Sari la conținut

Este Vreun Dezavantaj La Cardan?


ishmael
 Share

Postări Recomandate

Ma uit si tot vad ca de fapt sunt mult mai multe modele decat credeam (ignorance is bliss :D) ...

La lant e clar , trebe curatat, trebe intins, trebe curatat, am zis de curatat ? :blink:

La curea, iara se intinde + ca aia e raritate pentru romania deci se considera la fel de grava situatia :lol: .

 

La cardan o fi vreo buba ?

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua.

 

pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! :rose: lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW-ul din 1964 nu am avut niciodata nici o problema cu cardanul. Doar uleiul am avut de schimbat!

Te las pe tine sa tragi concluzia despre fiabilitate.(motocicleta a fost a lui tata din 1975)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare e mai fiabil. si pierde mai putina putere decat lantul/cureaua.

 

pe de alta parte e mai greu si daca te lasa in drum ai belit-o! :rose: lantul daca se rupe cu un dorn si un ciocan l-ai scurtat, cardanul daca e uzat (nou sau in termenul lui de viatza cred ca sansele sunt de pana-n 5% sa se buleasca) si te-a lasat adio nene! chemi masina sa te ia! :blink:

 

 

 

Daca ne referim la rupt lantul sau cardanul in mers, cardanul castiga clar. In primul rand ca daca se rupe lantul ai sanse mari ca prima masina chemata sa fie salvarea, nu platforma, pe cand la cardan sansele de a se intampla asta sunt considerabil mai mici. Si chiar daca nu se intampla asta, eu n-as incerca sa repar cu un ciocan si un dorn lantul de la a mea :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezavantaje la cardan: Greutate, greu de reparat sau inlocuit "pe genunchi", pe teren afanat (ex nisip moale) roata se afunda ca dreaq; mai greu de proiectat si echilibrat un model nou cu cardan din cauza greutatii de pe partea aia; costuri mai mari atat la fabricare cat si la reparare/inlocuire.

Mie mi se par minore dezavantajele pentru utilizator, mai importante sunt dpdv al producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: cum mai sa ti se rupa cardanul in mers? lantul inteleg, ca e subtirel, dar cardanul? :lol:

Cardanul in sine nu se rupe decat daca da un Cayenne peste el. Se rup in schimb articulatiile cardanice (si cand se intampla asta de obicei se face praf si grupul conic si/sau cutia de viteze).

 

Intrebare de la un necunoscator intr-ale cardanelor. Daca is atata de bune la toate capitolele si pierd mai putini cai putere decat lantul de ce nu se echipeaza toate motocicletele cu cardane, inclusiv cele de MotoGP? :rose: :blink:

Mai corect spus ar fi ca (virgula) cardanul pierde un procent fix din puterea motorului (cam 10% la astea noi), indiferent de circumstante. Cat despre reisere pe cardan au fost (Laverda V6 1000) si inca sunt (MGS-01). Insa greutatea lui mare comparativ cu celelalte transmisii il face in general ineficient pentru o aplicatie reising.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Daca ne referim la rupt lantul sau cardanul in mers, cardanul castiga clar. In primul rand ca daca se rupe lantul ai sanse mari ca prima masina chemata sa fie salvarea, nu platforma, pe cand la cardan sansele de a se intampla asta sunt considerabil mai mici. Si chiar daca nu se intampla asta, eu n-as incerca sa repar cu un ciocan si un dorn lantul de la a mea :D

 

cardanul in sine cred ca are cele mai mici sanse sa se rupa, aproape de 0! ma refeream la angrenaj! :lol:

 

Intrebare de la un necunoscator intr-ale cardanelor. Daca is atata de bune la toate capitolele si pierd mai putini cai putere decat lantul de ce nu se echipeaza toate motocicletele cu cardane, inclusiv cele de MotoGP? :rose: :blink:

 

greutatea prea mare a cardanului! :D in plus pe, sa zicem 300 de km cat are o cursa in total (sau cat o avea), nu se pune problema fiabilitatii, trebuie sa tina doar cat tine si cursa! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde gasesc ulei pt. cardan pt a mea? ca nu am gasit :blink:

 

Am nevoie de ulei hipoid SAE 80

 

ps: cum mai sa ti se rupa cardanul in mers? lantul inteleg, ca e subtirel, dar cardanul? :rose:

 

 

 

Ce zici de asta?

Castrol EP 80W-90 GetriebeĂśl:

 

SAE 80W-90

API GL 4

 

Mehrbereichs-Hochdruck-GetriebeĂśl fĂźr Schaltgetriebe und Achsantriebe. Einsatz gem. Hersteller-Vorschrift. Hochwirksame EP-Additive garantieren ein hohes LasttragevermĂśgen und verhindern Oxidation, Korrosion und Schaumbildung. Inhalt: 500 ml

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zici de asta?

Castrol EP 80W-90 GetriebeĂśl:

 

SAE 80W-90

API GL 4

 

Mehrbereichs-Hochdruck-GetriebeĂśl fĂźr Schaltgetriebe und Achsantriebe. Einsatz gem. Hersteller-Vorschrift. Hochwirksame EP-Additive garantieren ein hohes LasttragevermĂśgen und verhindern Oxidation, Korrosion und Schaumbildung. Inhalt: 500 ml

 

asa am si eu ulei SAE 80W-90 pt. cutia de viteze, dar scrie pe el non-hipoid.

imi trebuie ulei hipoid SAE 80 (fara W) :rose:

deci cum ar fi asta: http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038245 dar SAE80, nu SAE90

"HĂśchstdruck-GetriebeĂśl fĂźr hypoidverzahnte Getriebe und Achsantriebe "

Editat de styx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uit si tot vad ca de fapt sunt mult mai multe modele decat credeam (ignorance is bliss :D) ...

La lant e clar , trebe curatat, trebe intins, trebe curatat, am zis de curatat ? :lol:

La curea, iara se intinde + ca aia e raritate pentru romania deci se considera la fel de grava situatia :D .

 

La cardan o fi vreo buba ?

:rose:

Buba cardanului e ca nu ai cum sa-l repari.Daca e uzat intr-o oarecare masura are un uruit caracteristic.Daca e foarte uzat si/sau il fortezi incercand sa mergi pe o roata ai aproape toate sansele sa se rupa un dinte din pinionul de atac sau coroana,tranformandu-se inevitabil intr-o moara(fara ciocanele :D )de otel,si care cred eu ca poate duce la o tranta memorabila!In rest,fata de transmisia prin lant intretinerea e aproape 0.Ai de ales intre economie si spectaculozitate!Your choice!Ride safe! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cardan avantaje:fiabilitate crescuta,intretinere usoara,pretabil pentru motocicletele turing

dezavantaje:pret crescut,greutate ,atit ca masa proprie cit si in ansamblu cu suspensia ceea ce se traduce,printr-o masa totala nesuspendata mare,o problema pentru motocicletele de viteza, respectiv cele de curse,unde se urmareste scaderea cit mai mult a greutati totale cit si a suspensiei{bascula, amortizor,transmisie finala}

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

cardanul nu e ptr curse...pe strada isi dovedeste fiabilitatea din ce in ce mai mult...si modelele sport de la BMW sunt ekipate cu cardan...si sunt mai mult decit destul ptr viteza pe sosele... :rose:

 

Ce vrei sa spui cu modelele sport de la Bmw? Eu consider ca nu exista asa ceva.

De asemenea nu cred nici ca virgula cardanele isi dovedesc fiabilitatea pe zi ce trece :blink: fiindca nu mi se pare ca ar creste numarul motocicletelor cu cardan intr-un ritm ametitor. Cardanul nu e o solutie care aa aparut ieri si acuma il descopera toti. Daca ziceai de injectie sau abs era altceva.

Frana de motor serioasa a incercat careva cu un moto cu cardan? Chiar si cu un Simson? Sau un demaraj din ala haiducesc de la semafor ?

 

Cardanul e pur si simplu o solutie de transmisie. Ca si lantul sau cureaua. Plusuri si minusuri.

 

Plusuri :

- Intretinere minima. Daca traiesti in America si esti vreun Advrider care baga 1000 km pe zi clar iti trebuie cardan. Lantul trebuie uns cam la 3-400 de km, ca sa nu mai vorbim si de curatare. Cardanului ii schimbi f. rar uleiul. Depinde si cat de comod esti si pe ce tipuri de sosele te dai cu moto, fiindca si pt. moto cu lant a aparut scott-oil.

- Un motor orientat spre touring ar fi bine sa fie mai greu, ca sa se aseze bine pe strada. Aici cardanul ajuta.

- Un motor touring e bine sa aiba o etajare mai lunga a cutiei de viteze ca sa nu crosetezi non-stop la trepte. Cuplul cardanului, impreuna cu o cutie de viteze ca cea mai sus descrisa da o anumita elasticitate in mers ca sa zic asa, permitand plaje mari de viteza in aceeasi treapta. Daca mai ai si 2 cilindri e si mai bine pentru cuplu.

 

Cardanul nu pusca deloc la un motor care se vrea rapid. Este mai mult o solutie pentru touringuri, rutiere si streetbike-uri, adica motoare cu cuplu dar nu cu putere. Dintre minusuri eu ma gandesc la:

- Masa mare in miscare

- Motocicleta mai grea

- Smucituri puternice la schimbari bruste de viteza (decelerare/accelerare brusca) sau la selectarea gresita a unei trepte superioare de viteza.

- Trebuie sa fii mai atent la franarea cu spatele, ansamblul spate avand o greutate mai mare si derapand mai repede.

 

Personal imi plac motocicletele cu cardan. Fiecare cu gusturile si optiunile lui. Depinde ce vrei.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care sunt modelele sport de la Bmw, daca nu sunt indiscret ? Si pentru care sosele sunt mai mult decat de viteza? Sau poate nu stiu eu ce e ala model sport, facut pentru viteza?

Frana de motor serioasa a incercat careva cu un moto cu cardan? Chiar si cu un Simson? Sau un demaraj din ala haiducesc de la semafor ?

 

 

BMW K 1200S...asta cum poate fi dak nu sport...este la acelasi categorie cu hayabusha,zzr,fuck...ce o mai fi...

Editat de magg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea toate motocicletele mentionate de tine sunt sport-touring. Pentru mine motocicleta sport si cardanul nu exista impreuna.

 

 

amice singur ai dat raspunsul...sport-turing...eu ce am zis...supersport sau raketa...?

:rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...