Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 640
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si cum distanta e proportionala cu patratul vitezei cei 6m de la 60km/h par nitel irealizabili. Acum depinde daca s-a inclus in masuratoare distanta parcursa pana la actionarea franei, care intr-o situatie limita poate face o mare diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte, a fost la vale si bicicleta nu are suspensii. Cred ca asta influenteaza negativ.

Nu cred ca au inclus distanta aia in masuratoare, imi pare ca au franat la trecerea prin dreptul unui reper si au masurat de la reper la roata fata.

Uimitor totusi ca au frane mai performante decat unele motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte, a fost la vale si bicicleta nu are suspensii. Cred ca asta influenteaza negativ.

Nu cred ca au inclus distanta aia in masuratoare, imi pare ca au franat la trecerea prin dreptul unui reper si au masurat de la reper la roata fata.

Uimitor totusi ca au frane mai performante decat unele motociclete.

 

cursa suspensiei iti mareste distanta de franare, intarzie transferul greutatii

asta daca n-ai gropi, daca ai gropi se complica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ukmotorists.com/hgv%20braking%20distances.asp unde era ala care zicea ca masa nu conteaz ala franaere?

Probabil ca eu sunt "ala" la care faci referire.

 

Distanta de franare de prin tabel ne arata tocmai ca vehicule cu mase relativ apropiate au distante diferite de franare datorita sistemelor de franare DIFERITE precum si a GEOMETRIEI DIFERITE a vehiculelor. Sau chiar ca unele cu masa mai mica opresc mai prost decat cele cu masa mai mare. Asa citesc eu tabelul.

Un camion de 11 tone a oprit un pic mai greu decat cel de 32 de tone, pe cand unul de 36 de tone a oprit in distanta dubla fata de cel de 32 de tone.

 

Eu am sustinut ca 2 mobre cu mase diferite dar cu geometrie identica si fiecare cu frane capabile sa duca la blocarea rotii fata (asadar ca se fie mai clar moto mai grea are frane mai capabile) vor frana pe aceeasi distanta. Stiu ca in distamta de franare mai intervin si amortizoarele, arcurile, anvelopele, iar la mobra mai grea vor conta in marirea distantei de franare, dar nu ca sa o creasca semnificativ, pentru ca si diferentele de masa nu sunt de la simplu la dublu.

 

Din tabel bag seama ca un Picasso sau un Mondeo la circa 50 km/h opresc pe la 7m si ceva, adica cam ca mobrele (cei 6 m discutati pe aici) care sunt de 4-5 ori mai usoare. Ori ideea era ca mobrele fiind mai usoare opresc mult mai in scurt.

 

Banuiesc ca deja ai vazut asta: https://www.youtube.com/watch?v=cJ4qhLNYKf4.

Cat sa fie? Cam 10 m la 50 km/h (cam ca in tabelul prezentat de tine) cat au astia voie prin Norvegia? Crezi o mobra oprea mult mai repede?

 

Mai sunt pe youtube si ceva filmulete cu franarea tancurilor. Si nicic alea nu opresc prea rau desi sunt la +40 tone si ar trebui sa se duca saniuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greutatea atelajului bicicleta-de-7-kg nu o ia nimeni in calcul? E cam mare diferenta pana la o greutate medie de 180kg a unei motociclete...cam de 25 de ori mai mare.

N-auzi bre ca greutatea nu conteaza? Au trecut 30 de pagini de atunci. Acum suntem la telemetrie ;) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Ca sa vedem daca greutatea (sau masa, sa fie mai corect) are o influenta negativa / pozitiva asupra procesului de franare, acelasi rider (luam skillul de franare ca fiind constant) cu aceeasi mobra dar cu ceva greutati pe ea, dispuse cat mai uniform (un tank bag incarcat cu ceva mai greu, side cases, etc) astfel incat sa adaugam un 20 kg in plus, va frana de la 50 km/h de 3 ori pentru a putea face o medie cat mai exacta.

 

sigur, si intre timp ii faci si upgrade la frana

ca asta era discutia, greutatea conteaza foarte putin atata timp cat frana are putere suficienta

 

daca tu mai pui cateva zeci de kg pe motocicleta aia sa zicem ca de la 50 nu o sa conteze/nu o sa te prinzi, dar de la 150 o sa vezi ca franele sunt mai slabe

 

sa zicem si ca pui niste cauciucuri mai late pe ea cand cresti greutatea? fiindca in general chestiile grele au cauciucuri mari

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@GoodKat - men, eram ironic.
Pt ca s-a batut apa in piua 30 de pagini cu formule si rahat pe topicul ala cu matizul incat s-au luat toate ipotezele imaginabile doar varianta reala nu. Ca vezi ca hai ca bau, ca daca ai un sac de ciment care te apasa pe spate lalala tralala.

S-a plecat de la discutia ca un SS cu frane bune e usor si franeaza scurt... si s-a ajuns la teste cu duba incarcata care suprasolicita discurile pe fata incat poti sa prajesti bacon pe ele.... si alte folozofii.

Mie mi se rupe si nu-mi pasa in acelasi timp.
Oricum franez in jumatate din distanta in care franeaza altii.

Asa ca fuckin' step up yo game ca acum e vorba de telemetrie. Greutatea e so yesterday ;)

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@GoodKat - men, eram ironic.

Pt ca s-a batut apa in piua 30 de pagini cu formule si rahat pe topicul ala cu matizul incat s-au luat toate ipotezele imaginabile doar varianta reala nu. Ca vezi ca hai ca bau, ca daca ai un sac de ciment care te apasa pe spate lalala tralala.

 

S-a plecat de la discutia ca un SS cu frane bune e usor si franeaza scurt... si s-a ajuns la teste cu duba incarcata care suprasolicita discurile pe fata incat poti sa prajesti bacon pe ele.... si alte folozofii.

 

Mie mi se rupe si nu-mi pasa in acelasi timp.

Oricum franez in jumatate din distanta in care franeaza altii.

 

Asa ca fuckin' step up yo game ca acum e vorba de telemetrie. Greutatea e so yesterday ;)

 

tu nu erai ala cu pasul de 1.5 metri?

deci franezi cu doar 50% mai bine ca restul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu nu erai ala cu pasul de 1.5 metri?

deci franezi cu doar 50% mai bine ca restul

Nush, boss, ca n-am avut telemetrie pah mine.

 

Da' eu propun o chestie. Franarea sa se faca in paralel. 2 rideri. C-o fi 100 pe bord si 97 reali, ca telemetrie, irelevant, pt ca simplu, in paralel = cat are unul are si celalat. Ai timp 2-300m sa te pui la mustata cu celalalt, apoi bam la semn, si vedem atunci ce si cum.

Si pt ca franatul de la 60 nu necesita mare facultate, eu zic sa facem de la 100+ ca sa observam mai bine diferentele dintre motorete.

 

@GoodKat,

uite men ca un F4 incaltat cu 2CT nu se face de ras. "M3" nu e niciunul dintre agregate :) :

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

cursa suspensiei iti mareste distanta de franare, intarzie transferul greutatii

asta daca n-ai gropi, daca ai gropi se complica

Nu e adevarat absolut deloc, fara cursa suspensiei nu poti frana nici pe departe la fel de agresiv, piezi aderenta foarte foarte repede. Cauciucul trebuie sa preia instant tot transferul de greutate, lucru imposibil din punct de vedere al aderentei disponibile.

 

O suspensie ajunsa la capat de cursa sau blocata intr-o anumita pozitie = sanse 99% de tavaleala in situatii de franare.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, misto asfalt, rar pe la noi.

la mine unde lucrez e o strada cu 2 benzi.

asfalt mai rugos pe banda de langa axul drumului, oglinda lucioasa pe banda de langa trotuar.

si asta conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, misto asfalt, rar pe la noi.

la mine unde lucrez e o strada cu 2 benzi.

asfalt mai rugos pe banda de langa axul drumului, oglinda lucioasa pe banda de langa trotuar.

si asta conteaza.

Don`t go there, ca iar o dam in gume :D Cred ca e a 3-a oara cand zic pe topicul asta ca in lumea reala formulele baietilor nu se aplica exact cum zic ei pt ca pierzi aderenta mult mai repede decat apuci sa apesi pe cauciuc. Si bajetii o dau inainte cu apasarea, cu pasagerul, cu sacul de cartofi in spate :)

 

 

 

@einstein - ce crezi ca se intampla daca avea furca de lemn?

 

https://media.giphy.com/media/xT9IggeWDjXvbI4JfG/giphy.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia la ciclism necesita mai mult efort pentru mentinerea vitezei. Poate duci o etapa mai mica, dar nu termini turul. La ce viteze au, nu e necesara deloc suspensia pentru mentinerea contactului iar la confort nu se gandeste nimeni. Rarele momente cand sa zicem ar putea beneficia de avantajul suspensiei nu justifica folosirea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, pentru ca sa masori distanta de franare pe ud intr-o campanie video de prevenire & safety unde se exagereaza chestii intentionat, este cel mai bun contraexemplu cu care poti veni contra unei franari vara cu dot-uri :D

Lipton_Kermit.PNG

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...