Sari la conținut

Accident usor Mamaia N - Navodari


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 222
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@easy ride on! - sensurile astea sunt capcana doar pt aia care nu respecta indicatoarele (vezi limitarea de viteza) si nu au nici cea mai mica idee despre circulatia in sensuri giratorii. Fluidizarea cu sensuri giratorii e absolut ok ca idee (da, la noi sufera nitel implementarea dar nu e un capat de tara )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu a aparut individul care sa zica cum ca motociclistul a avut prioritate ca era din localitate pe cand ala cu masina era vizitator. Cate pagini sa mai astept?

Eu cred ca motociclistul a avut prioritate. Ala cu masina nu cred ca era de-al locului. Adica nu a oprit la indicatorul STOP. Daca era localnic stia de indicator si oprea. La cum s-a avantat motociclistul in sensul giratoriu, e clar ca el stia de indicatorul STOP si se astepta ca soferul sa opreasca. Adica era localnic d-acolo.

 

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca motociclistul a avut prioritate. Ala cu masina nu cred ca era de-al locului. Adica nu a oprit la indicatorul STOP. Daca era localnic stia de indicator si oprea. La cum s-a avantat motociclistul in sensul giratoriu, e clar ca el stia de indicatorul STOP si se astepta ca soferul sa opreasca. Adica era localnic d-acolo.

 

:ok:

nu conteaza ce avea ala cu masina. Omul a oprit (diferenta intre stop si cedeaza este daca are voie sa se invarta sau nu roata cand te asiguri; si daca ai cedeaza si vine cineva trebuie sa opresti roata pe loc), s-a asigurat (nu era nimeni in intersectie) si a intrat absolut legal. Mobristu cocalar - a venit vioi pe banda 2; s-a urcat pe frane tarziu, a muscat bordura din centru pt ca evident - nu stie sa controleze agregatul pe franare si s-a varsat cu succes. Greseala ii apartine pt ca nu a acordat prioritate unui vehicol aflat in sensul giratoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In postul #3 eu mi-am spus parerea. Acum ii luam o piatra de pe inima lui marcone. Prea se perpelea singur. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radem, ne simtem bine. Era si mai mijto daca in loc de Mondeo ala era un bembeu pisic negru TeXanoBulGar, intru circoteca totala.

Koka si-a muscat-o pe tatuajele lui, iar la ora asta face harti in pat de la cat zemuieste. C'est la vie. A aflat si el ca motocicleta nu e un simplu accesoriu de impresionat pitzi si nici ceva de luat in usor.

Macar de-ar invata ceva din lectia asta (usoara, de altfel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu conteaza ce avea ala cu masina. Omul a oprit (diferenta intre stop si cedeaza este daca are voie sa se invarta sau nu roata cand te asiguri; si daca ai cedeaza si vine cineva trebuie sa opresti roata pe loc), s-a asigurat (nu era nimeni in intersectie) si a intrat absolut legal. Mobristu cocalar - a venit vioi pe banda 2; s-a urcat pe frane tarziu, a muscat bordura din centru pt ca evident - nu stie sa controleze agregatul pe franare si s-a varsat cu succes. Greseala ii apartine pt ca nu a acordat prioritate unui vehicol aflat in sensul giratoriu.

Cate certitudini!!!

 

Eu zic ca cel cu masina nu a oprit, nu s-a asigurat, sau s-a asigurat superficial, si cel mai important, sunt aproape sigur

 

ca nici nu a vazut motociclistul sau daca l-a vazut l-a durut fix la un metru-n fata pooolii de el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca cel cu masina nu a oprit, nu s-a asigurat, sau s-a asigurat superficial, si cel mai important, sunt aproape sigur

 

ca nici nu a vazut motociclistul sau daca l-a vazut l-a durut fix la un metru-n fata pooolii de el...

Ai descris exact ce a facut de fapt motociclistul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa intelegeti mai bine, ca se pare ca unii au luat examenul teoretic cu mult noroc, situatia de fata e similara cu urmatoarea: Cineva iese de pe un drum secundar, unde are indicatorul rutier "cedeaza trecerea", face dreapta, se incadreaza pe banda si in 5 minute e lovit in spate de alt participant la trafic. Bineinteles, vinovat este conservarul in toata povestea, indiferent daca el buseste din spate sau daca este cel busit. Nu conteaza cum sunt legile, care e spiritul lor, daca esti in masina esti vinovat.

Editat de son_of_god
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Giratoriu e făcut pentru fluidizarea traficului în mod egal pentru toate drumuri care între in sens, pe principiu primul venit, primul servit. Cum s-ar fluidiza mai bine? Nu cumva daca respecta lumea reguli simple la intrarea, plus un pic de bun simt pentru cei din jur? Sau e mai bine să ignoram cedează, să intrăm cu viteză neadaptată, sa nici nu urmărim benzile pentru că viteza de intrare e prea mare, să ne riscam pielea, desi vedem că este deja o mașina în sens giratoriu?

 

Obiectivul numărul 1 când ieși în trafic este sa ajungem cu toți sănătoși la destinațiile noastre fără să trecem întâi prin spital. Codul rutier este construit in jurul idee aceasta că sa mărim șansele noastre de a îndeplini obiectivul principal. E atât de simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect exclusiv teoretic. Si insuficient.

Practic, cand sunt in giratoriu ma asigur si daca cel de pe drumul adiacent tinde sa franeze si sa opreasca la cedeaza trecerea.

Tot asa fac si cand intentionez sa traversez (ca pieton) pe o "zebra". Ca unii nu au timp/chef sa opreasca, fie vorbesc la telefon fie sunt buimaci din varii motive. Adica majoritatea.

Referitor la motociclete si indemanare: inclusiv Armata Romana a incercat ceva prin anii '60 dar a renuntat. Erau prea multe victime cu ele pe timp de pace :) Nu doar de la alcool.

 

Insinuezi cumva ca ar fi culpa comuna? Sau cumva are si cel cu masina partea lui de vina, poate moral, pentru intratul in orb al confratelui nost' cel berbec aflat pe acceleratie inainte de giratoriu, fara nici cea mai mica intentie de a incetini cum este logic si legal? In filmare se vede clar cum cel care filmeaza incetineste si ala cu motoretul nu schiteaza nimic, nici macar nu clipeste, se sperie ca berbecu si blocheaza fata, ce o fi de dezbatut aici nu pot sa inteleg... :blink:

 

Se vede foarte clar inca din poza din primul post din topic ca masina este intrata inaintea motoretei in giratoriu, ce-o fi asa de greu? Si pe prioritate sa fi fost mobristu', desi nu e, ce face el, baga un chicken runTM cu o masina? Pai e de doua ori tantalau, nu doar o data.

 

Colin.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa intelegeti mai bine, ca se pare ca unii au luat examenul teoretic cu mult noroc, situatia de fata e similara cu urmatoarea: Cineva iese de pe un drum secundar, unde are indicatorul rutier "cedeaza trecerea", face dreapta, se incadreaza pe banda si in 5 minute e lovit in spate de alt participant la trafic. Bineinteles, vinovat este conservarul in toata povestea, indiferent daca el buseste din spate sau daca este cel busit. Nu conteaza cum sunt legile, care e spiritul lor, daca esti in masina esti vinovat.

Nu stiu sa existe drum principal sau secundar,ci doar drum cu prioritate sau fara prioritate.

Ce ai vrut sa spui tu e drum lateral fara prioritate. :) Parerea mea.

 

In faze de genul,cat si in instanta,nu conteaza adevarul,ci conteaza ce poti dovedi!Din pacate.

 

...

 

Se vede foarte clar inca din poza din primul post din topic ca masina este intrata inaintea motoretei in giratoriu, ce-o fi asa de greu? Si pe prioritate sa fi fost mobristu', desi nu e, ce face el, baga un chicken runTM cu o masina? Pai e de doua ori tantalau, nu doar o data.

 

Colin.gif

Se vede cat se poate de clar,nu-i niciun dubiu!

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect exclusiv teoretic. Si insuficient.

Practic, cand sunt in giratoriu ma asigur si daca cel de pe drumul adiacent tinde sa franeze si sa opreasca la cedeaza trecerea.

Tot asa fac si cand intentionez sa traversez (ca pieton) pe o "zebra". Ca unii nu au timp/chef sa opreasca, fie vorbesc la telefon fie sunt buimaci din varii motive. Adica majoritatea.

Referitor la motociclete si indemanare: inclusiv Armata Romana a incercat ceva prin anii '60 dar a renuntat. Erau prea multe victime cu ele pe timp de pace :) Nu doar de la alcool.

Legea este foarte clara in cazul asta. Nu este datoria ta sa te asiguri ca cei de pe drumurile adiacente se pot opri pana in intersectie. Din punct de vedere legal si ei trebuie sa respecte reducerea de viteza si sa dea prioritate cand intra in sensul giratoriu. Altfel amenda, permis, selectie naturala, etc.

Practic vorbind intr-adevar e bine sa verifici ca nu vine vre-un muist cu o torpila care poate sa iti dea damage major. Legal obligatia asta nu exista. vinovatia e stabilita de legislatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spicuim din legislatie, cu termenii specifici:

Intersectiile

A. Dupa modul de dirijare, acestea se impart în:

1. Intersectii nedirijate- se aplica regula prioritatii de dreapta

2. Intersectii dirijate – a. prin indicatoare

- b. prin semafoare

- c. prin agent de circulatie

B. Dupa forma constructiva

1. Intersectii clasice (fara giratie)

2. Intersectii cu sens giratoriu-se aplica prioritatea de stinga-cel care este deja în intersectie are prioritate

Intersectia cu sens giratoriu se considera dirijata!

Daca drumul prioritar isi schimba directia în intersectie, se vor instala sub toate indicatoarele de prioritate aflate în intersectie panouri aditionale, ca cel de mai sus, pentru a se preciza directia drumului prioritar.

Din punct de vedere al efectului pe care il au indicatoarele de prioritate asupra drumului (în sensul ca il definesc ca prioritar sau secundar), putem spune ca :

-Cei ce întâlnesc indicatorul „Drum cu prioritate”sunt pe drumul prioritar şi vor avea prioritate. Între drumurile prioritare se aplica regula prioritatii de dreapta!

-Cei ce întâlnesc indicatoarele „Cedează trecera”sau „Oprire” sunt pe drum secundar şi nu vor avea prioritate. Între drumurile secundare se aplica regula prioritatii de dreapta! Cele două indicatoare sunt egale ca semnificatie, şi anume pierderea prioritatii (ele difera doar prin procedura de respectare). Ca urmare, cei ce întâlnesc „Cedeaza trecerea” nu au prioritate fata de cei ce întâlnesc „Oprire” , decit daca vin din dreapta !

Sper din suflet ca informatiile sa va ajute si sa previna si alte indepartari nedorite de tatuaje. Eu nu stiu pe ce se bazeaza unii cand pleaca de acasa. Legislatie ioc, abilitati de pilotaj zero. Si vor sa ajunga inapoi intregi. O parte din ei mai vor sa fie recunoscuti si drept un Rossi mai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o vaga impresie ca explicatie asta cu 'prioritate de stanga' este o incercare (periculoasa) pentru a explica simplificat cum functioneaza un sens giratoriu.

Acuma, sa extrapolez asta la 'doar cei care vin din stanga au prioritate' e doar un pas mic.

Lege scrie clar ca vehicul care e in sens are prioritate. Nu e cum ai avea liber sa lovesti pe toti deja aflati in giratoriu in spate sau lateral pentru ca nu vin din stanga ta.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sintagma "prioritate de stanga" nici eu nu tin minte s-o fi citit prin vreun act normativ. Dar la cate modificari s-au tot facut in ultima vreme... cine stie.

De asta e frumos sa mentionam sursa atunci cand punem un citat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citatul pus de mine avea ca scop elucidarea prioritatii in giratoriu, precum si existenta termenului de "drum secundar". Citatul nu e luat din legislatie, ci de aici. Recunosc, cu mana pe inima, ca habar nu am daca in legea din monitorul oficial exista sintagma "prioritate de stanga". Si nici n-am chef sa sap sa aflu. Repet, citatul trebuia doar sa lamureasca, in termeni simpli, cum functioneaza un giratoriu. Daca e obligatoriu sa folosesc strict codul rutier, mea culpa, data viitoare dorm cu decretul sub perna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spicuim din legislatie, cu termenii specifici:

Intersectiile

A. Dupa modul de dirijare, acestea se impart în:

1. Intersectii nedirijate- se aplica regula prioritatii de dreapta

2. Intersectii dirijate – a. prin indicatoare

- b. prin semafoare

- c. prin agent de circulatie

B. Dupa forma constructiva

1. Intersectii clasice (fara giratie)

2. Intersectii cu sens giratoriu-se aplica prioritatea de stinga-cel care este deja în intersectie are prioritate

Intersectia cu sens giratoriu se considera dirijata!

Daca drumul prioritar isi schimba directia în intersectie, se vor instala sub toate indicatoarele de prioritate aflate în intersectie panouri aditionale, ca cel de mai sus, pentru a se preciza directia drumului prioritar.

Din punct de vedere al efectului pe care il au indicatoarele de prioritate asupra drumului (în sensul ca il definesc ca prioritar sau secundar), putem spune ca :

-Cei ce întâlnesc indicatorul „Drum cu prioritate”sunt pe drumul prioritar şi vor avea prioritate. Între drumurile prioritare se aplica regula prioritatii de dreapta!

-Cei ce întâlnesc indicatoarele „Cedează trecera”sau „Oprire” sunt pe drum secundar şi nu vor avea prioritate. Între drumurile secundare se aplica regula prioritatii de dreapta! Cele două indicatoare sunt egale ca semnificatie, şi anume pierderea prioritatii (ele difera doar prin procedura de respectare). Ca urmare, cei ce întâlnesc „Cedeaza trecerea” nu au prioritate fata de cei ce întâlnesc „Oprire” , decit daca vin din dreapta !

...

Gandeste-te la treaba aia cu "sau" si fa diferenta CLARA intre drum cu prioritate/fara prioritate si drum ?/secundar...

Intr-adevar,e totuna sa spui vase de servire a mesei sau vesela,dar prima se intelege de departe,mult mai clar...

 

Drumul cu prioritate e primar???:)

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o vaga impresie ca explicatie asta cu 'prioritate de stanga' este o incercare (periculoasa) pentru a explica simplificat cum functioneaza un sens giratoriu.

Acuma, sa extrapolez asta la 'doar cei care vin din stanga au prioritate' e doar un pas mic.

Lege scrie clar ca vehicul care e in sens are prioritate. Nu e cum ai avea liber sa lovesti pe toti deja aflati in giratoriu in spate sau lateral pentru ca nu vin din stanga ta.

Ai subliniat bine si in plus se presupune ca toti care circula pe acolo ar avea o viteza asemanatoare gen 30-50..pentru ca intersectia sa functioneze ...nu unu are 20 si altul vine cu 90+, pentru ca cel care e deja in intersectie dar are viteza mica nu poate elibera intersectia pina cand vine supersonicul care deja se infige in el si urla in gura mare ca are prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scrie acolo foarte clar: drumul cu prioritate este "drum prioritar"...Nicaieri nu apare sintagma "drum primar". Nu inteleg ce nu e clar. Sintagma "drum secundar" e impamantenita, apare in legislatie, toata lumea stie ( ar trebui sa stie) ca defineste un drum fara prioritate ce se intersecteaza cu un drum cu prioritate.

Cum la fel, ar trebui sa fie clar cine a gresit in speta de fata. Restul e trollaj, ne legam de termeni nu de idee, ne facem ca nu intelegem, cerem articole de lege, data publicarii in monitorul oficial, semnatarul actului si toate autorizatiile pe care le are acesta ca sa semneze respectivul document.

Spuneti in clar ca vreti cu totdinadinsul ca motociclistul sa fie nevinovat si conservarul vinovat. Moarte conservarilor! Hai FCSB!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filmarea arata clar cacocalarucumobraevinovat!

Altceva?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...