Sari la conținut

Legal in Europa cu tobe aftermarket?


AlexandruMa
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Anul care vine planuiesc o excursie prin Europa si m-am lovit impreuna cu cativa prieteni de urmatoarea intrebare: se leaga cineva de tine in UE daca ai altceva in afara de toba stock? (eu am Arrow, altcineva Mivv, altcineva Akrapovic)

 

Am tot citit diferite discutii despre plecari, dar nu am vazut specificat ceva clar despre asta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

vad ca toti raspund franturi:)))

Ca sa fie toba toba, trebuie sa fie produsa de un producator autorizat. Toba ta trebuie sa fie omologata, certificata pe motocicleta ta. Are o serie si un ID, plus un certificat de omologare. Acest certificat este valabil doar cu db killer montat-fapt specificat clar de producator. In cazul unui control, trebuie sa ai asupra ta acest certificat, pentru a putea face dovada omologarii burlanului. Eu am Leo V , dedicate motorului, si cu toate cele de mai sus vine. Daca ai un burlan odios , chinezarie de 50 dolari, fara db killer, ai sanse , in lumea civilizata, sa te intrebe de sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am, de la mama ei. Are un certificat de omologare, cu o serie, serie care se regaseste si pe tobe. Certificatul atesta omologarea , raportat la standardele xyz-scrie care, nu am acum cum sa ti le zic ca habar nu am. Dar ii voi face o poza, ca idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesc strict in cazul meu: am tobe Arrow dedicate modelului (FZ6).

Cand am luat moto nu mi-a dat nicio foaie vechiul proprietar. O sa dau un mail catre distribuitorul din Romania (am vazut ca e o firma din Timisoara) si o sa caut seria de pe tobele mele - sper sa primesc o copie a acelei foi.

 

---

Multumesc admin, titlu mult mai bun :)

Editat de AlexandruMa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M au oprit pt control amanununtit in germania, in vama, m au scos din coloana si mi au cerut toate actele, le am dat si cartea dar parca au strambat din nas.

Se uitau si la toba, la anvelope(dimensiuni cred, nu dot). Au mai zis ce au mai zis pe limba lor..si m au intrebat daca am becuri de rezerva? Am facut o față wtf? M au lasat sa plec.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai boss, cunosc oameni in tari din UE care au mama tobelor aftermarket si nu umbla cu certificate la ei.

Oricine poate sa si-o fure, theoretic si in Ro. Asta nu inseamna ca de maine toata lumea merge cu certificatul de omologare. Nu sunt pe principiu' "las-o, ba, ca merge asa", dar nici nu o sa merg cu toate certificatele la mine . Evident ca fiecare face cum stie mai bine, dar de cate ori am mers in UE, n-am avut nicio problema, nici eu, nici cunoscutii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cunosc punctual situatia, insa ma astept sa te ia la intrebari daca ai un burlan sinistru, care huruie ca nebunul.... Eu am spus cum se poate aborda din pdv producator subiectul, ca sa fii safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma 2 ani am intalnit prin Alpii Bavarezi un filtru Politie + TÜV. Cum ar veni Militia + RAR. Cred ca in total erau vreo 10 politisti plus aia de la TÜV.

Luau la masurat cu decibelmetru toate mobrele mai galagioase. Ii durea la basca de hartii. Era unul de tot parlamenta cu militianul pana i-a demontat RAR-ul toba ca sa ii arate ca nu mai are nici umbra de la site prin ea. Amenzi, taloane ridicate chestii din astea.

Majoritatea ''victimelor'' erau italieni.

 

@BMWs1000RR pe mine la vama m-au scos din rand si m-au bagat in fata ca sa nu mai stau la coada. Eram cu Goldwing-ul.:)

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici in Germania , daca ai ceva manufacturat (fara serie de identificare producator) "e baiu cat casa "! Daca are serie ( o gasesc ei , ca nu se jeneaza sa se culce sub moto in mijlocul drumului ) si la verificarea facuta de ei on line apare si pentru motorul tau , nu ai nici o problema atata timp cat : 1 are Db. Killer montat ; 2 se incadreaza in norma de poluare sonica inscrisa in fisa tehnica a producatorului . De regula , aici daca te opresc , au tot ce le trebuie pentru a verifica cam tot ce tine de legalitate atat din punct de vedere tehnic cat si din punctul de vedere al hartiilor . Deci atentie, chiar daca are serie de omologare si este valabila si pentru tipul tau de "atelaj" daca depaseste norma de poluare sonica ( paremise cu1,5 Db ) te trimite la verificare la un atelier autorizat , dar ce-l mai nasol e ca-ti iau si banii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca bajetii glumeste, incepand din hun poti ramane inclusiv fara mobra, in austria si germania eventual poti plati ceva amenzi cat pretul motocicletei.

tu nici pan la bolintin deal n-ai iesit boss

 

 

daca ai DB killer montat nu se ia nimeni de tine ! (daca sunteti nesimtiti si turati aiurea sau produceti mult zgomot inutil va luati amenda pentru linistea publica , nu au ei treaba cu motocicletele inmatriculate in alte tari daca nu sunteti rezidenti in tara respectiva)

 

terminati cu aberatiile , am trecut mai multe motociclete de TUV

 

 

tractoristu polueaza intelectual pe internet , viva la RDS in toate cotetele !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai tare mi s-a parut cum o ardeau militienii austrieci pe vitezane inscriptionate POLIZEI pe pasurile din Alpi cu ochii dupa toate mobrele. Pe mine m-a depsit dupa vreo doua-trei curbe in care a mers fix in coada mea. Ma kakasem pe mine, toba KTM Racing. Noroc ca pe bicilindru nu face cine stie ce zgomot, ca altfel cred ca mi-o luam. Mai sus un pic l-am vazut oprit intr-o parcare de mobre cu niste hartoage in mana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...