TWD.Grig Postat Decembrie 6, 2019 Share Postat Decembrie 6, 2019 (editat) Întrebare la care meditam azi in timp ce îmi schimbam rotile la mașină: a reușit careva să rupă un prezon/piuliță la strâns la mână ? Am un fix cu prezoanele, mă gândesc întotdeauna cand schimb rotile că "dacă pleacă roata ?" Le strâng la mana până când nu se mai rotesc atunci când mă las pe cheie din mâini ( nu cu piciorul ). Folosesc un antrenor de 17 inch, deci nu foarte lung, cu o tubulara de impact pe el. Am 65kg . Risc sa fac varză filetul / sa rup un prezon ? De data asta vad ca au scapat dar întreb pt viitor. De cheie dinamometrica nu se pune problema că la un prezon ruginit te induce maxim in eroare. Voi cum procedați când strângeți rotile la mână ? ( Dacă faceți asta ) Editat Decembrie 6, 2019 de TWD.Grig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 6, 2019 Share Postat Decembrie 6, 2019 Piulitele de pe prezoane se strang cu cheia dinamometrica. Daca prezoanele au rugina le cureti frumos. Nu de alta dar ca sa nu te trezesti ca rupi prezonul la deschidere cand o ramane piulita intepenita. Ca sa (nu) dormi linistit mi s-a frant mie un prezon la Koleos acu' o saptamana. In cheia dinamometrica . E drept ca a avut circumstante atenuante: acuma ceva vreme a vrut cineva sa ciordeasca o roata de la masina si a slabit piulitele. Apoi cine stie de ce a renuntat. S-a mers cu masina destul de mult cu roata balanganind in prezoane pana ne-am prins de unde e galagia. Poate atunci a avut de suferit prezonul. Partea misto este ca nu se gasesc prezoane de cumparat la bucata. A trebuie sa iau butucul cu totul ca sa folosesc un prezon din el. Te doare mintea. Daca faci pana normal ca nu umbli cu dinamometrica dupa tine si strangi la mana. Pana mergi la o vulcanizare unde rezolvi pana si stransul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 7, 2019 Share Postat Decembrie 7, 2019 Acum 11 ore, easy ride on! a spus: Eu strang cu piciorul la final, prin "trosc" in cheie.. Pana paraie de 1-2 ori. Semn acustic ca este corect stransa piulita. Adica ai o ureche dinamometrica Sau ca sa zic asa strangi piulita dupa ureche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Decembrie 7, 2019 Share Postat Decembrie 7, 2019 Cel mai bine strangi pana iese apa... Este greu sa rupi, la mana, un prezon de roata. Mie mi-e frica de astia de la vulcanizari, nu stiu cat de bine au reglate pistoalele pneumatice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Decembrie 7, 2019 Share Postat Decembrie 7, 2019 16 hours ago, Silver Arrow said: Partea misto este ca nu se gasesc prezoane de cumparat la bucata tocmai mi-am luat o piulita de roata pt Forester,pe original,deci se poate La vulcanizare ar trebui sa regleze cuplul de stringere,insa fac ei asta asa cum mecanicii folosesc cheile dinamometrice,adica aproape deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 7, 2019 Share Postat Decembrie 7, 2019 Acum 39 minute, mihai c a spus: tocmai mi-am luat o piulita de roata pt Forester,pe original,deci se poate La vulcanizare ar trebui sa regleze cuplul de stringere,insa fac ei asta asa cum mecanicii folosesc cheile dinamometrice,adica aproape deloc Piulita da. Dar ia intreaba daca au prezon la bucata. Chestii diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2019 Share Postat Decembrie 7, 2019 Pe original 100%, mari șanse și pe after market! Bine, or mai fi și cazuri când îți vând butucul complet, asa cum la mulți producători nu se livrează bielete de direcție separat, ci doar cremalieră completă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 7, 2019 Admin Share Postat Decembrie 7, 2019 În general la vulcanizare ai șanse să găsești prezoane. Dacă nu, la dezmembrări. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Decembrie 10, 2019 Share Postat Decembrie 10, 2019 Parerea mea: un prezon nu se va rupe niciodata, dar absolut niciodata, la mana daca strangi, decat daca este ruginit, adica extrem de ruginit. De asemenea, nu (mai) sunt de acord sa cumperi prezoane de la service-uri. Nu vreau sa generalizez, dar in mod sigur ma refer la cele de pe drum, nu reprezentante. Patita faza de mandea, luat jenti de tabla noi noute, mi-au trebuit alte prezoane, cele pentru jentile de aluminiu erau conice, deci nu mergeau. Am fost la service-ul unde mi-am pus cauciucurile pe jentile noi de tabla. Ce sa vezi, aveau si prezoane, second hand, dar pareau ok, am probat cateva si se infiletau ok. Dupa ce le-am cumparat pe toate pentru cele 4 roti, cu 10 lei un prezon (si asta acum 5 ani), baietii le-au montat pe toate cu pistolul pneumatic. Si inca o paranteza, daca planuiesti sa faci schimbul de roti cu tot cu jenti in spatele blocului, asigura-te ca nu mergi la service sa iti stranga prezoanele cu pistolul pneumatic. E extrem de greu sa le desfiletezi, daca au si ceva rugina, atunci apare problema. Bun, si cand am desfiletat prezoanele de la service, cu chiu cu vai, am incercat sa bag pe cele conice. Unul din ele dadea in gol, filetul de la o gaura dintr-o fuzeta era deja f***t. Si asta din cauza ca un prezon avea alt pas la filet. Asta m-a costat o fuzeta, undeva la 250 ron piesa plus manopera. Nu mai zic ca am aruncat toate prezoanele, adica 10RON x16 bucati si am cumparat de la reprezentanta masinii, inca 16 prezoane noi, cam pe la acelasi pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru... Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 3 minutes ago, s_cristi said: Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru... Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie mai ales la jante de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Acum 49 minute, s_cristi a spus: Mi-au strans baietii la service cu cheia dinamometrica de abia le-am desfacut eu cu teava de 1 metru... Din tata in fiu ramane lege, strans normal dupa ureche cand te lasi cu piciorul usor pe cheie Intrebarea este daca flacaii de la service stiu cum se foloseste o cheie dinamometrica si mai ales cum se regleaza. Si ca din cand in cand se mai si verifica metrologic.... In rest cam asa merge si economia romanesca, tot din tata in fiu: dupa ureche. Niciodata nu am sa inteleg aversiunea romanilor fata reguli (fie ele si tehnice), chiar si atunci cand vine vorba de propriile masinarii. Aversiune care bag seama ca tot din tata in fiu se propaga, generatia tanara avand aceleasi metehne. Dar ma rog, fiecare face cum il taie capul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 (editat) Unii strang la 110 si lasa dinamometrica reglata asa. La toyota, in cazul meu, trebuie 103, asa ca trebuie comunicat. Dar evident, asta pentru cine isi citeste manualul si stie cat prevede producatorul. Editat Decembrie 11, 2019 de Patrick_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Acum 2 ore, Silver Arrow a spus: Niciodata nu am sa inteleg aversiunea romanilor fata reguli (fie ele si tehnice), chiar si atunci cand vine vorba de propriile masinarii. Aversiune care bag seama ca tot din tata in fiu se propaga, generatia tanara avand aceleasi metehne. Dar ma rog, fiecare face cum il taie capul. Practica bate teoria. Atât. Si mie mi-ar fi placut sa functioneze ca la carte stransul cu cheia dinamometrica si sa nu trebuiasca sa supun prezonul la niste forte cu mult peste cele indicate ca sa dau rotile jos. Probabil la jantele de aluminiu se comporta diferit fata de cele de tabla in ce priveste stransul (cum a zis si @Patrick_M mai sus), habar nu am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Acum 22 minute, s_cristi a spus: Practica bate teoria. Atât. Tocmai pentru ca masinile germane se faceau conform teoriei, cu totii ne-am dus buluc la ele dupa '89. Iti doresc succes in practica. @einstein1984 in uzinele auto se folosesc chei de strangere electrice cu cuplu limitat electronic. Daca cheia reglata strange cu un cuplu +/-15% fata de nominal e buna de gunoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Hahaha, asta-i ca bancu' ala, "culmea economiei", inscriptie la butonul soneriei: "Nu sunati, ies eu din cand in cand". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TWD.Grig Postat Decembrie 11, 2019 Autor Share Postat Decembrie 11, 2019 Hai că mai avem puțin și sărbătorim o pagina completă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Decembrie 11, 2019 Share Postat Decembrie 11, 2019 Acum 13 ore, einstein1984 a spus: eu suruburile de roti le strang cu cheia, nu stiu exact cum le poti strange cu mana Asa e, ai lamurit audienta si de data asta, nu stiu ce se intampla daca nu era interventia matale. Bravo! imi place spiritul si atitudinea pozitiva. Ca sa clarific, strangerea prezoanelor de catre posesor, se face CU CHEIA, nu CU MANA. Doamne, era sa ratam total subiectul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s_cristi Postat Decembrie 12, 2019 Share Postat Decembrie 12, 2019 Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Iti doresc succes in practica. Multumesc! Poate nu m-am facut prea bine inteles pentru ca eu m-am referit strict la strangerea prezoanelor (adica la subiectul de discutie local), pe cand dumneavoastra vorbeati despre o aversiune a romanilor fata de regulile tehnice in general. Eu unul, nu am o astfel de aversiune dar va inteleg foarte bine punctul de vedere. Ca sa revin on-topic si sa spun ceva care poate chiar va ajuta pe cineva: sa aveti si o teava in portbagaj ca prelungitor pentru cheia de roti! (pentru cazul in care faceti pana si nu puteti desface roata pentru ca a fost stransa ca la carte). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 12, 2019 Share Postat Decembrie 12, 2019 Acum 3 minute, s_cristi a spus: Multumesc! Poate nu m-am facut prea bine inteles pentru ca eu m-am referit strict la strangerea prezoanelor (adica la subiectul de discutie local), pe cand dumneavoastra vorbeati despre o aversiune a romanilor fata de regulile tehnice in general. Eu unul, nu am o astfel de aversiune dar va inteleg foarte bine punctul de vedere. Ca sa revin on-topic si sa spun ceva care poate chiar va ajuta pe cineva: sa aveti si o teava in portbagaj ca prelungitor pentru cheia de roti! (pentru cazul in care faceti pana si nu puteti desface roata pentru ca a fost stransa ca la carte). Poate mai bine are fi ca din cand in cand, sau inaintea unui drum mai lung sa desfaceti piulitele de pe prezoane sau suruburile si sa le strageti la loc. Intrati la un service roti si cu un 10-20 de lei ati rezolvat problema. Blocarea acestora este cauzata fie de strangerea excesiva, fie de rugina/oxidul acumulate fix pe unde nu trebuie. Poate unii dintre voi ati patit ca dupa ce ati desfacut suruburile sau piulitele sa constatati ca roata este "sudata" de butuc, adica prinsa de rugina. Si toate astea din cauza ca mergem multi km si mult timp fara sa umblam la roti. Oricum atentie si la operatiunea cu teava avand in vedere ca la strangerea suruburilor discutam de 110-130 Nm, ceea ce inseamna 11-13 Kg pe un prelungitor de 1 m lungime. Adica si un copil depaseste usor cuplul acesta. Cand tragi de teava de 1m, sau mai rau te sui pe ea , pentru ca s-au intepenit piulitele/suruburile ai toate sansele se faci o nefacuta. Exista o cheie de roti cu prelungitor telescopic. Poate fi o solutie buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 20, 2019 Share Postat Decembrie 20, 2019 La 07.12.2019 la 12:36, PoliBuc a spus: Cel mai bine strangi pana iese apa... Este greu sa rupi, la mana, un prezon de roata. Mie mi-e frica de astia de la vulcanizari, nu stiu cat de bine au reglate pistoalele pneumatice. polidin bucuresti ... nu am vazut vulcanizare cu pistoale pneumatice reglabile pe cuplu , in cel mai bun caz au 3 trepte , dar nu regleaza cuplul ci debitul , in plus n-o sa vezi vulcanizare cu regulator de presiune setat la 6 bar cat e gandit pistolul de impact sa foloseasca, se infige direct in 10-12bar cat scoate compresoru dar cel mai important lucru .. ca polidin nu stie , cu pistolu de impact doar se desfac suruburile, se strang la mana (cu dinamometrica daca este posibil si se cunoaste valoarea cuplului ) m-am isterizat ultima data cand am schimbat cauciucurile la un servis de cartier si urangutanu oligofren le strangea cu impactoru in fata mea, dupa care vesel scoate dinamometrica SI LE VERIFICA fgm de retardat ... am innebunit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 20, 2019 Share Postat Decembrie 20, 2019 Si la autosoft tot asa, le strang cu pistolul si apoi le verifica cu dinamometrica In rest si-au dat interesul, au repozitionat un cauciuc care cerea mult plumb, au spalat rotile, au dat cu pasta din aia pe butuc, dar e clar ca nu stiu de ce au dinamometrica aia acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 20, 2019 Share Postat Decembrie 20, 2019 Sunt stelisti, da-i draq! Fix de aia am vandut acum 2 ierni >100 suruburi de roata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Decembrie 20, 2019 Share Postat Decembrie 20, 2019 Bine ca mi-ati adus aminte, mi-au strans aia la vulcanizare rotile cu pneumatica, trebuie sa le slabesc si sa le strang la mana ( @Silver Arrow ). Cred ca am si o dinamometrica prin garaj dar o folosesc foarte rar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Decembrie 21, 2019 Share Postat Decembrie 21, 2019 Beculet, esti amuzant, zau ! Ti-a luat cam mult sa-mi gasesti "nod in papura" ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.