Jump to content

Recommended Posts

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Cea mai ciudatavparte e aia cu centrul de greutate. Bazinul pilotului e undeva la nivelul busonului rezevorului, practic pe linia de sus a corpului mobrei. Cu alte cuvinte poztia si masele sunt foarte enduro fata de Aficana sau 800 GS.

 

Fix aceeasi senzatie am avut-o cand m-am dat pe 790 Adv R comparativ cu F800GS.

 

Btw, acum 1 an, cand incepuse sa apara 790A Adv S/R pe la dealeri din Germania la preturi f bune si cu km putini, eram ferm convins ca-mi vand GS-ul si iau KTM. Dupa ce am mers pe 790 Adv R jumate de autostrada si inca vreo 20-30km de drum virajat, m-am razgandit imediat. Motive: vibratii f mari, pozitia prea de enduro, prea putina protectie la vant, saua extrem de tare...etc (continuarea o gasesti pe topicul dedicat modelului).

 

Deci un heads-up in caz ca ai vreun gand sa cumperi 790 Adv pe neve. In spectrul de mobre adventure e mai apropiat de 690 Enduro R decat de AT ori 800GS (care cred ca sunt cele mai confortabile). Tre sa te hotarasti: enduro touring sau touring enduro :). Daca ar veni unu sa ma intrebe ce mobra as lua pentru un tur in jurul lumii (deci vorbim de overlanding - nu distractie de weekend prin noroaie), 790-ul ar fi printre ultimele de pe lista.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 413
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Păi oamenii au cerut capabilități de enduro de la un biciclindru. Asta s-a construit. Adică ceva extraordinar (părerea mea). E ciudat să cauți confort la o mobră de genul ăsta. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, ovi_ice a spus:

 

Fix aceeasi senzatie am avut-o cand m-am dat pe 790 Adv R comparativ cu F800GS.

 

Btw, acum 1 an, cand incepuse sa apara 790A Adv S/R pe la dealeri din Germania la preturi f bune si cu km putini, eram ferm convins ca-mi vand GS-ul si iau KTM. Dupa ce am mers pe 790 Adv R jumate de autostrada si inca vreo 20-30km de drum virajat, m-am razgandit imediat. Motive: vibratii f mari, pozitia prea de enduro, prea putina protectie la vant, saua extrem de tare...etc (continuarea o gasesti pe topicul dedicat modelului).

 

Deci un heads-up in caz ca ai vreun gand sa cumperi 790 Adv pe neve. In spectrul de mobre adventure e mai apropiat de 690 Enduro R decat de AT ori 800GS (care cred ca sunt cele mai confortabile). Tre sa te hotarasti: enduro touring sau touring enduro :). Daca ar veni unu sa ma intrebe ce mobra as lua pentru un tur in jurul lumii (deci vorbim de overlanding - nu distractie de weekend prin noroaie), 790-ul ar fi printre ultimele de pe lista.

Merci frumos pentru impresii.

N-am sa cumpar niciodata o mobra noua sau sh fara sa ma dau pe ea macar 100 km.

In cazul meu e TOURING-enduro, clar.

Acum 3 minute, vis-a-vis a spus:

Păi oamenii au cerut capabilități de enduro de la un biciclindru. Asta s-a construit. Adică ceva extraordinar (părerea mea). E ciudat să cauți confort la o mobră de genul ăsta. 

De-aia iubesc eu KLE-ul. Asta chiar le are pe toate la nivel civilizat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, Speedy.K a spus:

Cea mai ciudatavparte e aia cu centrul de greutate. Bazinul pilotului e undeva la nivelul busonului rezevorului, practic pe linia de sus a corpului mobrei. Cu alte cuvinte poztia si masele sunt foarte enduro fata de Aficana sau 800 GS. Asta vreau sa mai vad, cum se comporta pe viraje cu masele astea, dar cu motorul in plenitudinea posibilitatilor.

 

m-am dat cu el 2 saptamani si am avut problema opusa, mi se parea ca stau prea in spate si prea jos

cred ca depinde la ce te raportezi si ce vrei

 

oricum, pozitia de enduro nu te limiteaza deloc pe curbe, trebuie doar sa ai alta tehnica (vezi supermoto)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

m-am dat cu el 2 saptamani si am avut problema opusa, mi se parea ca stau prea in spate si prea jos

cred ca depinde la ce te raportezi si ce vrei

 

oricum, pozitia de enduro nu te limiteaza deloc pe curbe, trebuie doar sa ai alta tehnica (vezi supermoto)

Da, stiu, am incercat si asta, o mai bag si pe KLE.

Aud niste zvonuri despre un nou Transplant! Asta ar fi o varianta daca ar fi o Africana mai mica si mai usurica.

Sa vina EICMA!

Link to comment
Share on other sites

La 30.07.2021 la 11:57, Speedy.K a spus:

1290?

Da, 1290 SAS-ul nou este de la 16k pe mobile. 

 

La 30.07.2021 la 11:57, Speedy.K a spus:

Eu am o problema: nu vreau altceva decat doi in linie. Nu vreau v, nu vreau mono, nu vreau boxer. Si nu vreau hardughie de 25 de kile. Prefer mai lesinata si mai usoara decat potenta si grea.

In cazul asta eu zic sa testezi Africa Twin-ul. Este la fel de manevrabila și (se simte la fel de) usoara ca un Transalp 600/650. 

In speță 1000-le. Unul cu km și proprietar rezonabil. 

Dacă ai bani, np, mergi pe 1100.

Merg mai departe și îți recomand și transmisia automata. 

Da, da, știu, știu, asa am zis și eu pana am luat motor cu asa ceva. 

Doar ca o sa îți recomand să o tii mereu în modul manual, în care schimbi cu padele. Ai control și consum mult mai bune. 

Cu DCT o sa ai sensibil mai multa greutate pe fata, lucru ce o sa îți dea mai multa tracțiune pe urcare + schimbatul vitezelor din picioare/stat în scărițe devine o gluma. 

Spor orice ai alege. 

 

 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, _Raul_ a spus:

Da, 1290 SAS-ul nou este de la 16k pe mobile. 

 

In cazul asta eu zic sa testezi Africa Twin-ul. Este la fel de manevrabila și (se simte la fel de) usoara ca un Transalp 600/650. 

In speță 1000-le. Unul cu km și proprietar rezonabil. 

Dacă ai bani, np, mergi pe 1100.

Merg mai departe și îți recomand și transmisia automata. 

Da, da, știu, știu, asa am zis și eu pana am luat motor cu asa ceva. 

Doar ca o sa îți recomand să o tii mereu în modul manual, în care schimbi cu padele. Ai control și consum mult mai bune. 

Cu DCT o sa ai sensibil mai multa greutate pe fata, lucru ce o sa îți dea mai multa tracțiune pe urcare + schimbatul vitezelor din picioare/stat în scărițe devine o gluma. 

Spor orice ai alege. 

 

 

 

Ambele, 1290 si AT, nu ma ajuta la mersul zi de zi la munca, 25 km pe zi prin Bucuresti printre masini. Aici e problema.

Si nu-mi place sa am doua mobre, una pentru oras si una pentru afara, imi place sa cunosc perfect mobra oriunde m-as da cu ea.

Stiu, e o combinatie greu de impacat, dar uite ca KLE a reusit si ma ambitionez sa gasesc si un model nou care sa faca asta.

PS De ce as lua un DCT daca il tin permanent in manual?!

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Speedy.K a spus:

Ambele, 1290 si AT, nu ma ajuta la mersul zi de zi la munca, 25 km pe zi prin Bucuresti printre masini. Aici e problema.

Si nu-mi place sa am doua mobre, una pentru oras si una pentru afara, imi place sa cunosc perfect mobra oriunde m-as da cu ea.

Stiu, e o combinatie greu de impacat, dar uite ca KLE a reusit si ma ambitionez sa gasesc si un model nou care sa faca asta.

PS De ce as lua un DCT daca il tin permanent in manual?!

 

Trollez eu T7-le pe unde pot, dar deja as bananai prea mult dacă mai ma apuc sa scriu și de ce dct în manual vs schimbat normal. 

Promit sa deschid un topic la motocicleta mea și sa detaliez acolo. 

Link to comment
Share on other sites

Deschide si voi studia.

Consumul nu ma intereseaza, controlul da!

Intre timp am vazut ca se pregateste. Trasplant, Tuareg si alte chestii de la diversi pr9ducatori. Se cere un topic comparativa de cearta, scandal si galerii pro si contra pe tema asta a adv. medii.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
La 31.07.2021 la 13:17, _Raul_ a spus:

Da, 1290 SAS-ul nou este de la 16k pe mobile. 

 

In cazul asta eu zic sa testezi Africa Twin-ul. Este la fel de manevrabila și (se simte la fel de) usoara ca un Transalp 600/650. 

In speță 1000-le. Unul cu km și proprietar rezonabil. 

Dacă ai bani, np, mergi pe 1100.

Merg mai departe și îți recomand și transmisia automata. 

Da, da, știu, știu, asa am zis și eu pana am luat motor cu asa ceva. 

Doar ca o sa îți recomand să o tii mereu în modul manual, în care schimbi cu padele. Ai control și consum mult mai bune. 

Cu DCT o sa ai sensibil mai multa greutate pe fata, lucru ce o sa îți dea mai multa tracțiune pe urcare + schimbatul vitezelor din picioare/stat în scărițe devine o gluma. 

Spor orice ai alege. 

 

 

 

ti-ai luat dct?

La 29.07.2021 la 9:01, ERU a spus:

Singura chestie majora este ca daca o scapi pe partea cu toba, se indoaie prinderea acesteia, care e sudata pe cadru si daca te duci la casco cu ea o considera dauna totala pentru ca e indoit cadrul, dar nu stiu daca e valabil si la noi in tara.

rezolvarea este toba inalta hp corse, dar care costă 570€.

Si a apărut și rezervorul de plastic Acerbis 23 litri 370€, dar pentru care stai la rand cam o lună.

La 29.07.2021 la 23:50, Speedy.K a spus:

Mda, am vazut si eu azi prinderea aia, e chiar dubioasa, mai ales prin faptul ca e lunga si mult iesita in afara. Ar putea sa se indoaie destul de usor, intr-adevar.

Pe de alta parte, cum sa pui, frate Akra fara silencer detasabil pe varianta Rally?! Pe bune?! Ca sa nu mai spun ca in pozele importatorului apare pe Rally alta varianta de Akra, Titanium sau asa ceva cu cap de carbon iar ea de fapt vine cu inox simplu.

M-am dat azi un pic pe ea si:

* pus cu pingeaua pe scarita, piciorul drept al pasagerului se sprijina cu calcaiul pe toba oricum l-ai tine.

* scutul ala rally are niste suduri de toata jena, strambe, aiurea...

* oglinzile sunt degaba, daca chiar ai de gand sa te uiti in ele trebuie neaparat schimbate

 * varianta rally e doar rally, nu e touring niciun pic. Centrul de greutate al pilotului e impins atat de sus, incat te cam rogi de ea sa plonjeze in viraje pe sosea. Cu un topcase si un tankbag ar fi tragica situatia.

* nu e mobra de mers zi de zi la munca. Printre altele nu prea se poate merge vara fara cizme, piciorul drept al pilotului se sprijina direct pe motor care are acolo o protectie, insuficienta azi la 45 de grade la soare.

* dspr motor si frane numai de bine, desi n-am putut sa-i dau cat poate, fiind in rodaj, deci limitat pe la 6000 rpm (nu tehnic, doar recomandarea dealerului pe care am incercat sa o respect, oricat de greu mi-a fost)

* saua rally e si inalta si tare, adica exact cum e mai rau pentru mine la 1.70. Noroc ca sunt obisnuit cu un singur picior jos la semafor.

* tft-ul ala am inteles ca vrea sa arate ca un roadbook, dar e mahnit rau

* mansoanele rally sunt marfa, iti protejeaza bataturile de pe pernutele de sub degete, dar au un grip la primele falange senzational

* sa faci varianta rally fara sa dai si aripa aia suspendata sub jug mi se pare de porc. Pana si F650 gs venea acum 20 de ani cu ambele aripi...

* scaritele pasagerului n-au suruburi de fixare la cauciucuri, impresia a fost ca daca le dai jos nu prea poti sa le mai pui la loc

 

Una peste alta n-as da banii pe rally niciodata. In cazul meu, juma de buletin, varianta stoc cu saua cea mai joasa si Akra ala corect cu silencer detasabil si atat. Poate as mai pune mansoanele rally si grila de radiator metalica. La 11.000 cu echiparea asta mi se pare mult mai ok decat sa dau 13.000 pe Rally cu o gramada de chestii aiurea sau chiar naspa.

Peste ceva vreme, cand exemplarul in cauza va depasi mia de km de rodaj o sa dau o tura mai lunga si osa ma hotarasc daca mobra asta imi place sau nu.

*după 12 mii km nu mi-am ars cizmele

*scutul original este chiar ok, eu am sw

*oglinzile nu ti le-ai reglat tu, sunt chiar ok, pliabile și design ok

*intre varianta rally și cea stock nu este nici o diferență, doar culoarea si un pachet de accesorii de 3000e

*te poți fâtâi cu ea zilnic, de aceea are numai 72 cai (cred ca ai tras concluzia pt ca ai 170 km și șaua rally are +2cm, iti trebuie chitul de coborare -4 cm care păstrează cricul original, dar este -6cm din ce știi tu)

* cu șaua ai dreptate, nu este de touring, am toate cele 3 șei yamaha, soluția este husa CoolCovers (90£), eu am luat din China cu 125 lei.

*motoretele rally au aripa pe roată jos.

*scărițele, diar bagi de vină, totuși mi-am pus SW ION.

Ai dreptate cu oala ambreajului, dar te obișnuiești cu ea după câteva sute de km, plus ca pentru 200 lei poți sa pui un capac de plastic chinezesc care are si rol termic.

*in 12 mii km cizmele mele nu au atins galeria.

La 30.07.2021 la 0:34, ERU a spus:

Varianta rally nu e o varianta in adevaratul sens al cuvantului. Adica e doar o culoare si accesorii din catalogul de fabrica, care in experienta mea sunt de obicei prea scumpe pentru cat de bune sunt. Adica daca vrei chestii performante gasesti la producatorii de aftermarket, nu in catalogul producatorului.

dacă ăsta vară ai văzut un Tenere negru cu pasager, pe Strategică, eu am fost.

IMG_20210804_174410.jpg

dupa 3000€ nu am mai ținut socoteala. Voi lua și rezervorul Acerbis și cercurile cu spițe excel

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

La 06.11.2021 la 6:38, yuk a spus:

 

dacă ăsta vară ai văzut un Tenere negru cu pasager, pe Strategică, eu am fost.

 

 

Am vazut ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Anul acesta Yamaha a adus la standul oficial prototipul Tenere 700 Raid. 

Parea un exercitiu tehnic local sau, nu stiu, voi sunteti mai in tema, poate chiar se pregateste ceva. 

Oricum, mi-a placut f mult si am zis sa o sharui si aici. 

Impresionante protectiile laterale incluse in linia rezervorului desi in sine nu erau mai mult decat niste ansambluri din fier masiv.

 

IMG_1182.jpg IMG_1183.jpg   IMG_1184.jpg IMG_1185.jpg IMG_1186.jpg IMG_1187.jpg IMG_1188.jpg IMG_1189.jpg IMG_1190.jpg IMG_1191.jpg  IMG_1193.jpg IMG_1194.jpg IMG_1195.jpg

Am vazut intr-un final, live, si varianta de toba neexpusa de la HP

IMG_2068.thumb.jpg.1aae2895c833dffcc678f3bfb27a511c.jpg IMG_2069.thumb.jpg.c467ebf986685ab9b2bc083361e09bee.jpg

 

SC Project arata fain, dar este expusa bine

IMG_1975.thumb.jpg.898fa882301d9fc28ec7377b26b5a6e9.jpg IMG_1976.thumb.jpg.912856b1edff13087b0bb554e3f2bfb9.jpg

 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...