Sari la conținut

Probleme frane frata


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

o sa incep cu faptul ca nu cunosc niciunul din cele doua modele de moto (asta pentru a evita comentariile de genul "si atunci de ce te bagi"), dar am o curiozitate legata de o afirmatie din deschiderea topicului: dupa 10 minute in mers maneta se inmoaie si vine peste degete. Adica pur si simplu se apropie de manson? Singura? Pai pompa asta de frana n-are un arc inauntru care ar trebui sa impiedice chestia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arcul de la pompa de frana are rol strict in revenirea pistonasului (si implicit a manetei) atunci cand ii dai drumul.

Cursa manetei se opreste cam acolo unde atingi forta de franare maxima, maneta fiind proptita in pistonul pompei care apasa pe lichid care apasa pe pistonase si care mai departe apasa placutele pe disc (asa merg toate franele fara servo). Daca dupa 10 minute cursa creste inseamna ca una din componnetele lantului asta fie scapa lichid fie a devenit elastica. Nu prea poate fi vorba de scapat lichid pentru ca asta s-ar intampla tot timpul, nu are legatura cu cat merge mobra (lichid poate scapa pe langa pistonasul pompei ). Nici aer in instalatie nu e - si asta s-ar manifesta din secunda zero. Ramane ca suspect principal fenomenul de evaporare a lichidului de frana in etrier - se intampla si in cazul lichidului proaspat daca se depaseste temperatura lui de lucru. Chestie asta e sustinuta si de faptul ca dupa o pauza frana isi revine (lichidul condensseaza cand temperatua scade). Ce anume poate provoca asta ? Fie pistonasul pompei nu revine complet si in timp util (nu cred, nu s-a plans ca nu revine maneta), fie din anumite motive placutele raman atacate pe disc - am mentionat mai sus cauzele. Chestia asta se poate studia foarte usor prin testele pe care le-am mentionat mai sus.

 

p.s. - sper ca nu ati pus lichid de frana peste limita de max, asa e ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aerul in instalatie poate sa nu se manifeste din secunda 0 poate fi tras la revenire, faptul ca dupa ce sta isi revine frana poate fi si ca aerul a migrat in rezervor, nici in acest caz nu se pierde lichid.


» Post actualizat in 11 Jul 2017 21:58

Am si eu o intrebare, ca din ce citii nu s-a specificat, fara capac la rezervor se comporta la fel?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultima perioada am incercat doar impingerea pistonasilor inauntru cu capacul de la pompa desfacut. Nu avut nici un efect.

@vlad58 fara capac la rezervor se comporta la fel.

 

Singurul lucru pe care l-am observat este ca in mers, la una din motociclete, placutele ating discul de frana. Nu stiu exact care este cauza si cum se remediaza.

Zilele astea vreau sa mai incerc o data cu pistolul de vacuum dar de data asta sa incerc sa-l mufez mai bine pe etrier. Mufa care vine pe aerisitor nu sta foarte bine si pierde din presiunea pe care o fac cu pistolul de vacuum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa atinga discul in mers. Problema e sa nu il atinga foarte mult. Zi ce iese la verificarile alea descrise de mine. Asa iti vei da seama daca merge infranata.

 

@vlad58 - aer care migreaza din 10 in 10 minute nu prea imi pare plauzibil Ar trebui sa fie prea smecher ca doar daca merge mobra 10 in sa se duca unde face necaz apoi sa se ascunda dupa 10 min de stat pe loc.

 

@ Flightaddicted - daca esti in sectorul 3 sau 6 da un semn sa iti zic pe unde sa vii cu agregatul. Pana acum verificai de 50 de ori daca e problema de incins etrieri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GSXF am schimbat kitul deoarece aveam aceeasi problema. La SRAD kitul a fost schimbat la recomandarea unui service , pe motive ca era vechi dar franele mergeau bine. Dupa schimbare nu am mai reusit sa refacem frana cum era inainte.

Legat de garnituri, le-am dat jos dupa nenumarate incercari de a aerisi frana. Da, sunt doua origuri de marimi diferite, pe fiecare parte, si o garnitura care face legatura intre cele doua parti ale etrierului. Toti cei 4 pistonasi, din ambele etriere, se misca relativ usor (nu ies toti in acelasi timp dar la cea mai mica presiune ies si ceilalti). Se retrag foarte putin dupa ce iei mana din frana. Posibil sa fie si acesta un motiv?

 

Imi cer scuze daca nu am reusit sa dau toate informatiile din prima, deja suntem un pic frustrati ca nu reusim sa le facem. Nu pare cine stie ce inginerie.

Nici nu e nici un fel de inginerie.

 

Pistonasele nici nu au cum sa iasa toate in acelasi timp, cand au placute sau se sprijina pe ceva fortele se distribuie pe toate si apasa toate. In gol intotdeauna cel care se misca mai usor iese primul.

E normal sa se retraga.

 

Nici eu nu mai stiu ce sa cred, poate reusiti sa ajungeti la ZIdu macar cu una si va rezolva el. Posibil sa mai fie aer pe undeva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este off dar cer scuze, anul trecut nu aveam masina disponibila si am luat-o pe a lui ginerica, un Hyundai, trebuia sa-mi duc fata la aeroport (Otopeni).

La inceput am zis, mama ce frane are! La 1/2 din distanta am observat ca pedala tinea un pic mai jos. La intoarcere (prin Baneasa-Pipera ca stau pe Colentina) in Pipera coloana se opreste, norocul meu ca pastrez distanta, am pedalat de nu se poate ca sa opresc. Am ajuns usurel acasa (deci nu se pune problema de incins etrieri) in aceeasi nota. Dupa 2 zile cand a venit ginerica sa o ia nu mai avea nici pe dracu. Nu i-a facut nimic de atunci si are frane "brici"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa atinga discul in mers. Problema e sa nu il atinga foarte mult. Zi ce iese la verificarile alea descrise de mine. Asa iti vei da seama daca merge infranata.

 

@vlad58 - aer care migreaza din 10 in 10 minute nu prea imi pare plauzibil Ar trebui sa fie prea smecher ca doar daca merge mobra 10 in sa se duca unde face necaz apoi sa se ascunda dupa 10 min de stat pe loc.

 

@ Flightaddicted - daca esti in sectorul 3 sau 6 da un semn sa iti zic pe unde sa vii cu agregatul. Pana acum verificai de 50 de ori daca e problema de incins etrieri

 

Stau in sectorul 3. Zi unde, cand si imi fac timp.

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una din ele se pare ca da. Las proprietaru sa spuna povestea. a2-a inca nu a aparut.

Mai ramane una.

Oricum baietii astia ar trebui sa spuna numele service la care au fost pt ca le--a vandut piese de kko si manopera facuta cu curu (cum ma sa te duci la service cu frane bune si sa pleci fara ? -> mobra 2 :D)

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una s-a rezolvat.

Vineri seara m-am intalnit cu ZIDU', caruia ii multumesc pentru ajutor, si s-a uitat la ea. Se pare ca acel kit de pompa, cumparat nou si special pentru motocicleta mea, nu este ce trebuie . O mica improvizatie temporara la maneta de frana, astfel incat sa-i mareasca cursa, si acum am frane.

O sa incercam acelasi lucru si la cealalta motocicleta, sunt sigur ca o sa se rezolve.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai rezolvat cu ZIDU.

DIn aceasta patanie ar fi de retinut ca atunci cand vine vorba de elemente de siguranta - de ex. frana - ar fi bine ca piesele sa fie achizitionate fie de la importatorul marcii , fie de la un distribuitor serios de piese de schimb. Montajul, in functie de priceperea fiecaruia, personal sau la un service "verificat".

Personal eu prefer importatorul marcii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una s-a rezolvat. Se pare ca acel kit de pompa, cumparat nou si special pentru motocicleta mea, nu este ce trebuie . O mica improvizatie temporara la maneta de frana, astfel incat sa-i mareasca cursa, si acum am frane..

Improvizatie la maneta si s-a rezolvat cu garniturile,din kitul care nu a fost ok... Pe mine nu m-ai convins😉

Oare nu vre-o maneta "chinezeasca" care nu lasa pistonul sa revina a fost cauza?

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand nu a fost nici una din chestiile banuite pe aici. Nici de mine nici de altcieva.... Presupunerile au fost eronate deoarece discutia initiala a fost usor eronata. Nimic nu poate inlocui o discutie directa cu cel care vrea sa descrie ceva si - bineinteles - pipairea fierului cu gheara proprie.

Maneta nu se inmuia deloc supa 10 min de mers. Era senzatia data de adrenalina din sistemul pilotului dupa ce a mers 10 minute si a facut kilotii maro ca nu s-a oprit niciodata corect si ca a trebuit sa puna baza mai mare in frana spate decat in cea fara.

Frana nu tinea deloc de la inceput, de la rece. Cu o forta destul de mica (dar nu inexistenta ca atunci cand are aer) puteai sa lipesti maneta de ghidon si la rece (asta corespunde descrierii ca "vine maneta peste degete" -- omul franeaza in totdeauna cu 2 degete, celelalte doua stand stranse pe ghidon).

Am facut toate inspectiile care se pot face pe marginea drumului - pistonasele se retrageau ok, placutele mergeau bine in locasul lor - nici urma de agatat roata. Desi conducte metalice se putea simti ca face oarece pressiune in ele pe masura ce strangi maneta (se simte ca se rigidizeaza conducta nitel). Toate elementele duceau in directia aerului in instalatie cu exceptia faptului ca ava o cursa a manetei mai tare decat atunci cand e aer.

Stand de vorba cu omul am aflat ca a achizitionat kitul de pompa si l-a instalat in service, service care i-a vandut si o maneta full china cand a vazut ca nu mai are frane, vezi doamne ce avea el era nasoliu - evident ca nu a mers frana dupa aia. In plus, de-a lungul timpului (problema e de muuuulte luni), omu a incercat toate natiile de aerisiri posibile si imposibile fara a avea diferente de comportament la franare am zis ca aerul ala ori e cel mai ciumeg din istorie, ori nu e aer pe acolo.

Ca ultima incercare am vrut sa verific daca cursa pistonului e suficienta pentru a face presiunea necesara in instalatie. Cea mai simpla metoda pentru a faceasta a fost sa bag un distantier de aprox 2mm (cheita de la cutia de scrisori) in sistemul de reglare a manetei - acolo unde actioneaza reglajul. oricum avea din fabrica un mic distantier de fier.

Ma asteptam - daca era aer sau altceva elastic in instalatie - sa pot apasa maneta pan cand pistonul se opreste mecanic in capat (lucru rau). Surpriza a fost pozitiva - pistonul s-a oprit inn presiune (progresiv, asa cum se simte la o frana) cu maneta la aprox 2-3 cm de ghidon, cat sa ramana loc de degete. Distantierul ala a schimbat punctul din care pleaca pistonul si - evident - pompa a reusit sa faca presiune la o cursa de maneta mult mai mica. Au urmat verificarile minimale la rece - daca frana da drumu corect la roata si a fost ok, placutele eliberau discul undeva la jumatea noii curse a manetei de frana. Cheita a fost fixata la locul respectiv intr-un mod ingineresc - cu banda adeziva luata de la front desk :) - pentru a face probe de mers. A plecat omul intr- tura mica cu toate advertismentele sa caste ochii la comortament si in 5 minute feedbackul a fost pozitiv - era posibil inclusiv sa blochezi roata in mers daca doreai, ceea ce inainte era exclus :).

Primul suspect a fost o maneta cu o geometrie incorecta - ea fiind cea full china. Chitul de pompa era un tourmax care se potrivea la o galagie de motorete. A ramas ca omul sa incerce acasa si cu celelalte manete pe care le avea, sa vada daca se comporta la fel (desi initial dupa schimbarea kitului de pompa nici cu una din ele nu avea frana am zis ca poate atunci fi avut aer -de atunci pana acum au mai fost multe aerisiri- si acum cauza poate e alta). Pana atunci sa mearga cu atentie si sa verifice daca ii incinge etrierii sau daca se schimba ceva la cursa manetei in mers dupa mai mult timp (20 min pana acasa prin oras). Totul a fost ok si in plus omul s-a plimbat toata ziua de sambata fara nici un necaz. Ramane de vazut care e vinovatul exact de comportamentul asta aiurea (kit de pompa universal nu foarte potrivit pt modelul ala exact de pompa? montaj prost? altceva? )

Motoreta 2 (nu m-am uitat la ea) a fost in service sa ii schimbe garniturile de la etrieri si a plecat de acolo fara frana fata (desi avea cand a ajuns acolo). Mecanicii nu i-au dat de cap sub nici o forma, nu au reusit sa afle dece nu mai merge (suspectez aerisire de kko in prima faza) Kitul de pompa a fost schimbat ulterior de baieti cu unul identic cu asta despre care vorbim mai sus - deja complica problema. ciar daca intre timp aerul e posibil sa fi iesit la aerisirile repetate facute de ei - se poate sa aiba acelasi comportament dat de kitul in cauza......... Ramane de vazut ce si cum.

 

Ati mai intalnit faza asta ???

 

 

p.s. sursa de piese si service = motodiscount . Daca il deranjeaza pe initiator pot sterge asta, dar eu zic ca e inadmisibil sa mergi la service cu motoreta ok si sa pleci de acolo fara frane. On plus - nu i-au dat de cap la alte cateva vizite ulterioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

de-a lungul timpului (problema e de muuuulte luni), omu a incercat toate natiile de aerisiri posibile si imposibile fara a avea diferente de comportament la franare

Lasand alte probleme la o parte, sa mergi luni de zile cu probleme la instalatie de franare mi se pare prostie si lipsa de creier crasa!

Daca se intampla ceva conservarii erau de vina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...