ishmael Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Ma uit si tot vad ca de fapt sunt mult mai multe modele decat credeam (ignorance is bliss ) ... La lant e clar , trebe curatat, trebe intins, trebe curatat, am zis de curatat ? La curea, iara se intinde + ca aia e raritate pentru romania deci se considera la fel de grava situatia . La cardan o fi vreo buba ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 (editat) La cardan trebuie sa verifici uleiul si cam atat. In rest e ca si cutia de viteze la masina. Daca are lubrifiant te tine mult si bine. In esenta sunt niste roti dintate. Editat Ianuarie 19, 2007 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 dap doar verificare...de skimbat se skimba la 60 000 km in functie de model...in rest nimic... nici un neajuns...e ptr comozi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Ianuarie 19, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2007 daca per total implica automat si mai putine riscuri (pe langa cheltuieli si timp in service/bucati) atunci numiti-ma comod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua. pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 La BMW-ul din 1964 nu am avut niciodata nici o problema cu cardanul. Doar uleiul am avut de schimbat! Te las pe tine sa tragi concluzia despre fiabilitate.(motocicleta a fost a lui tata din 1975) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua. pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! Daca ne referim la rupt lantul sau cardanul in mers, cardanul castiga clar. In primul rand ca daca se rupe lantul ai sanse mari ca prima masina chemata sa fie salvarea, nu platforma, pe cand la cardan sansele de a se intampla asta sunt considerabil mai mici. Si chiar daca nu se intampla asta, eu n-as incerca sa repar cu un ciocan si un dorn lantul de la a mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 unde gasesc ulei pt. cardan pt a mea? ca nu am gasit Am nevoie de ulei hipoid SAE 80 ps: cum mai sa ti se rupa cardanul in mers? lantul inteleg, ca e subtirel, dar cardanul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Intrebare de la un necunoscator intr-ale cardanelor. Daca is atata de bune la toate capitolele si pierd mai putini cai putere decat lantul de ce nu se echipeaza toate motocicletele cu cardane, inclusiv cele de MotoGP? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Dezavantaje la cardan: Greutate, greu de reparat sau inlocuit "pe genunchi", pe teren afanat (ex nisip moale) roata se afunda ca dreaq; mai greu de proiectat si echilibrat un model nou cu cardan din cauza greutatii de pe partea aia; costuri mai mari atat la fabricare cat si la reparare/inlocuire. Mie mi se par minore dezavantajele pentru utilizator, mai importante sunt dpdv al producatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 ps: cum mai sa ti se rupa cardanul in mers? lantul inteleg, ca e subtirel, dar cardanul? Cardanul in sine nu se rupe decat daca da un Cayenne peste el. Se rup in schimb articulatiile cardanice (si cand se intampla asta de obicei se face praf si grupul conic si/sau cutia de viteze). Intrebare de la un necunoscator intr-ale cardanelor. Daca is atata de bune la toate capitolele si pierd mai putini cai putere decat lantul de ce nu se echipeaza toate motocicletele cu cardane, inclusiv cele de MotoGP? Mai corect spus ar fi ca (virgula) cardanul pierde un procent fix din puterea motorului (cam 10% la astea noi), indiferent de circumstante. Cat despre reisere pe cardan au fost (Laverda V6 1000) si inca sunt (MGS-01). Insa greutatea lui mare comparativ cu celelalte transmisii il face in general ineficient pentru o aplicatie reising. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Daca ne referim la rupt lantul sau cardanul in mers, cardanul castiga clar. In primul rand ca daca se rupe lantul ai sanse mari ca prima masina chemata sa fie salvarea, nu platforma, pe cand la cardan sansele de a se intampla asta sunt considerabil mai mici. Si chiar daca nu se intampla asta, eu n-as incerca sa repar cu un ciocan si un dorn lantul de la a mea cardanul in sine cred ca are cele mai mici sanse sa se rupa, aproape de 0! ma refeream la angrenaj! Intrebare de la un necunoscator intr-ale cardanelor. Daca is atata de bune la toate capitolele si pierd mai putini cai putere decat lantul de ce nu se echipeaza toate motocicletele cu cardane, inclusiv cele de MotoGP? greutatea prea mare a cardanului! in plus pe, sa zicem 300 de km cat are o cursa in total (sau cat o avea), nu se pune problema fiabilitatii, trebuie sa tina doar cat tine si cursa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMW RIDER Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 unde gasesc ulei pt. cardan pt a mea? ca nu am gasit Am nevoie de ulei hipoid SAE 80 ps: cum mai sa ti se rupa cardanul in mers? lantul inteleg, ca e subtirel, dar cardanul? Ce zici de asta? Castrol EP 80W-90 GetriebeĂśl: SAE 80W-90 API GL 4 Mehrbereichs-Hochdruck-GetriebeĂśl fĂźr Schaltgetriebe und Achsantriebe. Einsatz gem. Hersteller-Vorschrift. Hochwirksame EP-Additive garantieren ein hohes LasttragevermĂśgen und verhindern Oxidation, Korrosion und Schaumbildung. Inhalt: 500 ml Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 19, 2007 Admin Share Postat Ianuarie 19, 2007 Raspunsul este simplu:din cauza greutatii mari a ansamblului. Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 (editat) Ce zici de asta? Castrol EP 80W-90 GetriebeĂśl: SAE 80W-90 API GL 4 Mehrbereichs-Hochdruck-GetriebeĂśl fĂźr Schaltgetriebe und Achsantriebe. Einsatz gem. Hersteller-Vorschrift. Hochwirksame EP-Additive garantieren ein hohes LasttragevermĂśgen und verhindern Oxidation, Korrosion und Schaumbildung. Inhalt: 500 ml asa am si eu ulei SAE 80W-90 pt. cutia de viteze, dar scrie pe el non-hipoid. imi trebuie ulei hipoid SAE 80 (fara W) deci cum ar fi asta: http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038245 dar SAE80, nu SAE90 "HĂśchstdruck-GetriebeĂśl fĂźr hypoidverzahnte Getriebe und Achsantriebe " Editat Ianuarie 19, 2007 de styx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Nu stiu daca deranjeaza asa mult la curse greutatea in plus a cardanului cat deranjeaza efectul giroscopic al unei mase mari aflate in rotatie , efect care influenteaza manevrabilitatea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Man_with_Kawa Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 Ma uit si tot vad ca de fapt sunt mult mai multe modele decat credeam (ignorance is bliss ) ... La lant e clar , trebe curatat, trebe intins, trebe curatat, am zis de curatat ? La curea, iara se intinde + ca aia e raritate pentru romania deci se considera la fel de grava situatia . La cardan o fi vreo buba ? Buba cardanului e ca nu ai cum sa-l repari.Daca e uzat intr-o oarecare masura are un uruit caracteristic.Daca e foarte uzat si/sau il fortezi incercand sa mergi pe o roata ai aproape toate sansele sa se rupa un dinte din pinionul de atac sau coroana,tranformandu-se inevitabil intr-o moara(fara ciocanele )de otel,si care cred eu ca poate duce la o tranta memorabila!In rest,fata de transmisia prin lant intretinerea e aproape 0.Ai de ales intre economie si spectaculozitate!Your choice!Ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shamok Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 Daca fieru' meu ar avea cardan as fi cel mai fericit... ...parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 cardan avantaje:fiabilitate crescuta,intretinere usoara,pretabil pentru motocicletele turing dezavantaje:pret crescut,greutate ,atit ca masa proprie cit si in ansamblu cu suspensia ceea ce se traduce,printr-o masa totala nesuspendata mare,o problema pentru motocicletele de viteza, respectiv cele de curse,unde se urmareste scaderea cit mai mult a greutati totale cit si a suspensiei{bascula, amortizor,transmisie finala} Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 cardanul nu e ptr curse...pe strada isi dovedeste fiabilitatea din ce in ce mai mult...si modelele sport de la BMW sunt ekipate cu cardan...si sunt mai mult decit destul ptr viteza pe sosele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Ianuarie 20, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2007 deci , cardan is in ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 (editat) cardanul nu e ptr curse...pe strada isi dovedeste fiabilitatea din ce in ce mai mult...si modelele sport de la BMW sunt ekipate cu cardan...si sunt mai mult decit destul ptr viteza pe sosele... Ce vrei sa spui cu modelele sport de la Bmw? Eu consider ca nu exista asa ceva. De asemenea nu cred nici ca virgula cardanele isi dovedesc fiabilitatea pe zi ce trece fiindca nu mi se pare ca ar creste numarul motocicletelor cu cardan intr-un ritm ametitor. Cardanul nu e o solutie care aa aparut ieri si acuma il descopera toti. Daca ziceai de injectie sau abs era altceva. Frana de motor serioasa a incercat careva cu un moto cu cardan? Chiar si cu un Simson? Sau un demaraj din ala haiducesc de la semafor ? Cardanul e pur si simplu o solutie de transmisie. Ca si lantul sau cureaua. Plusuri si minusuri. Plusuri : - Intretinere minima. Daca traiesti in America si esti vreun Advrider care baga 1000 km pe zi clar iti trebuie cardan. Lantul trebuie uns cam la 3-400 de km, ca sa nu mai vorbim si de curatare. Cardanului ii schimbi f. rar uleiul. Depinde si cat de comod esti si pe ce tipuri de sosele te dai cu moto, fiindca si pt. moto cu lant a aparut scott-oil. - Un motor orientat spre touring ar fi bine sa fie mai greu, ca sa se aseze bine pe strada. Aici cardanul ajuta. - Un motor touring e bine sa aiba o etajare mai lunga a cutiei de viteze ca sa nu crosetezi non-stop la trepte. Cuplul cardanului, impreuna cu o cutie de viteze ca cea mai sus descrisa da o anumita elasticitate in mers ca sa zic asa, permitand plaje mari de viteza in aceeasi treapta. Daca mai ai si 2 cilindri e si mai bine pentru cuplu. Cardanul nu pusca deloc la un motor care se vrea rapid. Este mai mult o solutie pentru touringuri, rutiere si streetbike-uri, adica motoare cu cuplu dar nu cu putere. Dintre minusuri eu ma gandesc la: - Masa mare in miscare - Motocicleta mai grea - Smucituri puternice la schimbari bruste de viteza (decelerare/accelerare brusca) sau la selectarea gresita a unei trepte superioare de viteza. - Trebuie sa fii mai atent la franarea cu spatele, ansamblul spate avand o greutate mai mare si derapand mai repede. Personal imi plac motocicletele cu cardan. Fiecare cu gusturile si optiunile lui. Depinde ce vrei. Editat Ianuarie 21, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 (editat) Care sunt modelele sport de la Bmw, daca nu sunt indiscret ? Si pentru care sosele sunt mai mult decat de viteza? Sau poate nu stiu eu ce e ala model sport, facut pentru viteza? Frana de motor serioasa a incercat careva cu un moto cu cardan? Chiar si cu un Simson? Sau un demaraj din ala haiducesc de la semafor ? BMW K 1200S...asta cum poate fi dak nu sport...este la acelasi categorie cu hayabusha,zzr,fuck...ce o mai fi... Editat Ianuarie 21, 2007 de magg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 In opinia mea toate motocicletele mentionate de tine sunt sport-touring. Pentru mine motocicleta sport si cardanul nu exista impreuna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 In opinia mea toate motocicletele mentionate de tine sunt sport-touring. Pentru mine motocicleta sport si cardanul nu exista impreuna. amice singur ai dat raspunsul...sport-turing...eu ce am zis...supersport sau raketa...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.