Sari la conținut

Postări Recomandate

Acum 10 ore, DeVazut_TM a spus:

- pentru ce mi-aș lua 790 dacă tot exista 1090 care poate duce lejer și pasager și bagaje? 

 

20 de kg in minus inseamna ca dau mai rar pasagera jos ca sa trec prin zone naspa

pare greu sa urci complet echipat la deal cateva sute de metri uneori

 

in plus, 790 pare ca nu ar avea asa mare nevoie de diverse fiare pe lateral pentru protectie, inca 4-5 kg

 

rezervorul ala nu-mi place nici mie fiindca pare ca ar face pe bmw-ul pe sleauri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Sergiu_BB a spus:

 

decat rad..  😂😂😂

 

 

Baga mare! 😜

1 oră în urmă, RuInCV a spus:

Eu cred ca cei de la KTM au facut o treaba destul de buna cu 790. Si cu siguranta vor vinde mai mult decat Yamaha, strict doar prin prisma faptului ca au reusit sa acopere o gama mult mai larga de potentiali cumparatori. Tenere 700 mi se pare un produs mult prea nisat, gandit strict pentru adventure. Realitatea este insa ca multi dintre cei care dau din gura din scaun nu vor face niciodata adventure adevarat, ci tot touring. Doar ca, orgoliul si un pic de calcul economic just ii face sa mearga pe o mobra cu destule capabilitati off pentru ca "mai bine le ai si nu le folosesti decat viceversa".

 

Dupa parerea mea majoritatea electronicii de pe KTM a fost gandita tocmai pentru a imprima un comportament stradal bun unei mobre cu roti de 21 / 18, pe care fizica o cam dezavantajeaza la capitolul asta. Calculul este extrem de bine facut in opinia mea pentru ca majoritatea celor care vor proba mobra o vor face pe strada pentru ca nu au niste skilluri de offroad suficient de dezvoltate incat sa-si permita sa iasa pe coclauri cu o mobra noua de 13.000 euro (plus ca din cate stiu CASCO nu se aplica la off). Din acest punct de vedere cred ca 790 simplu e o mobra mai buna decat 790 R, adica e un compromis mai acceptabil si mai usor de inghitit de majoritatea riderilor. 830 inaltime e suficient de jos inclusiv pentru multe doamne. Yamaha din acest punct de vedere  isi cam limiteaza destul de mult potentiala baza de utilizatori.

Observatii pertinente! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce raspuns pertinet vroiai la afirmatia ta cum ca motoarele europene nu tin la tavaleala?!

Al meu ktm are 45.000 km in doi ani si in afara de faptul ca NU stie sa mearga cu 50km/h nu am ce sa-i reprosez. ( bine, stie cu 50 dar doar atunci cand pleaca de pe loc - o fractiune de secunda ).  Daca te referi la motoarele de cros sau enduro ca nu au viata lunga trebuie sa accepti ca alea sunt motoare de competitie care lucreaza in regim de performanta maxima..

 

In grup avem 2-3 geesuri care merg spre 200.000 km - n-am remarcat sa le fi pierdut pe drum vreodata. De cele noi nici nu are rost sa discut.

Despre triumph nu pot zice nimic. Abia si-a cumparat un prieten un tiger - vedem cum se comporta.

Italiencele... e plina Italia, Grecia, Spania, Portugalia si Franta de ele.

 

Avem si prieteni cu japoneze, se descurca. Ajung si ei la destinatie pana comandam noi 2-3 randuri de bere...

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, DeVazut_TM a spus:

 Adică, eu cred ca aventurierii de Europa se pot descurca onorabil și cu motoare mai grele/confortabile/stabile pe sosea și care duc și pasageri. 

 

99% din "aventurierii" de Europa nu au nevoie de mobre cu 21" pe fata. Sa nu uitam ca in multe din tarile cu apa calda (unde e si cascavalul) off-road-ul e interzis total sau partial. Mai dau pe youtube de filme intitulate "Adventuring in Alps with KTM 1090 R" unde apare cate un mos neamt calarind mobra incaltata cu crampoane pe serpentine in Alpi. Iau la mana toate filmele de pe canalul lui si, surpriza, nici un metru de drum pietruit. Penibil. Pt genul asta de "aventurieri" exista o oferta variata, fiecare producator avand cate o "balena" care chipurile te va duce in jurul lumii (lol).

 

790 Adv vine cu un pachet care bate cam tot ce-i pe piata. Greutatea decenta (nu e wow), electronica, echipamentul (frane, suspensii) si mai ales pretul vor face din mobra asta un bestseller.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul moment cand m-a ajutat roata fata de 21 a fost cand mi-a sarit un caine in fata.. am trecut peste obstacol fara probleme la viteza relativ mare.

In rest nici nu te ajuta, nici nu te incurca. La schimbari bruste de directie are inertia mai mare decat roata standard de 19, depinde de stilul de mers.

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata mai mare în diametru are capacități de trecere mai bune. Peste denivelări mici și dese, cât și peste pietre, bolovani. Iar pentru ca e îngusta, taie mai bine noroiul. Dacă nu se ajunge în astfel de ipostaze, nu e necesară. Pentru stradă "problema" ei cea mare e lățimea. Dacă ați avut curiozitatea să comparați un cauciuc dualsport cramponat sau chiar unul de enduro cu unul pur de stradă, chiar dacă pe foaie au aceleași dimensiuni, cel de stradă e vizibil mai lat. Roata de 19" e mult mai potrivită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, vis-a-vis a spus:

 Dacă ați avut curiozitatea să comparați un cauciuc dualsport cramponat sau chiar unul de enduro cu unul pur de stradă, chiar dacă pe foaie au aceleași dimensiuni, cel de stradă e vizibil mai lat. Roata de 19" e mult mai potrivită.

 

Ideea conform careia cu cat pata de contact e mai mare - cu atat ar trebui sa ai aderenta mai buna nu se confirma nici in teorie, nici in practica. Forta de apasare ( greutatea motocicletei ) se distribuie pe suprafata de contact.. Discutia este despre a apasa mai tare pe o suprafata mica sau a apasa mai usor pe o suprafata mai mare.

 

Orice anvelopa ai avea ( scumpa sau ieftina, lata sau ingusta ), din moment ce e omologata tine cat nu avem noi curaj sa inclinam motocicleta.

Perfect adevarat e si ca orice anvelopa ai avea ( scumpa sau ieftina, lata sau ingusta ) daca dai de nisip, balega, noroi te mai ajuta doar ingerasul pazitor.

Editat de Sergiu_BB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un diametru mai mare inseamna ca pentru a lua aceeasi curba cu aceeasi viteza fata de un diametru mai mic trebuie sa te inclini un pic mai mult. Atentie, diametrul nu este singurul criteriu, mai sunt si altele cum ar fi profilul pneului de exemplu. In plus un diamteru mai mare inseamna un moment angular mai mare, deci este un pic mai greu sa modifici traiectoria. Asta este acea "inertie" de care ai pomenit. Bottom line, pe viraje trebuie sa depui ceva mai mult efort avand roti cu un diametru mai mare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, RuInCV a spus:

Un diametru mai mare inseamna ca pentru a lua aceeasi curba cu aceeasi viteza fata de un diametru mai mic trebuie sa te inclini un pic mai mult. Atentie, diametrul nu este singurul criteriu, mai sunt si altele cum ar fi profilul pneului de exemplu. In plus un diamteru mai mare inseamna un moment angular mai mare, deci este un pic mai greu sa modifici traiectoria. Asta este acea "inertie" de care ai pomenit. Bottom line, pe viraje trebuie sa depui ceva mai mult efort avand roti cu un diametru mai mare. 

Da, frate, claar :))))) 

Categoria face palm cu stele verzi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Oricum, când ai zis "Atenția, diametrul nu este...“ sa știi ca am sărit drepți instant.

Si asa mi s-a blocat expresia într-o mirare și un soc, ceva nemaipomenit. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu va sugerez sa va uitati bine la filmul urmator, cu siguranta invatati ceva. Daca nici dupa ce l-ati urmarit tot nu ati inteles pot reveni cu explicatii suplimentare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi noi știm despre ce e vorba că d-aia am râs cu lacrimi. Ce nu înțelegi tu e altceva. Că efectul giroscopic nu este mai mare dacă roata e mai mare, ci că depinde de greutatea ei. Roata în rotație e ca o volantă sau ca un titirez. Un titirez din plumb chiar dacă mai mic se învârte mai mult timp decât unul din plastic chiar dacă dimensiunile lui sunt la jumătate. Ce îți mai scapă e chiar countersteeringul. Noi schimbăm inconștient planul în care se învârte roata din ghidon, nu din înclinarea motocicletei, ăsta fiind doar efectul. O roată mai mică e mult mai manevrabilă și în principiu are o masă mai redusă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.03.2019 la 0:20, yuk a spus:

poate ca 790 este fix pentru aia cu bani (ca tine) si tenereul pentru parliti (ca mine)care nu au vazut abs neam din neamu' lor si nici nu vor sa vada pt ca nici nu au murit din cauza lipsei lui... sau din cauza alte smenuri de transmitere a tractiunii la roata :)

 

De unde ai tras tu concluzia ca eu sunt din "aia cu bani" ? 

Nu cred ca imi iau 790, oricum nu curand si nu nou, probabil din cauza ca am bani multi. Referitor la ABS avand in vedere ca e OBLIGATORIU [cam cum e centura la masina si casca pt motociclisti, asta ar putea sa-ti spuna multe] din 2017 cred, probabil ca o sa o mai poti da de gard cativa ani, dar ulterior ai 2 variante, te lasi de motociclism sau te convertesti. 

La 06.03.2019 la 23:27, DeVazut_TM a spus:

Din ce ma documentez pe net eu unul nu sunt convins ca am găsit răspunsul corect la o întrebare. Poate ma ajutați voi.

Din punctul meu de vedere a devenit cam evident ca 790 este prea subnutrita pentru 2 și bagaje și prea grea pentru enduro turismul ce îl practic eu. 

II mai rămâne doar nisa "rider singur cu bagaje", adventure. Adică asa, gen, Mongolia, pe uscat, vara.

 

Pentru ce mi-aș cumpăra 790 pentru adventure solo când as putea lua 1090 (adică un 990 impecabil) și clar este bonus ca poți lua liniștit și un pasager cu tine. 

Pentru electronica la zi și rezervorul/centrul f jos. Diferența dr greutate este, hmm, nu neapărat ff relevanta la o mobra cu care faci adventure. 

Merita 

 

 

@ERU

Editul.... :

 

Întrebările sunt:

- pentru ce mi-aș lua 790 dacă tot exista 1090 care poate duce lejer și pasager și bagaje? 

- este 790 un motor pentru adventurieri solo? Eu nu îl vad cu 2 și bagaje. 

- este mai bun decât 1090 fiindcă merge și pe sosea (chiar dacă nu asa de vanos), precum și pe off (aici mai ușor, ce-i drept, dar având în vedere ca sunt amândouă mobre adventure, cam despre ce vb?

Da, electronica ce o are peste 1090 este evidenta. 

Eu tot încerc sa înțeleg care este publicul țintă al motorului acesta și la ce o sa îl folosească cu adevarat. Cine sunt oamenii aceia care vor striga isterizati precum Mircea Badea "Da, asta e!" Banii jos, ia-mi-i, dă-mi R-ul. 

 

A rondul de mai sus nu a fost chip sa îl șterg de pe telefon. Întrebarea nu ii este adresata lui Eru. 

Este o postare generica, nu direcționata.

Adică, eu cred ca aventurierii de Europa se pot descurca onorabil și cu motoare mai grele/confortabile/stabile pe sosea și care duc și pasageri. 

 

Iar cei care o iau spre Est (dau cuvântul celor care au fost) - o considerați un motor super ok la 209 kg? Sau mai ok decât 690/alte monocilindre? 

 

Am inteles partea cu editul dar daca tot m-am bagat in seama pe aici :

- intre 790 si 1090 e o diferenta de aprox 20 kg, cam asta e greutatea bagajelor mele cand plec departe.

- in opinia mea 790 nu e pt aventurieri solo ci din contra eu il vad pt posibilitatea de a avea pasager si bagaje, pt solo 690 sau 701 din ceea ce se afla in productie inca. Altfel as vrea sa-ti spun ca stiu destui oameni care au mers pe distante mari cu pasager si bagaje cu 50 de cai, Ionut [Into the world 48 de cai frumosi]

- mie 100 de cai [95 ca sa fiu exact] mi se par destui pt 2 persoane si bagaje, WTF atat am pe rabla care are 1.6 tone si ocazional merg 4 pers in ea.

- din ceea ce am citit [cred ca pe ADV] intelesesem ca 1090 va fi inlocuit de 790, poate n-am inteles eu bine sau poate s-au razgandit .....

- aia care striga isterizati ia-mi banii sunt destul de multi aparent, din ce am citit pe ADV la americani nu mai gasesti sa dai avans pentru primul lot de 790 R la nici un dealer, nu mai stiu exact dar si in Iuropa situatia era cam aceeasi

 

Despre luatul spre EST parerea mea e ca un mono usor este solutia ideala, pt mine. Dar chiar printre oamenii cu care am mai umblat, mai pe aproape sau mai pe departe, multi dintre ei forumisti parerile sunt impartite. Unii prefera motoare mari 990, 800 chiar si AT vechi altii isi doresc sau au facut deja pasul spre motoare usoare.

Chiar zilele astea ma uitam pe site la Rade, si uite asa am avut o epifanie, 701 cu cei 75 de cai si cu 145 kg, altoita cu un kit de la nenea antementionat, ajunge la sa zicem 150 kg si are mai multi cai si mai mult cuplu si masa proprie mult mai mica si cred ca e si mai ieftina decat T7. 

Deci in opinia mea daca esti rider solo, 701/690 si iesi mai bine si mai ieftin [cred, ca mi-a fost lene sa caut pretul la un 701] decat T7, daca vrei pasagera si multe bagaje, parerea mea e ca [ar trebui sa o pui sa-si ia carnet si mobra] dar w/e iei un 790 daca pleci spre est sau sud iar daca pleci spre vest sa nord te uiti spre clasa 1200.

Chiar nu vad pt ce si-ar lua cineva T7 cu exceptia fanilor marcii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, vis-a-vis a spus:

Păi noi știm despre ce e vorba că d-aia am râs cu lacrimi. Ce nu înțelegi tu e altceva. Că efectul giroscopic nu este mai mare dacă roata e mai mare, ci că depinde de greutatea ei. Roata în rotație e ca o volantă sau ca un titirez. Un titirez din plumb chiar dacă mai mic se învârte mai mult timp decât unul din plastic chiar dacă dimensiunile lui sunt la jumătate. Ce îți mai scapă e chiar countersteeringul. Noi schimbăm inconștient planul în care se învârte roata din ghidon, nu din înclinarea motocicletei, ăsta fiind doar efectul. O roată mai mică e mult mai manevrabilă și în principiu are o masă mai redusă. 

 

Doar ti se pare ca ai idee.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Angular_momentum

 

Momentul = raza * masa * viteza

 

Masa este rezolvabila. Volumul unui cilindru cu h = 110 mm si diametrul de 19" este echivalent cu cel al unui cilindru cu h = 90 mm si diametrul de 21". Am luat aceste valori pentru ca 110 este valoarea cea mai des intalnita pentru rotile de 19, iar cea de 90 pentru cea de 21.

 

In concluzie, la aceeasi viteza cu roata de 21 vei avea cu aproximativ 10% mai mult moment. Asta e echivalent cu a intra in curba cu viteza mai mare, recte forta centrifuga mai mare, rezulta unghi de inclinare mai mare.

 

Te-ai bagat ca musca in lapta cu countersteeringul. Il inteleg foarte bine, doar ca e irelevant in cazul de fata. Du-te la 1:09 si fa un mic exercitiu de reducere la absurd ... daca roata ar fi de 10 ori mai mare, ar putea avea aceeasi traiectorie ? Dar daca ar fi de 100 sau de 1000 de ori mai mare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal că va avea aceeași traiectorie și motocicleta se va înclina fix la fel în aceeași curbă și la aceeași viteză. Plus că viteza se micșorează în orice curbă, inclusiv momentele tale centrifugale 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Hosszu Toll a spus:

E in germana, la inceput 790 in actiune

 

https://www.youtube.com/watch?v=KGvfrnGjFas

 

 

 

 

OMFG cum cobora pe treptele alea de juma de metru. Asta da suspensie stoc.

Fiti amabili, care trimiteti filmul la Yamaha, BMW si la Honda sa ia niste notite despre cum se face ......

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, ERU a spus:

 

 

OMFG cum cobora pe treptele alea de juma de metru. Asta da suspensie stoc.

Fiti amabili, care trimiteti filmul la Yamaha, BMW si la Honda sa ia niste notite despre cum se face ......

Nu sa faca trasee de enduro/hard enduro se cere de la o motocicleta adventure. 

Suspensiile sunt minunate. Asteptam filme cu sasie crapate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...