Sari la conținut

Postări Recomandate

Ce ai zis mai sus am simtit si eu cu 1190 Adv. Proprietarul mi l-a lasat in S (Sport mode) si m-a avertizat asupra acestei privinte. Suspensiile nu stiu cum erau setate, dar motoreta era bomba. Un sfert de ora am stat, omul facea 13-14 in parcare (erau mai multi colegi pe acolo), iar eu nu mai apaream (si nici la telefon nu raspundeam, ca era lasat pe motorul meu la incarcat). Pot doar sa imi imaginez cum e pe 1290... Adica mai bine nu, ca ma ia cu nervi. :D Daca as avea acum 9500 euro (atat vrea omul pe mobra), i-as da banii fara sa stau pe ganduri.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.02.2019 la 19:58, DeVazut_TM a spus:

@vis-a-vis 

Daca pui pe un 690/701 carene, rezervoare suplimentare, alta sa, etc, etc ajungi la banii de 790. 

N-as zice. Un 690E de dupa 2014 (cu ultimele modificari la motor) il gasesti pe la 6.000Euro. Modificarile is cam 3.000Euro. Total 9.000Euro, gata de adventure travel - si da, cu niste Kg in plus, dar nu mai mult de 15-20Kg. Pana la 205/210 Kg la 709, si ~13.000Euro, tot iese o solutia mai buna. Cu un motor mai putin elastic, e drept, mai putin confort si e o solutie de mers fara pasager. Dar mai ieftina si mai usoara ;).

Depinde ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, greenharleyd a spus:

Un 690E de dupa 2014 (cu ultimele modificari la motor) il gasesti pe la 6.000Euro. Modificarile is cam 3.000Euro. Total 9.000Euro

 

Cum ziceam si in alt post, cu 9k euro iei Tenere 700, noua, si nu mai trebuie sa mai modifici nimic. Iar pentru adventure-travel, e o solutie (cred eu) mai adecvata tocmai din cauza motorului si prezentei unui subframe real.

 

Deci ai avea urmatoarele optiuni (in banii astia):

 

Varianta 1: 690 Enduro, sh (deci posibile defecte ascunse + consumabile pe care va trebui sa le schimbi in momentul achizitiei), 175-178 kg wet (cantarit de baieti pe advrider) cu tot circul pe el (rezervor, fairing kit, etc), monocilindru, suspensii WP de 250mm, garda la sol 280mm, fara rear subframe (pt bagaje mai serioase vor trebui tot felul de reinforcementuri).

Varianta 2: T700, direct din showroom cu totul nou pe ea, 205kg wet, motor 2 cilindri, suspensii de 210mm/200mm, garda la sol 240mm.

 

Iar daca iei 690 Enduro nou si te apuci de upgrade-uri, ajungi la acelasi pret cu 790 Adventure, chiar varianta R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, este o optiune. Dar cam pe cand va fi disponibila? Mai avem de asteptat... Ce ma ingrijoreaza cel mai mult la T700 ii rezervorul prea mic si centrul de greutate prea sus. Daca primul are rezolvare, al doilea mai greu. Numai dupa un test-drive ma pot lamuri.

Oricum, pana la toamna cel putin, raman cu Stroama din dotare. Apoi mai vedem ce variante mai apar, peste iarna :D.

Pana una alta, 790-ul, Adv sau R, ramane clar optiunea cea mai interesanta, mai putin pretul. Deci caut ceva sa ma tina pentru urmatorii 2-3-4 ani, pana ajunge la cost rezonabil pe piata de SH.

PS - nici de T700 nu-s convins de aia 205 wet, ca n-o pus-o nimeni pe cantar pana amu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.02.2019 la 18:32, vis-a-vis a spus:

Hai să-mi explic eu comparația, poate te dumirești. 

În segmentul ăsta, enduro-touring, adventure sau cum vrei să-i zici, caracteristica principală este suspensia. Ea trebuie să fie destul de amplă dar și destul de fermă. O motocicletă de tipul ăsta trebuie să înghită denivelări de orice fel dar și să stea bine pe asfalt. Un monocilindru e mai ușor, mai îngust, poate avea o gardă la sol mai mare și implicit cursă mai mare a suspensiilor. În off-road e teoretic și deseori (în funcție de model) imbatabil. Marea problemă a monocilindrului e puterea scăzuta și ținuta de drum la viteze mari, mai ales cu pasager.

Bicilindrele apărute în ultimul timp au luat-o razna cu cilindreaa. Asta dus la greutați imense, greu de manevrat în off-road, d-aia mulți și le iau strict pentru asfalt. Cum și tu iei în calcul 790 Adventure, e clar că motivul principal e motorul. 

790-ul ăsta, Adventure vrea să împace și capra și varza... Are o putere decentă care să poată mișca foarte bine ansamblul motocicletă+motociclist+pasager+bagaje foarte bine pe asfalt, dar și o suspensie foarte bună pe off-road. Greutatea nu e spectaculoasă, însă mult mai bună decât suratele ei mai mari, de la 1000 cmc în sus.

Eu am comparat-o strict cu Husqvarna 701 ENDURO (că doar aia are suspensii de 275 mm). Vitpilenul tău are doar 135. E o chestie ciudată de stradă pe care personal nu o s-o iau în calcul niciodată (mi se pare urâtă cu spume). Diferența între Husqvarna 701 ENDURO (împreună cu fratele ei, KTM 690 ENDURO, care are totuși 25 mm mai puțina suspensie dar și mai multă electronică) față de 790 Adventure, mi se pare destul de mică. 25 de cai în minus, dar și multe kilograme. Dacă ești un călăreț singuratic cu puține bagaje, nu văd sensul unor kilograme în plus, doar de dragul puterii. 

Dacă pentru tine comparația strict între moto-propulsoare e suficientă, pentru noi, ăștialalți, care o mai ardem și pe off-road, contează mai multe caracteristici. 

Cel puțin pentru mine intervenția ta a fost hilară. Ai comparat mere cu pere :D

 

P.S.

Pe lângă cei 275 mm de suspensie, electronică puțină și cei 75 de cai... m-a convins total intervalul de 10000 la schimbul de ulei. Acum 10-15 ani ăsta era doar un vis frumos al celor mușcați de "thumpertalk".

Dintre 690 uri, R-ul non abs 2009-2010 are 275 mm fata/spate. Comparativ cu 2008, manualul acestei mobre prevede schimb de ulei la 7500 km, desi are acelasi motor. Cred ca au fost probleme de ungere din cauza intervalului hazardat de mare 10mii

La 09.02.2019 la 19:58, DeVazut_TM a spus:

@vis-a-vis 

Daca pui pe un 690/701 carene, rezervoare suplimentare, alta sa, etc, etc ajungi la banii de 790. 

Cam asta este scopul ultimului. La aceeasi bani, il iei de-a gata/nu mai treci prin bataia de cap cu documentarea, comandarea, respectiv modificarea unui 690/701.

Si am un feeling ca tot pe acolo iesi inclusiv la capitolul greutate finala. Dupa care pui in balanta mono vs bicilindru (dpdv al confortului) + puterile si cuplul aferente fiecareia.

Bine, sunt sigur ca stii si tu asta si ca vorbim aceeasi limba. Just saying.

 

790 are 197 kg cu rezervorul gol. L-au cantarit cei de la RadeGarage.

La 09.02.2019 la 20:04, vis-a-vis a spus:

Eu așa l-aș lăsa, consumă și puțin... eventual două canistre d-alea mici de câte 3 litri.

Daca te dai la el face mai putin de 200km cu 12 litri. Solutia cea mai ieftina este un rezervor de 6,2 litri sub sa, pentru 380€. Din cauza lui producatorul a monificat airboxul zi se lauda cu o crestere de cuplu... este un kit.

Acum 9 minute, yuk a spus:

Dintre 690 uri, R-ul non abs 2009-2010 are 275 mm fata/spate. Comparativ cu 2008, manualul acestei mobre prevede schimb de ulei la 7500 km, desi are acelasi motor. Cred ca au fost probleme de ungere din cauza intervalului hazardat de mare 10mii

790 are 197 kg cu rezervorul gol. L-au cantarit cei de la RadeGarage.

Daca te dai la el face mai putin de 200km cu 12 litri. Solutia cea mai ieftina este un rezervor de 6,2 litri sub sa, pentru 380€. Din cauza lui producatorul a monificat airboxul zi se lauda cu o crestere de cuplu... este un kit.

https://www.radegarage.com/ktm-690-enduro-smc-parts/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu chiar nu inteleg de ce atata polemica pe un motor nou. E 2019, are tehnologie in el (de la banala suspensie si pana la managementul motorului) toate sunt kg in plus. Nu mai fabrica nimeni Dominatoare si DR-uri si euro 100 la noxe. Atata le despachetati si le impachetati de parca producatorul ala trebuie sa faca o motocicleta dupa cum vrea lumea 90% si 10% cum ii impune legea (vorbesc de cele cu motor termic). Serios, cautati-va motorul dupa cum va exista, nu dupa cum ar trebui sa fie facut pentru fiecare individ (unul mai mic, unul mai mare, unul mai agresiv, altul mai pesiagist. Ah, si sa consume cat un 2T, la vale. Deci sunt 9 pagini de povesti degeaba, fara sa privim realist unde ne situam. 

Ps.Mie imi plac inca tehnologia, consumul si kg din 2005. 

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele 2 variante de 790 Adv se gasesc pe site-ul dementor, culmea, in online shop (in gama Travel pt 2019 nu apar inca): https://ktm-parts.ro/108172-motorcycles/s-29/producator-ktm/categorie-travel. Preturile sunt in lei si la cursul BNR de azi ar fi cam asa:

  • 790 Adv ~ 12.390 €
  • 790 Adv R ~ 13.320 €
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vai de mine ce varza e topicul asta. 

Se compara KTM 790 adventure cu Duke si cu motociclete inexistente (T7), dupa care sunt aduse in discutie monocilindrele 701 Si 690, o varza. 

Dezamagitoare greutatea constatata de Rade, din pacate. Ma gandeam sa-mi inlocuiesc 800-le, la anu' dar la kilele astea si la 13500 nuts prea stiu daca merita. 

Chiar acum, ERU a spus:

Vai de mine ce varza e topicul asta. 

Se compara KTM 790 adventure cu Duke si cu motociclete inexistente (T7), dupa care sunt aduse in discutie monocilindrele 701 Si 690, o varza. 

Dezamagitoare greutatea constatata de Rade, din pacate. Ma gandeam sa-mi inlocuiesc 800-le, la anu' dar la kilele astea si la 13500 nu prea stiu daca merita. 

 

La 09.02.2019 la 19:58, DeVazut_TM a spus:

@vis-a-vis 

Daca pui pe un 690/701 carene, rezervoare suplimentare, alta sa, etc, etc ajungi la banii de 790. 

Cam asta este scopul ultimului. La aceeasi bani, il iei de-a gata/nu mai treci prin bataia de cap cu documentarea, comandarea, respectiv modificarea unui 690/701.

Si am un feeling ca tot pe acolo iesi inclusiv la capitolul greutate finala. Dupa care pui in balanta mono vs bicilindru (dpdv al confortului) + puterile si cuplul aferente fiecareia.

Bine, sunt sigur ca stii si tu asta si ca vorbim aceeasi limba. Just saying.

 

701 cu kit de fairing lumini (<3kg si 1000 euro de la Rade) + rezervorul suplimentar si scut (estimez 2kg si 500 euro) 

Zi tu cum iese la bani ca la kile iese bine. 

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Bine ai venit în hora noastră, Erule. 11500 + un concept seat este ca și 12k. Deci ești cam pe acolo. 

După care nu se pun suspensiile, confortul în sa, cum stai în vs pe motor, centrul de greutate, pachetul electronic, protecția la vânt, suporți de bagaje/posibilitatea și ușurință adaptării, costul lor, etc, etc. 

După care dam intriga pe introducere și ne amintim ca lumea și-a dorit ca 790 sa fie  un 690 killer dar s-a ales cu un 1090 killer, coleg de clasa cu F850, Tiger 800 și Co. 

 

Cat are 850-ul tău cu rezervorul full, ca să aflăm și lucruri utile în demersul nostru? 

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.02.2019 la 2:43, DeVazut_TM a spus:

Bine ai venit în hora noastră, Erule. 11500 + un concept seat este ca și 12k. Deci ești cam pe acolo. 

După care nu se pun suspensiile, confortul în sa, cum stai în vs pe motor, centrul de greutate, pachetul electronic, protecția la vânt, suporți de bagaje/posibilitatea și ușurință adaptării, costul lor, etc, etc. 

După care dam intriga pe introducere și ne amintim ca lumea și-a dorit ca 790 sa fie  un 690 killer dar s-a ales cu un 1090 killer, coleg de clasa cu F850, Tiger 800 și Co. 

 

Cat are 850-ul tău cu rezervorul full, ca să aflăm și lucruri utile în demersul nostru? 

 

In primul rand am venit in hora asta de pe la primele pagini intrucat sunt/eram foarte interesat de mobra asta.

Nu am 850 GS ci 800. Nu mi-as schimba 800-le cu un 850 nici daca mi l-ar da BMW gratis, au luat-o de doua ori intr-o directie gresita, au lasat o femeie sa se ocupe de proiect si in plus e cam la fel de greu ca un 1200 din generatiile mai vechi.

Despre 790 eu speram sa aiba 160 kg dar asteptarea mea [mai realista] era de 170 kg asta si pt ca 800-le meu are/avea 187 kg, greutate confirmata pe ADV de proprietari. Tre' sa mentionez ca asta a fost la prima versiune 2008-2009 poate si 10 ulterior a ajuns pana la 195 kg sau chiar peste nu-mi mai amintesc. Asa ca ma gandeam eu ca dupa 10 ani de progres tehnologic au reusit sa dea jos si ei 10 kg, dar aparent nu. Cu toate astea cred ca la final mobra asta iese ceva mai usoara ca 800-le meu pt ca din ceea ce vad nu necesita crashbar-uri care cantaresc ceva kile bune pt 800. De asemenea cred ca centrul de greutate este semnificativ mai jos ca la 800 si ar putea sa para mai usoara in utilizare prin comparatie.

Evident suspensia este la ani lumina fata de BMW in general [adica nu dau 2 lei pe faptul ca au pus ESA pe 850 tot o suspensie de cacao are], una peste alta pentru cineva care vrea sa isi ia acum un middle size adv nou, cred ca 790 este de departe cea mai buna alegere.

In cazul meu, desi am asteptat mobra asta, cred ca solutia optima este sa-mi gasesc un 800 cat mai vechi  [din ala cu kile putine] si cu cat mai putini km, sa-mi mut jucariile de pe asta pe care-l am si sa traiesc fericit in continuare niste ani de zile.

 

Si ca tot s-a vorbit pe aici despre T7, din punctul meu de vedere este o mare dezamagire. Adica daca te uiti la ea prin comparatie cu 790 si nici nu-ti mai vine sa expui motivele. 790 e o mobra fauta azi, iar T7 pare o mobra sf facuta acum 20 de ani, probabil atunci ar fi fost revolutionara, acum pare perimata inainte de a fi lansata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu am vrut sa fiu ironic când am scris "Bine ai venit în hora noastră". 

Era o gluma fiindcă am văzut ca și tu ai făcut comparatia cu 690.

Cred ca oricât de obiectivi și reci ne-am dori sa fim, ajungem inevitabil la comparații și la tot felul de discuții la liber, mai mult sau mai puțin off-topic. 

Atâta timp cât aducem informații utile pe topic și postam civilizat și cu argumente, eu zic ca, per ansamblu, suntem de partea buna a lucrurilor. 

 

Mulțumesc pentru informațiile utile despre F800.

Și da, am încurcat borcanele - ai F800-le galben, într-adevăr. 

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, DeVazut_TM a spus:

Nu am vrut sa fiu ironic când am scris "Bine ai venit în hora noastră". 

Era o gluma fiindcă am văzut ca și tu ai făcut comparatia cu 690.

 

Nu ma deranjeaza, cred ca am simtul umorului si apreciez si ironia, ....

Acum 2 ore, DeVazut_TM a spus:

Cred ca oricât de obiectivi și reci ne-am dori sa fim, ajungem inevitabil la comparații și la tot felul de discuții la liber, mai mult sau mai puțin off-topic. 

Atâta timp cât aducem informații utile pe topic și postam civilizat și cu argumente, eu zic ca, per ansamblu, suntem de partea buna a lucrurilor. 

 

Noi doi, suntem, din ceea ce am observat, cam de aceeasi parte a lucrurilor, am putea sa o numim si partea buna :)

 

Acum 2 ore, DeVazut_TM a spus:

 

Mulțumesc pentru informațiile utile despre F800.

Și da, am încurcat borcanele - ai F800-le galben, într-adevăr. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, ERU a spus:

Si ca tot s-a vorbit pe aici despre T7, din punctul meu de vedere este o mare dezamagire. Adica daca te uiti la ea prin comparatie cu 790 si nici nu-ti mai vine sa expui motivele. 790 e o mobra fauta azi, iar T7 pare o mobra sf facuta acum 20 de ani, probabil atunci ar fi fost revolutionara, acum pare perimata inainte de a fi lansata.

 

T7 este foarte asemanatoare cu F800GS prima generatie (cea doar cu ABS decupabil, fara traction control si alte electronice). Greutati similare (205 vs 207 wet), rezervoare similare (15 vs 16l), aceeasi inaltime sa, etc. Ce are Yamaha in plus sunt farurile LED si suspensia care cel putin constructiv e mai buna (furca ajustabila complet, amortizor spate cu rezervor extern). Iar BMW-ul avea puterea mai mare (logic, 110cmc in plus)  si teoretic o distributie mai buna a maselor pt off-road datorita pozitionarii rezervorului.

Totusi, F800GS aparea in 2010, iar Yamaha vine cu "noutatea" in 2020 🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.02.2019 la 8:02, ERU a spus:

 

 

 

Si ca tot s-a vorbit pe aici despre T7, din punctul meu de vedere este o mare dezamagire. Adica daca te uiti la ea prin comparatie cu 790 si nici nu-ti mai vine sa expui motivele. 790 e o mobra fauta azi, iar T7 pare o mobra sf facuta acum 20 de ani, probabil atunci ar fi fost revolutionara, acum pare perimata inainte de a fi lansata.

Cred ca nu putem vorbi de dezamagire, doar citind niste date tehnice. Motoreta ar trebui testata inainte si apoi trase niste concluzii asupra a ceea ce poate sau nu. apoi ar trebui sa asteptam niste user review, a unor baieti care stiu bine off road. Proiectantii si inginerii de la Yamaha nu sunt niste habarnisti care fac motociclete de cativa ani.. in definitiv Tenere 700 a fost dezvoltata cu feedback-ul unor piloti de top... Si iar spun, cu cred ca este o motocicleta proasta, sau, hai sa zicem, dezamagitoare. Dimpotriva, cred ca este foarte bine gandita pentru ceea ce trebuie sa faca: adventure. Adventure, nu touring prin tari cu autostrazi, service la fiecare 50-100km si apa calda. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Buggy a spus:

cam asta am zis si eu ...si mi a cam sarit lumea in cap...in fine...nah fiecare cu parerea lui...pe foaie ktm ul este castigator, ramane de vazut si in practica...unde probabil tot ktm ul va fi castigator ....eu unul am apreciat simplitatea la yamaha...acum nah lumea tanjeste dupa tehnologie in 20 20 :)))....dar conceptul de adventure are alte necesitati...

o chestie misto la ktm mi se pare rezervorul care "curge" pe langa motor....dar in cazul unei cazaturi mai serioase prin bolovani de ex...pot aparea probleme...

Stii cum este... sunt situatii in care mai putin inseamna mai mult. Cred ca Yamaha a oferit exact ceea ce trebuie pentru ceea ce se numeste adventure. Sa nu uitam ca ei sunt cei care au inventat clasa asta. KTM ofera ceea ce doreste generatia hi tech si nimic mai mult. 

Da, si mie mi s-a parut foarete interesanta ideea acelui rezervor, dar ala este si calcaiul lui Ahile al acestei motorete (desi KTM se lauda ca e facut sa #rezist (e) :D ).. presupunand ca frame-ul, motorul, etc ar fi la un nivel de rezistenta respectiv fiabilitate macar acceptabil. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.02.2019 la 11:04, xt600 a spus:

Cred ca nu putem vorbi de dezamagire, doar citind niste date tehnice. Motoreta ar trebui testata inainte si apoi trase niste concluzii asupra a ceea ce poate sau nu. apoi ar trebui sa asteptam niste user review, a unor baieti care stiu bine off road. Proiectantii si inginerii de la Yamaha nu sunt niste habarnisti care fac motociclete de cativa ani.. in definitiv Tenere 700 a fost dezvoltata cu feedback-ul unor piloti de top... Si iar spun, cu cred ca este o motocicleta proasta, sau, hai sa zicem, dezamagitoare. Dimpotriva, cred ca este foarte bine gandita pentru ceea ce trebuie sa faca: adventure. Adventure, nu touring prin tari cu autostrazi, service la fiecare 50-100km si apa calda. 

 

Nu este vorba, doar,  de date tehnice. Motoreta respectiva va avea cun centru de greutate ridicat si un rezervor mic. Asta este cert deja.

Baietii care se dau bine offroad sunt irelevanti, vezi filmele cu ST1200, GS 1200 si altele din categorie care rup offroadul dar doar in filmulete si nu vei afla nicodata cate seturi de carene au spart pt clipul ala de 5 min.

Care sunt pilotii aia de top care au dat feedback pentru T7? Sunt ei relevanti pt utilizarea motocicletei [adventure nu curse]?

Inginerii de la Yamaha cred ca sunt aceeasi care au facut designul si la prima Tenere, am impresia ca sunt rupti de realitate, sau ramasi in urma daca vrei. Nu reusesc sa-mi explic cum pun faruri cu led dar semnalele sunt clasice?! WTF?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to KTM 790 Adventure

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...