Sari la conținut

Accident usor Mamaia N - Navodari


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

E mult mai simplu: cand intri in giratoriu nu ai niciodata prioritate.

Dupa ce ai intrat in giratoriu, esti ca pe orice drum, semnalizezi schimbarea directiei de mers.

Majoritatea bizonetului nu s-a prins inca ca trebuie musai sa semnalizezi la iesire, nu la intrare.

+1

 

...dar chestia asta la noi e o alta Cutie a Pandorei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 222
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu te contrazic, uneori mai semnalizez si eu in sens cand ar putea avea careva dubii :) Insa, in majoritatea cazurilor e inutil: ce sa fac, sa semnalizez stanga, ca-mi tin banda de inainte? La iesire insa, e important: pe de-o parte daca iesi de pe banda II a giratoriului, sa nu faci contact cu ala de pe I, pe de alta, sa stie si omul care asteapta in fata ca eliberezi locul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie.

Conform legii, e corect. Probabil ca auto a intrat primul si se considera ca circula deja in sensul giratoriu in momentul in care s-a (sau s-ar fi) produs contactul intre vehicule -> vinovat moto. Din alt punct de vedere accidentul s-a produs intr-o intersectie in care auto avea cedeaza trecerea si l-a obligat pe moto sa schimbe brusc directia de deplasare (chiar daca directia de data asta a fost in jos) ceea ce inseamna ca auto n-a acordat prioritate -> vinovat auto. Sincer mi-e greu sa vad vinovatia (cea legala, ca de restul nu discutam) a motociclistului.

 

Daca privesti giratoriul ca pe o succesiune de intersectii, nu e absolut nici un motiv pentru ca vehiculul albastru sa acorde prioritate vehiculului rosu, atata timp cat vehiculul rosu inca nu a intrat pe drumul principal ( = sensul giratoriu).

 

attachicon.gifgiratoriu.gif

Da, in desenul asta e corect ce spui. Daca ambele vehicule patrund in giratoriu simultan, niciunul din ele nu il incomodeaza pe celalalt. Doar ca in realitate sensurile giratorii nu-s numai ca in poze. Unele sunt puse astfel incat nu te obliga sa virezi si poti trece prin ele cu 30km/h, exact ca cel din videoclip. Iar in cazul asta auto ar fi trebuit sa permita trecerea motociclistului. Chiar sunt curios daca acest desen ar fi la examenul auto care ar fi raspunsul corect: vehiculele patrund in intersectie simultan sau vehiculul albastru trece inaintea celui rosu. Sunt tentat sa cred ca raspunsul corect e totusi al doilea.

 

Personal, sincer, nu am o modalitate anume de a semnaliza. Semnalizarea stanga uneori mai mult incurca ceilalti participanti la trafic. Practica mi-a aratat ca in giratoriile mici aparute in unele intersectii in X, pe care le poti cuprinde cu privirea, cei ce merg inainte nu semnalizeaza nicicum. Si eu semnalizez iesirea daca am cui, adica e cineva pe langa mine care ar putea fi surprins de manevra mea. Practic, la 30km/h intr-un giratoriu de 3m care nu ma obliga sa fac manevre de ocolire in primul rand mi se pare aiurea sa semnalizezi stanga si apoi dreapta, in al doilea rand timpul e atat de scurt incat semnalizarea s-ar aprinde cel mult o data. Cand trec printr-o intersectie in primul rand ma asigur ca cei cu care as putea sa ma intersectez au inteles intentiile mele. Dupa care ma asigur ca ei procedeaza cum presupun eu ca ar trebui sa procedeze. Dupa care imi vad de drum. Chestia asta m-a ajutat de fiecare data ca atunci cand bizonul nu face ce ar trebui sa faca pentru ca fix in momentul ala i-a trimis iuby mesaj pe FB sau el circula de douo'j da ani pe acolo si avea prioritate pana sa apara sensul giratoriu sa-l pot ocoli. Daca ma bazam doar pe semne si prioritate nu stiu daca azi mai scriam pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus de asta, manelo-bikerul trece voios pe langa semnul lui de cedeaza trecerea, cu o viteza clar peste 30km/h. Lui nu i se aplica semnificatia acelui indicator?

 

Multi inca nu stiu cum se semnalizeaza si cum se circula in giratorii. Se semnalizeaza la intrare si la iesire, punct! Nu daca ai cui, nu daca ai chef, nu daca bate fcsb! Inteleg totusi exceptia giratoriilor de 3m in care continui deplasarea catre inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dumnezeule mare,acum ceva timp intr.un giratoriu sau oprit 2 masini cu 2 doamne si stateau, am avut "obraznicia" sa le intreb dc stau in giratoriu si ki.au raspuns, citez:

Hai circula ca stim si noi regulile, acordam prioritate de dreapta, sunt chior nu vad asta?"

Deci, la ce postari vad pe aici imi dau seama ca trebuie sa arunc cheile sa vand motorul, masina pt ca nu este de mers pe strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai da un exeplu concret care este" asa NU".Afirmatii de genul ala nu au nici o valoare pentru ca nu se stie care sunt opiniile tale,doar aere de superioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din alt punct de vedere accidentul s-a produs intr-o intersectie in care auto avea cedeaza trecerea si l-a obligat pe moto sa schimbe brusc directia de deplasare (chiar daca directia de data asta a fost in jos) ceea ce inseamna ca auto n-a acordat prioritate -> vinovat auto. Sincer mi-e greu sa vad vinovatia (cea legala, ca de restul nu discutam) a motociclistului.

Nope. Daca vrei facem o lista cu ce goange da motorul:

 

1. Nu incetineste la intrarea in giratoriu, nu remarca masina care e deja in giratoriu si nu da vre-un semn ca vrea sa dea prioritate

2. Nu semnalizeaza trecerea de pe banda 1 pe banda 2 a giratoriului

3. Nu semnalizeaza trecerea de pe banda 2 pe banda 1 a giratoriului, nu se asigura si cat pe ce sa acroseze masina care circula regulamentar.

 

Daca nu taia giratoriul, intra in fundul masinii, si probabil ca atunci era clar pentru toata lumea: viteza prea mare, nepastrarea distantei.

 

Mai e un aspect, care nu tine de lege: la mare se circula ca la balamuc. Cu atat mai mult trebuia sa incetineasca, etc.

 

Geometria giratoriului e nesemnificativa. E drept ca sunt unele inventii romanesti unde, de pe unul din sensuri nici macar nu trebuie sa sucesti roata. N-are legatura. Nu se vede nimeni in zarea albastra, e treaba ta ce faci. E careva, dai prioritate.

 

O inventie si mai subtila prin nordul Bucurestiului sunt trecerile de pietoni la iesirea din giratoriu, in intersectii superaglomerate. Faci o structura gandita pentru fluidizarea traficului (giratoriul) si dupa aia ii dai cu tesla-n rulemnti cu o trecere de pietoni nesemaforizata. Te doare creierul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da da , cauta si opusul lui "mai destept", vezi cum ti se potriveste.

Ai lacune in vocabular. Nu te supara cand ti se atrage atentia. Bine ? Faza cu "mai destept" in sensul opus, ti-o demonstrezi singur vad prin simpla exprimare in scris.

Editat de blue_nightwishX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ai lacune in vocabular. Nu te supara cand ti se atrage atentia. Bine ? Faza cu "mai destept" in sensul opus, ti-o demonstrezi singur vad prin simpla exprimare in scris.

Greu de imaginat ce minte odihnita trebuie sa aiba un ...individ ,sa simta nevoia sa faca o corectie de genul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

O inventie si mai subtila prin nordul Bucurestiului sunt trecerile de pietoni la iesirea din giratoriu, in intersectii superaglomerate. Faci o structura gandita pentru fluidizarea traficului (giratoriul) si dupa aia ii dai cu tesla-n rulemnti cu o trecere de pietoni nesemaforizata. Te doare creierul...

 

mare dreptate aici!!!!!

am avut ocazia acum 2-3 saptamani sa dau peste o chestie si mai tampita

nu la noi.....

tunel ...la iesirea din tunel sens giratoriu .....si cateva zeci asemenea in locatia respectiva...

nu stiam de ce se face coada in tunel

dupa ce ca vii din lumina in intuneric....cand sa iesi ...dai peste coloana de masini oprita....

dar acolo era vorba strict de relief si nu aveau cum sa modifice deloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer mi-e greu sa vad vinovatia (cea legala, ca de restul nu discutam) a motociclistului.

probabil ai o problema de vedere? daca nu e de vedere e de intelegere.

 

sau tu dai cedeaza inainte sa pleci de acasa la toate masinile cu care te vei intersecta in drumul tau? daca nu de acasa cel putin cu 2-3 intersectii inainte? ca poate vine unu cu 300 pe cedeaza si sa nu-l incomodezi?

 

 

ia imagineaza-ti ca masina a intrat in giratoriu cu 5 minute inainte sa treaca minoritarul conlocuitor pe acolo doar ca dintr-un motiv sau altul s-a oprit chiar inainte sa degajeze total iesirea chilotului motomobrist? (gen ambuteiaj daca nu te ajuta vederea in viitor,spatiu,etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista semnul de cedeaza pentru fiecare intrare in giratoriu pentru a te avertiza ca pierzi prioritatea fata de cel deja patruns in intersectie, nu ca sa cedezi aluia care vine glont si ar trebui sa franeze sau sa evite pentru a nu te surprinde in timp ce tu esti deja in sens. Limitarile de viteza sunt acolo pentru a genera premisele necesare respectarii ulterioare a normei in privinta prioritatii.

Astfel, ignoranta si nerespectarea, macar la nivel de principiu a semnalizarilor specifice giratoriilor, combinate cu lipsa de indemanare in utilizarea motocicletei, au dus la un accident pentru care vinovat nu poate fi decat motociclistul. Si moral si dupa norma si mai cum vrea el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sustin inchiderea topicului!

S-a aruncat cu prea multa mizerie in bietul motociclist si mi-e mila de el. Va dati seama ce simte familia lui cand citeste postarile voastre? Nu este corect, s-a zis ce a fost de zis, nu mai e nimic de invatat de-aici..
Haideti sa ne amintim de baietel ca de un suflet tanar, liber si inocent pe care lumea nu l-a inteles iar pasiunea asta pe doo roti i-a adus sifonarea tatuajelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O inventie si mai subtila prin nordul Bucurestiului sunt trecerile de pietoni la iesirea din giratoriu, in intersectii superaglomerate. Faci o structura gandita pentru fluidizarea traficului (giratoriul) si dupa aia ii dai cu tesla-n rulemnti cu o trecere de pietoni nesemaforizata. Te doare creierul...

In occident mai sunt si cu benzi pentru biciclisti in jurul giratorului, unele unde au biciclistii cedeaza, alte unde au biciclistii prioritate.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca era ironic la adresa unora care militau pentru inchiderea unui alt topic de la Accidente, pe motiv ca "sa nu intinam memoria inaintasilor".

 

nici vorba, eu acum am fost si mi-am improspatat stocul de:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nici mama ironiei nu-l spala de atitudinea sub-umana de a cere filmarea accidentului respectiv.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...