar daca o tavalesti nu plingi dupa bani - posibil doar estetica rezervorului sa sufere pina gasesti un meserias sa ti-l aduca la normal). Legat de inaltime, da un semn si poti sa vii sa vezi cum stai pe motoreta mea - tot un 1VJ. Spor la decizii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Vulturul cu dinti: sti pe cineva care aduce de pe www.dirtbike.at? M-ar interesa si pe mine cateva articole :P

 

Cat despre modificari, eu am toba schimbata dar nu pot spune care e diferenta fiindca asa am luat motorul :wink:

 

"E totuna cu tenere?" Dc modelul e 1VJ, atunci da, e XT600 Tenere, oricum motoarele propriu-zise la 1 VJ, 3AJ, si 3TB(care te intereseaza pe tine) sunt aproape identice. O diferenta majora intre XT600Tenere din 88 si XT600 01-03 mi se pare (in afara anului de fabricatie desigur) capacitatea rezervorului mult mai mica la cel din urma. In rest ciclistica si motorul sunt f asemanatoare. sper ca nu am gresit prea mult :makeout:

 

 

In alta ordine de idei, pe noul site tenereclub.ro cred ca ar fi mai acasa discutiile astea, fie ca e vorba de Tenere, XT si XTZ, ca doar aceeasi familie sunt!

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimul model de XT600 cu kick a fost 1VJ, deci e din '86-'87 maxim. Vezi ce serie ai pe cadru ca sa vezi ce model ai.

 

"- semnalizatoarele stau aprinse si nu palpaie (nu ca as avea foarte mare nevoie de ele in padure, dar mi-ar place sa functioneze corect);" -- vezi daca sint bine izolate contactele la baterie sa nu pierzi curent pe undeva.

 

@harciogu

 

Motocicleta din link e un 1VJ (kickstarter si frana spate cu tambur). Pe sosea mergi cu ea cam cu viteza de Dacie, nu mai mult, te cam zboara vintul, mai ales ala lateral, saua e cam prea scurta pentru pasager daca mai pui si bagaje, la un drum lung vibratiile pot fi deranjante. Partea buna e ca mergi cu ea pe orice suporta denumirea de drum, iar in oras esti rege (e foarte supla si virezi foarte in scurt cu ea, urci/parchezi pe unde vrei cu ea iar daca o tavalesti nu plingi dupa bani - posibil doar estetica rezervorului sa sufere pina gasesti un meserias sa ti-l aduca la normal). Legat de inaltime, da un semn si poti sa vii sa vezi cum stai pe motoreta mea - tot un 1VJ. Spor la decizii !

 

 

Multumesc pentru raspuns fuchsia. Am lamurit problema modelului, e 2kf cu kickstarter. Deasemenea, am observat zilele trecute un fel de licarire periodica a semnalizatoarelor, cam la 3 secunde, deci poate problema e altundeva.

 

Ciao

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@toasted = nu stiu pe nimeni s-aduca! daca reusesc sa iau Xt-ul, am sa ma concentrez si o sa vad cum sta treaba cu ei. Altfel, ma bazez pe o cunostintza de fratelui meu... care sper sa fie amabil si sa-mi faca acest favor.

 

Am inteles cu XT600 shi tenere !

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspunsuri. boala motocilindrelor de a avea parca o singura turatie la care functioneaza ok (la care suna ok, cu motorul nu foarte turat dar nici subturat ca sa te zgaltaie, si de la care sa ai cuplu pentru o manevra mai in forta) o stiu. oricum... in comparatie mai intrau dominatorul si dr-ul 650.

 

tenerele parea doar mai bine legat ca celelalte doua, o motocicleta cu mai putin plastic (astept criticile :P ). in oras nu doream reprize ca sa ma dau cu 200 pe magheru ci o plecare de la stop care sa ma aduca cu o suta de metri in fata conservelor la 60km/h.

 

la drum lung la fel. nu trebuia sa fie un motor de autostrada (cea mai plictisitoare faise de asflat inventata de om :makeout: ) dar nici una care sa ma duc pe campurile de langa ea. drumurile judetene si nationale pareau ok. eu as fi vrut sa fiu in stare (doar un exemplu) sa pun rucsacul prins pe s(h)a - fara pasager, ca doar motociclismul e o pasiune pentru egoisti :makeout: - si sa pot sa ajung in Retezat pana la Pietrele (de acolo continuand la picior urcarea).

 

multumesc pentru invitatie fuchsia. o sa vad daca o sa am timp sa o onorez. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ce zici acolo e perfecta. Partea misto la ea e ca viteza cu care mergi e invers proportionala cu confortul :wink: avantajele fiind ca nu risti sa-i dai blana nici daca te ia valul, si in plus ai si timp si dispozitie sa casti gura mai pe indelete la peisaj. Parerea mea ! hâcc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Subscriu la ce a spus si Fuchsia mai sus.

Nu stiu daca o mai fi valabil, dar, in 27 septembrie anul trecut, am vazut la iesirea din Sebes, langa un peco, ceva dealer mic de motociclete si avea un 3AJ de vanzare.

 

P.S.

- Azi noapte la ora 10, m-am pus pe taiat toba (finala), pentru a elibera rugina aia care se tot chinuie pe acolo. Nu a fost asa cum credeam eu (oare de ce nu ma mira :D) , asa ca azi am trecut si pe la batranul meu mecanic (inevitabil, :laugh: ) si am hotarat sa ne apucam de chirurgie. Garantat va tin la curent si vin si cu poze. Eu, cel putin sunt foarte curios cam ce forma are labirintul interior.

- Din capitolul reparatii de iarna, m-am hotarat sa nu mai tolerez un semering de pe cablul turometrului, care nu mai era bun de nimic si lasa ulei din motor sa urce pe cablu in sus. Morala povestii ? La un magazin la care a sunat mecanicul, pentru a face comanda, costa 2,5 RON. La Rolling, unde fusesem eu cu jumatate de ora inainte, semeringul costa 250.000 lei (25 RON). :o :blink: . So, watchau !

- La sfatul batranului in seara asta voi merge sa verific furtunul care face legatura intre carter si cutia filtului + anexele de scurgere ulei. Este posibil ca ceva sa nu fie in regula si aici si asta sa fie motivul prin care exista presiune prea mare asupra semeringului mai sus amintit.

- Revenind la esapament...la imbinarea galeriei cu finala, datorita latimii insuficiente a colierului, ramanea un spatiu de aproximativ 2 mm (din crestatura existenta pe finala tobei) prin care ieseau gaze de esapament calde. Ghici unde ieseau ? Exact sub una dintre conductele circuitului de ulei. Se repara si asta. De catre mecanic bineinteles. Si aici revin cu poze.

- Daca ma ajuta un prieten si co-forumist, in max 2 saptamani ma procopsesc cu suporti de bagaje.

 

Bafta si numai bine !

Si la voi e soare ca la Timisoara :( ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca o intrebare (sa-mi fie cu iertare): a simtit cineva nevoie (si a si facut-o?) sa monteze un disc mai mare de frana pe fata? daca da, furca "moale" tip enduro il face inutil (prin efectul de "bounce" la capat de cursa)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca o intrebare (sa-mi fie cu iertare): a simtit cineva nevoie (si a si facut-o?) sa monteze un disc mai mare de frana pe fata? daca da, furca "moale" tip enduro il face inutil (prin efectul de "bounce" la capat de cursa)?

Cristi_mic :laugh:....cauta-l pe mester si momeste-l cu sucuri naturale :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Azi noapte la ora 6 (dimineata de fapt :laugh: :o ) am pus pe picioare primul meu proiect important in materie de internet.

Il gasiti aici :

http://motoraul.blogspot.com/

 

Va fi materializarea gratuita si totalmente voluntara a cunostiintelor mele despre aceasta mare pasiune care ne uneste - motociclismul si obiectul ei, particularizat in momentul de fata de Yamaha Tenere.

Va contine :

- Tot ce voi afla despre motocicleta mea - Yamaha XT600Z Tenere 3AJ si sunt mai mult decat sigur ca va fi util si altora. Ma refer aici la urmatoarele :

* Tutorial demontare motor 3 AJ

* Tutorial schimbare ulei + filtru de ulei

* Tutorial schimbare filtru de aer

* Tutorial schimbare ulei telescoape

* Tutorial reparatie esapament (in desfasurare in prezent)

* Tutorial schimbare placute de ambreiaj

* Tutorial demontare carenaj frontal si reparatii kilometraj + turometru (urmeaza a incepe saptamana asta)

 

Avand in vedere asemanarile partiale ale modelului 3 AJ cu Yamaha XT600Z Tenere 1VJ si cu primele modele de Yamaha XT 600 - 3TB/3UW (perioada 1990-1995) sper ca tutorialele mai sus prezentate vor folosi si altora nu numai posesorilor de 3 AJ

 

In partea generala doresc sa includ urmatoarele :

* Tutorial despre alegerea echipamentelor moto (costum textil, costum ploaie, casca, manusile, cizme, cagule, protectii)

* Tutoriale privind efectuarea diverselor operatiuni de intretinere la motocicleta (curatarea lantului, spalarea motocicletei) in care sa fie descrise si produsele folosite.

* Mai multe tutoriale pe care doresc a le atasa, cu acordul administratorului, de pe site-ul pe care ne aflam acum (conducerea pe timp de ploaie, conducerea pe teren accidentat, pregatirea motocicletei pentru iarna, achitionarea unei motociclete second-hand, samd), tutoriale care m-au ajutat foarte mult la vremea lor

 

Este un proiect de durata si va dura ceva timp pana sa fie asa cum imi doresc eu.

De ieri noapte am luat-o de la 0 in materie de Gmail, PhotoBucket si Blogger si cam de azi dimineata muncesc concret la el - sute de poze salvate, resize-uite, watermark-uite, upload-ate, link-uite, adaugare text.

Va iesi asa cum il vreau fiindca eu raspund de el si sper ca, pe ultima 100 de metri sa reusesc sa traduc toate materialele si in limba engleza. Scopul lui numarul 1 va fi acela de a raspandi informatii, fiindca eu de asta am avut nevoie de cele mai multe ori.

 

La ora la care o iau usor spre culcus va puteti delecta cu istoricul primului model de Tenere - 34 L-ul. Primul dintre cele 8 modele de Tenere.

Sper sa va placa si sper ca orele si noptile pierdute sa fie candva, cuiva de ajutor.

 

I`ll be back :( :D !

Noapte buna :blink: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am o dilema cu becul pt far: m-am uitat in cartea tehnica si scrie ca e de 12v/55-60w. Dar intrat pe louis am descoperit ca sunt mai multe feluri si anume H1, H7, H4...ce inseamna h-urile astea si de care imi trebuie mie?

Unul din astea ar fi ok? http://www.louis.de/_10bc88f0c1375cb33c9f4...tnr_gr=10031064

http://www.louis.de/_10bc88f0c1375cb33c9f4...tnr_gr=10031090

 

 

Multumesc, numai bine!

 

@Popescu_ MihailRaul : felicitari pt blog. E ok facut, iar articolul e chiar bun. Spor la treaba in continuare :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In pagina principala de la LOUIS ai optiunea BIKE DATENBANK.

 

post-3763-1201042773_thumb.jpg

 

Dupa ce ai dat click pe ea, in pagina care apare selectezi din setari modelul motocicletei tale, urmand ordinea pe care am specificat-o si in poza.

 

post-3763-1201042796_thumb.jpg

 

Dupa ce ai apasat PRODUKTE ZEIGEN iti va aparea o noua pagina ce cuprinde intreaga oferta de produse a firmei Louis pentru modelul de motocicleta pe care l-ai selectat.

 

Pentru motocicleta ta se foloseste bec halogen tip H4, care costa 5 Euro.

La o adica poti sa mergi sa ti-l cumperi si de la un magazin auto - le ceri bec halogen H4, de 12V si 60/55W

 

Linkurile puse de tine in topicul de mai sus nu functioneaza, fenomen des intalnit la linkurile de pe Louis, in cazul in care dai copy-paste direct. Pentru ca linkul sa iti functioneze trebuie sa dai click pe iconita din poza de mai jos:

 

post-3763-1201042847_thumb.jpg

 

Se va deschide o fereastra noua de unde vei copia linkul.

 

Bafta la cumparaturi si ai grija sa nu pui mana prea des (daca se poate deloc e numai bine) pe capatul acela negru al halogenului, in momentul cand incepi procesul de montare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' cu TT-ul primiti? ca-s tare mica in privinta modelului si nici nu stiu de unde sa incep cautarile, daramite intrebarile... si nu-mi spuneti sa :friends: it yet... :friends: as vrea ceva link-uri catre site-uri utile, ceva relatari din experientele proprii etc. Dar asta daca primiti cu TT-ul aici... :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...