Sari la conținut
AlexAB

Recomandare variante de casti drum lung + enduro

Ce varianta de casti recomandati?  

20 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Salut,

 

Am o dilema.

 

Momentan am o casca HJC FG-ST (sport, integrala, cu viziera).

Fiind prima casca si explorand un pic mai mult ce-mi place sa fac pe motocicleta am identificat niste neajunsuri:

- Prin localitati simt nevoia de mai multa venitlatie. Daca umblu cu viziera deschisa ma expun pietrelor/insectelor.

- Daca explorez vreun drum forestier, cu viziera deschisa imi iau praf in ochi sau alte nebunii, cu ea inchisa sau deschisa un pic ma cam sufoc.

 

Asa ca m-am gandit la doua optiuni, si aici am zis sa cer si parerea voastra:

 

1. Sa iau doua casti cu mine la plimbari lungi: HJCul + o casca dedicata enduro + ochelari cross, s-o folosesc prin Bucuresti sau s-o iau cu mine la ture lungi tot timpul si s-o schimb cand decid sa explorez (Thor Sector sau Airoh Twist, buget 400-600 RON).

 

Practic as cara doua casti cu mine la plimbari lungi, dar investesc mai putini bani.

 

2. Imi gasesc o casca stil adventure/dual-sport, care e si relativ silentioasa, mai aerisita decat o casca sport cu viziera detasabila oferind posibilitatea de a purta ochelari cross in explorari sau prin oras.

 

Aici din nou, am nevoie de recomandari la un buget de 800-1200 RON.. posibil sa fie prea putini bani totusi.

 

Mersi frumos!

 

post-97306-0-02250400-1534838323_thumb.jpg

Editat de AlexAB

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

n-am experienta cu astfel de casti, insa, eu as cauta o casca in stil adv, cu cozoroc, dar care se desface foarte usor-rapid. Pentru ca la viteze de asfalt, 100km/h, o sa iti vajaie capul intr un mare fel.


» Post actualizat in 21 Aug 2018 08:48

o idee :

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am Airoh S5.

 

http://motodiscount.ro/CASCA-AIROH-S5-NEGRU-MAT-SMALL

 

Are ochelari retractabili, deci poti sa stai cu viziera deschisa in oras sau pe offroad.

Varful este mic, deci nu te bate vantul prea tare pe sosea, si poti sa-l dai jos cu totul.

Nu e foarte confortabila si nici silentioasa la viteze de 120+.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Varianta 1 ar fi de preferat, chiar dacă vine cu dezavantajul căratului unei căști în plus. Vei folosi fiecare cască pentru ceea ce a fost gândită să facă, faci mai puține compromisuri iar nivelul de uzură va fi împărțit la 2.

 

Dacă totuși vrei o singură cască, poți să cauți ceva dual, la care să poți scoate cozorocul pentru drum lung și viziera pt oraș și forestiere (și s-o înlocuiești cu ochelari de enduro). Pentru asta, merge oricare cască din link-ul postat mai sus - deși Arai-ul mi se pare nejustificat de scump. AGV-ul arată cam cel mai bine (subiectiv), dar și asta costă. Bell-ul e chiar foarte bun la raportul siguranță/preț. MIPS-ul ăla e foarte lăudat peste baltă și cică face treabă bună.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand ce parbriz' ai?

cu cat mergi constant

cat mergi off cat mergi stradal?

eu am folosit cu multa bucurie

AIROH s4 zeci de mii de km

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Detin din februarie un MT Sincrony DS, merg cam 90% din timp cu viziera sus si ochelarii coborati. Imi mai iau cate o musca, o albina, praf etc (port cagula, se mai filtreaza), insa critici mari nu ii pot aduce castii, mai ales la cat a costat. Iar cozorocul ala face toti banii. Am facut si offroad cu ea, nu o data, insa fara ochelari dedicati offroad, desi deschiderea din casca e destul de mare ca sa ii acomodeze. La vreo 400 lei nu prea ai ce pierde, mai ales ca ii poti face retur daca nu iti place.

Cam in halul asta e casca, daca esti interesat cumva de asa ceva.

post-92464-0-63986700-1534842921_thumb.jpg

post-92464-0-02936100-1534842974_thumb.jpg

Editat de Lucian_M

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Văzut casca verde din ultimul post acum 3 zile. Oricât am învârtit-o tot nu am priceput logica indoiturii de la baza parbrizului (sa zicem aerodinamica și forma ușor de folosit când ridici parbrizul) dar lipsa unui grip pentru închis deschis e noapte totala.

 

Probat tot zilele astea și Shoei DS adventure - parbrizul se mișcă ff greu în sus/jos iar cozorocul îmi stătea fix în ochi. Și din cât timp am avut eu la dispoziție ca să o studiez nu părea ajustabil (mai în sus). Poate greșesc.

 

Orice casca adv ai lua trebuie sa știi din start ca vâjâie mai tare ca una integrala.

 

Și, obligatoriu (deși e cam dotare standard la căști enduro/adv) - sa aibă interior detasabil/spalabil la mașină.

 

Nu as lua doua căști după mine pt nimic în lume. Cea purtata în topcase o sa își uzura ca în filme.

Eu am una de enduro, una adv (am avut) și o integrala. În fct de tura o iau pe cea mai potrivita.

 

Vezi ca exista topic dedicat pentru căști enduro adventure la secțiunea dedicata. Spor.

Editat de DeVazut_TM

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Varianta 1 ar fi de preferat, chiar dacă vine cu dezavantajul căratului unei căști în plus. Vei folosi fiecare cască pentru ceea ce a fost gândită să facă, faci mai puține compromisuri iar nivelul de uzură va fi împărțit la 2.

 

Dacă totuși vrei o singură cască, poți să cauți ceva dual, la care să poți scoate cozorocul pentru drum lung și viziera pt oraș și forestiere (și s-o înlocuiești cu ochelari de enduro). Pentru asta, merge oricare cască din link-ul postat mai sus - deși Arai-ul mi se pare nejustificat de scump. AGV-ul arată cam cel mai bine (subiectiv), dar și asta costă. Bell-ul e chiar foarte bun la raportul siguranță/preț. MIPS-ul ăla e foarte lăudat peste baltă și cică face treabă bună.

 

araiu ala costa atat pt ca e mai silentios si comfortabil decat restul. eu nu am simtit diferenta cand am trecut de la 1300g la 1650g cat are. cozorocu l-am dat jos imediat, cu o moneda de 50 de bani, pt ca nu merg offroad. suieraturi sau bubieli aiurea nu am auzit, ventilatia in schimb e buna.

 

eu as alege oricand sa am o singura casca la mine iar Airoh-ul ala pare interesant, mai ales la cat costa, daca nu vrei sa te risti cu prea multi bani.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Unde las viziera, acolo stă, nu e nevoie de levier de blocaj. Și îndoitura de jos e pentru a nu afecta campul vizual, acele distorsiuni care apar când viziera are suprafețe curbe. Se pot pune și ochelari, in spate casca e prevăzută cu proeminente pentru elastic. Nu mă exprim chiar ok deoarece nu sunt familiarizat cu termenii enduro.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Au tot fost cateva casti pe olx dual sport gen Shoei Hornet DS prima generatie pe la 100 - 100 si un pic de euro. De ce te complici cu ieftinaturi care mai mult te vor nemultumi de/a lungul timpului. Iei una si buna macar, sa nu mai stai sa te complici. Si mi se pare ca la Shoei vin si cu pin lock inclus din cate stiu. Ia vezi pe ebay nu ai noroc de niciuna pe licitatie ?

post-13229-0-89774700-1534867017_thumb.jpeg

post-13229-0-47457100-1534867025_thumb.jpeg

post-13229-0-12943100-1534867035_thumb.jpeg

Editat de blue_nightwishX

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

shark explore-r are in pachet si ochelari enduro, dar si viziera si ochelari de soare rabatabili, ai guler antivant pentru cand mergi pe friguri dar poti sa il dai jos cand pleci la enduro

 

https://www.fc-moto.de/en/Brands/S/Shark/Explore-R

 

mie mi se pare o echipare completa pentru o casca care este DS, eu sunt foarte multumit de ea!

Editat de Cavaleru

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
@Adrian M. citind ce au mai scris alti posesori pe-afara, cozorocul de pe Bell MX-9 nu-ti trage prea tare capul spre spate la viteze de ~100.


@mihaio07 Airoh S5 e aproape de doua ori mai scump dar nu face nimic de doua ori mai bine si nu prea o gasesc in culoare deschisa (alb).


@PzKpfW rezonez cu logica de avea doua casti si cam la aceeasi concluzie ajung si eu: Bell-ul e ECE/DOT rated + MIPS, poti pune ochelari fara a da jos viziera, merge s-o inchizi peste ochelari la nevoie. Si o gasesc in versiunea alba la 750 RON, adica in buget.

Avand in vedere ca drumetiile mele enduro nu sunt single-trackuri pe munti de cateva ore.. mi se pare ok ca si compromis.


@ianachim, am parbriz de KTM950, care e cunoscut pentru buffeting.

Ma interesez de Airoh S4.. desi e ieftin pare mai slab decat Airoh S5 si Bell.


@Lucian_M multumesc pentru sfat, aveam casca asta lista initial dar nu gasesc nici un review despre ea. Ramane o optiune pe langa Bell MX-9.

Cum e cu zgomotul intre 90-120? Se inchide ok viziera peste garnitura?


@blue_nightwishX, la casti prefer un compromis ca si calitate, in bugetul meu, dar e important pentru mine sa fie noua.

Din sezonul asta mult timp n-a ramas. Poate pentru sezonul viitor voi investi mai mult intr-o casca DS noua. Desi o casca noua trebuie sa vina si cu o mobra noua :D.


Multumesc mult pentru pareri, momentan am ajuns la una din doua: MT Synchrony DS daca Lucian zice ca e ok la viteze, daca o gasesc pe stoc si daca imi vine ok pe capul meu, si cealalta care momentan imi surade un pic mai mult, Bell MX-9 MIPS pe care o s-o probez la Scorpio.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se închide bine viziera. Zgomotul e in limitele normale, chiar ok pentru o cască ieftină.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ok, multam.

Doua lucruri care imi plac un pic mai mult la Bell, pe langa ideea de MIPS, sunt ca se da jos cozorocul fara surubelnita si aerisirea din barbie e mult mai mare.

Nu-mi place ca are in schimb prea multe gauri de aerisire pe laterale cu potential de vazajieli mai mari pe strada.

Cel putin ambele sunt DOT/ECE rated.

Editat de AlexAB

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am un Arai xd4 si tot 950 adv. La touring, mai pun un prelungitor de parbriz de 120 lei si fara cozoroc e perfect. La enduro, se vede in poza si pot sa zic ca e super ventilata. Dupa 4 ani de convietuire, o recomand oricui vrea dual sport.

» Post actualizat in 22 Aug 2018 08:10

Ps. Acum vad ca ai doar parbriz de 950. Oricum, spor la alegeri

post-39072-0-76470800-1534925407_thumb.jpeg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

No tengo dinero de Arai XD4, dar zi-mi te rog ce prelungitor de parbriz ai si de unde pot comanda si eu unul la doar 120 lei? :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hah, ce tare, saru-mana, azi caut sa-mi iau :D

Am vazut o gramada pe olx, dar n-aveam nici o confirmare ca functioneaza pe parbrizul asta de KTM950.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Al meu e Touratech, dar asta e o copie identica la forma. Ma gandesc ca prinderea e banala, pentru orice parbriz

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu am un nexx xd.1 luat eftin de pe louis si is f multumit, dar vad acu ca nu mai sunt la pretul ala

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Olx

» Post actualizat in 22 Aug 2018 08:22

Olx

 

Azi imi vine deflectoruul.

Maine dimineata il probez spre Campulung :D.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pune două tăblițe intre șuruburi și cauciuc. O să vezi când vine de ce.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×