Sari la conținut

Presiune in Cauciuc


Postări Recomandate

B.B. - nu aberez deloc cu nenea ala pe Cheia, ce motive as avea? :scratch: Asa s-a intamplat cum am spus eu, omu mergea cu genunchiul pe jos p-acolo. Si o presiune prea mare reduce pata de contact si implicit aderenta, am mai zis, depinde foarte mult cum mergi pe strada si mai ales cu ce agregat o faci. Nenea ala avea si anvelope NTEC, cu carcasa rigida, a fost doar un exemplu.

 

Balamuc a recomandat 1.9 pe spate pentru ca pe el il duce capul si stie ca dupa ce cauciucurile se incalzesc presiunea creste cu un 0.1-0.3 oricum, mai ales pe canicula asta, si se ajunge la o presiune buna pentru strada pentru un mers mai alert si solo pe o mobra sportiva, adica domeniul lui de activitate. La curse oamenii fac presiune doar la cald, ca doar au incalzitoare. Eu i-am recomandat omului 2.2/2.3 care dupa cresterea de presiune datorata incalzirii pneurilor se ajunge la ceva numai bun, pam-pam. Tu mergi cu 2.9 pe spate sa sara de 3 dupa incalzire, asta daca reusesti sa le incalzesti in mers ca ele sunt bocna, si nu de la soare, adica presiunea cu care se transporta mobrele noi de la producator ca sa nu se deformeze anvelopele pe drum. Eu imi spun doar parerea, nu tin cu tot dinadinsul sa conving pe cineva sa faca ca mine, nu-mi pasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 228
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Aderenta" nu are nici o legatura cu suprafata petei de contact, forta de frecare e forta de apasare ori coef de frecare. Presiune mai mica inseamna ca acel pneu se deformeaza mai usor cand intra in contact cu asfaltul sub greutatea motocicletei, deformare care duce la incalzire, incalzire care creste coeficientul de frecare al cauciucului. Presiune mare, cauciuc "bomba" se deformeaza o pla - se incalzeste o pla, not gud.

Latimea si marimea cauciucurilor au legatura proportionala cu marimea fortelor pe care trebuie trebuie sa le suporte, cu cat are masa mai mare agregatul cu atat cauciucurile tre sa fie mai late. Vezi moto3/moto2, biciclete.

Eu cred ca la niste pneuri cat de cat noi si nu vechi de acum 7 ani daca se respecta presiunea data de cel care a facut motocicleta se poate merge fara teama cu genunchiul pe jos.

Eu le umflu la un 2,5-2,6 pe spate si cu tot cu incalzit ajung la un 2,9 pe-acolo si pe fata la 2,2 2-3..

 

Am mers si cu ele cu 2.0 si dupa ce le-am umflat am observat ca diferenta de manevrabilitate e de la cer la pamant.

P.s. - nici mie nu-mi pasa. Fiecare faca cum il taie capul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numa reisari si ingineri la cauciucuri ...

Da' unu n-ar intreba pe inginerul de design de la Danubiana cum sta treaba :))

 

Poate linkul de mai jos va raspunde la niste intrebari.

36 psi = 2.5 bar

42 psi = 2.9 bar

 

http://www.motorcyclenews.com/news/2000/august/its-important-to-be-pumped/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa tu o proba, fa-ti presiunea 1,8 la roti si du-te pe cheia, o sa tragi de motoreta ca Lorenzo de Ducati.. iar dupa 5km o sa simti si un miros urat de cauciuc ars si dupa tura o sa poti si sa le arunci. .

hahaha, daca la 1.8 arzi gumele si le arunci, la 1.6 cred ca iti ia foc mobra cu totu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Balamuc a recomandat 1.9 pe spate pentru ca pe el il duce capul si stie ca dupa ce cauciucurile se incalzesc presiunea creste cu un 0.1-0.3 oricum, mai ales pe canicula asta, si se ajunge la o presiune buna pentru strada pentru un mers mai alert si solo pe o mobra sportiva, adica domeniul lui de activitate. La curse oamenii fac presiune doar la cald, ca doar au incalzitoare. Eu i-am recomandat omului 2.2/2.3 care dupa cresterea de presiune datorata incalzirii pneurilor se ajunge la ceva numai bun, pam-pam.

Eu cred ca producatorii de gume nu-s atat de idioti incat sa nu stie ca presiunea creste dupa ce se incalzeste cauciucul. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica tu esti prost..el nu

Pai io sunt prost, nu a zis nimeni ca nu.. dar eram curios ce face el diferit de arde gumele la 1.8 prin hartoapele de pe cheia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca producatorii de gume nu-s atat de idioti incat sa nu stie ca presiunea creste dupa ce se incalzeste cauciucul. ;)

 

Evident, au scris valorile alea ca sa se distreze cand vad cum le fuge fraierilor mobra de spate pe curbe dupa ce au facut presiunea la valorile recomandate de producator. :crack:

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine atunci... ii mai zic eu lui Stockerel ca ar trebui sa verifice presiunea mai des decat o data pe sezon :) Sau merge si cu Fobo din alea pe valve si le vezi realtime. Pompitele mobile de la omv sunt destul de precise, deviatii minuscule fata de ce arata TPMS pe ecran.

@B.B. - vrei sa spui ca tu nu mergi cu 2.9 in guma spate? Dezamagitor. Si iti mai zic eu de fapt ce guma `nu e potrivita pentru motoreta ta` - sa pui pilot rain sau pilot road sau alte gume de touring prin ploaie pe sportive/naked.... gen cam cum pune tot romanu` pe motorete. Si dupa aia cand face poc la frana, observa si ca lichidul din furca e negru si neschimbat de Nspe sezoane ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompitele mobile de la omv sunt destul de precise, deviatii minuscule fata de ce arata TPMS pe ecran.

 

Si pompele de la Lukoil stiu ca sunt ok. Setezi presiunea, ii indesi ventilu si se opreste singura cand ajunge la presiunea setata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine atunci... ii mai zic eu lui Stockerel ca ar trebui sa verifice presiunea mai des decat o data pe sezon :)

 

LoL, ups ... m-ai prins aici :rusinica:

 

ps: sa nu spui ca avand 1290-ul tau incarcat cu bagaje si pasager simti diferenta de 0.1 bari in caucioace ca nu te cred.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunile date de producator sunt in conditii ideale, adica o babuta care merge la piata nedepasind viteza legala, ca ii obliga legea doar, nu? Daca iti iei gixer d-omie cu 180 dah cai si pui pilot road pe el si mergi la fel nici macar nu te intereseaza presiunea in pneuri sau discutia asta. Si sunt generale recomandarile, nu iau multi factori in calcul precum rugozitatea asfaltului de la noi care e mai mult smoala intarita plina de praf si lucioasa decat pietrisul care ii da granulatia specifica sau valurile alea mici din asfalt ca e fundatia turnata la jumate din specificatii pe care ai topai ca bugs bunny cu 2.9 pah spate, ca e mai eftin si parandaratu e mare, a mai zis un coleg dar cine sa il ia in seama ...

 

@B.B. - mai discutam un pic si ajungi pe la 2.3 cu presiunea :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LoL, ups ... m-ai prins aici :rusinica:

 

ps: sa nu spui ca avand 1290-ul tau incarcat cu bagaje si pasager simti diferenta de 0.1 bari in caucioace ca nu te cred.

Nu. evident ca nu. doar ca tin presiunile corecte ca sa scot viata buna din gume. Desi am uitat guma mai umflata dupa un weekend cu pasager si bagaje si era sa mi-o fur in scuarul din parcarea berariei H din motive de fugit spatele pentru ca era guma bomba. Traiasca TC-ul. Crede-ma 0.3bari conteaza. Pe vitezana simti diferenta la mai putin. Cand e motoreta mare si grea by default, logic ca nu simti asa tare, desi am vazut ca cu guma umflata pentru incarcatura se aprinde mult mai des beculetul de TC daca merg singur (stiu ca e logic, ideea e ca e sesizabil).

Apropo de TPMS si de facut presiunea o data pe sezon. Daca mergi cu motoreta zilnic aka multe cicluri de incalzire, eu am observat ca scade presiunea in timp in gume cu 0,1bar cam la 1-2sapt (si nu, nu-s intepate si nici prost montate). Spre exemplu luni dimineata fac presiunea 2.4 sa zicem, ma rotesc ma invartesc si diminetile incepe sa scada usor usor : 2.38, 2.37, - saptamana viitoare in aceeasi zi de luni am 2.33. Gumele sunt reci, mobra la subteran, presiunea apare pe ecran in primul metru de plecat de pe loc.

 

Depinde mult si de tipul asfaltului, dar am testat de 1 milion de ori. pe sportiva cu gumele umflate pentru pasager(si vorba aia.. sunt 0,3bar) rupe aderenta mult mai repede in giratorii si curbe stranse. Eu la D211 ajunsesem la presiuni de 2.1/1.3(Ntec) pentru oras ca sa simt ca se lipesc.

 

Pe autobuz pun ce a zis producatorul pentru ca am gumele de fabrica si mai scad -0.1bar. Daca nu aveam electronica pe ea scadeam -0,3 fata de ce zice fabrica. Dar cu electronica nu-mi pasa, regleaza calculatorul sa nu fuga guma. Am intrebat la Pirelli si au zis ca nu recomanda circuit, dar daca vreau sa ma distrez, de la 2.4/2.9 pot sa scad dar sa nu cobor de 2.1/2.4.

Am pus cat au zis si a fost ok. Apoi am intrat peste cateva zile direct cu presiunile de strada si s-a intamplat asta. Iti zic eu ca 0.3bar conteaza ;) :

 

(rip headphone users)

 

 

Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic. Doar zic ca daca mergi cu gumele bomba (adica ca pe bascula) la asfalturile noastre risti sa te ranesti mai rau decat daca mai scazi un pic si reduci un insesizabil 500-1000km din viata gumei

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac ce zice nenea ala din linkul pus de nenea nerv optic, restul sa facă ce vrea, din partea mea nici sa nu le uNflati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu numai ca e o vechitura dar nea injineru e chiar comic zicand ca nu conteaza ca o sa iti faca rinichii terci de la tzopaiala ,2.9 ala e dat cu aghiasma si trebuie mentinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da da, si eu as face la fel ca nenea ala, ca doar nimic nu se schimba in 17 ani.

 

Published: 01 August 2000

Da da, si eu as face la fel ca nenea ala, ca doar nimic nu se schimba in 17 ani.

 

Published: 01 August 2000

Asa e, astia cu mobre dupa 2000 bagati 1.9 :)) nu uitati si de aracet in ulei sa creasca vascozitatea la cald, patlagica pe batatura, si beti zeama de ceapa sa va fereasca de cancer.

Acu serios, fizica nu s-a inventat in Romania, cauciucul nici el, motocicleta nici atat ... cum de cascam gura la unu si la altu cand manualul zice ca aia ar fi presiunea "all around" pt anvelopele de strada. Tot aud scuze ca asfaltu romanesc nu e bun, ca vremea nu e buna, ca aia nu e ... puneti ma nene cat vreti voi. Eu am avut pireli supercorsa pe un rahat de thundercat si le-am facut (cuvant urat) in 5000km si am avut 2.9 daca puneam 1.9 ma tineau 2500km. Pai eu am banii vostri ma???? Sa dau 300 lire de doua ori pe an?

post-25108-0-53810900-1498239680_thumb.jpg

 

 

Pana una alta ... sa vad ce presiune mai bagati voi din 2020 sau cand o fi sa fie :)

 

http://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2017/06/19/michelin-reveals-the-future-of-tyre-technology

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...